|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620 Sdi ] Ryzyko przy demontażu świec żarowych
SzymonK - Sob Paź 29, 2011 09:45 Temat postu: [620 Sdi ] Ryzyko przy demontażu świec żarowych W czasie ostatniej zimy miałem problemy z uruchamianiem silnika na mrozie, powyżej 0 C odpala bez problemu. Mój mechanik podczas stwierdził, że wszystkie świece żarowe w moim rowerku są spalone.
Ocenił też że demontaż świec jest ryzykowny i grozi ich zerwaniem.
Czy rzeczywiście jest to takie ryzykowne? Czy są jakieś patenty na wykręcenie świec bez ich zrywania a może jakieś warsztaty które to bezpiecznie robią (woj. śląskie)?
Przebieg: 235 kkm
szoso - Sob Paź 29, 2011 09:49
ryzyko urwania świec zawsze jest
u mnie trzeszczały jak je wykręcałem ale jakoś poszło, tyle że na zimnym silniku je odkręcałem
lepiej się wykręcają jak silnik jest ciepły, świece zmieniałem już chyba ze 3 razy to mam wprawę
karolkos - Sob Paź 29, 2011 11:50
U mnie też jakoś poszło, tak więc śmiało wykręcaj. Ryzyko jest zawsze.
empe - Sob Paź 29, 2011 13:05
Podstawa to dobry klucz, głęboki, żeby dokładnie objął cały sześciokąt świecy.
Zakładasz klucz, pokrętło i delikatnie uderzasz w lewą stronę w klucz żeby ruszyć gwint i jak się odrobinę odkręci to kręcisz raz w jedną raz w drugą i znowu odkręcasz. I tak stopniowo aż zacznie się lekko wykręcać.
Nie ma strachu, tylko z głową i nic na siłę. A co do tego, że na ciepłym silniku to myślę, że to bardziej ryzykowne bo głowica jest aluminiowa a nagrzany materiał jest bardziej podatny na uszkodzenia.
Chyba, że koledze chodziło o to, żeby silnik był lekko zagrzany ale nie gorący
A jak będziesz wkręcał nowe to przesmaruj gwinty smarem miedzianym lub grafitowym, następnym razem nie powinno być z nimi problemu
szoso - Sob Paź 29, 2011 18:33
empe napisał/a: | Chyba, że koledze chodziło o to, żeby silnik był lekko zagrzany ale nie gorący |
nie no daj spokój, nie na gorącym
wracając do klucza to ja mam specjalny swojej roboty, uspawany
empe - Sob Paź 29, 2011 20:08
szoso napisał/a: | nie no daj spokój, nie na gorącym |
Lepiej to sprecyzować bo ludziska wykręcą sobie świece razem z gwintem
lastfish - Nie Lis 20, 2011 10:39
odnośnie świec w roverku to faktycznie, trzeba uważać przy wykręcaniu.sam musze sprawdzić świece i przy moim szczesciu roznie to moze byc przy odkrecaniu.
co ciekawe dodam że miałem już dwa roverki jeden 620Di i obecnie 620SDi, i ten pierwszy miał 3 świece żarowe, a obecny ma już 4, ciekawe co:)
kruszan - Nie Lis 20, 2011 11:15
lastfish napisał/a: | odnośnie świec w roverku to faktycznie, trzeba uważać przy wykręcaniu.sam musze sprawdzić świece i przy moim szczesciu roznie to moze byc przy odkrecaniu.
co ciekawe dodam że miałem już dwa roverki jeden 620Di i obecnie 620SDi, i ten pierwszy miał 3 świece żarowe, a obecny ma już 4, ciekawe co:) |
no niestety, ja na moje nieszczęście też mam 4
karolj - Nie Lis 20, 2011 22:08
Bardziej to szczęście, niż nieszczęście
A jeśli chodzi o to, że ciężko wymienić tę czwartą - to wymień tylko trzy. Wyjdzie na to samo, jakbyś fabrycznie miał tylko 3
empe - Nie Lis 20, 2011 22:27
Można też odłączyć przewód od 4 świecy i już masz silnik z 3 świecami
Adler - Czw Gru 22, 2011 17:45
Mogą być 4 a i tak jeśli nie chcesz iść w spore koszty wymienisz tylko 3.
Czwarta wymaga demontażu pompy paliwa a to już zwiększy koszt o około 250zl (zależy od mechanika).
Można ją wymienić jak będziesz rozrząd wymieniać bo wtedy będzie dostęp bez problemu.
szoso - Pią Gru 23, 2011 16:34
Adler napisał/a: | Można ją wymienić jak będziesz rozrząd wymieniać bo wtedy będzie dostęp bez problemu. |
co masz na myśli pisząc lepszy dostęp, niby przez co, przez wymianę paska na pompie?
nic się nie poprawi chyba że wyjmiesz pompę
|
|