Zobacz temat - [R620] Nie działające sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nie działające sprzęgło

hollq - Sob Paź 01, 2011 14:23
Temat postu: [R620] Nie działające sprzęgło
Witam. Od pewnego czasu mialem problemy z wbijaniem biegów. Wygladalo to tak jakby samochod nie byl wysprzeglony. Zazwyczaj pomagalo podpompowac sprzeglo i wracalo do normy. Problem pojawil sie jednak gdy dosc niedawno wsiadlem do samochodu i ruszylem. Jednak po krotkiej chwili zorientowalem sie ze sprzeglo przestalo dzialac i pedal znajduje sie w podlodze. Wymienilem wysprzeglik poniewaz stary prawdopodobnie ciekl. I problem pojawil sie tutaj poniewaz dalej nie ma sprzegla. Czytalem tematy zwiazane z podobnymi sytuacjami oraz z odpowietrzaniem jednak niewiele mi daly tzn nie pomoglo zbytnio. po 20 minutach machania sprzeglem nie bylo efektow. Wygladalo to tak jakby wogole nie pobieral plynu ze zbiorniczka. Pod pedalem i pod pompa tez nie widac wyciekow. W czym moze byc problem?
DJAUGUST - Sob Paź 01, 2011 16:44

20 minut może być mało.ja pompowałem z baratem na zmiane ponad 30 minut i dopiero po tym czasie załapało.proponował bym poświęcić więcej czasu i cierpliwości na to pompowanie.pozdrawiam DJAUGUST
automechanik - Sob Paź 01, 2011 17:19

Prawdopodobnie padła pompa sprzęgła, aby sprawdzić czy podaje ciśnienie i płyn na wysprzęglik, załóż na odpowietrznik przewód polietylenowy przeżroczysty (najlepiej tej długości by sięgał do zbiorniczka płynu), popuść odpowietrznik i pompuj.
Przy sprawnej pompie możesz przepompowywać płyn z powrotem do zbiorniczka, dodatkowo jest to prosty sposób na odpowietrzenie sprzęgła, kiedy w płynie nie ma już pęcherzyków powietrza dokręca się odpowietrznik i sprzęgło powinno działać.
Zdaje to egzamin w większości sprzęgieł sterowanych hydraulicznie.
Czasem przydaje się pompka podciśnieniowa, do momentu wypływu czystego bez powietrza płynu.

R.E.D. - Sob Paź 01, 2011 18:46

automechanik napisał/a:
Czasem przydaje się pompka podciśnieniowa, do momentu wypływu czystego bez powietrza płynu.

mam pompke podcisnieniowa i niezbyt dobrze sobie radzi - powietrze zasysa z gwinta odpowietrznika - lepiej pompowac stara metoda :wink:

jesli na odpowietrzniku nie miales zadnego cisnienie, to pewnie tak jak pisze automechanik
a sprawdzales czy na wezu nigdzie nie przepuszcza?

hollq - Nie Paź 02, 2011 14:09

Uklad zostal odpowietrzony bo zajelo mi to okolo godziny. Pompa po wykreceniu sprawia wrazenie sprawnej. Nie ma tez wyciekow. Pedal mimo odpowietrzania dalej znajduje sie w podlodze. Czy moze to byc wina pompy? Jesli tak to poleca ktos moze jakas pompe?
R.E.D. - Nie Paź 02, 2011 14:18

skoro pompa dziala i przewod jest szczelny, to moze bublowaty wysprzeglik ci sie dostal?
hollq - Nie Paź 02, 2011 14:28

Wlasnie chodzi o to ze na wysprzegliku jeszcze nie zrobilem ani kilometra. Stary przepuszczal plyn tzn przy pompowaniu bylo widac na nim wycieki. Czy to mozliwe zeby przepuszczala pompa mimo braku wyciekow??
automechanik - Nie Paź 02, 2011 17:53

Tak to możliwe, może mieć tak zwany wewnętrzny przeciek (co znaczy, że uszczelki przepuszczają) lub co też się zdarza pompa może zasysać powietrze przy ruchu powrotnym pedału hamulca.

Ps. Sposób z wężykiem jest dobry pod warunkiem, że odpowietrznik nie jest zbyt mocno wykręcony.

[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 17:53 ]
Sprawdż jak zachowuje się płyn w zbiorniczku podczas naciskania i zwalniania hamulca.

hollq - Nie Paź 02, 2011 18:36

W zbiorniczku widac jakis ruch. Widac nawet jak delikatnie poruszalo wysprzeglikiem. Wyglada to mniej wiecej tak jakby pompa nie miala sily pchnac go do konca. Czyli pompa do wymiany?
R.E.D. - Nie Paź 02, 2011 20:12

do wymiany lub regeneracji - sa chyba zestawy
hollq - Wto Paź 04, 2011 18:45

Otóż troche to trwalo zanim wymienilem wszystko i posprawdzalem. Wymienilem cala pompe i wysprzeglik. Dosc dlugo odpowietrzalem caly uklad. Sprzeglo tak jakby zaczelo reagowac tylko pojawil sie kolejny problem. Otoz w samochodzie dalej nie dziala sprzeglo z ta roznica ze pedal nie lezy juz w podlodze. Jednak na odpalonym samochodzie nie da rady wrzucic biegu. Przy probach odpalenia auta na biegu czuc jak rusza do przodu. Czy sprzeglo jest zbyt malo odpowietrzone czy moze jest to wina czegos innego tym razem?
piszczuS1991 - Wto Paź 04, 2011 19:40

Aż się martwię co to będzie, u mnie w 820 też pedał w podłodze i pod samochodem plama... Jutro ściągam go na warsztat i będę grzebał co tam się stało. Nie całe 2 lata temu auto miało wymianę sprzęgła kompletną i sprawdzanie układu. Od tamtej pory przejechało jakieś 50km więc mam nadzieję że to tylko jakieś przewody sparciały.
hollq - Sro Paź 05, 2011 13:03

No i znowu pojawil sie problem. Probowalem odpowietrzac dalej sprzeglo ale teraz zaczelo sie juz robic coraz bardziej miekkie. Co mozna zrobic?
rami1000 - Sro Paź 05, 2011 15:27

a jaką pompkę kupiłeś taką za 70 zł? ja miałem na takiej tak samo, po zregenerowaniu starej wystarczyło kilka razy szybciej przepompować i płyn ładnie leciał wężykiem. Na tej nowej odpowietrzałem pod ciśnieniem bo inaczej nie chciała ciągnąć płynu.
hollq - Sro Paź 05, 2011 18:20

Mi chodzi o to ze przy odpowietrzaniu wczoraj pedal byl nieco twardszy. A dzisiaj jak zaczelem odpowietrzac jeszcze raz to efekt byl odwrotny. Tak jakby caly uklad sie zapowietrzal.