Zobacz temat - [R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało

mlody4woj - Pon Paź 31, 2011 22:18
Temat postu: [R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało
Witam mam problem z moim Roverem 25 2.0 diesel z 2001r. a mianowicie od jakiegoś czasu zawsze z rana ciężej zapalał i szarpał obrotami natomiast jak się trochę zagrzał wszystko było ok i na dotyk palił. Od tygodnia problem zrobił się gigantyczny a mianowicie jak odpalę nie wkręca mi się na obroty i wielka chmura dymu białego jest za mną po dodaniu gazu. Na wolnych obrotach jak sobie chodzi jest wszystko ok chodzi jak zegarek. Nadmienię ze wymieniłem wszystkie filtry, paliwo zamieniałem wtryski od innego auta o takim samym symbolu ,przepływomierz nawet uszczelkę pod głowicą i jest dalej kicha. przypuszczam że mogła mi jakaś elektronika paść lub pompa wtryskowa a jest elektroniczna w dodatku z imobilaizerem pomóżcie bo mi już się pomysły skończyły.
Firq - Pon Paź 31, 2011 22:24

Biały dym... może olej ci spala ?? nie ubywa ?? Długo trwa jak odpalisz i sie trzesie auto do wyrównania obrotów ?? rozrząd dobrze ustawiony ?? kąt wtrysku dobry ??
mlody4woj - Pon Paź 31, 2011 22:34

olej w normie nie spala jakby spalał byłby niebieski dym a szarpanie obrotami trwa jakieś 3 min rozrząd jest dobrze ustawiony bo sam zmieniałem uszczelkę pod głowicą a co do konta wtrysku nie wiem nic nie ustawiałem jutro odbiorę mój interfejs ELM od kolegi i spróbuje go podłączyć tylko muszę jakiś program z neta ściągnąć do rovera a nie wiem jeszcze jaki
Firq - Pon Paź 31, 2011 23:56

nie podważam twoich kompetencji skoro mówisz ze dobrze zrobiłeś to pewnie tak jest... a powiedz czy po wymianie uszczelki tak sie zaczeło dziać ?? czy wcześniej ??
mlody4woj - Wto Lis 01, 2011 06:55

było tak przed wymianą uszczelki pod głowicą natomiast jak ją wymieniłem myślałem ze jest ok bo chodził dobrze przez jakieś 15 min i potem wrócił problem od nowa
Jugol - Wto Lis 01, 2011 10:50

Że tak zapytam kolegę, po co wymieniałes uszczelkę pod głowicą ?? Miałeś hgf w dieslu ?? :szok: Skoro tak, to może lipnie dokonano wymiany tej uszczelki, zerknij, czy płynu chłodzącego Ci nie ubywa, lub oleju nie przybywa.
mlody4woj - Wto Lis 01, 2011 11:45

wymieniłem uszczelkę ponieważ myślałem ze spala płyn chłodniczy w cylindrach i dlatego tak dymi na biało bo reguły tak jest. płynu właśnie nie ubywa a oleju nie przybywa jest czarny taki jak w każdym dieslu jutro jeszcze sprawdzę czujnik który jest w pedale hamulca i sprawdzę instalację która odchodzi od pompy wtryskowej do tego przekaźnika gazu
Krzysi3k - Wto Lis 01, 2011 13:52

Zrobiłeś HGF mimo, że nie miałeś majonezu ani w płynie, ani w oleju?
Tylko dlatego, że na biało kopcił?
Pompa nie ma immo, kto Ci naopowiadał takich głupot? :)
Skoro sprawdzałeś wtryski i one były na pewno ok, to rzeczywiście pompę sprawdź :)
Jeśli jesteś pewien, że silnik tip-top i nie pali oleju :)

Jugol - Wto Lis 01, 2011 20:39

Wyżej kolega Firq Ci jeszcze zadał pytanie:
,,kąt wtrysku''- jeżeli jest nie halo, to też będzie dymił na biało, ale żeby zaraz uszczelkę z tego powodu wymieniać :szok:

mlody4woj - Pią Lis 04, 2011 19:45

witam ponownie przestawiłem kąt wtrysku i nie ukrywam ze polepszyło a mianowicie wchodzi do 2 tys obrotów i jest dobrze a wyżej niż 2 tysiące już kopci na biało aż nic nie widać i przerywa. Kąt wtrysku był ustawiony na 1 stopień przestawiłem na 3 stopnie. dziś wymieniłem mu w pompie czujnik ten który znajduje się od spodu pompy następnie odpowietrzyłem układ paliwowy i zapalił okazało się ze jest wszystko oki przegoniłem go porządnie i już mówię auto jest zrobione a tu po chwili coraz gorzej auto zaczyna pracować i problem wrócił. Chyba czuję ze muszę szykować się do wymiany pompy a nie ukrywam ze tania nie jest :evil: .A co do imobilajzera w pompie to wyczytałem na allegro miał ktoś do sprzedania pompe regenerowaną i pisał ze jest "zwolniona z imobilajzera" i sama się dostroi

[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 19:45 ]
zapomniałem jeszcze dopisać ze kontrolka check ciągle mi się pali a jak podłączam kompa to nie pokazuje żadnych błędów

gralu - Nie Lis 06, 2011 13:38

pierwszą rzeczą co zrób to podepnij się pod konkretny komp. T4, KTS lub szwedzki AUTOCOM i tylko te( jeżeli chcesz wiedzieć co go boli) niektórzy koledzy z forum mają owe komp. lub tylko serwis lub bosch i dopiero zaczynaj przygodę z naprawami bo może okazać się że to tylko jakaś błachostka? PS. wymiana uszczelki to nie błachostka :( bo idąc takim tropem to stracisz dużo kasy i nerw...
mlody4woj - Sob Lis 12, 2011 14:06

wreszcie autko zrobione uparłem się i sam zrobiłem i jednak okazała się nieszczęsna pompa wtryskowa ale kontrolka check nie znikła będę musiał jechać na konkretny komp żeby mi ją skasowali chyba że ma ktoś pomysł jak ją wykasować swoim sposobem pozdrawiam
Krzysi3k - Sob Lis 12, 2011 15:06

mlody4woj, tylko komp. Testbook T4, ewentualnie Boschowy KTS, ale głowy nie daje.
Tak a propos to co z tą pompą było?

mlody4woj - Sob Lis 12, 2011 23:29

Z pompą dokładnie nie wiem co się stało ale myślę ze padł w niej zawór wysokiego ciśnienia to jest ten co wychodzi z tyłu pompy bo wymieniałem ten mały zawór co znajduje się pod pompą on odpowiada za kąt wtrysku i po jego wymianie nic nie dało również wymieniałem sterownik ten u góry i też to nic n ie dało. Ewentualnie mogło coś nawalić ze strony mechanicznej
pgrad - Pon Lis 14, 2011 20:42

Każdym urządzeniem OBD2 odczytasz i skasujesz ten błąd. Nawet takim za 100zł.
gralu - Wto Lis 15, 2011 19:28

pgrad napisał/a:
Każdym urządzeniem OBD2 odczytasz i skasujesz ten błąd. Nawet takim za 100zł.



:rotfl: powodzenia! lubie te forum :mrgreen:

Krzysi3k - Wto Lis 15, 2011 19:48

pgrad, :shock:
Jakoś ja ELMem nic u nikogo nie widzę jeśli chodzi o błędy, nie mówiąc o kasowaniu...
To jest tylko do odczytywania podstawowych wartości z ECU...

gralu - Wto Lis 15, 2011 19:57

Krzysi3k napisał/a:
pgrad, :shock:
Jakoś ja ELMem nic u nikogo nie widzę jeśli chodzi o błędy, nie mówiąc o kasowaniu...
To jest tylko do odczytywania podstawowych wartości z ECU...


dokładnie tak :ok:

kontrolka i inne cuda tylko T4, KTS, AUTOCOM (najtańszy i wcale nie gorszy od nich :> )