Zobacz temat - [620 Sdi ] Ryzyko przy demontażu świec żarowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620 Sdi ] Ryzyko przy demontażu świec żarowych

SzymonK - Sob Paź 29, 2011 09:45
Temat postu: [620 Sdi ] Ryzyko przy demontażu świec żarowych
W czasie ostatniej zimy miałem problemy z uruchamianiem silnika na mrozie, powyżej 0 C odpala bez problemu. Mój mechanik podczas stwierdził, że wszystkie świece żarowe w moim rowerku są spalone.
Ocenił też że demontaż świec jest ryzykowny i grozi ich zerwaniem.

Czy rzeczywiście jest to takie ryzykowne? Czy są jakieś patenty na wykręcenie świec bez ich zrywania a może jakieś warsztaty które to bezpiecznie robią (woj. śląskie)?

Przebieg: 235 kkm

szoso - Sob Paź 29, 2011 09:49

ryzyko urwania świec zawsze jest
u mnie trzeszczały jak je wykręcałem ale jakoś poszło, tyle że na zimnym silniku je odkręcałem
lepiej się wykręcają jak silnik jest ciepły, świece zmieniałem już chyba ze 3 razy to mam wprawę :wink:

karolkos - Sob Paź 29, 2011 11:50

U mnie też jakoś poszło, tak więc śmiało wykręcaj. Ryzyko jest zawsze.
empe - Sob Paź 29, 2011 13:05

Podstawa to dobry klucz, głęboki, żeby dokładnie objął cały sześciokąt świecy.
Zakładasz klucz, pokrętło i delikatnie uderzasz w lewą stronę w klucz żeby ruszyć gwint i jak się odrobinę odkręci to kręcisz raz w jedną raz w drugą i znowu odkręcasz. I tak stopniowo aż zacznie się lekko wykręcać.
Nie ma strachu, tylko z głową i nic na siłę. A co do tego, że na ciepłym silniku to myślę, że to bardziej ryzykowne bo głowica jest aluminiowa a nagrzany materiał jest bardziej podatny na uszkodzenia.
Chyba, że koledze chodziło o to, żeby silnik był lekko zagrzany ale nie gorący :)

A jak będziesz wkręcał nowe to przesmaruj gwinty smarem miedzianym lub grafitowym, następnym razem nie powinno być z nimi problemu ;)

szoso - Sob Paź 29, 2011 18:33

empe napisał/a:
Chyba, że koledze chodziło o to, żeby silnik był lekko zagrzany ale nie gorący :)

nie no daj spokój, nie na gorącym :wink:
wracając do klucza to ja mam specjalny swojej roboty, uspawany :smile:

empe - Sob Paź 29, 2011 20:08

szoso napisał/a:
nie no daj spokój, nie na gorącym :wink:


Lepiej to sprecyzować bo ludziska wykręcą sobie świece razem z gwintem :D

lastfish - Nie Lis 20, 2011 10:39

odnośnie świec w roverku to faktycznie, trzeba uważać przy wykręcaniu.sam musze sprawdzić świece i przy moim szczesciu roznie to moze byc przy odkrecaniu.
co ciekawe dodam że miałem już dwa roverki jeden 620Di i obecnie 620SDi, i ten pierwszy miał 3 świece żarowe, a obecny ma już 4, ciekawe co:)

kruszan - Nie Lis 20, 2011 11:15

lastfish napisał/a:
odnośnie świec w roverku to faktycznie, trzeba uważać przy wykręcaniu.sam musze sprawdzić świece i przy moim szczesciu roznie to moze byc przy odkrecaniu.
co ciekawe dodam że miałem już dwa roverki jeden 620Di i obecnie 620SDi, i ten pierwszy miał 3 świece żarowe, a obecny ma już 4, ciekawe co:)


no niestety, ja na moje nieszczęście też mam 4 ;P

karolj - Nie Lis 20, 2011 22:08

Bardziej to szczęście, niż nieszczęście ;)
A jeśli chodzi o to, że ciężko wymienić tę czwartą - to wymień tylko trzy. Wyjdzie na to samo, jakbyś fabrycznie miał tylko 3 ;)

empe - Nie Lis 20, 2011 22:27

Można też odłączyć przewód od 4 świecy i już masz silnik z 3 świecami ;)
Adler - Czw Gru 22, 2011 17:45

Mogą być 4 a i tak jeśli nie chcesz iść w spore koszty wymienisz tylko 3.
Czwarta wymaga demontażu pompy paliwa a to już zwiększy koszt o około 250zl (zależy od mechanika).
Można ją wymienić jak będziesz rozrząd wymieniać bo wtedy będzie dostęp bez problemu.

szoso - Pią Gru 23, 2011 16:34

Adler napisał/a:
Można ją wymienić jak będziesz rozrząd wymieniać bo wtedy będzie dostęp bez problemu.

co masz na myśli pisząc lepszy dostęp, niby przez co, przez wymianę paska na pompie?
nic się nie poprawi chyba że wyjmiesz pompę