|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620 Sdi 1996r.] Czy to padająca turbina?
prezes_glogow - Sro Paź 26, 2011 12:45 Temat postu: [620 Sdi 1996r.] Czy to padająca turbina? Witam.
Ostatnio borykam się z dość dziwnym problemem - mianowicie coś zaczęło brzęczeć w aucie początkowo na wyższych obrotach, teraz brzęczy cały czas. Początkowo pomyślałem, że może to łożysko w którymś z kół, jednak dźwięk ten słychać również na postoju, co wyklucza również, że to może być sprzęgło. Więc pomyślałem, mże to może być turbina, lecz kiedy ściągnąłem te gumowe rury które do niej doprowadzają nie były jakoś mocno zabrudzone olejem, jak tez wirnik nie miał wielkich luzów. Bardziej zaniepokoiło mnie to, że po odpaleniu samochodu zobaczyłem dym, który dobywał się, wydaje mi się, że z okolic własnie turbiny, nie żeby były to jakieś duże ilości tego dymu, po przegazowaniu auta na postoju wcale się jego ilość nie zwiększała, więc gdzies musi być jakaś nieszczelność.
I tu pojawia się moja kolejna wątpliwość, bo podejrzewam, że po prostu gdzieś jest pęknięty ten gumowy wąż, ale czy to by z kolei tłumaczyło te dziwne dźwięki?
Postaram sie w najbliższym czasie może wrzucić nagranie dźwiękowe i filmik, jak to wszystko wygląda.
empe - Sro Paź 26, 2011 17:08
Może się wydech rozpadł a nie turbo?
Ten dźwięk zmienia się wraz ze wzrostem obrotów silnika?
prezes_glogow - Sro Paź 26, 2011 18:53
Tak, zmienia się, dźwięk jest taki jakby jakieś łożysko padało.
empe - Sro Paź 26, 2011 19:01
Zajrzyj do osprzętu: alternator, pompa wspomagania z pompą wody, kompresor klimy... czyli wszystko co napędza pasek wieloklinowy. Zdejmij pasek, odpal na chwilę auto i jak przestanie hałasować to już wiesz gdzie szukać.
Rolka napinacza też może hałasować a sam napinacz jak dostanie luzu to pewnie też
prezes_glogow - Sro Paź 26, 2011 19:09
No własnie wiem... Na szczęście nie z autopsji, tylko z forum, chociaż pasek wymieniałem jakieś 3kkm temu. Dobra, dzięki za radę, jutro to obadam bo dzisiaj już trochę ciemno a pod blokiem kiepsko ze światłem
mmaarreecckkii - Pon Lip 07, 2014 17:40
U mnie też ostatnio słychać takie jakby świszczenie, zależne jest od biegu i obrotów. Czym wyższy bieg słychać swiszczenie przy niższych obrotach 1bieg ok 3200, 5bieg ok 2200 i słyszalne jest tylko przy przyspieszaniu, na luzie zbytnio nic nie słychać. Zauważyłem też kończące się złącze elastyczne czy one może być przyczyna tego świstu?
kataklysm - Sob Lip 12, 2014 02:01
mmaarreecckkii napisał/a: | U mnie też ostatnio słychać takie jakby świszczenie, zależne jest od biegu i obrotów. Czym wyższy bieg słychać swiszczenie przy niższych obrotach 1bieg ok 3200, 5bieg ok 2200 i słyszalne jest tylko przy przyspieszaniu, na luzie zbytnio nic nie słychać. Zauważyłem też kończące się złącze elastyczne czy one może być przyczyna tego świstu? |
Sprawdź rury od turbo mnie zaczęło tak świszczeć jak jedna z rur miała nieszczelność a dokładnie opaska mocująca się poluzowała było widać od razu bo puszczała olej na silnik. W moim przypadku wystarczyło oczyścić ekstrakcyjną i dokręcić a problem zniknął
|
|