Zobacz temat - [R620SDi] hałasy z przedniego zawieszenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620SDi] hałasy z przedniego zawieszenia

Figlaq - Czw Paź 20, 2011 11:58
Temat postu: [R620SDi] hałasy z przedniego zawieszenia
Witam :)

Pytałem już kilka razy na tym forum o różne sprawy i za każym razem spotkałem się z pozytywnym odzewem osmielę się więc i tym razem napisać :)

Od jakiegoś czasu mam dziwne objawy, a ponieważ jestem raczej umiarkowanym laikiem nie potrafię wydać pewnej diagnozy a nie chcę wyrzucać pieniędzy na niepotrzebne naprawy. Podejrzanymi elementami są albo łożysko w przednim lewym kole albo przegub.... Co do objawów:

-Przy jeździe pod obciążeniem słychać stukanie i to coraz wyraźniejsze od jakiegos czasu, jednak próbowałem sprawdzić luz przegubu uzywając podnośnika i ruszając kołem jednak nic takeigo nie ma o ile dobrze to zrobiłem.
-Słychać szum podczas jazdy jednak nie jest on bardzo duży, i wychodzi tylko przy prędkosciach 120km/h i większych.
-Dane koło grzeje się dość mocno a nie dalej jak 3 tygodnie temu były wymieniane wszystkie klocki w aucie oraz czyszczone i smarowane zaciski.
-Przy ruszaniu w lewo/prawo na maksymalnie skręconych kołach nie ma żadnego hałasu, zgrzytania ani pukania. Wszystko okej.
-Przy dość mocnym hamowaniu i gwałtownym skręceniu kół w prawo słychac zgrzyt....
-Na kierownicy nie ma raczej żadnych wibracji ani bić innych niż normalne ;]

Dodatkowo powiem jeszcze ze niedawno dolewałem oleju do skrzyni biegów i zauważyłem ze spiernicza mi olej przez uszczelniacz i półoś jest nieco mokra (będzie to robione w najbliższym czasie). Nie wiem czy może to być jakąś wskazówką ale na wszelki wypadek mówię :)

Pytam na tym forum bo raz już spotkałem tylko z inną sprawą się że w warsztacie specjalizowanym hondy postawili złą diagnozę i narazili mnie na koszty wolałbym więc przed wizytą u mechanika być uzbrojonym chociaż trochę w wiedzę:)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedź :)

R.E.D. - Pią Paź 21, 2011 09:44

podnies przod i sprawdz czy na pewno daje sie swobodnie obracac - jesli wymieniane byly klocki, to np tloczek sie moze nie cofac - to zwykle jest przyczyna wiekszej temperatury w porownaniu do pozostalych kol

co do stukania - sprawdzales przeguby zewnetrzne i wewnetrzne?

Figlaq - Pią Paź 21, 2011 16:11

Właśnie nie. Tylko zewnętrzne. A jak sprawdzić właściwie przeguby wewnętrzne (napędowe?) ??
R.E.D. - Pią Paź 21, 2011 23:15

skoro masz do wymiany uszczelniacz, to wyjmij polos i wymien, przy okazji sprawdzajac czy nie ma luzow :wink:
Figlaq - Pią Paź 21, 2011 23:40

No trzeba będzie chyba tak zrobić... A to pewnie duużo roboty ;>
R.E.D. - Sob Paź 22, 2011 01:22

jeszcze nie wyjmowalem, ale zwykle sie konczy na odkreceniu paru srub zeby dalo sie odchylic piaste i wyjac polos - w niektorych samochodach da sie przy skreconych kolach wyjac bez demontazu :mrgreen:
Figlaq - Sob Paź 22, 2011 12:42

O, dzięki za info :) Dam znać jak mi poszło ;]
kotulsky - Sob Paź 22, 2011 14:55

witam.chciał bym dołaczyć sie do tematu.w moim roverku 620 sdi też pojawił się nieznośny dzwięk z przedniego zawieszenia.mianowicie coś jakby szum/huk powyżej prędkości 80.kiedyś był o wiele dyskretniejszy :razz: ale teraz jest smutek.dzwięk narasta mimo że niema luzów na kołach.od czasu do czasu tylko lekko stuknie przy ruszaniu na skręconych kolach. niewiem co jest za tęn dzwięk odpowiedzialne - łożyska piast? przeguby wewn. czy zewn. może łożysko na skrzyni?? proszę chociaż o jakaś śladowa diagnozę bo od niedawna niemogę się bujnać powyrzej 90 bo myśli zebrać niemogę :???:
Figlaq - Sob Paź 29, 2011 21:07

Problemem okazał się zgodnie z Waszymi sugestiami luz na wewnętrznym przegubie ;P

Niedługo powinienem go wymienić:) Gdybyście mieli jakieś sugestie co do producenta/części to bardzo chetnie posłucham :)

jarek18wgm - Czw Lis 24, 2011 21:35

Jezeli mozna ja rowniez sie dolacze do problemu...

Mam stukanie ktore nie moge zlikwidowac od dluzszego czasu

WYmienilem Kompletna polos , Oring bo skrzynia ciekla ....

Czekam na wieksza ilosc czasu na wymiane piasty wraz z lozyskiem nie wiem czy to cos da ale chyba nie ,,,


Przed wymiana polosi poprzednia jak podnioslem sam. na kanale na lewarku byla ( Krzywa ) latala w dziwny sposob .
WYmienilem chwile bylo ciszej po 100 KM znow to samo ...

I tu pytania .
CZY polos latwa sie moze wykrzywic ?? CZy zwiazane z krzywa polosia mogla sie wiazac inne awarie ??

galant - Pią Lis 25, 2011 09:52

kiedy to stukanie sie objawia? nasila sie przy hamowaniu? jest jednorazowe przy zahamowaniu czy ciagłe?
Figlaq - Pią Lis 25, 2011 10:32

@jarek18wgm

Może warto by sprawdzić czy półoś ma luz ? Może to wypracowane łożysko podporowe w skrzyni?

Jeden z mechaników sugerował coś podobnego u mnie na szczęscie jednak sie upiekło... ;P

jarek18wgm - Sob Lis 26, 2011 16:47

Z tego co ja wiem R600 Nie maja Lozyska podporowego polosi... Wiec podejrzewam inny problem ktorego nie moge zdiagnozowac... :)

[ Dodano: Sob Lis 26, 2011 16:47 ]
galant napisał/a:
kiedy to stukanie sie objawia? nasila sie przy hamowaniu? jest jednorazowe przy zahamowaniu czy ciagłe?


Stukanie jest od okolo. 20km/h do 220Km/h :)

Czym szybciej sie jedzie tym czestotliwosc stukania wieksza

Figlaq - Pon Lis 28, 2011 10:15

W takim razie mój błąd, miałem nadzieję pomóc ;P Czym może więc być spowodowany luz półosi ?
galant - Nie Gru 04, 2011 00:59

ja w V40 mialem luzną tarczę, czyt, nie miala srub centrujących. natomiast w clk mielismy tez taki zonk, poniewaz w skrzyni wytarl sie jeden zabek i tak sobie coraz szybciej cykalo. ja bym dal auto na podnosnik pod jedno kolo, wrzucil bieg i posluchal skad to pukanie sie bierze. tak samo z drugim kolem (mozesz to bez obawy zrobic, auto nie pojedzie :wink: )

[ Dodano: Nie Gru 04, 2011 00:59 ]
wiadomo już coś? sam jestem ciekaw co puka.

bartas19 - Pon Mar 10, 2014 23:12

kolega jarek18wgm znalazł przyczynę bo mam to samo w 420 sdi :sad: