Zobacz temat - [R200] Biały dym i hałas silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Biały dym i hałas silnika

Jaworzyn - Sob Paź 08, 2011 19:16
Temat postu: [R200] Biały dym i hałas silnika
Witam
Dziś, uruchamiając silnik uslyszałem dziwny hałas, jakby przelewajacej sie cieczy w silniku. Tak po ok 10 sekundach ustaje. (żeby nie było - to nie dzwięk pompki paliwa). Słychać również inny dzwięk, jak by jakies ocieranie w silniku. Z rury wydechowej wydobywa sie biały dym, nawet po rozgrzaniu silnika. Wie ktoś co to może być??

kangaroo69 - Sob Paź 08, 2011 19:23

A czytałeś kolego o hgf ? :/
Jaworzyn - Sob Paź 08, 2011 19:31

Czytałem. Problem polega na tym ze jakies 10 tys km temu uszczelka pod glowica byla wymieniana. Czy Ona jest tak nietrwała?? Ile wymiana, w ogole naprawa moze kosztować?? Prosze o wyrozumiałość - samochod mam od miesiaca, jestem laikiem w kwesti motoryzacji.
kangaroo69 - Sob Paź 08, 2011 20:11

Ja też ale i tak nas zaraz koledzy z tematem stąd pogonią :wink: że nie trwała to tak, sam jeszcze nie wymieniałem ale po przeczytaniu artykułu o nowym typie uszczelki zauważyłem że faktycznie, nawet parę miesięcy wystarczy :sad: Sądząc po tym co piszesz naprawa może wynieść nawet powyżej 600pln. Nie chce głupot pisać ale mój mechanik za wymianę z planowaniem głowicy zaproponował 150 pln + części a zgrzyt w silniku nie napawa optymizmem :cry: a tak w ogóle to go odpalałeś tylko czy i jeździsz samochodem?
Jaworzyn - Sob Paź 08, 2011 20:16

Odpalałem. Pochodził kilka minut, balem sie nim jechać bo moja trasa miała wynosic ponad 200 km wiec strach było jechać.
made07 - Sob Paź 08, 2011 21:55

ja za wymiane uszczelki pod głowicą + uszczelka kolektora, szpilki, oringi z planowanie głowicy i szlifowanie bloku oraz sprawdzeniem szczelności głowicy dałem 1100 zł
Jaworzyn - Sob Paź 08, 2011 22:11

A to napewno uszczelka?? Wartosc naprawy to prawie 1/4 wartosci auta. Objawy nie pasują do innej usterki ??
plemaster - Nie Paź 09, 2011 02:16

Śmierdzi mocno ten dym ? Po 10 tys raczej ciężko żeby uszczelka poszła....no chyba że ktoś za każdym razem tyrał na zimnym silniku i nie dbał o sprawność układu chłodzącego.
No i pytanie czy na pewno ta uszczelka była robiona te 10 tys temu. Jest jeszcze możliwość że mechanik z partolił robotę.

A są jakieś inne objawy (majonez w płynie chłodniczym, kawa z mlekiem zamiast oleju itp.)?

Adrian - Nie Paź 09, 2011 09:04

Panowie, najważniejszą kwestią przy wymianie uszczelki pod głowicą jest kumaty mechanik i prawidłowy dobór części. Te silniki mają specyficzną budowę i nie naprawia się ich szablonowo.
Jaworzyn - Nie Paź 09, 2011 11:29

plemaster napisał/a:
Śmierdzi mocno ten dym ? Po 10 tys raczej ciężko żeby uszczelka poszła....no chyba że ktoś za każdym razem tyrał na zimnym silniku i nie dbał o sprawność układu chłodzącego.
No i pytanie czy na pewno ta uszczelka była robiona te 10 tys temu. Jest jeszcze możliwość że mechanik z partolił robotę.

A są jakieś inne objawy (majonez w płynie chłodniczym, kawa z mlekiem zamiast oleju itp.)?

Czy mocno śmierdzi?? Cieżko powiedzieć... Raczej nie. Ze dwa tygodnie temu mialem wyciek płynu chłodniczego bo przewód mi pekł. Ale nie zagrzalem wówczas silnika. A co do innych objawów - sprawdziłem olej - bagnet czysty, korek też. Niestety pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego jest majonez....

leszczu - Nie Paź 09, 2011 13:30

Trudno ocenić czy to uszczelka głowicy, czy coś innego, musisz sam to sprawdzić
Jaworzyn - Pon Paź 17, 2011 17:30

No, to jestem po wymianie uszczelki. Koszt - 1100 zł z planowaniem glowicy, wymianą filtrów i oleju. Martwi mnie jedna rzecz... dalej słychac ten dzwiek przelewajacej sie wody. Mechanik mi powiedział że tak ma być. Napewno juz do niego nie pojade. Wiecie o co chodzi z tym dzwiekiem??