|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Remont silnika
antonio3 - Czw Paź 13, 2011 11:01 Temat postu: [620Ti] Remont silnika Witam;
Panowie potrzebuję Waszego doświadczenia. Szykuję sie do rozebrania silnika na części pierwsze - 230 tysięcy przebiegu. Po rozbiórce mechanik powie co mu dolega, co wypadałoby wymienić, czy wszystko, czy nie.
I tu rodzą się wątpliwości: czy to ma sens?
Czy dostanę wszystkie części? Jeśli "wyskoczą" tłoki do roboty, moze cylindy, pierścienie.
Wymieniłem zimmering plasitkowy wału i dalej coś tam wycieka - być może wał do wymiany. Kto to wie...
Zastanawiam się, czy szukać silnika z mniejszym przebiegiem na przekładkę, czy robić remont?
A może drugi silnik i wybierać co lepsze i złożyć jeden?
Czy ktoś wie jaki może być koszt kompletnego remontu?
Wszystko się zaczęło od dymienia na niebiesko. Moze silnik, może turbina.
Sprawdzana była kompresja. Tylko pierwszy cylinder ma kompresję w normie. Reszta -spadek powyżej 22%. Mechanik powiedział, że wypadało by robić.
Prosze o wsparcie.
Darek
dobryziom - Czw Paź 13, 2011 13:39
otwórz zobacz co jest i wtedy zadecydujesz bo kupowanie używki to nadal kot w worku
Balas87 - Czw Paź 13, 2011 20:03
a tak z ciekawości ile ci palił oleju na 1 tys km oraz jak palił z rana długo go musiałeś kręcić
antonio3 - Czw Paź 13, 2011 20:29
Pali od strzału. Z tym nie ma problemu, czy ciepło czy zimno.
Oleju dolałem 1L od ostatniej wymiany, czyli po około 3 tysiącach, ale gwałtowne dymienie mam od około 3 tygodni.
Balas87 - Czw Paź 13, 2011 21:36
i dymienie masz caly czas podczas jazdy czy tylko z rana
R.E.D. - Pią Paź 14, 2011 06:51
dymienie masz po wizycie u mechanika czy wczesniej? pytam serio bo podobny przypadek mial znajomy - u niego rowniez stwierdzili, ze silnik jest do remontu z powodu zlej kompresji na 3 garach, a dymil bo wlali nafty do silnika, wiec jesli nie jest to jakis zaufany mechanik, to sprawdz kompresje jeszcze u kogos innego
antonio3 - Pią Paź 14, 2011 13:19
Dymi jak juz się rozgrzeje i dymi na niebiesko. Prawie cały czas dymi i czuć spalony olej. Jak staję na światłach, to mam zasłone dymną. Wstyd jak cholera.
Nic z rzeczy typu poranne dymienie.
Jeszcze kilka tygoidni temu dymił od czasu do czasu. Kilka dni pod rząd dałem mu po garach i dymienie stało się normą.
Tak czy tak, rozbieram silnik, bo inaczej nic nie będę wiedział. Pozostaje jeszcze turbina i lanie olejem w wydech.
Będe to robił rownolegle. I silnik i kontrola turbiny. Co wiem na 100%, to turbina ma luz zarówno poprzeczny jak i w pionie. Łopatki śmigła wydają się być ok.
Darek
dobryziom - Pią Paź 14, 2011 14:15
tak jak mówiłem turbina do regeneracji jak smigło jest całe to tylko uszczelniacze i koszt koło 800pln i bedzie jak nowa
antonio3 - Nie Paź 16, 2011 22:31
Jeśli ktoś z Was regenerował juz turbinę, proszę o informację gdzie robią to profesjonalnie i gdzie są dobre sprawdzone opinie o fachowej robocie. Szukam w okolicach śląska. Jak jest opcja dobrego warsztatu w Polsce, to mogę i wysłać kurierem
dobryziom - Pon Paź 17, 2011 08:38
http://reampoland.pl/ sprawdzony prefesionalny zakład.
Mayson - Wto Paź 18, 2011 13:45
antonio3, mój sąsiad ma R600 2,0ti na części - nie anglik, a francuz, przebieg ponoć oryginalny 74000km, silniczek żyleta. Po stanie tapicerki skórzanej wnioskuję, że ten przebieg jest realny. ZTCP buda jest krzywa po uderzeniu tylnym kołem w krawężnik; reszta OK. Jeśli temat Cię interesuje - pw
antonio3 - Wto Paź 25, 2011 19:51
Dzisiaj odebrałem trubinę z regeneracji . Koszt 1100 pln. pomimo pęknięcia żeliwa przy klapce, panowie podjęli się bez problemów regeneracji. Z gwarancją na rok bez limitu km.
W innym miejscu nie chcieli mi jej przyjąć nawet na moją odpowiedzialność.
Jestem pod wrażeniem, ale prawda okaże się jak wsadzę ją do auta.
Różnica w luzach przed regeneracją a po - kolosalna
Mam wielką nadzieję, że powodem mojego dymienia była trubina i że póki co nie będę musial otwierać silnika.
Nakręcam się jak małe dziecko
Mam do Was pytanie; jakie uszczelki muszą być bezwzględnie? mam jedynie uszczelkę pod odpływ oleju (do wycięcia samemu). Reszta , jak twierdzi mechanik, było metal na metal.
Macie jakies doswiadczenie?
Albo jak być powinno, żeby było dobrze.
A to zdjęcia mojej turbiny
Balas87 - Wto Paź 25, 2011 20:19
heh wygląda świetnie
Kozik - Wto Paź 25, 2011 20:19
nóweczka
dobryziom - Wto Paź 25, 2011 20:50
Miedzy kolektorem a turbina powinna być taka metalowa uszczelka
http://allegro.pl/uszczel...1842756004.html
następnie na pewno pod spływem oleju i dobrze założyć miedziane
podkładki przy gwintach oleju i wody i tyle
antonio3 - Wto Paź 25, 2011 21:23
Uszczelka z allegro (Sabowska) wygląda jak do 600-tki
dobryziom - Wto Paź 25, 2011 21:28
antonio3 napisał/a: | Uszczelka z allegro (Sabowska) wygląda jak do 600-tki |
bo tam tez turbina T25 do nissana S13 tez tak wygląda
Marrkus - Wto Paź 25, 2011 21:50
podobną uszczelkę jak do saaba kupisz w sklepie z częściami do lublina za ok. 1/3 ceny
[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 22:50 ]
i odkręć jeszcze DV i zobacz czy tam wszystko na miejscu (ostatnie zdjęcie te ustrojstwo przykręcone na 3 śruby torx)
antonio3 - Wto Paź 25, 2011 22:09
Macie niezłe rozeznanie
Dzięki, będe szukał w razie czego.
dobryziom - Sro Paź 26, 2011 07:59
Marrkus napisał/a: | podobną uszczelkę jak do saaba kupisz w sklepie z częściami do lublina za ok. 1/3 ceny |
własnie podobna bez wyzłobienia i otwor ma inna srednice przerabiałem ten temat
Marrkus napisał/a: | i odkręć jeszcze DV i zobacz czy tam wszystko na miejscu (ostatnie zdjęcie te ustrojstwo przykręcone na 3 śruby torx) |
jak regenerowali to do pisakowania rozbierali cała wiec niema potrzeby
antonio3 - Sro Paź 26, 2011 09:58
Znalezienie tej uszczelki z Saaba to masakra. A cena 39 pln!
Z Lublina jest z "buta" - szkoda że inne wymiary.
Najgorzej jak człowiek potrzebuje na jutro a tu klops.
dobryziom - Sro Paź 26, 2011 11:41
antonio3 napisał/a: | Znalezienie tej uszczelki z Saaba to masakra. A cena 39 pln!
Z Lublina jest z "buta" - szkoda że inne wymiary.
Najgorzej jak człowiek potrzebuje na jutro a tu klops. |
mam taka gdzies w domu bo kiedys kupiłem na zapas ale masz troche daleko...
antonio3 - Sro Paź 26, 2011 13:36
Wielkie dzieki za pomoc, ale właśnie wróciłem z zakupami. Byłem w firmie gdzie regenerują turbinki, panowie bardzo mili i dali uszczelkę, dali i tą pod odpływ oleju, dali szpilki i nakrętki samokontrujące dedykowane do kolektorów wydechowych.
Marrkus - Sro Paź 26, 2011 19:30
Mówiłem o sprawdzeniu DV bo czasami uszczelka która tam siedzi kończy swój żywot (jest popękana) a dorwanie nowej może sprawić problem większy niż uszczelka pod flanszę gorącej muszli, której w zasadzie nie powinno być - gdy wszystko jest jest ładnie splanowane samo się uszczelnia.
Ta uszczelka w DV ponoć była też montowana w Renault 5 turbo ale i tak ciężko znaleźć - jak by ktoś miał namiary to poproszę (mam lekko spękaną ). Jej brak może powodować niestabilną pracę silnika zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem
dobryziom - Czw Paź 27, 2011 19:04
może taniej będzie zaślepić i zamontować blow off a tak serio w serwisie turbo dostaniesz bez problemu
Marrkus - Czw Paź 27, 2011 19:49
dobryziom napisał/a: | może taniej będzie zaślepić i zamontować blow off a tak serio w serwisie turbo dostaniesz bez problemu |
Niestety w Białymstoku to jest problem ale podsunąłeś mi na myśl jeszcze jedną firmę do sprawdzenia - dzięki
dobryziom - Czw Paź 27, 2011 19:52
jutro jadę do 4 firm szukać gwintu do GT28RS to mogę popytać
Marrkus - Czw Paź 27, 2011 20:01
jak byś mógł zorientować się w cenie i dostępności byłbym wdzięczny
antonio3 - Czw Paź 27, 2011 21:37
Witam wieczorną porą
Wróciłem dzisiaj od mechanika. Turbina zamontowana, nowy olej, filtr. Jutro zobaczę dokładnie czy nadal dymi i czy bierze olej.
Nie moge zbytnio szaleć, bo mam uszkodzony zawór 3-drożny - zwie się to chyba - waste gate i muszę zakupić zanim przycisnę.
Prosze o info czy ten typ będzie ok?
Znalazłem na allegro 3 takie same. Moja wiedza w tym temacie jest kiepska.
http://allegro.pl/zawor-e...1868288665.html
Darek
Pyros - Czw Paź 27, 2011 22:13
Nie to nie będzie to. To jest recylkurator spalin od diesla. Jezeli chcesz to mi gdzieś zalegają 2 westgaty z t25.
antonio3 - Czw Paź 27, 2011 22:29
Nie chcę popełnić błędu. Napewno nie chodzi tu o element związany fizycznie z turbiną. Turbinę regenerowałem i z tego co wyczytałem, to ta mała srebrna puszeczka, sterowana przez cięgno, to własnie jest waste gate. Mechanik mówił mi o 3-drożnym elektrozaworze, który reguluje "upuszczanie" spalin by nie uszkodzic sprężarki. Bo coś jest ułamane.
I tu cały kłopot - bo w końcu nie wiem czego szukać
dobryziom - Czw Paź 27, 2011 22:31
masz uszkodzony wastegate? to jak oni regenerowali tą turbinę? fakt jazda z uszkodzonym może być ryzykowana bo jak turbo przeładuje i nie spuści powietrza bo może być mały fakap...
a to pewnie chodzi o EBC raczej będzie problem to dokupić... wiec od razu go wywal i kup na allegro MBC czyli taki sam ręczny i do tego od razu wskaźnik doładowania żeby ustawić odpowiednie doładowanie.
antonio3 - Czw Paź 27, 2011 22:36
Masz jakieś fotki jak to cos wygląda? Tak zapobiegawczo, by coś się dowiedzieć.
MBC mam już kupiony i zegar też. Kupiłem jeszcze jak swego czasu rozmawialiśmy o doładowaniu turbiny.
dobryziom - Czw Paź 27, 2011 22:40
mniej więcej tak http://us1.webpublication...26/2687_7mg.jpg
antonio3 - Pią Paź 28, 2011 10:38
Czyli mam rozumieć, że śmiało mogę wywalić EBC a wsadzić MBC?
Gdybym jeszcze wiedział gdzie to cholerstwo siedzi. Spróbowałbym sam.
A czy zawór MBC mocuje sie gdzieś na sztywno?
Chyba bez Twojej pomocy DobryZiom się nie obejdzie...
dobryziom - Pią Paź 28, 2011 11:09
po nitce do kłebka od acuratora po wężu trafisz do EBC
antonio3 - Pią Paź 28, 2011 13:05
DobryZiom, pomożesz założyć MBC-a?
Ten EBC jest podobno umiejscowiony pod akumulatorem. Będę szukał. Mam rozumieć, że w jego miejsce (tez ma podobno 3 końcówki) pakuję nowy zaworek...
A czy orientujecie się jakiej średnicy jest rurka idąca od acuratora?
dobryziom - Pią Paź 28, 2011 20:24
antonio3 napisał/a: | DobryZiom, pomożesz założyć MBC-a?
Ten EBC jest podobno umiejscowiony pod akumulatorem. Będę szukał. Mam rozumieć, że w jego miejsce (tez ma podobno 3 końcówki) pakuję nowy zaworek...
A czy orientujecie się jakiej średnicy jest rurka idąca od acuratora? |
dokładnie ma trzy końcówki i trzeba podłączyć tak samo MBC, średnica zew jakieś 7mm, wew jakieś 4mm
antonio3 - Sob Paź 29, 2011 08:33
Mój MBC z properfekt ma tylko 2 wyjścia (jedno równolele ze śrubą a drugie prostopadłe do sruby) i śrube regulacyjną. W jednej z nakrętek jest mała dziruka, którą pewnie śmiga powietrze w eter.
I jak ustawic ta śrubę na początek - odkręcic ja aż poczuję luz, czy dokręcić na maxa?
Marrkus - Nie Paź 30, 2011 20:11
Do ustawienia potrzebny jest manometr by widzieć jakie ciśnienie będzie w momencie gdy actuator zaczyna działać. Niestety z ustawieniem to nie pomogę ci za wiele bo najzwyklej w świecie nigdy tego nie robiłem. Z podłączeniem pomogę bo to wychodzi z zasady działania.
To co zaznaczyłeś na czerwono to DV i tego nie ruszasz (przynajmniej do momentu gdy postanowisz wsadzić zawór upustowy:D )
Wskaźnik doładowania chyba najlepiej podłączyć za przepustnicą , są tam 3 wyjścia , 2 wykorzystane (jedno idzie do mems drugie do recyrkulacji par paliwa) - będziesz miał wskazania ciśnienia takie same jak widzi to mems.
Do EBC są podłączone 3 wężyki. Pierwszy idzie z okolic przepustnicy (dokładnie przed przepustnicą) i należy go traktować jako sygnał sterujący czyli podłączamy na wejście MBC, drugi idzie do puszki filtra powietrza, ten najlepiej zaślepić bo nie będziesz go używał. 3 wężyk to sterowanie actuatorem czyli wyjście z MBC.
antonio3 - Pon Paź 31, 2011 17:56
DobryZiom i Marrkus - dzięki za pomoc.
MBC zainstalowane i zegar również. Wszystko chodzi jak należy. Musiałem zamienic końcówki w MBC bo wg schematu miałem odwrotnie.
Miałem przed zmiana parę szarpnięć gdy "docisnąłem", ale przypuszczam, że cisnęło więcej niz pozwala komputer i odcięło zapłon. Odkręciłem trochę śrube, bo trudno wogóle wyczuć jak jest ustawione. Teraz widzę max 0,9 i bez szarpnięcia.
Pojeżdzę trochę to zobaczę.
Marshall7 - Sro Lis 02, 2011 11:14
Odczuwalne zmiany
antonio3 - Czw Lis 03, 2011 14:42
Jest to co trzeba. Idzie jak burza.
Najwazniejsze jest to, że jak kupiłem auto miałem przypadki, że podczas redukcji biegu gdy wyprzedzałem, potrafił tak szarpnąć jakby silnik miał wypaść.
Wtedy nie wiedziałem jeszcze że mam walnięty EBC i pewnie cisnęło ponad 0,9bar i komputer odcinał. Stąd szarpnięcie. Teraz daję mu but i jest klarownie
Jedno co mnie martwi, to dymek wydostającyc sie z okolic turbiny-szczególnie jak turbo trochęe popracuje. Nie potrafię tego zlokalizować. Jak samochód odpalę i się nagrzeje - nie dymi z tych okolic, więc na 100% dym idzie z turbiny. A była regenerowana...
Z tematów do zabawy pozostaje jeszcze gdzie umocowac zegar. Nie widzę potrzeby by był cały czas na widoku, chociaz z drugiej strony to taki bajer
Teraz zabieram się za wycieki. Silnik umyty i można coś pooglądać.
Wczoraj już coś widziałem. Teraz kolejna zabawa - co leje i skąd?
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 14:42 ]
Dzięki raz jeszcze za pomoc.
Temat zamykam.
prykson - Wto Wrz 13, 2016 13:30
A jaki byłby generalny remont silnika 2.0ti turbo już mam po regeneracji i w okolicach małopolski kto by to zrobił profesionalnie Prosze pomóżcie bo nie mam zielonego pojęcia
tomii620si - Wto Wrz 13, 2016 17:50
Przede wszystkim czy potrzebny Ci remont bo moze nie potrzebujesz remontu silnika a np. glowicy (uszczelniacze zaworowe etc)... Bo glowice zrobic Ci 99% zakładów które robi.. bo 1% zawsze moze cos odjebac haha ..
Markzo - Czw Wrz 15, 2016 04:57
Jak bardzo kapitalny miałby to być remont? szlif na nadwymiar, czy tylko nowe pierścienie, panewki itp?
adam_26 - Czw Wrz 15, 2016 17:58
prykson napisał/a: | A jaki byłby generalny remont silnika 2.0ti turbo już mam po regeneracji i w okolicach małopolski kto by to zrobił profesionalnie |
Markzo
|
|