|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [r620] Obroty silnika.
vck1000 - Sro Paź 12, 2011 12:20 Temat postu: [r620] Obroty silnika. Witam, mój rover na jałowym biegu ma za wysokie obroty tj. 1100 a wiem że powinien mieć mniej. Czy można to jakoś wyregulować szukałem ale znalazłem jedynie tematy o roverach z silnikami benzynowymi a nie w dieslu.
A drugie moje pytanie brzmi jak pozbyć sie czarnej chmury przy odpaleniu silnika?
kruszan - Sro Paź 12, 2011 13:13
hey,
Twój problem to na 99% za duża dawka paliwa, tzn - duże obroty spowodowane zbyt dużą dawką + chmura czarnego przy odpaleniu - paliwo nie przepalone się tym objawia, reguluje się to za pomocą odpowiedniego ustawienia w pompie wtryskowej, lub samą pompą - najlepiej mieć do tego celu podłączenie do kompa wtedy wiesz, ile masz i że nie za mało.
Luzujesz minimalnie 3 śruby na pompie i leciutko walisz trzonkiem młotka w dekielek, od lewej w stronę akumulatora zwiększasz, od akumulatora do lewej zmniejszasz.
generalnie bez wiedzy na ten temat, lub fachowca z boku i komputera bym tego nie ruszał
taka moja teza
szoso - Sro Paź 12, 2011 15:08
trzeba tak wyregulować by był kompromis pomiędzy dobrym odpalaniem, mocą i spalaniem
kruszan - Sro Paź 12, 2011 16:07
Ostrzegam iż każdy dłubie na swoją odpowiedzialność, ja nic nie wiem, ja się nie znam, ja tu nawet nie sprzątam
Informuję iż robiłem to mając auto podłączone pod komputer, wszystkie parametry były pod kontrolą i ścisłym nadzorem i na tej podstawie ustawiałem odpowiednie wartości.
negatywne konsekwencje samowoli lub złych ustawień (kilka mm ma znaczenie):
- zmiana kąta wtrysku / zwiększenie obrotów silnika / kopcenie auta / kłopoty z odpalaniem / brak możliwości uruchomienia samochodu / za mała dawka paliwa / za duża dawka paliwa / wybuch baku / rozsadzenie rury od intercoolera / zatrzymanie wiatraków chłodnicy / włączenie alarmu samochodu / brak reakcji na pedał hamulca i na hamulec ręczny / i wiele wiele innych...
luzujemy 3 śruby zaznaczone zielonym kółkiem (luzujemy tzn minimalnie popuszczamy śrubkę) nie odkręcamy
można małym młotkiem i dłutkiem delikatnie pukać w boki dekla pompy, delikatnie...
1. strzałka czerwona - zmniejszenie dawki paliwa
2. strzałka niebieska - zwiększenie dawki paliwa
jeśli chodzi o dawkę to jest to najszybszy sposób jej zmiany, dość łatwy
best regards, your kruszan
|
|