|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [R114] Zamiar kupna parę pytań
misiekpe - Nie Paź 09, 2011 11:19 Temat postu: [R114] Zamiar kupna parę pytań Witam wszystkich serdecznie z tej strony Michał, otóż jest taka sprawa mam ofertę kupienia rovera 111 tą wersję 1.4, teraz tak on stoi od roku rozłożony po prostu, kuzyn zaczął robić z nim no ale poznał dziewczyne wyprowadził się kupił nowe auto i tak rover stoi...Przegląd do podbicia, ubezpieczenie do zapłaty noi generalnie chce za niego 2000tyś. Postaram się tam w tygodniu podjechać porobić zdjęcia pokażę wam jak to wygląda, czy warte tych pieniędzy.
Na pewno jest do nabicia zawieszenie z jednej strony bo autko leży.. pali na dotyk ostatnio sprawdzałem, tylko teraz tak kilka pytań.
Czy nabijanie tego zawieszenia, można z jednej strony tylko a tamtą zostawić czy lepiej to c obu na raz zrobić?
Co w takim aucie oprócz standardowych filtrów powymieniać, posprawdzać żeby go ruszyć?
Silnik jakoś przepalać czy coś, czy po prostu wymienić olej zapalić dać mu pochodzić przejechać się wysłuchać dokładnie? Potem sprawdzić czy ma jeszcze coś mocy..
Noi jakieś porad z eksploatacji jak to z waszymi jest jak z awariami co tam najczęściej pada?
pelson91 - Nie Paź 09, 2011 11:30
misiekpe napisał/a: | generalnie chce za niego 2000tyś |
No to powiem Ci, że jak chce za niego 2 miliony zł to trochę za dużo misiekpe napisał/a: | Czy nabijanie tego zawieszenia, można z jednej strony tylko a tamtą zostawić czy lepiej to c obu na raz zrobić? | Ja bym zawieszenie parami wymieniał (czyli nowe na całą oś)
misiekpe - Nie Paź 09, 2011 11:44
2tyś miałem na myśli
Parami? hhmmm czy te gruszki można sprawdzić czy są zepsute? BO jak już to bym je wszystkie wymienił, no chyba że można sprawdzić i wymienić tylko te co trzeba
Markzo - Wto Paź 11, 2011 07:15
pelson91 napisał/a: | Ja bym zawieszenie parami wymieniał (czyli nowe na całą oś |
setka ma inną zwieche - hydrogazowe czy jakos tak to sie zwie (tak jak mgf) i pompuje sie je stronami - prawa/lewa. Ja bym odrazu obie dobił i ustawił to raz a dobrze.
tam jest motor 1,4 kseria, wiec musisz sprawdzic wszytsko pod kątem HGF...
misiekpe - Wto Paź 11, 2011 13:52
ło a po polsku z tym HGF?
Harry - Sro Paź 12, 2011 14:53
uszkodzenie uszczelki pod glowica
wooy11 - Czw Paź 13, 2011 09:36
Zawieszenie w 111 i 114 sprawdzaj pod kontem szczelności, jest to zawieszenie hydrogazowe, w układzie jest płyn pod dość duzym cisnieniem, gruszka przednia połaczona z tylna wężem ( naczynia połaczone ) jak auto lezy na jednej stronie to wystarczy strone dopompować, zawory sa przy tylnych kołach ale nie daj pompować do magików którzy twierdza ze to prawie to samo co w citroenach, takich unikaj...decydujac sie na zakup tego samochodu trzeba go poprostu kochać, to świetny samochód ale trzeba o nim troche wiedzieć, generalnie chodzi o zawieszenie, reszta to tak jak koledzy piszą czyli uszczelka pod głowice może sie przytrafić....szkoda że mieszkasz dość daleko, napompował bym Ci go za free, mam ogromny sentyment do tego modelu, przez dziesieć lat mialem 2 awarie, właśnie gruszki ale nie ma sie co dziwić , styrzeliły po przebiegu 100 tyś ( 120 i 150 ) i to była cała robota przy zawieszeniu, znam przypadki które mają oryginalne gruchy i przebieg 250 tyś......kiedy sprzedałem go w domu była żałoba przez miesiąc.
ps
jeszcze co do zawieszenia....o tej porze roku wysokość zawieszenia auta z przodu powinna być w granicach 33,5 cm licząc od osi koła do krawędzi nadkola, przy tempe 20 st. jakies 34 cm , kiedy temp spada auto leko siada ( płym sie "kurczy" ). Zbyt duze ciśnienie źle wpływa na trwałość gruszek wiec z pompowaniem nie przesadzaća jezeli chodzi o ewentualny zakup gruszki to polecam kol. Tomi_114 na nowe prosto z UK i chyba w b. dobrej cenie.
misiekpe - Czw Paź 13, 2011 17:45
Pięknie dziękuję, podjadę tam niebawem to to wszystko pooglądam i porobię zdjęcia, hmm a ta pompka do tego może da się zrobić ja samemu lub gdzieś kupić czy to jakieś konkretniejsze urządzenie jest? Wiem dużo czytałem o tych magikach z Citroena Noi jak z tym płynem czy to co jest na stronie głównej ta mieszanka jest odpowiednia bo jedna strona leży, i bym sobie raczej obie "wylał" i wlał na nowo tylko ta pompka.. to duże jest?
wooy11 - Czw Paź 13, 2011 18:05
...no własnie, problem to tylko pompa, ja bardzo dawno kupiłem z demobilu po upadku WSK PZL w Mielcu.....jedni twierdzili że jest to pompa awaryjna paliwa z AN-2 ( tgz Antek, samolot jak byś nie wiedział ) Inni twierdza ze jest to pompa wysokocisnieniowa stosowana do ręcznego podnoszenia powiedzmy platform, w każdym bądz razie jest radziecka....na forum znajdziesz troche informacji ( równiez moich ) odnośnie zrobienia-przerobienia pompy, wyklucz pompki do pompowania kół w układzie jest spore cisnienie.....teraz płyn, kiedy X lat temu pojechałem do nieautoryzowanego servisu rovera w łańcucie dowiedziałem sie że za litr płynu musze zapłacic 100 zł .... bo to jakiś specjalny unikatowy płyn, pomyślałem : alem sie wkopał z tym samochodem...w układzie jest w sumie około 6 litrów....życzliwi ludzie, miłóśnicy tej marki i tego konkretnego modelu pomogli, płym ma niezamarzac i nie powodowac korozji czyli ? płyn do chłodnic a najlepszym rozwiazaniem jest mieszanka denaturatu z koncentratem płynu do chłodnic.....mechanicy przy zawieszeniu w tym aucie wymiekaja a wystarczy o ile pamietam dwa klucze i 20 minut zeby wymienic gruche, oczywiscie musi byc pompa zeby potem wpompowac płyn, demontarz robi sie jak auto rzucone jest na glebe czyli bez płynu.
misiekpe - Pią Paź 14, 2011 07:36
Paranoja z tą pompą generalnie, jak wielkościowo wagowo to wygląda? masz może jakieś zdjęcie może dałoby radę wypożyczyć od Ciebie za kaucją oczywiście.. samo pompowanie tego płynu zapewne jest dziecinnie proste, a z tego co ja szukam w internecie najbliżej Piekary Śląskie to nawet nie jest warte by lawetować auto i tam śmigać... taniej wyszło by tak jak mówię paczka kurierska, ja zwracam po wpompowaniu - wiadomo kontakt telefoniczny najpierw żeby nie było że chcę Ci ją ukraść czy coś...
Kolejna sprawa z tym płynem nie musiałeś aż tak się rozpisywałeś codziennie wałkuję forum potrzebowałem tylko potwierdzenia że ta mieszanka denaturat-płyn do chłodnic to prawda z tymi gruchami to w sumie mnie pocieszyłeś zostało tylko dostać się do tych gruszek bo to auto prawa strona leży a chcę zobaczyć czy te gruszki nie są rozwalone, hmmm koło wystarczy ściągnąć czy jak to tam wygląda?
sTERYD - Pią Paź 14, 2011 08:36
jak masz chęci i trochę czasu, to pompkę możesz sam zmajstrować, niejeden klubowicz już to przewałkował
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
w treści mowa jest o takich pompach:
http://allegro.pl/pompa-h...1869892245.html
i takich lewarkach:
http://allegro.pl/podnosn...1874334235.html
a żeby zobaczyć gruchy to wystarczy podnieść auto i się schylić
misiekpe - Sob Paź 15, 2011 10:22
No kurde z tą pompą to widzę nie będzie tak prosto jak się wydaje, najpierw muszę pomyśleć czy to warto bo widziałem kilka ogłoszeń idento auto z jeszcze nie rozwalonym zawiasem i mniej niż 2k tylko że walka z rudą... a tam raczej tego nie będzie. Jutro postaram się porobić fotki i będziemy dalej rozmawiać ocenicie itd.
wooy11 - Sob Paź 15, 2011 13:42
Pompa to podstawa, jak ten problem rozwiażesz to autko naprawde wdzieczne.
misiekpe - Pon Paź 24, 2011 19:02
No witam z powrotem, sprawa nabrała tępa właściwie auto już jest u mnie w 90% jutro mam dostać dokładne informacje jak sprawa wygląda z ubezpieczeniem i zabieram się za składania go do kupy Co do zawieszenia znalazłem gościa z POMPĄ w swoim mieście 100zł chce za napompowanie nie wiem czy to wygórowana cena czy nie ale nie jestem aż takim spryciulą żeby zmajstrować sobie taką pompę sam... Co do zdjęć porobiłem telefonem ale kompletna klapa kicha i badziew słabe światło i wszystko rozmazane a aparatu zapomniałem zabrać.
Mam zamiar powymieniać filtry na początku płyn w chłodnicy, olej dolać benzyny i go odpalić, czy może jeszcze coś posprawdzać przed odpalaniem po roku odstawania samochodu? Jakieś namiary na tanie w miarę sklepy internetowe z tym bo bym sobie zamówił w jednym wszystko hehe (filtry).
Następna sprawa auto na pewno przez zimę nie będzie jeżdżone, myślę dopiero w marcu wyjechać do tego czasu poprostu chcę z nim porobić sobie
A i parę newsów jeszcze:
160k przejechane jest to realny przebieg żadne kręcenia itd.
Radio jakieś tam skwierczy i seryjne głośniki
Kanapy z tyłu nie będzie jakąś w planach małą skrzynie z głośnikami chcę i tyle bagażnik się przyda na ewe wycieczki, no a jutro dodam jak wszystko się potoczyło z kupnem pozdrawiam
wooy11 - Wto Paź 25, 2011 18:08
...jak auto podpompujesz zerknij na niego od tyłu....na koła czy sie "nie rozłażą" jak tak to czeka Cię remont tylnej zawiechy....te samochody mają w zawieszeniu punkty smarujące tgz kalamitki, jak ktoś o tym wie i dba to zawieszenie ciezko wykończyć a jak nie to wycieraja sie łożyska w belce i koła rozjezdzaja dołem w takim przypadku trzeba to oczywiście naprawić a żeby to zrobić trzeba wylać płyn a nastepnie po remoncie napompować i tak cały czas krązymy wokol pompy....kalamitki przy tylnym zawieszeniu wideczne są z boku patrząc w prześwit między kołem a nadkolem na wysokości osi koła, z przodu trzeba skręcic koła żeby je zobaczyć...jeżeli zapniesz smarownice na kalamitki i nie da sie wtłoczyc smaru to oznaka że chyba ktoś smarował je bardzo dawno wiec należy sie liczyc z naprawami...pozdrawiam
misiekpe - Sro Paź 26, 2011 14:22
Kurde, muszę z ojcem pogadać na temat tej pompy bo z tamtego tematu to ja nic nie kumam jak sobie to stworzyć Wooy11 mógłbyś na podstawie swojej pompy poszukać tej końcówki pasującej do tych "wentyli" w internecie może uda się to kupić przez internet... Coraz bardziej się zniechęcam kurde ale jak słysze o wytrzymałosci tego zawieszenia to w sumie wolę raz a dużo zapłacić
wooy11 - Sro Paź 26, 2011 17:32
tak wygląda pompa made in cccp....przerobka polegala na tym że zostały dorobione krućce na węże, w oryginale były tam wkręcone śruby
a to co Cie interesuje najbardziej wygląda tak:
jedyne co udało mi sie odczytać to : coś tam coś tam "....zaworu dętki" a kupione było jak juz pisałem w sklepie z częściami do TIR-ów
sTERYD - Sro Paź 26, 2011 20:54
a może po prostu da się dopasować taki gwint i zakuć końcówkę w serwisie z hydrauliką siłową... przy tych rozmiarach to będzie koszt 30-40PLN
misiekpe - Czw Paź 27, 2011 17:36
Dzięki za zdjęcia aczkolwiek może to coś z tej listy końcówek:
http://www.bodo-mot.pl/ak...ochodowa.html#K
wooy11 - Czw Paź 27, 2011 18:19
znalazłem coś zupełnie podobnego, włąsciwie chyba to dokładnie to co ja mam ale troszke w innej wersji
http://docs.google.com/vi...fdPMiIGQK9vnaVA
prawie na samej górze
misiekpe - Czw Paź 27, 2011 19:12
Dalej stoimy w miejscu bo tu rodzajów zaworów masa a to są podane tylko przedłużki, trzebaby spreecyzować jaki to amsz zawór i byłoby już wszystko z góry
wooy11 - Czw Paź 27, 2011 19:29
toć właśnie mówie....trzeci od góry....pierwszy taki łamany złoty potem taki czarny krótki i w drugim rzędzie poziomy dłuższy w zbrojonym pancerzu TO właśnie to...nie sugeruj sie tym że to co ja mam jest czarne-gumowe a to w metalowej zbroi
albo 10 strona i tam jest taki jak ja mam...z tych czarnych ten niżej
sTERYD - Czw Paź 27, 2011 22:16
Ta pierwsza strona to jest okładka katalogu.
Ta część o której mówicie to chyba przedłużka- są na stronach 36-37, fajną opcją wydaje mi się przedłużka metalowa, chociaż nie wiem, czy w tym wypadku akurat to najwygodniejsze
wooy11 - Czw Paź 27, 2011 22:28
nie nooo hehehe dokładnie mam taką jaka jest na stronie 10...(po lewej stronie jest podgląd stron ) tylko ta druga od góry na 10 stronie....jej nakręcana końcówka idealnie pasuje na zawór, jest w niej bolec który w momecie nakręcania otwiera zawór, a ta metalowa jest tak samo wygodna jak czarna, tez jest elastyczna ( jezeli o to Ci chodzi )
sTERYD - Czw Paź 27, 2011 22:38
chodzi mi o tą na następnej stronie (strona 11 w pdf to 37 w katalogu ) tam są takie rurki z doczepionymi końcówkami i wiem jak to działa, nawet ze dwie takie powinienem mieć gdzieś w garażu, tylko, że to wygląda jak sama końcówka, bez tego gumowego węża.... nie wpadłbym na to
misiekpe, jak chcesz to daj znać na PW, to poszukam i Ci podeślę po łikędzie
[ Dodano: Czw Paź 27, 2011 23:38 ]
wooy11, tylko jak byś mógł sprawdzić, czy masz tam średnicę gwintu 8, czy 12... to co mam to raczej 8, bo to jest do zwykłych wentylków samochodowych
wooy11 - Czw Paź 27, 2011 22:41
w układzie zawieszenia, zawór jest taki sam jak zawór przy kole samochodowym , wiec ta koncówka pasuje i nakreca sie idealnie
misiekpe - Wto Lis 01, 2011 18:39
No to pany jesteśmy w domu
sTERYD, super jakbyś mógł poszukać będzie fajnie z resztą informacji na PW, i najlepiej zrobić zdjęcie dla kolejnych osób
Więc kurde blacha biorę się za robienie pompy! Super wspólnymi siłami dobrnęliśmy, jak ją będe robił sporządze kosztorys zdjęcia i będzie można zrobić wątek o tym osobny podklejony myślę że to bardzo ułatwi ludziom życie, a lepiej samemu zrobić pompe bo pewnie taniej będzie niż płacąc mechanikowi co jakiś czas by to nabił...
wooy11, patrze na zdjęcie od ciebie i twoja końcówka nie ma żadnego szpica, czy ten szpic jest w środku? w katalogu wystaję wiec dlatego pytam??
[ Dodano: Wto Lis 01, 2011 18:39 ]
Proszę o to kilka zdjęć które obiecałem:
wooy11 - Sro Lis 09, 2011 11:25
ten bolec jest w srodku...w momencie nakrecania na zawór - zostaje on otwarty. Jest to troche kłopotliwe bo trzeba w miare mozliwości szybko nakręcic poniewaz jest taki moment w którym chwile płyn wydostaje się z układu ( juz wcisniety zawór a nie dokrecoma koncówka ) ale to nie jest problem
patrzac na fotki , troche roboty Cie czeka....zbij cos z ceny hehhe i jeszcze jedno...widze ze auto leży na maxa na glebie i jest duze prawdopodobienstwo że jest uszkodzona całkowicie któraś z gruszek albo ktoś sie bawil zaworem i wypuscił płyn.
misiekpe - Sro Lis 09, 2011 11:44
Oto zdjęcia końcówki którą przysłał mi sTERYD, DZIĘKI WIELKIE!
W sumie dobrze że dużo roboty bo wkońcu cała zima czasu, tak wiem pompę w piątek lub sobotę jadę kupić nabijam auto i jak będzie wszystko w porządku to zostaje go odpalić posłuchać silnik i git...
Jak widać na zdjęciach urwana jest klamka, nie macie może gdzieś w garażu rób kogoś ze złomem bo w internecie to znaleźć to nierealne..
|
|