Zobacz temat - [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180

Markzo - Pon Paź 31, 2011 00:06
Temat postu: [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
Witam!

W poszukiwaniu "pałera" ( :) ) zacząłem przyglądać się komputerom sterującym silnikiem w MG ZT 190. Jak wiadomo powinien on być mocniejszy od ZS 180. Słyszałem, że nie da się wgrać map od 190tki do ZS'a, powodów nie znam. Jednak coś nie dawało mi spokoju i zacząłem troche szukać. I tutaj mam pytanie, może ktoś coś wie... Otóż, numery na obudowie komputera z ZT190 i ZS 180 są takie same, wszystko się zgadza... przykład:
zs:
http://allegro.pl/kompute...1890601859.html
zt:
http://media.photobucket....12/IMG_3060.jpg

Kompy wyglądają dokładnie tak samo, przekładka samego kompa pewnie się nie opyla - immo, kluczyki itp, jednak domyślam się, że te komputery powinny mieć podobną/taką samą budowe i da rade wyciągnąć czipsa odpowiedzialnego za mapy paliwa/zapłonu. Bardzo się mylę? może ma ktoś fotki wnętrza tych komputerków?

Proszę o jakąś pomoc ;)

Remigiusz - Pon Paź 31, 2011 02:35

Markzo napisał/a:
Słyszałem, że nie da się wgrać map od 190tki do ZS'a, powodów nie znam


Da się, wpadnij a wykombinujemy :wink:

Markzo - Pon Paź 31, 2011 10:28

szukam jakiegoś taniego ECU z 190tki ;) do mojego sie wlutuje podstawke, mapy zgra na czipsiora i wyjdzie...ale coś albo korba ;D
Remigiusz - Pon Paź 31, 2011 11:58

Markzo, Nie wiem czy te Siemensy nie można przez OBD flashowac :neutral: Jaki to jest dokladny Siemens. Bo w IDt siedzi Bosch EDC15M :razz: To cos poszukam na ten temat. Jak coś się dokupi adapter do programatora mojego i zgramy chipsy :wink:
Markzo - Pon Paź 31, 2011 12:50

niby można, bo tak to angielskie firmy robią ale pierun ich tam wie :/ numer masz w linkach w 1 poscie, czy mam czegos innego szukac?
Remigiusz - Pon Paź 31, 2011 18:58

Markzo, Ktory to jest numer bo nie wiem czym szukać tego :D
Markzo - Wto Lis 01, 2011 12:00

w tym tygodniu jak dobrze pójdzie rozbiore ecu z zs'a i cykne fote oraz z 75tki wyjme i też obfoce :) , na sterowniku jest taki duzy numer, to chyba to ;)
Remigiusz - Wto Lis 01, 2011 12:36

Markzo, Ale co ciekawe w Rave jest na pisane: " Ze przez T4 mozna do twojego ECU wgrać na rynku inne dostępne aktualizacje oraz zmieniać dane, bo posiada programowalny EEPROM czyli Flash" :wink:
Markzo - Nie Lis 13, 2011 14:19

czy ma ktoś może dostęp do pomiarów mocy i momentu w ZT190?? może ktoś był na hamowni, albo dorwał gdzieś wykres ;) bardzo bym prosił o wklejenie tu samych danych lub wykresu :)
slav - Pon Lis 14, 2011 01:20

Proszę bardzo Markzo: wygrzebane w necie.
Jeśli masz jakieś to też wrzuć. Ja swojego jeszcze nie hamowałem, ale zrobię to jak kupie jakiś ciekawy dolot, żeby można było na miejscu zmienić i porównanie na wykresach zrobić.

Markzo - Pon Lis 14, 2011 08:24

tutaj jest przelicznik mocy:
http://www.v10.pl/narzedz...,KM,BHP,15.html

z bhp na km, zaden z tych ZTków wyżej nie miał 190KM... heh.

a tu kalkulator Nm:
http://www.v10.pl/narzedz...,ft,kGm,16.html

czyli z mocą spooora lipa, z Nm jeden z nich miał 250Nm, czyli zgadzałoby się z tym pomiarem

HarryVip'a bo u niego jest 180KM/250Nm.

Ogólnie mam wątpliwości czy ECU z ZT cokolwiek mi da, bo ja w tym momencie mam 180KM, chyba, że niuton podskoczy ;)

HarryVip - Pon Lis 14, 2011 08:43

Moment w bardzo dużym stopniu zależy od sprawności VIS-ów. Przy niesprawnych wykresy u mnie wyglądały tak:

Po usprawnieniu VIS-ów moment miałem coś około 250Nm, o ile pamiętam ciutek niżej, a moc jakoś koło 180KM. Nie mogę znaleźć wydruku. Byłem tak zadowolony, że nawet go nie skanowałem. Dzisiaj będę w Krakowie i zastanawiam się czy go jeszcze raz nie zhamować. Minęło półtora roku a znalazłem hamownię za 100 PLN.

Markzo - Pon Lis 14, 2011 08:53

tu jest mój wykres:

porównanie 1wszego z ostatnim pomiarem, z tym, że ja mam za luźny ostatni tłumik, będe go zmieniał, żeby dopreżyć dziada.

Jakby CI się chciało to wbij na roleczki ;) cikeawy jestem wyniku ;)