|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420D] ABS świeci cały czas
Acer - Nie Lis 06, 2011 14:40 Temat postu: [420D] ABS świeci cały czas Witam
Przy zakupie auta kontrolka ABS cały czas świeciła i dalej świeci, koleś od którego kupiłem auto powiedział ze po wymianie klocków zaczęło tak świecić. Co może być powodem świecenia tej kontrolki?
bizon - Nie Lis 06, 2011 14:43
Wyblyskaj blad, zapewne ktorys z czujnikow
rtworek - Nie Lis 06, 2011 17:39
Można sprawdzić omomierzem oporność czujnika, powinien być około 2 KΩ
Acer - Nie Lis 06, 2011 17:46
A błąd mam wybłyskać wg tego poradnika?
Kod: | http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/420-odczyt-i-kasowanie-kodow-bledow-w-silnikach-20-serii-l-turbodiesel.html |
bizon - Nie Lis 06, 2011 18:51
Acer napisał/a: | A błąd mam wybłyskać wg tego poradnika?
|
Tak, bedzie Ci migala kontrolka absu i odczytasz sobie blad. rtworek napisał/a: | Można sprawdzić omomierzem oporność czujnika, powinien być około 2 KΩ |
Albo wpinac sie po kolei w kazda wtyczke od czujnikow i lekko ruszac samochodem i czy wogole wartosc sie zmienia
Acer - Nie Lis 06, 2011 19:49
ehhh przez ponad godzine szukałem złącza diagnostycznego i dalej nie znalazłem takiego 16 pinowego...
bizon - Nie Lis 06, 2011 19:53
Wykrec schowek kierowcy, wloz tam glowe i gdzies na pewno bedzie zawiniete za inne przewody
Acer - Nie Lis 06, 2011 20:07
Za schowkiem kierowcy jest tylko takie coś:
Który jest włożony w takie coś:
edit:
Znalazłem jeszcze jedną ale ma kable tylko w 1,3,4,7 i 16 pinie więc to chyba nie ta, ale kształt ma taki sam i 16 pinów....
bizon - Nie Lis 06, 2011 20:18
Wtyczka od zlacza diagnostycznego wyglada dokladnie jak ta w podanym przez Ciebie linku. Ma 16 pinow i ma ksztalt trapeza a nie prostokata
mirwin - Pon Lis 07, 2011 09:43
Nie sadzę, by mozna było wybłyskac błędy ABS przez złącze diagnostyczne, tym bardziej w silnikach bez intercoolera. W silnikach D lub SD nie da sie wybłyskac żadnego błędu. Tylko T4.
szoso - Pon Lis 07, 2011 09:50
przez złącze diagnostyczne 16pinowe to się wybłyskuje błędy silnika, abs to nie słyszałem by poszło w ten sam sposób i przez te same złącze, zwykle od abs jest osobne złącze, tak jak jest np. w 600
bizon - Pon Lis 07, 2011 14:34
Nie wiem jak w silnikach bez intercoolera, ja mam SDI i wyblyskuje blad kontrolką abs i wynik pasuje do podanej przeze mnie tabeli
Acer - Pon Lis 07, 2011 14:35
To jak sprawdzić który czujnik jest uszkodzony? mam omomierz tylko nie wiem czy działa i gdzie przykładać te kabelki
szoso - Pon Lis 07, 2011 14:35
którym złączem i przez które piny?
bizon - Pon Lis 07, 2011 14:37
Łatwo sprawdzic jak w innych silnikach bo na poczatek zawsze wyblyska 12 nawet jak nie ma zadnego bledu
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 14:36 ]
Tym samym zlaczem i tymi samymi pinami. Mrugaja obydwie kontrolki
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 14:37 ]
Acer napisał/a: | To jak sprawdzić który czujnik jest uszkodzony? mam omomierz tylko nie wiem czy działa i gdzie przykładać te kabelki |
Wtyczki od czujnikow przednich masz pod maska gdzies tam pod filtrem paliwa, a od tylnych przy tylnej osi
Raptile - Pon Lis 07, 2011 15:19
bizon, mam do ciebie proźbe wyciągnij licznik i zobacz czy nie są spięte ze sobą te 2 żarówki ..... To co piszesz jest nie możliwe zeby przez wybłyskanie błędów pokazał błędy abs-u.
Pozatym kody błędów są zawsze 2 cyfrowe a wg twojej tabelki nie ..
A kolego to wogole ma SDI ? Czy SD ? bo w SD to mozesz sprawdzić poziom oleju na bagnecie
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:28
bizon, Nie dałeś ważnej wskazówki jak wybłyskać błąd od ABS
Do tej tabeli brakuje jeszcze ten tekst:
ABS 5 Test
Inicjalizacja:
Pin 30 na ABS ECU do masy podpiąć (nie mylić z wtyczka OBD 16pin od sprawdzania błędów silnika !)
Włączyć zapłon
Wybłyskiwanie:
na ABS kontrolce
(brak błędów Kod 12)
Kasowanie:
20 włączyć i wyłączyć zapłon
szoso - Pon Lis 07, 2011 15:35
czyli bizon masz coś nie halo skoro obydwie kontrolki ci migają na raz, pytanie tylko w jakim celu ktoś to zrobił
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:42
Zarowki nie sa ze saoba na pewno polaczone, kazda kontroka miga swoje, ze sie tak wyraze. Nie wiem dlaczego tak jest, jesli nie jest to seryjne to sory za zamieszanie, w kazdym razie jak jak mialem przetarty kabel na PP to migalo mi 12 potem 43 a jak innym razem uszkodzony byl czujnik LP to migalo 12 potem 41. Dwa razy ta tabela od razu znalazla mi przyczyne i nie musialem szukac po wszystkich czujnikach. Raptile, kody sa dwucyfrowe. Jesli jest to jakies odstepstwo od normy to nie przeszkadza mi to i sie ciesze ze tak, a kto to zrobil i jak juz nie wnikam
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:44
Jest jeszcze drugi opis do 400 jak by ten pierwszy na gorze nie działał:
ABS 5 Test
Inicjalizacja:
zielono/czerwony Kabel od C 22 do masy podłączyć
(wtyczka 9-pinowa pod zbiornikiem wyrównawczym)
Włączyć zapłon
Wybłyskiwanie:
na ABS kontrolce
(brak błędów Kod 12)
Kasowanie:
20 włączyć i wyłączyć zapłon
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:45
Remigiusz, byc moze mam ten pin 30 przypiety na stale i to dlatego, ale jezdze tym samochodem 2 lata i negatywnych tego skutkow nie znalazlem wiec nie bede nic zmienial
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:45 ]
Remigiusz, ale wedlug Twoich opisow 12 to brak bledow a u mnie zawsze migalo na poczatku 12 jako inicjalizacja a potem bledy
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:46
Ja się w to nigdy nie bawiłem Wiec napisałem tylko to co mam w swojej bazie danych
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:47
Rozumiem chodzi mi ylko o to ze to kolejne odstepstwo od normy
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:47
bizon, Bo Kod 12 jak oglądniesz tabele jest tylko inicjalizacja i jak miga 12 cały czas to nie ma błędów
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:48
Wedlug mojej tabeli dokladnie tak (mimo iz kiepsko znam niemiecki), odnioslem sie do tego co napisales wczesniej ze 12 to brak bledow
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:48
Tobie to w końcu mruga 12 za każdym razem jak przekręcisz zapłon
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:52
Jak mam spiete w zlaczu diagnostycznym
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:52 ]
To co pisalem znam z wlasnych doswiadczen z moim samochodem, nie z instrukcji (tabele skad mam to nawet nie pamietam) jesli nie jest to seryjne to dobrze ze zauwazyliscie nim inni zaczeli by sie obawiac ze u nich tak nie jest.
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:54
bizon, Aha, bo mi się coś wydaje ze ten czerwono/zielony kabel od ABS jest to samo co przy OBD
Bo dla wtyczki OBD żeby Check engine odczytać tez jest napisane, złączyć razem zielono/czerwony kabel na OBD
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:54 ]
bizon, Table masz odemnie ja to tutaj kiedyś gdzieś wstawiłem
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:57
To moze kiedys sie ktos poswieci z was i rozlaczy jeden z czujnikow i zrobi diagnowstyke jak dla check engine i zobaczy czy mu abs bedzie migalo
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:57 ]
Jeszcze mam druga liste chyba dla 600tek:
Code
Fault
1
Hydraulic pump motor over-run (contact BBA)
1-2
Hydraulic pump motor (contact BBA)
1-3
High pressure leak (possibly modulator)
1-4
Pressure switch (contact BBA)
1-8
Pressure accumulator
2-1
Handbrake warning lamp switch circuit faulty
3-1
Right hand front rotor damage
3-2
Left hand front rotor damage
3-4
Right hand rear rotor damage
3-8
Left hand rear rotor damage
3-12
Different tyre sizes fitted
4-1
Right hand front wheel sensor
4-2
Left hand front wheel sensor
4-4
Right hand rear wheel sensor
4-8
Left hand rear wheel sensor
5-4
Right hand rear wheel lock
5-8
Left hand rear wheel lock
6-1
Front fail safe relay
6-4
Rear fail safe relay
7-1
Right hand front modulator solenoid valve
7-2
Left hand front modulator solenoid valve
8-1
ABS operation fault
8-2
Electronic control unit (ECU) fault
8-4
Electronic control unit (ECU) - internal circuit fault
a kiedys widzialem duzo tematow co to za blad "Hydraulic pump motor (contact BBA)"
a to zapewne bylo to 12 z tamtej tabeli a ludzie czytali z tej jako blad
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 16:18
Sprawdziłem to jeszcze w Rave:
Ten pierwszy opisz Pin30 dotyczy jednak tylko Rover 200
Do R 400 dotyczy to:
ABS 5 Test
Inicjalizacja:
zielono/czerwony Kabel od C 22 do masy podłączyć
(wtyczka 9-pinowa pod zbiornikiem wyrównawczym)
Włączyć zapłon
Wybłyskiwanie:
na ABS kontrolce
(brak błędów Kod 12)
Kasowanie:
20 włączyć i wyłączyć zapłon
bizon, U ciebie mi się coś wydaje ktoś pewnie wstawił diode i złączyć ten PIN green/red od ABS razem z pinem ECU co idzie do wtyczkę OBD i teraz masz podwójną diagnozę. Sprytne
Bo nic się nie stanie jak się te kable razem złączy I to wszystko bez przeciągania kabli Podoba mi sie to rozwiązane u ciebie
Tutaj jeszcze która wtyczka C22 to jest:
bizon - Pon Lis 07, 2011 16:20
Remigiusz napisał/a: | Podoba mi sie to rozwiązane u ciebie |
Dziekuje aczkolwiek to nie moja zasluga
szoso - Pon Lis 07, 2011 16:25
czyli rzeźba zrobiona w słusznej sprawie i nawet działa
bizon - Pon Lis 07, 2011 16:27
Biedny Acer juz chyba nie wie jak ma sprawdzic, za duzo namajtalismy
Acer - Pon Lis 07, 2011 21:07
haha widzę że tu długa rozmowa była jak mnie nie było Dzięki wszystkim za pomoc, ale już rozwiązałem problem Szukając tych wtyków od ABS zobaczyłem że jeden wtyk nie jest dociśnięty to go docisnąłem ale nadal nie działało, zobaczyłem jeszcze raz, przeczyściłem bo był lekko zaśniedziały i teraz działa
merh - Czw Lis 10, 2011 18:21
jesli chcesz sie dowiedziec czy to czujnik,to rozepnij kostkę,ktora do niego prowadzi i sprawdz opornosc. ja tak zrobiłem i znalazłem wadę. przyczyną był lewy tylny przewod do czujnika.na wysokosci tuleji wahacza poprzecznego i ułamał w srodku. jak ruszałem przewodem,to raz działalo a raz nie. wyciałem,polutowałem i działa.
to rozwiazanie dla innych,bo wiem ze to czesta przypadłosc tak jak pekajace pierscienie na przegubach
k.matras12 - Nie Lis 13, 2011 23:08
witam.
u mnie jest 1,7k oma musisz zlokalizować wszystkie wtyczki od czujników ABS ( żółte lub białe ok 6 cm. ) Od tylnych kół są w okolicach tylnych wahaczy a od przednich - od kierowcy w okolicach amortyzatora od strony silnika a od strony pasażera zaraz przy pompie ABS. Wskazania omomierza powinieneś mieć tył w okolicach własnie 1,7 a przód chyba 2,0. Lub rozepnij wtyczkę od pompy ABS może masz styki tak zaśniedziałe że nie stykają po po prostu. Ewentualnie sprawdź czy czasem nie masz zardzewiałych piast od ABS-ów są takie zębatki na podstawie których czujniki sprawdzają czy koła się kręcą w przypadku hamowania ( znajdują się zaraz przy czujnikach ) A błędy ABS same się kasują.
|
|