|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] nie gasnie podswietlenie
krzysiek29 - Nie Paź 16, 2011 21:14 Temat postu: [R75] nie gasnie podswietlenie Witam wszystkich,może ktoś mi podpowiedzieć dlaczego po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie gaśnie wyświetlacz od kilometrów.Nie znalazłem nic na ten temat może już ktoś się z tym spotkał,POZDRAWIAM.
21matys - Pon Paź 17, 2011 09:15
ściągnij klemy na kilka minut z akumulatora... ale pamietaj ze kluczyki ze stacyjki w kieszeni, drzwi otwarte i wszystko powyłączanie, moze to pomoze bo nie ktrórym pomaga kiedy IPK fiksuje
automechanik - Pon Paź 17, 2011 23:03
Zgadza się czasem pomaga, u mnie było to samo ale poprostu odłączałem wszystkie wtyczki od zegarów i ponownie podłączałem czyli też mały reset IPK, pomagało ,ale na krótko. Problem wyjaśnił się dopiero wtedy ,gdy akumulatoer rozładował się do tego stopnia ,że auto zgasło w trakcie jazdy.Naładowanie akumulatora rozwązało sprawę definitywnie od tego czasu mam spokój
krzysiek29 - Wto Paź 18, 2011 08:48
U mnie też pomogło odpięcie aku i wszystko jest ok.
21matys - Wto Paź 18, 2011 10:01
maziciel - Wto Paź 18, 2011 11:41
automechanik napisał/a: | akumulatoer rozładował się do tego stopnia ,że auto zgasło w trakcie jazdy |
Auto zgaslo w trakcie jazdy, bo akumulator sie rozladowal? Co za glupoty opowiadasz! Nie ma takiej mozliwosci, by auto zgaslo w trakcie jazdy z powodu rozladowanego akumulatora, poniewaz wtedy pradu dostarcza alternator.
Wina lezy gdzies w ukladzie elektrycznym, nalezy sprawdzic alternator, pasek alternatora, regulator napiecia, przewody itd.
Moze to wina kierowcy, ktory zdusil silnik?
automechanik - Czw Paź 20, 2011 10:31
maziciel, mylisz się , oczywiście trzeba sprawdzić to o czym piszesz. Jednak jazda na światłach, włączenie ogrzewania szyby, wycieraczki, dmuchawa itd. w powiązaniu z krótkimi jazdami i częstymi rozruchami powoduje, że alternator nie jest w stanie utrzymac akumulatora w pełni naładowanego Stopniowo maleje jego napięcie.
KIedy spadnie poniżej 8V nie uruchomisz silnika. W roverze moze być tak że nie odpali przy napięciu poniżej 10V.
Sytuacja o której pisałem zdarzyła się na skrzyżowaniu, czyli wtedy gdy silnik miał pracować na wolnych obrotach. Spróbój odłączyć akumulator w czasie pracy na wolnych obrotach silnik zgaśnie niestety. Nic mu nie pomoże prąd z alternatora.
Dodatkowo niskie napięcie akumulatora skutkuje błędami generowanymi przez wszystkie sterowniki.
Odpalałem kiedyś auto z zupełnie rozładowanym akumulatorem na kable rozruchowe.
Auto odpaliło ale po odłączeniu kabli gasło, po odpaleniu nie reagowało na gaz i silnik nie pracował prawidłowo. Dopiero kilku minutowa praca silnika dawcy prądu i biorcy spowodowała że akumulator podładował się do tego stopnia że sterownik silnika odzyskał "rozum "i zaczął pracować samodzielnie.
To by było wszystko na temat głupot.
maziciel - Czw Paź 20, 2011 11:14
Czyzby instalacja "nie wyrabiala" w takim naszpikowanym elektronika aucie? Lipa.
automechanik - Pią Paź 21, 2011 09:53
Wszystko jest w porządku kiedy akumulator jest nowy i ma pełną pojemność i prąd rozruchowy.
W autach jeszcze bardziej naszpikowanych elektroniką i różnego rodzaju gadżetami, dodatkowo jeszcze z systemem star-stop stosuje się alternatory o wyżśzej sprawności i mocy, jak również akumulatory przystosowane do częstych wyładowań dużym prądem rozruchowym(system startstop)
[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 09:53 ]
Dodam jeszcze, że w tych autach to właśnie sterownik reguluje wydajność alternatora poprzez zmiany napięcia prądu wzbudzenia.
maziciel - Pią Paź 21, 2011 11:02
automechanik napisał/a: | Wszystko jest w porządku kiedy akumulator jest nowy i ma pełną pojemność i prąd rozruchowy.
W autach jeszcze bardziej naszpikowanych elektroniką i różnego rodzaju gadżetami, dodatkowo jeszcze z systemem star-stop stosuje się alternatory o wyżśzej sprawności i mocy, jak również akumulatory przystosowane do częstych wyładowań dużym prądem rozruchowym(system startstop)
[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 09:53 ]
Dodam jeszcze, że w tych autach to właśnie sterownik reguluje wydajność alternatora poprzez zmiany napięcia prądu wzbudzenia. |
Bylem pewny, ze w Roverze 75 tez tak jest i nie widzialem mozliwosci, zeby alternator nie wyrabial z dostarczaniem pradu.
21matys - Pią Paź 21, 2011 17:46
dziwą mnie możliwiść nie wyrabiania alternatora, ja na codzien jeżdze na małych odległoścach ze nawet silnik nie zdązy sie nagrzać, wiec nie ma mowy u mnie o tym zeby sie akumulator naładowałtka jak trzeba, ale nie miałem zadnych problemów zeby alternator nie wyrabial, albo zeby akumlator juz nie pierwszej świeżości mi padł w szczególności ze jeszcze mam zainstalowany wzmacniacz 600W i jedynie co zauwazam przy duzym uderzeniu basu to lekkie przygasanie świateł, ale mysle ze zamontuje kondenastor i to przygasanie światłe przejdzie do historii....
ale faktem jest ze tak jak opisuje automechanik, moze nie wyrabić juz alternator z powodu jego zużycia, warto sprawdzić jakie podaje napięcie ( mógł tak jak automechanik opisuje pasć regultor napicia), moze być za niskie co powoduje takie a nie inne efakty,
moim zdaniem alternator i tak jest przewymiaroany bo nie kazdy ma full wypas wyposazenie takie jak dodatkowy orginalny zesta car audio czy navi itp.
SeniorA - Pią Paź 21, 2011 23:02
maziciel napisał/a: | Czyzby instalacja "nie wyrabiala" w takim naszpikowanym elektronika aucie? Lipa. |
. 21matys napisał/a: | dziwą mnie możliwiść nie wyrabiania alternatora | i słusznie, bo te wywody nie dotyczą R75. W r75 , BCU ma funkcję oszczędzania energi w krytycznych sytuacjach i po wykryciu niedoładowania baterii lub spadku w niej napiecia , automatycznie wyłącza kolejno rózne prądożerne odbiorniki dla zapewnienia odpowiedniego napięcia w instalacji i pracy sterowników (silnika).Po doładowaniu baterii przez alternator, odbiorniki są ponownie włączane.
[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 23:02 ]
automechanik napisał/a: | Spróbój odłączyć akumulator w czasie pracy na wolnych obrotach silnik zgaśnie niestety. | nie wolno tego robić.
automechanik - Sob Paź 22, 2011 18:54
Oczywiście ,że nie wolno, chciałem tylko uświadomić jak ważny jest stan akumulatora.
Nadal jednak twierdzę, że akumulator może się rozładować generująć różnego rodzaju błędy odczytu czujników i działania sterowników i nie pomogą tu systemy oszczędzania energii, jeśli alternator nie ma dość czasu by podładować akumulator.
|
|