Zobacz temat - [freelander]brak mocy check świeci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [freelander]brak mocy check świeci

piotrwaleczek - Pią Paź 14, 2011 21:07
Temat postu: [freelander]brak mocy check świeci
Witam. Mam freelandera z 1998 roku 2.0 td i zaświeciła sie kontrolka usterki silnika a auto straciło moc. Komputer pokazał przepływomierz ale w innym aucie działa a gdy wsadziłem inny to jest to samo. Może ktoś pomoże? Problem w tym że w pewnym momencie check zgasnie i jedzie jakby nigdy nic, a po 8 godz. zapala ale trudniej i znów to samo.
jacek_akord - Pon Paź 17, 2011 17:10
Temat postu: [freelander]brak mocy check świeci
U mnie przyczyną takiego objawu był uszkodzony zawór podciśnienia turbiny, ale ja mam td4.
Po założeniu używki od BMW wszystko hula jak należy

SyntaX - Pon Paź 17, 2011 18:41

Zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy.
W tym modelu jest trochę inny jak w TD4.
Polecam użycie zmywacza do gaźników, ładnie wszystko schodzi.
Sprawdź w 2 osoby czy jak dodajesz gazu to zmienia się położenie zaworku przy turbinie.
Do wyczyszczenia układ recyrkulacji spalin.
http://screenshooter.net/5925216/uesfbvy

piotrwaleczek - Pon Paź 17, 2011 22:57

Wielkie dzieki. Jutro zabieram się do roboty.A ten zaworek nie zmienia położenia.
SyntaX - Wto Paź 18, 2011 07:41

Kod:
A ten zaworek nie zmienia położenia.


No to masz odpowiedź na swoje pytanie.
Wymyć dokładnie płynem do gaźników a jak nie ruszy to sprawdzić węże podciśnienia.
Jeśli nie to masz zaworki podciśnienia uwalone.

win32 - Wto Paź 18, 2011 10:08

Cytat:
No to masz odpowiedź na swoje pytanie.


Koledzy, z całym szacunkiem ale wprowadzacie kolegę w błąd. :roll: TD4 to kompletnie odmienny silnik i 90% usterek nie ma odniesienia dla L-Series...
po pierwsze
L-seires nie ma turbiny sterowanej podciśnieniem, nie ma zmiennych geometrii łopatek. Nie ma zaworków podciśnienia. To stary prosty system ze statycznym wirnikiem i zaworem Wastegate (ten zaworek na turbinie)
Mówiąc obrazowo jest to sprężyna reagująca na ciśnienie wytwarzane przez turbinę która zapobiega przeładowaniu (overboost). Reaguje dopiero na przekroczenie danej wartości w FL jest to 17 PSI, czyli przy dodaniu gazu nie ma prawa się poruszyć- Dopiero po osiągnięciu granicy bezpieczeństwa. A tą można osiągnąć jedynie poprzez jazdę z pedałem w podłodze :wink:

Podciśnienia w L-Series służą do wspomagania hamulców, sterowania zaworem EGR itp . NIE mają nic wspólnego z turbiną. . Kontrola doładowania jest jedynie Mechaniczna.

Układ recyrkulacji spalin jest w tym aucie bardzo prosty i co najważniejsze nie wywołuje kontrolki 'check' . Wyczyścić można , nie zaszkodzi. Nie jest to jednak rozwiązanie problemu.

po trzecie.
Problem z odpalaniem i nagłym powrotem mocy wygląda mi na sensor CKP (położenia korbowodu) - Odpowiada większości objawów o jakich piszesz (nagła utrata mocy, kontrolka chcek, samouleczenie i problemy z rozruchem) jeżeli pada ECM będzie się kierował tylko wtryskiwaczem sterującym dla zapewnienia działania silnika jednak ze zmniejszoną efektywnością. Jeżeli do tego masz wyższe obroty jałowe podczas występowania kontrolki 'chceck' (więcej niż 850-900 RPM) to będzie on.

Jeżeli nie to może być któryś sensor używany do obliczania dawki paliwa. Ja bym zaczął od sprawdzenia MAP sensora na grodzi (taka puszeczka z wężykiem idącym do turbiny i wtyczką)
Tutaj masz informacje jak to zrobić multimetrem na przykładzie R75
http://tuning-diesels.com/Lseries/2545.htm#mi

Dodatkowo sprawdź wiązkę elektryczną do pompy wtryskowej - lubi się przetrzeć.

SyntaX - Wto Paź 18, 2011 12:20

Fakt jakoś się przyzwyczaiłem że jedyny słuszny diesel w landku to TD4 i tak już mi zostało.
Seria L nie ma zmiennej geometrii tak jak pisze win32.

Z tym czujnikiem możesz mieć rację - kumpel tak miał.
Utlenił się kabelek na kostce i auto świrowało.
Objawy dokładnie te same. Spadek mocy, falowanie obrotów, przyhamowywanie silnikiem.

brzezawski - Czw Paź 27, 2011 13:56

miałem podobny problem w trasie na 400 km ( wyjatkowo mało spalil ok 5 l) , kilka razy sie tak przytrafiło w końcu nie chciał odpalić okazało się ze pompa paliwowa koło zbiornika szfankowała aż w koncu padla (po przekręceniu kluczyka nie było słychać uruchamiającej sie pompy - ale to dopiero jak padła - słychać ja po otworzeniu tylniej szyby za pasażerem ) . Po wymianie wszystko wróciło do normy.
win32 - Czw Paź 27, 2011 23:18

W, L-series nie ma pompy w baku. jedyną pompą w tym silniku jest pompa wtryskowa :)
piotrwaleczek - Sro Gru 21, 2011 21:38

Witam. Troche późno no ale nie bylo czasu. Okazał sie jednak felerny czujnik doładowania turbiny ten na podszybiu (na grodzi). Dzięki za pomoć i pozdrawiam was wszystkich.