|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Land Rover Freelander] Wycie pow. 90 km/h
Dar_0764 - Nie Lis 06, 2011 10:45 Temat postu: [Land Rover Freelander] Wycie pow. 90 km/h Witam !
Mam problem z moim landkiem. Przy prędkości pow. 90 na bardzo dobrej nawierzchni słychać wycie kół, czuć wibracje, rezonans przechodzi na przednią szybę. Może to wina łożysk, przy lewej przedniej piaście wydostaje się smar, jest zapocenie piasty. Dodatkowo samochód ma tendencję do myszkowania, choć nie mogę stwierdzić luzów na kierownicy a końcówki drążków były wymieniane. To myszkowanie może także od łożysk ?
Proszę o dobre rady.
automechanik - Sob Lis 12, 2011 21:58
Sprawdż wyważenie kół; oraz czy opony są prawidłowo zamontowane (jeśli są kierunkowe lub asymetryczne)
[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 21:58 ]
Łożyska możesz sprawdzić przy podniesionym aucie osłuchując je w czasie kręcenia się kół.
Dar_0764 - Pon Lis 14, 2011 11:08
Dzięki za info. Zmieniłem koła na zimowe zobaczę jak będzie teraz. Sprawdzenie łożysk zrobię tak jak wskazujesz. Pozdrawiam
AAND - Wto Lis 15, 2011 20:44
Ja bym pierwsze co to zdjął wał, i się przejechał, jeżeli problemy ustąpią to tylko wisko do wymiany
Dar_0764 - Sro Lis 16, 2011 10:00
Dzięki za następną dobrą radę. Wisko chyba dobre. Na kołach zimowych już ni buczy. Sprawdzę jeszcze łożyska. Na lewym przodzie mam obfite wydostawanie sie smaru między piastą a przegubem. Ponoć te typy tak mają, a może to luzy na łożysku. Pozdrawiam
win32 - Sro Lis 16, 2011 12:11
Raczej te typy tak nie mają... - to zazwyczaj głupia odpowiedź mechanika który nie wie co zrobić.
Wyciek masz moim zdaniem z przegubu (uszkodzona osłona ect)
alek06 - Sro Lis 06, 2013 07:18
witam mam landka 2.0 diesla problem polega na tym że przy prędkościach od 60 do 80 km/h w kabinie robi się rezonans czy może to być od opon???
SyntaX - Sro Lis 06, 2013 09:36
Zacznij od sprawdzenia podpór na wale.
alek06 - Sro Lis 06, 2013 20:34
jak je sprawdzić wizualnie są ok wał nie lata na boki
SyntaX - Sro Lis 06, 2013 21:27
Popatrzeć to się można na panny
To trzeba sprawdzić czy guma nie ma luzów szarpiąc za wał.
Potem auto na kobyłki i słuchasz z kanału, a najlepiej to zrobić tak że jedna strona auta na ziemi a druga w powietrzu.
Przy sprawnych napędach i mechanizmach różnicowych będzie kręcił kołami po jednej stronie auta, a ponieważ napędy będą obciążone to wyjdą niedoskonałości i luzy.
Następne w kolejce łożyska na flanszach IRD i dyfra.
Kolejne to luz na krzyżakach.
alek06 - Czw Lis 07, 2013 06:35
hehe dzięki mam freelandera od niedawna i w zasadzie dopiero się go uczę:)
boob00 - Pią Lis 08, 2013 23:38
zapytam tak czy wisko moze wyć?? bo u mnie pojawiło sić wycie i taki jakby szum, tak jak czasem tarcze ocierają ale to nie tarcze bo przy hamowaniu by to znikło a nie znika pomoże ktoś? ps mi też sie felerne autko sie trafiło uszczela pod głowica czeka, rozrząd też eh uziemiony bez autka- tak jestem nowym posiadaczem
SyntaX - Sob Lis 09, 2013 07:40
Stawiał bym na tylny dyferencjał.
Zrobić test sklejenie VCU było o tym na forum setki razy.
Odkręcić wał i sprawdzić na nim podpory i krzyżaki czy nie ma luzu.
Potem sprawdzić czy nie ma luzów na flaszach dyfra i IRD
Na koniec poszarpać ośkami szukając luzu na przegubach.
boob00 - Sob Lis 16, 2013 17:59
tak sklejone VCU ale bedzie wyło? podpory ok flansze przguby ok tylko sprzeglo sklejone sciagam wał i regeneracja
wal zdjęty, jak ręką odjął, auto ożyło lżej się toczy na 100% Visko 2 podpory, hehe jedna mega wyje, druga okropnie szumi, i jak teraz nic nie szumi itp to most i ird wporzadku
|
|