Zobacz temat - [R416] Spryskiwacze, jak przestawić dysze?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Spryskiwacze, jak przestawić dysze?

Niemiec - Nie Paź 23, 2011 13:25
Temat postu: [R416] Spryskiwacze, jak przestawić dysze?
Pytanie może i banalne, ale dość irytująca przypadłość. Mianowicie, spryskiwacze mają takie ciśnienie, że strzelają w samą górę przedniej szyby, prawie, że w punkt łączenia z dachem. Niby jak lżej wcisnę, to jakoś chlapią bliżej środka, ale wtedy się nie włączają wycieraczki. Jak mogę przestawić dysze, żeby pryskały normalnym ciśnieniem na sam środek szyby? Próbowałem je delikatnie przestawić w dół wykałaczką, ale niestety najprostsze rozwiązanie nie zdało egzaminu.
marcin316 - Nie Paź 23, 2011 13:30

Najlepiej użyć grubej igły, takiej która z niewielkim luzem wejdzie do dyszy. Wykałaczka jest za gruba i ma zbyt małą wytrzymałość.
SyntaX - Nie Paź 23, 2011 14:48

Najlepsza jest szpilka albo tak jak pisze kolega igła.
Teraz mała cenna uwaga.
Ustawiając na postoju ustaw tak by pryskało około 5cm od górnej krawędzi szyby.
Ustawienie przy podwójnej dyszy powinno być takie by skrajne dysze pryskały około 10cm od krawędzi szyby a środkowe krzyżowały się (Prawa pryska lewą stronę, lewa prawą).
Odstęp strumienia około 30cm od siebie.
jak tak ustawisz będzie idealnie polewało cała szybę.
Pęd powietrza zawsze załamuje strumień i jak ustawisz na środek podczas jazdy będzie pryskało za nisko.

greg-si - Nie Paź 23, 2011 15:10

SyntaX, w R400 jest taka pompka że ustawienie na postoju 5-10cm od górnej krawędzi szyby powoduje że podczas jazdy przy 120km/h psika poniżej połowy szyby.
bizon - Nie Paź 23, 2011 15:47

Ja osobiscie uwazam ze "wydajnosc" pompki zalezy od wielu czynnikow np: droznosci przewodow. a ustawienie spryskiwaczy to na tyle nieskomplikowana operacja ze kazdy sam u siebie przetestuje jakie powinno byc ustawienie przy postoju aby w czasie jazdy nie bylo za nisko
Dr.Stein - Pon Paź 24, 2011 12:28

Ja miałem podobny Problem tyle ze bardziej skomplikowany,
każdy strumień leciał w inna stronę :D
Dlatego co zrobiłem:

1. WYMIANA WĘŻYKÓW. ( OBRAZ nr 1 )
Kupiłem zwykły przewód do benzyny i oleju:) koszt 1m - 1.00/1.50zł
- jest przezroczysty dlatego widzę tym samym czy nie mam brudu
i czy nic mi nie zapycha dysz ( wtedy nie leci płyn do spryskiwaczy)
Do tej pory płyn do spryskiwaczy płynął ciemnym wężykiem, dlatego nic nie widziałem

2. CZYSZCZENIE DYSZ
Kupujesz sprężone powietrze jak np. do czyszczenia klawiatury i lecisz:)
płukasz wodą i montujesz spowrotem.

3. WYMIANA ROZGAŁĘŹNIKÓW - TRÓJNIKÓW ( OBRAZ nr 2 )
Zamiast czyścić, lepiej jak wymieniłem :) Nówka sztuka 2.00zł

5. LĄCZENIE
Łączymy wszystko ze sobą: wężę, trójniki, dysze

5. USTAWIENIE DYSZ
Igła do skóry ( 2 x grubsza od szpilki ) i lekko i precyzyjnie manipulujemy
dyszkami, następnie włączamy spryskiwacze i dopasowujemy na jaką część szyby
płyn będzie opryskiwał szyby.
Srodek Ok, Lekko wyżej - to nic, pamiętaj że każdy ma inne wycieraczki a one
i tak przetrą płynem całą szybę :)

CZAS ROBOCIZNY - 1/ 1,5 Godziny
KOSZT - ~10zł

mastersik - Nie Sty 29, 2012 16:17

W moim przypadku ciśnienie w spryskiwaczach jest bardzo słabe. Ledwo co płyn dolatuje na szybę i większość zatrzymuje się na masce. Jaka może być przyczyna?
praktis - Nie Sty 29, 2012 16:21

Dobrze opisany temat o spryskiwaczach:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32597