Zobacz temat - [R414SI] dziwny problem z układem chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414SI] dziwny problem z układem chłodzenia

KATwawa - Pon Paź 10, 2011 17:26
Temat postu: [R414SI] dziwny problem z układem chłodzenia
Witam,
Chciałbym zasięgnąć waszej opinii na temat dość dziwnego problemu.
problem polega na tym,że jak mam włączone ogrzewanie to temperatura rośnie wyżej niż powinna i wiatrak chodzi bez wyłączenia się nawet przy jeździe(mam kontrolkę wentylatora na tablicy), gdy jednak wyłączę ogrzewanie wszystko wraca do normy, nawet w korku włącza się na chwile i wyłącza, temperatura jest prawidłowa
Kilka informacji:
-Autko świeżo po zmianie głowicy i uszczelki.
-Termostat na 100% sprawny, przed włożeniem gotowany, otwiera się
-chłodnica po naprawie uszczelki czyszczona jak i cały układ płukany już 2 razy
-nagrzewnica daje ciepłe powietrze i jest drożna.
- układ kilkukrotnie odpowietrzony dla pewności
- objaw taki sam na dwóch rożnych korkach

Moje przypuszczenia to albo niewydajna pompa wody uszkodzona przez środek do uszczelniania chłodnic, lub może nagrzewnica dziurawa i ciśnienie ucieka, przez co włącza się wentylator.
Nie mam pomysłu jak obie wersje sprawdzić w miarę domowym sposobem

Co o tym sądzicie?

Adrian - Pon Paź 10, 2011 17:36

Sprawdź na początek, czy masz dobrze podłączone węże układu chłodzenia. Może przy składaniu samochodu zostały pomylone. Schemat układu chłodzenia znajdziesz na Forum.
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 17:56

Z tego co oglądałem to wszystko wygląda identycznie jak przed oddaniem do naprawy, z drugiej strony może od początku było coś źle, sprawdzę
Adrian - Pon Paź 10, 2011 18:03

Dla mnie to źle podłączone węże. Masz LPG, więc jeszcze łatwiej o pomyłkę. Tu masz schemat układu chłodzenia: http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 19:01

Po sprawdzeniu układ jest ok, LPG mam podpięty trójnikami do obu węży nagrzewnicy.
Adrian - Pon Paź 10, 2011 19:20

Z nawiewów leci ciepłe powietrze?
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 19:27

Tak podczas jazdy, czyli na obrotach, na biegu jałowym, letnie. Ręce mi opadają z tym, podejrzewam pompę, choć zmieniałem rok temu
Adrian - Pon Paź 10, 2011 19:29

Nagrzewnica działa jak dodatkowa chłodnica i uruchomienie ogrzewania powinno zmniejszać temperaturę. U Ciebie jest odwrotnie. W sumie można to zwalić na pompę. Może ona nie być w stanie przepompować cieczy przez nagrzewnicę.

Na rozgrzanym silniku sprawdź, czy po przegazowaniu przelewa Ci się do zbiorniczka wyrównawczego tym cienkim wężykiem ciecz. Zrób to dwa razy (na włączonym i wyłączonym ogrzewaniu)

KATwawa - Pon Paź 10, 2011 19:35

Tak właśnie kombinuje, jednak przed zwalaniem rozrządu zastanawiam się nad jakimś sposobem sprawdzenia pompy, aby bez potrzeby nie męczyć się.
A co sądzisz o mojej drugiej teorii, nieszczelnej nagrzewnicy i ubytku ciśnienia?

Adrian - Pon Paź 10, 2011 19:42

KATwawa napisał/a:
A co sądzisz o mojej drugiej teorii, nieszczelnej nagrzewnicy i ubytku ciśnienia?

Nieszczelna nagrzewnica to ubytki płynu i zazwyczaj mokry dywanik pod nogami pasażera. Gdy powoli odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego na rozgrzanym silniku to słychać jak wyrównuje się ciśnienie?

Pompę możesz też przetestować ściskając w ręku (uważaj, żeby się nie oparzyć) któryś z węży i robiąc przegazówkę przepustnicą. Powinien być wyczuwalny przepływ cieczy.

Ewentualnie podjedź do mnie do Wołomina to się coś pomyśli. :grin:

KATwawa - Pon Paź 10, 2011 19:50

o nie zauważyłem że Wołomin :wink:
tak ciśnienie jest, choć na zakręconym ogrzewaniu płyn jest na poziomie max, z kolei jak włączę ogrzewanie to poziom podniósł się prawie pod korek(przy zakręconym korku). Sprawdzę jutro pompę sposobem który podałeś, ale chyba to nie wiele da bo jak by nie było chłodzi silnik więc pompa pracuje tylko może nie z taka mocą jak powinna

Adrian - Pon Paź 10, 2011 20:02

O jeszcze jedno. Sprawdź, czy wąż powrotny z nagrzewnicy jest dobrze podłączony do obudowy termostatu. Może jest pomylony z miejscem na wąż od zbiorniczka wyrównawczego.
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 20:11

Zbyt prosto by było, to poszło na pierwszy rzut
Adrian - Pon Paź 10, 2011 20:24

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Może termostat włożony jest w złą stronę? Podobno da się to zrobić. :wink: Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu.
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 20:30

Chyba nawet dało by się, jednak w tym wypadku grzałby się bo termostat by się nie otwierał, sprawdzałem go czy działa w sobotę i włożyłem go tak jak był czyli tą dłuższą częścią w kierunku pompy(ciepłej wody)
Adrian - Pon Paź 10, 2011 20:33

No to wstępnie skończyły mi się pomysły. :mrgreen:
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 20:44

Wiesz wszystkie logiczne wytłumaczenia sprawdziłem, ma się tego Tech. mechaniki po coś :mrgreen: jak dla mnie pompa, tylko jak ja wymienię i sie okaże ze to nie to to szlag mnie trafi z tym roverkiem, miałem nadzieje, że ktoś miał podobny problem i utwierdzi mnie w przekonaniu
... czego ja już nie robiłem w nim.. :/

Adrian - Pon Paź 10, 2011 21:01

Może wirnik w pompie się poddał. To się zdarza. Jakiej firmy pompę wstawiałeś?
KATwawa napisał/a:
czego ja już nie robiłem w nim
Znam ten ból. :mrgreen: Ale i tak go lubię. :wink:
KATwawa - Pon Paź 10, 2011 21:31

Kurcze rok temu zmieniałem rozrząd, wiec nie pamietam jakiej to firmy była, swoja droga sam mogłem jej "pomóc" uszczelniaczem do chłodnic( pomagał na pękniętą głowice:) )
mały offtopic :)
Toz to skarbonka bez dna ale kochana :)
- HGF od początku ale bez jednoznacznych objawów
-luty wymiana skrzyni(na mrozie nie polecam)
-luty koniec pękł palec rozdzielacza :???:
-marzec pociągnąłem przyczepkę piasku, zerwałem tarcze sprzęgła( nie spaliłem) :shock: , wyjęcie skrzyni 25min :)
-kwiecień pekł alternator-obudowa
-teraz te problemy
a i szukam szyby przedniej właśnie peka....

sorry za offa

sobrus - Wto Paź 11, 2011 07:49

Jak szyba pęka to pewnie rdza.
Podwiń elastyczną gumę przy dolnych rogach szyby (tą część która wchodzi pod błotnik).
Poświeć latarką i zobacz czy nie gnije.
Najczęściej od strony pasażera, ale zdarza się i od kierowcy

Ta guma jest przynitowana do podszybia więc jej nie wyciągniesz, ale możesz odgiąć.

Szyby szukać nie trzeba, w każdym zakładzie wymiany szyby powinni takie mieć. Na pewno Pilkington ma. Przed wymianą szyby usuń/zabezpiecz rdzę.

Co do układu chłodzenia to nie wiem niestety. Pierwszy raz widze, żeby temperatura rosła od włączenia grzania. A tak samo jest jak masz nadmuch na ciepło i na zimno?

Mój egzemplarz też do czołgów nie należy, ale też nie ma tragedii ;)
Jak do tej pory raczej poprawiałem po poprzednim właścicielu, niż sam coś zepsułem.

panwilli - Wto Paź 11, 2011 09:47

ile ja się na męczylem żeby dojść co w moim jest nie tak to już masakra, ale się udało

Ja swoje poszukiwania zaczołem od sprawdzenia układu chłodzenia, na pierwszy rzut oka było wszystko w porządku tak samo na 2, 3 ,4 itd. nawet mechanicy mówili że jest wszystko okej z układem, tylko pomineli jeden szczegół, ten nieszczęsny baypass w róże nr 12 na układzie, cały problem leżał ww tym przewodzie

Sprawdź jeszcze raz dokładnie układ chłodzenia i podłączenia węży, u mnie wymiana pomogła.

KATwawa - Sro Paź 19, 2011 07:52

szybę wymienia mi w otwocku za przyzwoita cenę, dopilnuję tylko czy ewentualna rdze zabezpieczą, czytałem właśnie dlaczego pęka, mi właśnie pęka od strony pasażera .
Jak narazie jestem na etapie płukania układu, co dwa dni wymiana wody,wiec do końca nie jestem w stanie określić czy nie za wcześnie alarmowałem, gdyż dzisiaj na włączonym ogrzewaniu nic się nie działo niepokojacego. Pod koniec tygodnia zaleje go płynem i będę obserwował, czy problem jest dalej.
Na bieżąco będe informował, co i jak.

[ Dodano: Sro Paź 19, 2011 07:52 ]
Problem sam się rozwiązał, jak po wyczyszczeniu układu, zalałem go płynem.
Czyżby inna gęstość płynu od wody miała wpływ?