Zobacz temat - [all R] Polerowanie karoserii po poprawkach lakierniczych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [all R] Polerowanie karoserii po poprawkach lakierniczych

harpagon83 - Pon Paź 24, 2011 14:16
Temat postu: [all R] Polerowanie karoserii po poprawkach lakierniczych
A więc tak, jak w tytule :D Chodzi o to, że własnoręcznie usuwałem rdzę (Brunox) a później położyłem szpachlę, na to lakier i efekt nie wyszedł taki zły, różnica w kolorze lakieru naprawdę nie aż taka wielka (mam kolor HAM -brit. rac. Green w 420D :) . Problem w tym, że po ściągnięciu taśmy zabezpieczającej zostały takie białe, lepkie paski na granicy lakieru. Moje pytanie czym to "doszlifować"? Papier wodny, pasta polerująca?? Aha i czy znacie jakiś specyfik wyrównujący różnice w kolorze lakieru?
Pozdrawiam! :grin:

rovek - Czw Paź 27, 2011 07:31

Papier wodny może być za dużo, proponował bym pastę lekkościerną i będziesz się musiał się troche namęczyć.
harpagon83 napisał/a:
Aha i czy znacie jakiś specyfik wyrównujący różnice w kolorze lakieru?
Pozdrawiam! :grin:
Najlepszym specyfikiem jest polerka ręczna.
zelu - Czw Paź 27, 2011 10:58

dobra pasta polerska nie hipermarketowa za 7zl ;) troche roboty i zejdzie.
Ewentualnie papier 2500 wodny delikatnie i pozniej pasta, ale jak to sa paski po samej tasmie to pasta spokojnie zejda

hvil - Czw Paź 27, 2011 23:19

i tak tempo za 7 zł ściera najlepiej i najwiecej:P:P
automechanik - Pon Paź 31, 2011 23:53

hvil, bujda poczytaj :lol: trochę o detailingu.
Tomek1212 - Wto Lis 01, 2011 10:11

HAM to jest kolor metaliczny, czyli musiałeś najpierw nakładać lakier bazowy (kolor), a na to bezbarwny (klar). Jeżeli malowałeś do odcięcia (do taśmy) no to raczej tego nie zeszlifujesz, bo takie lakiery maluje się na tzw. "wpyłkę", czyli bez wyraźnej granicy nowego i starego lakieru. Dodatkowo gdy lakier minimalnie przyschnie samo łączenie maluje się rozpuszczalnikiem do cieniowania, który jeszcze bardziej niweluje łączenie starego z nowym lakierem.
Lakier metaliczny trzeba odpowiednio wypylić, aby uzyskać odpowiedni odcień i nawet jeżeli w sklepie dobiorą ci odpowiedni odcień to wcale nie jest to gwarancję, tego że kolor ci "siądzie". Teraz pozostaje poczekać kilka dni aż kolor "dojdzie" do siebie i w pełni wyschnie, następnie poler malowanego elementu oraz sąsiednich i różnicy nie powinno być widać. Jeżeli na szpachle nie dałeś podkładu, to też odcień może wyjść nieco inny.


Jakbyś wkleił zdjęcie tego twojego łączenia to będziemy wiedzieć więcej.

automechanik - Sro Lis 02, 2011 09:48

Jeśli na szpachlę nie da się podkładu to wynik jest raczej tragiczny. Szpachla wpija bazę i nie pozwala na właściwe ułożenie się płytek bazy.
Jeśli harpagon83, lakierował do odcięcia wszystko zacząwszy od podkładu to polerka spowoduje jeszcze gorszy efekt, wydobędzie spod klaru i bazy pasek podkładu.
Metaliki należy nakładać z cieniowaniem bazy i dodatkowo właściwym wypyleniem klaru na granicy z lakierem nie malowanym. Powierzchnia sąsiadująca z fragmentem lakierowanym powinna być zmatowana papierem 2000 lub 2500.
Po lekkim przeschnięciu tuż przed osiągnięciem pyłosuchości dodatkowo należy jak już o tym wspomniałTomek1212, natrysnąć rozcieńczalnik do cieniowania.