|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si] Przewód łączący kolektor i serwo
awtky - Czw Lis 03, 2011 16:55 Temat postu: [416 Si] Przewód łączący kolektor i serwo Witam,
jakiś czas temu kupiłem Rovera 416 Si, od początku hamulce były bardzo słabe - tył praktycznie nie hamował. Przeczyściłem prowadnice i jest delikatnie lepiej jednak nie jest tak jak powinno. Wydaje mi się jakby ABS miał zbyt długie przerwy pomiędzy blokowaniem kół. Zauważyłem luzy przy wejściu przewodu łączącego kolektor z serwem(na nim jest zaworek zwrotny) i wydaje mi się że to może być tego wina tylko nie wiem jak to uszczelnić(może to się jakoś wyjmuje bez zdejmowania kolektora?). Dodatkowo auto poszarpuje(na gazie bardzo widoczne) - czy to może mieć jakiś związek?
sTERYD - Czw Lis 03, 2011 18:02
to jest szybkozłącze. żeby wyciągnąć wężyk z tego miejsca musisz wcisnąć ten czerwony plastik do kolektora. uszczelnienie jest dalej, ale to raczej normalne, że to mocowanie jest takie luźnawe. możesz ewentualnie nakleić ze 3 warstwy taśmy izolacyjnej na koniec węża, ale tak, żeby było gładkie.
awtky - Czw Lis 03, 2011 20:08
W dzień spróbuje zrobić tak jak poradziłeś. Czy możliwe że ta nieszczelność powoduje szarpanie na gazie(sekwencja)?
sTERYD - Czw Lis 03, 2011 21:58
na gazie to ja sie nie znam, ale jeśli tamtędy ciągnie lewe powietrze to może i tak być.
Zapytaj kolegi z tego tematu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66419
jak mu się objawiał nieszczelny kolektor
awtky - Pią Lis 04, 2011 15:13
Niestety moja teoria okazała się błędna. Nadal nie doszedłem dlaczego szarpie na gazie(dodam że obroty też czasem faluja i gaz się wyłącza).
sobrus - Pią Lis 04, 2011 21:15
Jak poszarpuje to do sprawdzenia układ zapłonowy.
Kable, świece, kopułka, palec w ostateczności cewka.
Czy podczas hamowania włącza się system ABS? Czuć to poprzez wibracje pedału hamulca oraz wyraźne chrobotanie spod maski. Jeżeli nie ma takiego objawu to nie wina ABS.
awtky - Pią Lis 04, 2011 22:40
Szarpanie narazie znikneło, wyczyściłem co się dało i w chwili obecnej na gazie idzie lepiej niż na benzynie. Zobaczymy jak będzie jutro rawno(wilgotno, zimno, etc.).
Co do hamulcy - niby ABS się załącza ale tylko czasem działa jak powinien. Wiekszość czasu pedał jest jakiś twardszy niż powinien i głownie tył slabo hamuje oraz widac bardzo wolne działanie ABSu(objawia się długimi przerwami - nawet 1s). Przyszło mi do głowy że zaworek zwrotny pomiędzy kolektorem, a servem może sie przycinać. Czy ta teoria ma prawo bytu?
|
|