|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620SDI] ABS nieszczęście moje
ampere - Wto Lis 01, 2011 19:39 Temat postu: [R620SDI] ABS nieszczęście moje Witam serdecznie forumowiczów.Na ogół mam odłączony ABS,ale chciałbym go uruchomić.Niby wszystko jest ok,kontrolka po chwili gaśnie,czujniki sprawne,wszystko czyste itp itd.Ale żeby nie było za kolorowo problem polega na tym,że ABS działa normalnie,ale do pewnego momentu.Przy normalnym hamowaniu,gdy prędkość spadnie do ok 20km/h zaczyna się cała historia.Zaczyna podskakiwać pedał i działa tak jakby był w poślizgu.Czy ktoś może spotkał się z czymś takim i ewentualnie pomoże,lub coś doradzi??
Dzięki i pozdrawiam wszystkich.
Balas87 - Wto Lis 01, 2011 21:41
a czujniki czyste ? koronka na przegubie wyczyszczona
ampere - Pią Lis 04, 2011 13:14
Więc tak,koronki na przegubach czyste i całe,czujniki pomierzone-1,63 k,koronki na tyle całe i czyste,czujniki też sprawne.Tylko zastanawia mnie ilość zębów na przodzie i tyle,tył 45 a przód 50.Nie wiem jak to ma wyglądać w Roverku,ja całe życie Fordami jeździłem .
sobrus - Pią Lis 04, 2011 14:26
U mnie historia była podobna, okazało się że padł czujnik.
Niby działał dobrze, ale czasem mu odbijało.
Wyszło na komputerze dopiero, przy podnoszeniu na podnośniku (i pewnie na wybojach) wskazywał momentami 70km/h.
Jeżeli ilość zębów się nie zgadza, to raczej ABS od razu by się wyłączył, albo działał non-stop
(stała różnica w prędkościach obu osi).
Chociaż głowy uciąć nie dam.
ampere - Pią Lis 04, 2011 14:35
No właśnie też tak pomyślałem,ale czytałem na forum,że przedliftowe wersje powinny mieć 45 zębów.Ja mam 45 ale tylko na tyle .Mam to auto od pół roku i nie mogę dojść ładu z ABSem.Jeśli go podłącze to kontrolka ładnie gaśnie i wszystko jest niby ok.To jest rocznik 96 z modulatorem ABSu bez zbiorniczka płynu ABS.
Uploaded with ImageShack.us[/img]
marthinez - Pią Lis 04, 2011 18:12
ampere, wybłyskaj kody absu.
Jest po niemiecku. Jakbyś sobie nie poradził to pomogę.
ampere - Pią Lis 04, 2011 18:50
I tu znów problem która wtyczka Zwierałem tę 16 pinową i błyskała tylko kontrolka check.Kontrolka ABSu zapaliła sią na ok 2 s i zgasła,nic nie wybłyskała.
A czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić jak to jest z tą różnicą w "uzębieniu" między tyłem a przodem??
marthinez - Pią Lis 04, 2011 22:02
ampere napisał/a: | I tu znów problem która wtyczka Zwierałem tę 16 pinową i błyskała tylko kontrolka check.Kontrolka ABSu zapaliła sią na ok 2 s i zgasła,nic nie wybłyskała. | Pisze, że pod kolumna kierowniczą, biała 4 pinowa. Nie wiem dokładnie jak to jest w Sdi.
ampere napisał/a: | A czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić jak to jest z tą różnicą w "uzębieniu" między tyłem a przodem?? | Ilość powinna się zgadzać.
Powinno być po 50 zębów.
ampere - Pią Lis 04, 2011 22:30
No właśnie trochę dziwnie mi to wygląda,przód podaje 50 imp. na jeden obrót koła a tył 45
Ale dlaczego system nie wywala błędu??Działa wszystko normalnie,aż prędkość spadnie do ok 20km/h.Przy ostrym hamowaniu na śliskiej nawierzchni też jest wszystko ok,abs działa na wszystkie koła,auto utrzymuje nadany tor jazdy.
Nie wiem,już powoli tracę cierpliwość.
marthinez - Pią Lis 04, 2011 22:38
Z tego co widzę to 45 zębów jest do jednostek benzynowych hondy.
Do Sdi i benzyny turbo jest 50 zębów. Trochę też Cie zmartwię, bo wygląda na to, że piasta z 50 zębami jest prawie nieosiągalna.
Najwidoczniej ktoś poszedł na łatwiznę i zamontował to co dostępne.
Byle jakie katalogi wrzucają wszystko do jednego wora. Tak jest z wieloma częściami do R600.
ampere - Sob Lis 05, 2011 10:51
Pewnie najprościej byłoby znaleźć diesla z taką pompą jak u mnie i policzyć zęby na przodzie i tyle.
sobrus - Pon Lis 07, 2011 08:27
A Hondy Accord SDI ile miały zębów?
Pytam bo np ten sprzedający ma dwa rodzaje piast
http://allegro.pl/lozysko...1866065291.html
Tu jest drugi rodzaj
http://allegro.pl/lozysko...1866065166.html
Silnik 20T2N to Rover 600Ti, a 2.0TD to pewnie SDI - wiec może to to czego szukacie.
R.E.D. - Pon Lis 07, 2011 08:48
pierwszy jest do benzyny, a 20t2n to wlasnie oznaczenie diesla
sobrus - Pon Lis 07, 2011 08:53
A sorki, masz rację. Myślałem że to seria T, a diesel będzie miał oznaczenie L
Tak czy inaczej opierając się na tym co napisał marthinez to powinna być taka sama piasta, jakiej poszukuje kolega ampere.
ampere - Pon Lis 07, 2011 20:31
Czyli wedle wszystkich znaków na niebie ,wszystko wskazuje na to,że powinno być po 50 zębów.Tylko ...Nie chciałbym wtopić kasy ,żeby się okazało,że jednak 45.Kurcze,widzę,że z każdą marką ten sam problem.
marthinez - Pon Lis 07, 2011 20:43
ampere, w/g EPC nr piasty do Twojego auta to RLB001564EVA
Szukając zamienników do tego numeru ciężko coś znaleźć.
Natomiast benzynowy nr CKP7058EVA ma swoje odpowiedniki w zamiennikach i znalezienie nie stanowi problemu.
ampere - Pon Lis 07, 2011 20:59
Właśnie też "grzebię" i znalazłem coś takiego
ROVER 600 (RH) 620 Ti Vitesse
ROVER 600 (RH) 620 Sdi
do nr nadwozia 246796.
I tu podane zamienniki
6116 RUVILLE
K80330 TIMKEN
KR3282 MGA
RLB001564EVA ROVER
VKBA3498 SKF
Czyli wychodzi na to,że jednak z tyłem poprzedniemu właścicielowi "mechanik" namieszał.Kupiłem to auto z niedziałającym ABS'em,ale to był mały problem,tak mi się wydawało.Człowiek nie takie rzeczy w życiu naprawiał,a poległ na "zębach".Generalnie to musiałbym się zaopatrzyć w coś podobnego jak np.Fordowski microcat.Ściągnąłem ten elektroniczny katalog części ze strony głównej,ale jakoś nie mogę go zainstalować
marthinez - Pon Lis 07, 2011 21:55
EPC masz tu: http://www.rimmerbros.co.uk/
Nie trzeba nic instalować.
|
|