|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Litra za cynk jaka RWD skrzynka podpasuje do KV6
hvil - Nie Paź 30, 2011 23:23 Temat postu: Litra za cynk jaka RWD skrzynka podpasuje do KV6 Siema,
Koledzy konia z rzędem za info jaka skrzynka podpasuje do KV6 - ale TYLNONAPEDOWA skrzynka!:-)
Projekt seria K plus N9 już ogarnięty i uczyniony, teraz szukam opcji dla KV6.
Na kołnierzu od serii K się nie da. Nie pasują mi śrubki, nie idzie tak pochylić silnika.
[ Dodano: Nie Paź 30, 2011 23:23 ]
Jak wygląda sprawa skrzyń od sd1?
Markzo - Nie Paź 30, 2011 23:31
jeśli mi się nic nie pokitrało, to ktoś wsadził kv6 na ITB do MGB. A to jest RWD, więc może tym tropem? btw ściągnąłeś zs'a kv6?
hvil - Nie Paź 30, 2011 23:43
Markzo, ITB to sam wiesz ze mam szlaki przetarte w tamtą i z powrotem:):)
Jeśli bym ściągnął jako jeden z pierwszych byś się dowiedział:):)
A wracajac do tematu:
Ruszają dalsze prace u mnie w projektach, dorwałem padlinę od kolegi na przymiarkę, a raczej mój dzwon z n9 poleciał do niego i ni huhu nie idzie tego podpiąć zamiast serii K
A co z sd1? Tam siedziały V'ki to może by z nich podebrał chociaż dzwon?
Markzo - Pon Paź 31, 2011 10:52
sd1 to może byc dobry trop, tam byly zdaje sie V8 od 3,5l w gore, widzialem tez 2.5kv6 w mgb wiec moze tamta skrzynia pasuje? a skrzynie z freelandera nie maja jakiegos wysjcia na tylni most bo w frelku tez bylo kseries v6
[ Dodano: Pon Paź 31, 2011 10:52 ]
w tym temacie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71136
Marrkus piszę o skrzyni z LR ktora siada na 2,0T, a 2.0T siada na PG1, czyli mocowania powinny byc takie jak przy Kv6
hvil - Pon Paź 31, 2011 23:30
A pg1 pod serią ka była a mi nie pasuje dzwon ktory spialem z 1.8??
Bocian_s - Wto Lis 01, 2011 20:31
Zanim opracowałem dzwon N9 do Kserii kombinowałem jakby nie użyć ze skrzyni FWD przedniej części z obudową skrzyni i w miejscu jej skręcania zastosować flanszę do skrzyni RWD.
No i skrzynia z Discovery RWD możę być dobrym tropem...
Standardowo jak jest miejsce to silnik lączy się ze skrzynią za pomocą flanszy z dwoma kompletami otworów pasujących do silnika i skrzyni. Może tu też by się dało zastosować skrzynię N9 od silnika V6 (dłuższy wałek sprzęgłowy jak przy R4) do tego dzwon od skrzyni R4 i mamy jakieś 1,5cm na flanszę...
hvil - Wto Lis 01, 2011 20:44
Bocian_s, ja też kombinowałem żeby z przednionapędówki odcinać kołnierz, ale w praktyce nim poszedłem Twoim tropem to próbowałem tak, ale słaby jest kąt zejścia kołnieża skrzyni przednionapędowej, więc konstrukcja bardzo słaba by była gdyby to odcinać.
W sumie mógłbym się porwać na skrzynie od BOA i przez flansze z kolnierzem poldka przerobionym zpiąć.
Co myślisz?
Bocian_s - Pią Lis 04, 2011 10:46
Dzwon od poldrovera odpada bo ma miejsce na małe koło zamachowe. Pzy V6 trzeba duże koło i duże sprzęgło. ja bym pomierzył jednak skrzynię od V6 z dzwonem od R4... jeśli mnie pamięć nie myli to na forum forda Capri były fotki ile wystaje wałek sprzegłowy w N9-V6 i N9-R4 różnica jest jakieś 1,5cm. w zależności od osadzenia sprzęgła względem płaszczycny mocowania skrzyni do silnika może okazać się że wystarczy zrobić flanszę z dwoma zestawami otworów...
hvil napisał/a: | też kombinowałem żeby z przednionapędówki odcinać kołnierz, ale w praktyce nim poszedłem Twoim tropem to próbowałem tak, ale słaby jest kąt zejścia kołnieża skrzyni przednionapędowej, więc konstrukcja bardzo słaba by była gdyby to odcinać. | Ja myślałem raczej na dołożeniu flanszy w miejscu skręcania skrzyni FWD tak aby pasowały otwory do skrzyni RWD. Innymi słowy ze skrzyni przednionapędowej robimy jedynie obudowę sprzędła z mocowaniem rozrusznika...
Ale zanim zaczniesz mocno kombinować sprawdź tego discovera... Może kombinując z innymi skrzyniami wyważamy otwarte drzwi...
hvil - Pią Lis 04, 2011 23:32
Bocian_s, jak już robić flaszę, naczy przejściówkę ze śrubami takimi i takimi to bym pod klasyczną N9 zrobił, bez dzwonu od rovera. Tylko taka flasze chyba trzeba by cnc ciąć bo robić ją z kołnierza skrzyni przednionapędowej chyba rzeźba i może nie przetrzymać.
Hmmm tylko skąd w warunkach polskich bez płacenia tylko na przymiarkę wyrwać skrzynkę od disco.
Remigiusz - Pią Lis 04, 2011 23:37
hvil, Flansze nie koniecznie na CNC trzeba robić dobry ślusarz takie coś wykona bez CNC
Markzo - Pią Lis 04, 2011 23:41
a taka skrzynia uzywka duzo kosztuje? moze poszukaj jakiegos service manual do LR discovery i poszukaj jak wyglada skrzynia, miałbys gotowe rozwiazanie, tak jak pisalem wczesniej.
marek_gabrys - Sob Lis 05, 2011 11:18
hvil może tak z głupa zapytam, a dlaczego chcesz ten silnik użyć?nie lepiej użyć jednostki z samochodu RWD? przecież jest kiepskiej konstrukcji, słabe, ciężkie.
Dla porównania przestarzały silnik BMW m52b25 lub m50b25 jest mocniejszy (192 KM i 245 NM), lepszy, lżejszy (waży 117 kg), tańszy ( komplet na swapa ze skrzynią wyrwiesz do 1500 zł bez vanosa, z vanosem to do 2000 zł) jego wymiary spiętego ze skrzynią to 124 cm długość i 66 cm wysokość.
flapjck1 - Sob Lis 05, 2011 15:11
motor z bmw jest dlugi i ciezki - kv6 - jest lzejsze z tego co pamietam
marek_gabrys - Sob Lis 05, 2011 16:36
flapjck1 napisał/a: | motor z bmw jest dlugi i ciezki - kv6 - jest lzejsze z tego co pamietam |
przecież napisałem wyraźnie i zrozumiale, że waży 117 kg bez osprzetu a rovera KV6 to 152 kg. długość i wysokość podałem. wiadomo r6 musi być troszkę dłuższe niż V6. ale za to skrzynia bmw jest malutka i to jako całość daje 124 cm, a z tego co pamiętam to K16 ze skrzynią poloneza jest ponad 130 cm.
hvil - Sob Lis 05, 2011 17:11
Widze ze tez lotka uczyniles?
Ja mialem rovic na serii K, ale ostatecznie zetec black top + n9 pod macha. Jednakjak to robilem kazdy krytykowal ze lotek to rzezba. Teraz mam inny l
Pomysl i chce go na silniku rovrra zrobic. A jak sie uda to sie dowiecie coto
marek_gabrys - Sob Lis 05, 2011 17:41
hvil napisał/a: | Widze ze tez lotka uczyniles?
Ja mialem rovic na serii K, ale ostatecznie zetec black top + n9 pod macha. Jednakjak to robilem kazdy krytykowal ze lotek to rzezba. Teraz mam inny l
Pomysl i chce go na silniku rovrra zrobic. A jak sie uda to sie dowiecie coto |
COBRA??
zgadłem?
jeśli chodzi o takie zabawki to nie popełnij tego błedu co ja.
jak zabierałem się za projektowanie mojego lotka rozważałem 2 opsje jako dawcę: siera lub poldrover. A kolega który miał na swoim koncie kilka replik powiedział mi, że do takiej zabawki to minimum 200KM. pomyślałem co on gada 600 kg to 103 KM bedzie zamiatało. zrobiłem na 1,4 i po pierwszej jeździe postanowiłem wstawić 1,8. obecnie staram się coś wyrzeźbić z tego 1,8. już dawno bym wstawił motor BMW jakby mnie karoseria puściła.
cokolwiek robisz Proponuje coś minimum 250 KM
bardzo lekki i mały jest V8 (290 KM) M62. jeszcze 2 lata temu te silniki były za grosze, a teraz jest to rarytas swapowy w cenie 6 tyś zł. bardzo modny silnik do wsadzania do e30. nawet w polonezie ktoś takiego posadził ( słyszałem, nie widziałem) troszke cierpliwości w szukaniu na allegro i można spotkać rozbitego anglika BMW 540 lub 740 z tym silnikiem za parę tysięcy.
bardzo nie lubie bmw, ale trzeba im przyznać silniki mają rewelacyjne.
hvil - Sob Lis 05, 2011 21:11
marek_gabrys, ja lotka mam juz ogarnietego, tak jak mowie moj ma zeteca black top +itb z cbr 900 z konca lat 90tych na megajolcie+ n9, rame mam z gibsa nowego ale lekko poszeżoną, nie wiem czy zaglądasz na forum lotusa 7 ale moj jest wzorowany na lotku gumowatego.
A teraz inny projekt:) calkiem co innego:-) coś z mniejszą ilością kółek.:-)
marek_gabrys - Sob Lis 05, 2011 21:33
Nie zaglądam na to forum ponieważ tam raczej ludzie prezentują swoje wozy niż pomagają budowniczym.
nie doczytałem, że masz juz skończoną maszynę. powiedz mi - zadowolony jesteś z osiągów tego zeteca?
ja ledwo co ukończyłem, a zaczynam myśleć o czymś nowym. marzy mi się pojazd w stylu ariela atoma. coś malutkiego, wręcz bez karoserii, tapicerki. poprostu ogromny silnik na kołach. problem w tym, ze moja żona ma inny punkt widzenia na moje hobby.
jeśli chodzi o dzwon do skrzyni to poprostu zestaw dowolną skrzynie do silnika i zrób go metodą spawania i szlifowania. tam naprawde nie ma wielkich sił, no chyba, ze to ma być jak w traktorze, gdzie silnik ze skrzynią tworzą konstrukcję nośną.
co ci się nie podoba w cosworth 2,9 że pytasz o rovera?
No to powodzenia z tą trajką V6.
hvil - Sob Lis 05, 2011 21:57
Moja podobnie, mazda rover lotek i motorek, i już próbowała zrobić na nie nie raz zamach.
Z zeteca jestem zadowolony, około 178 koni ale ja mam jezdzaca rame i laminaty na błotkini i blachy, brak jeszcze wnętrza i brak maski takze lzejszy o koncowego.
Jeśli chodzi o większy silnik uważam że nie ma sensu do lotka pchać 3.0 czy więcej, już lepiej dmuchnąć mniejszy silnik turbawką, ale jezdzilem pinto turbo lotkiem i stary silnik ale kosmicznie trudno było go opanować jak się turbinka w zakrecie załączała. Nauczył mnie pokory żeby swoj budować na wolnossaku choc kusilo mnie 1.8T z 75:)
Ja uważam że dla lotka optimum to duratec + ew turbawka ale to juz poza możliwości budżetowe.
Markzo - Wto Lis 08, 2011 17:35
Kozik właśnie przekłada skrzynie z 620Turbo (pg1) do 1.8VVC (też pg1) i skrzynia NIE PASUJE. Pasują 2 śruby, a reszta nie siada bolt on także nie dziwne, ze kv6 nie spasiło do tej skrzyni...
hvil - Wto Lis 08, 2011 17:54
No wlasnir mi nie pasuje pomimo jak kiedts analizowalismy fotki mi przez ciebie markzo wyslane i wydawaloby sie ze powiinno. Hmmm to jaka skrzynia ew jaki dzwon vy podpasowal na n9
Remigiusz - Wto Lis 08, 2011 18:06
Markzo, O to kurcze dziwne ALe to chyba jest dlatego ze te VVC, V6, K-series maja inne mocowanie na silnikach nie jest jak w Dieslu gdzie sam agregat jest taki sam tylko osprzęt jest troszkę rożni.
Ale nie problem Torsen wyciąga pewnie Kozik Chyba ze już skrzyni nie chce bym się skusił
Markzo - Wto Lis 08, 2011 18:32
foto od Kozika, rozbiera teraz skrzynie, zobaczymy co to wyjdzie ale znowu wyszło, że jest inaczej niz info powielane (rowniez przeze mnie) na tym forum
Remigiusz - Wto Lis 08, 2011 18:43
Markzo, Wy to macie z ta K, VVC i V6 seria nie ma jak P&P w Dieslu Wiecznie jakieś pomidory wychodzą Ale przełożyć Torsena da rade i z tym raczej problemu nie będzie
hvil - Wto Lis 08, 2011 20:45
Remigiusz, ciężko byłoby w lotku zasadzić mi diesla czy w tym nowym projekcie:-) diesel jest dobry ale do pracy na codzień a nie do czysto zabawowej konstrukcji o ktorej wszyscy mowia ze nie zrobie:-)
(o lotku mowili i co:P:P zobaczymy teraz:-D )
A co do meritum, Markzo wlasnie w tym problem, gdyby pasowaly dziurki na śruby to bylby lajt:) dorobić by było szczelnie i nic nie wlatało zaden problem, tig, kątówka opanoweny przy montowaniu zeteca w lotku i skrocaniu misy:)
Ale tu nic nie pasuje prawie.:-(
Ehhhh to jaki macie pomysl na spiecie KV6 z RWD??
Markzo - Wto Lis 08, 2011 20:56
moze da sie sam dzown przekrecic? bo skrzynie mozna "rozpolowic"...
hvil - Wto Lis 08, 2011 21:05
Markzo, no jedyne wyjscie to tak jak do serii K dzwon z poldka przerobiony pod n9 skrzynke, jednak z Kv6 jest tylko dostepny dzwon od skrzynki przednionapedowej, a te dzwony są szersze i pod mniejszym kątem schodzą więc ucięcie go i zrobienie tak jak z poldowym dzwonem graniczy z cudem i raczej nie napawa optymizmem co do jakości takiego dzwonu.
Marrkus - Wto Lis 08, 2011 21:51
A które śruby pasowały - od rozrusznika?? Jest szansa że sam kielich jest tylko inny. Najbezpieczniej chyba będzie przerzucić całe wnętrzności pomiędzy skrzyniami.
Posprawdzajcie ilości zębów na dyfrze i na wałku. Jak będą dwie skrzynie rozbebłane sporo może się rozjaśnić dla kolejnych chętnych na takie przeróbki także nie skąpcie na robieniu fotek
hvil - Wto Lis 08, 2011 22:03
Marrkus, ale ja chce do RWD spiąć:):) do skrzyni tylnonapędowej, chyba problemowo wciskac trzyby przednionapedowki:) inne uklady walkow i trybkow;)
Marrkus - Wto Lis 08, 2011 22:13
Pomieszało mi się - faktycznie to nie jest temat o przeróbkach kozika
A nie sprawdzałeś jak się ma sprawa z skrzynią R380?
hvil - Wto Lis 08, 2011 22:28
r380?? hmmmm coś więcej powiesz nim zdążę wygooglować?:)
[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 22:28 ]
z defendera, a jak tam rozwiazane jest przeniesienie na przód?? transfer box jest niezalezny od skrzyni?
Marrkus - Sro Lis 09, 2011 22:21
Skrzynia stosowana m.innymi w landroverach - podaje napęd na na centralny mech. różnicowy z reduktorem a z centralnego na przedni i tylny mech. różnicowy. Stosowana też w pojazdach LDV (napęd tylko na tył) i jeśli się nie mylę to w starszych tylnonapędowych MG i Rover (z lat 80). Nawet dyskoteka z silnikiem 20T4 była z ta skrzynią (tak na 90% bo z tego co widzę nie wszystko co na pierwszy rzut oka wydaje się oczywiste takie jest np skrzynia PG1 )
|
|