Zobacz temat - [Rover 216Si 1.6 16v 96r.] Wywalenie katalizatora :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 216Si 1.6 16v 96r.] Wywalenie katalizatora :)

Kamil94 - Sro Paź 12, 2011 19:52
Temat postu: [Rover 216Si 1.6 16v 96r.] Wywalenie katalizatora :)
Witam ! Jako że przymierzam się do wywalenia katalizatora z roverka (czuje że coś go blokuje i to może byc kat) Mam kilka pytań do tych kolegów co ten zabieg przeprowadzili:

Jak jest z głośnoscia takiego po takim zabiegu ? w silniku 1.6 16v da sie wytrzymac i normlanie jezdzic ?
Coś tam z lekka poczuje ?
W jaki sposób to zrobić ? Wywalić wsyztsko ze środka czy wspawać rurke ?
W sumie sonda lambda jest przed katem więc tam raczej nic sie nie powinno dziać

Może jakiś link do tematu co jest to szczegółowo opisane mile widziany :)

tronsek - Sro Paź 12, 2011 20:22

Kamil94 napisał/a:
Jak jest z głośnoscia takiego po takim zabiegu ? w silniku 1.6 16v da sie wytrzymac i normlanie jezdzic ?
Da się normalnie jeździć. Po wycięciu kata może Ci się pojawić nieprzyjemny metaliczny rezonans.
Kamil94 napisał/a:
W jaki sposób to zrobić ? Wywalić wsyztsko ze środka czy wspawać rurke ?
Można wywalić wszystko, albo wspawać rurkę, albo założeć strumienicę lub tłumik przelotowy w obudowie kata np takie coś: http://moto.allegro.pl/st...1856375246.html lub to: http://moto.allegro.pl/tl...1866550845.html
Ja w Coupe mam wspawaną strumienicę i nie jestem do końca zadowolony, chodzi o dźwięk. Jest lepiej niż na wspawanej rurce, bo rezonans wyraźnie się zmniejszył. Prawdopodobnie na wiosnę będę zmieniał na tłumik przelotowy w obudowie kata i wtedy będę miał porównanie.

Kamil94 napisał/a:
Może jakiś link do tematu co jest to szczegółowo opisane mile widziany
to sobie poczytaj: http://forum.roverki.eu/v...ght=strumienica
Kamil94 - Czw Paź 13, 2011 18:09

A są jakies filmiki na necie jak brzmi bez kata bo szukałem ale bez rezultatów :/ To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?
tronsek - Czw Paź 13, 2011 18:20

Kamil94 napisał/a:
To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?
:nie: Nie prawda.
Kozik - Czw Paź 13, 2011 21:26

Kamil94 napisał/a:
A są jakies filmiki na necie jak brzmi bez kata bo szukałem ale bez rezultatów :/ To prawda że powyżej 110 nie da się wytrzymac ?


brzęczy bez kata, jeśli nie chcesz zbytnio zmieniać dźwięku to wypruj ze środka wkład a w środek wspawaj rurkę (w środek puszki z kata) dźwięk się prawie nie zmienia a i jazda niezbyt się różni, rurkę możesz ponawiercać trochę

ADI-mistrzu - Czw Paź 13, 2011 21:31

A jak by zamiast kata jakiś mały tłumik dać to nie było by ciszej ?
Kozik - Czw Paź 13, 2011 21:34

ADI-mistrzu napisał/a:
A jak by zamiast kata jakiś mały tłumik dać to nie było by ciszej ?


Montują strumienice AWG w obudowie kata podobno dobra rzecz ale nie testowałem

ADI-mistrzu - Czw Paź 13, 2011 21:49

Ja tam do strumienic jestem sceptyczny... i to nie dlatego że twierdze że nie działają, a dlatego że takie rzeczy się oblicza i specjalnie konstruuje.
Gucjan - Czw Paź 13, 2011 22:08

Jesli chodzi o kata to ja wywaliłem srodek z niego i na poczatku nie było bardzo różnicy, głosno robiło sie powyzej 110 i było to dosc uciażliwe. Nie odczułem jakiegos przyrostu mocy spadku raczej tez. Jezdziłem ta ok roku ale postanowiłem cos z tym zrobic i wstawiłem normalny Tłumik przelotowy gotowy do mojego modelu, i od teraz jest nareszcie cicho nic nie brzeczy nie ma metalicznego dzwieku. I to chyba takie moje odczucie ale jak by lepiej sie zbierał.

A kata nie wyrzucaj bo skupują je np na złomowisku mozna wyciągnąc nawet ok 150zł


ale decyzja nalezy do ciebie

plemaster - Czw Paź 13, 2011 22:17

Nie za bardzo rozumiem jaka jest różnica między wspawaniem samej rury a wspawaniem rury w obudowę od katalizatora.

Ja u siebie w dieselku wpakowałem kawał zwykłej rury i żadnej różnicy w dźwięku nie słyszę.

Kozik - Czw Paź 13, 2011 22:33

plemaster napisał/a:
Nie za bardzo rozumiem jaka jest różnica między wspawaniem samej rury a wspawaniem rury w obudowę od katalizatora.


wspawanei samej rury to wspawanie rury, a wspawanie rury z dziurami w środek obudowy katalizatora, powoduje:
1. Na przeglądzie inaczej patrzą (nie do odróżnienia)
2. Jest to komora rozprężna i nie jest całkowicie wolny przelot
3. Na pewno zmniejszy to dźwięki wydawane z wydechu
4. Niweluje dźwięk dużego fiata z wydechu

Z tego co wyczytałem nie rozmawiamy o dieslu

plemaster - Czw Paź 13, 2011 22:51

Kozik napisał/a:
Z tego co wyczytałem nie rozmawiamy o dieslu

Wiem dlatego zaznaczyłem że w dieslu ;P
Coś przegapiłem o tych dziurkach ;)

Kamil94 - Sob Lis 10, 2012 15:13

Gucjan, Możesz dac linka do tej przelotówki do mojego roverka bo próbowałem sie kontaktowac na gg ale bez rezultatu :)

[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 15:13 ]
Odświeże troche kotleta ;) Szukam tego tłumika przelotowego ale w wiekszosci sa zwężki . Macie jakies linki bez zwężek aby był pusty z dziurkami w środku ?