Zobacz temat - [MG ZS 2.0 iTD '05] Turbina
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 2.0 iTD '05] Turbina

zefir - Wto Paź 11, 2011 08:38
Temat postu: [MG ZS 2.0 iTD '05] Turbina
Mam pytanie odnośnie turbiny.
Na zdjęciu zaznaczyłem cięgno. Moje pytanie brzmi: do czego służy to cięgno, czy ono jest ruchome (tzn. czy się przestawia w czasie pracy turbiny), czy też może jest ustawione na stałe?

z góry dzięki za odp. :)

szoso - Wto Paź 11, 2011 08:40

tym cięgnem reguluje się ciśnienie doładowania
Raptile - Wto Paź 11, 2011 08:47

szoso, doprecyzuj ;) bo ty zawsze sie mylisz :D . Im krótsze cięgno tym większe cisnienie ;) Jest Na stałe, ustala sie mechanicznie wartość na westgate której turbina nie przekroczy ;)
zefir - Wto Paź 11, 2011 10:12

Dzięki za odpowiedź. Pytałem, bo pod maską mam część rzeczy pordzewiałych (z Danii auto jest), w związku z tym zastanawiałem się czy ta turbina dobrze działa :) .
Remigiusz - Wto Paź 11, 2011 15:24

I ono się rusza w czasie pracy Turbiny jak ląduje Turbina ciśnienie :wink:
zefir - Wto Paź 11, 2011 15:42

Remi55 napisał/a:
I ono się rusza w czasie pracy Turbiny jak ląduje Turbina ciśnienie :wink:


aha... czyli jeżeli mam podrdzewiałe te cięgno, to lepiej żebym sprawdził czy dobrze to działa..

w związku z tym, pytanie w jakim momencie to cięgno powinno się ruszyć i czy to będzie na tyle duży skok, żeby zauważyć go gołym okiem ?

Remigiusz - Wto Paź 11, 2011 15:49

zefir, Bedzie podczas jazdy widoczne na postoju jak dodasz gazu nie zauważy się tego. Podłącz kompresor pod to wejście gdzie to ścięgno wchodzi a jest ten czarny gumowy waz i puść 2bary to będziesz widział jego prace :razz:
wooy11 - Wto Paź 11, 2011 18:17

...tez mam to ciegno podrdzewiałe lekko...
Bialy1990 - Wto Paź 11, 2011 20:59

psiuknij wd40 umie pomogło bo się zacinało
wooy11 - Wto Paź 11, 2011 21:08

Tak zrobie, dzieki. W prawdzie nie wiem czy sie zacina, auto mam od niedawna i to pierwsze w dieslu wiec nie mam jeszcze doswiadczenia. Na moje "oko" chodzi jak pocisk ale myśle że wd-40 nie zaszkodzi.
Bialy1990 - Wto Paź 11, 2011 21:12

a turbina jak ci pracuje słyszysz ja? turbina zaczyna pompować od 2.5tys obr Najlepiej to otwórz okno i na 3biegu przeoraj samochód i powinieneś słyszeć gwizd
wooy11 - Wto Paź 11, 2011 21:22

Na słuch nie probowałem ale w okolicach 2 tyś. obr. mam takie kopniecie że boje sie o fotele :wink: jedynie czego sie moge czepić to to że konkretnego kopa czuć właściwie w przedziale od 2 tyś obr do 3 tyś obr....powyzej to juz tak sobie ale predkość max to raczej osiagnie bo miałem okazje jechać 170 km/h , pod pedałem jeszcze był zapas i jak wciskałem niżej to auto jeszcze przyspiesza z tym że nie przepadam za szybka jazda nie mniej jednak chciałem go troche sprawdzić :???:
zefir - Sro Paź 12, 2011 11:20

Bialy1990 napisał/a:
a turbina jak ci pracuje słyszysz ja? turbina zaczyna pompować od 2.5tys obr Najlepiej to otwórz okno i na 3biegu przeoraj samochód i powinieneś słyszeć gwizd


mi zaczyna ciągnąć od ok. 1,8 tys. obr., gwizd słychać w przedziale 2-2,5 tys. (z tego co pamiętam, bo na codzień żonka ZS'ka śmiga).

Teraz jeszcze pytanie czy to cięgno można jakoś ręcznie rozruszać ? sprawdzić jak chodzi itd. ?

Remigiusz - Sro Paź 12, 2011 15:02

zefir, Mozna ręcznie jak masz dużo siły wepchać to tej puszki. W niej jest sprężyna :wink:
Bialy1990 - Sro Paź 12, 2011 20:47

można ale musisz na westage zdjąć zawleczkę i wtedy powinna ci zejść ostrzegam ze może być ciężko