Zobacz temat - [420D] ABS świeci cały czas
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420D] ABS świeci cały czas

Acer - Nie Lis 06, 2011 14:40
Temat postu: [420D] ABS świeci cały czas
Witam

Przy zakupie auta kontrolka ABS cały czas świeciła i dalej świeci, koleś od którego kupiłem auto powiedział ze po wymianie klocków zaczęło tak świecić. Co może być powodem świecenia tej kontrolki?

bizon - Nie Lis 06, 2011 14:43

Wyblyskaj blad, zapewne ktorys z czujnikow
rtworek - Nie Lis 06, 2011 17:39

Można sprawdzić omomierzem oporność czujnika, powinien być około 2 KΩ
Acer - Nie Lis 06, 2011 17:46

A błąd mam wybłyskać wg tego poradnika?

Kod:
http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/420-odczyt-i-kasowanie-kodow-bledow-w-silnikach-20-serii-l-turbodiesel.html

bizon - Nie Lis 06, 2011 18:51

Acer napisał/a:
A błąd mam wybłyskać wg tego poradnika?

Tak, bedzie Ci migala kontrolka absu i odczytasz sobie blad.
rtworek napisał/a:
Można sprawdzić omomierzem oporność czujnika, powinien być około 2 KΩ

Albo wpinac sie po kolei w kazda wtyczke od czujnikow i lekko ruszac samochodem i czy wogole wartosc sie zmienia

Acer - Nie Lis 06, 2011 19:49

ehhh przez ponad godzine szukałem złącza diagnostycznego i dalej nie znalazłem takiego 16 pinowego... :evil:
bizon - Nie Lis 06, 2011 19:53

Wykrec schowek kierowcy, wloz tam glowe i gdzies na pewno bedzie zawiniete za inne przewody
Acer - Nie Lis 06, 2011 20:07

Za schowkiem kierowcy jest tylko takie coś:

Który jest włożony w takie coś:


edit:
Znalazłem jeszcze jedną ale ma kable tylko w 1,3,4,7 i 16 pinie więc to chyba nie ta, ale kształt ma taki sam i 16 pinów....


bizon - Nie Lis 06, 2011 20:18

Wtyczka od zlacza diagnostycznego wyglada dokladnie jak ta w podanym przez Ciebie linku. Ma 16 pinow i ma ksztalt trapeza a nie prostokata
mirwin - Pon Lis 07, 2011 09:43

Nie sadzę, by mozna było wybłyskac błędy ABS przez złącze diagnostyczne, tym bardziej w silnikach bez intercoolera. W silnikach D lub SD nie da sie wybłyskac żadnego błędu. Tylko T4.
szoso - Pon Lis 07, 2011 09:50

przez złącze diagnostyczne 16pinowe to się wybłyskuje błędy silnika, abs to nie słyszałem by poszło w ten sam sposób i przez te same złącze, zwykle od abs jest osobne złącze, tak jak jest np. w 600
bizon - Pon Lis 07, 2011 14:34

Nie wiem jak w silnikach bez intercoolera, ja mam SDI i wyblyskuje blad kontrolką abs i wynik pasuje do podanej przeze mnie tabeli
Acer - Pon Lis 07, 2011 14:35

To jak sprawdzić który czujnik jest uszkodzony? mam omomierz tylko nie wiem czy działa i gdzie przykładać te kabelki :oops:
szoso - Pon Lis 07, 2011 14:35

którym złączem i przez które piny?
bizon - Pon Lis 07, 2011 14:37

Łatwo sprawdzic jak w innych silnikach bo na poczatek zawsze wyblyska 12 nawet jak nie ma zadnego bledu

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 14:36 ]
Tym samym zlaczem i tymi samymi pinami. Mrugaja obydwie kontrolki

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 14:37 ]
Acer napisał/a:
To jak sprawdzić który czujnik jest uszkodzony? mam omomierz tylko nie wiem czy działa i gdzie przykładać te kabelki

Wtyczki od czujnikow przednich masz pod maska gdzies tam pod filtrem paliwa, a od tylnych przy tylnej osi

Raptile - Pon Lis 07, 2011 15:19

bizon, mam do ciebie proźbe wyciągnij licznik i zobacz czy nie są spięte ze sobą te 2 żarówki ..... To co piszesz jest nie możliwe zeby przez wybłyskanie błędów pokazał błędy abs-u.

Pozatym kody błędów są zawsze 2 cyfrowe a wg twojej tabelki nie ..

A kolego to wogole ma SDI ? Czy SD ? bo w SD to mozesz sprawdzić poziom oleju na bagnecie :lol:

Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:28

bizon, Nie dałeś ważnej wskazówki jak wybłyskać błąd od ABS
Do tej tabeli brakuje jeszcze ten tekst:

ABS 5 Test
Inicjalizacja:
Pin 30 na ABS ECU do masy podpiąć (nie mylić z wtyczka OBD 16pin od sprawdzania błędów silnika !! !)
Włączyć zapłon

Wybłyskiwanie:
na ABS kontrolce
(brak błędów Kod 12)

Kasowanie:
20 włączyć i wyłączyć zapłon

szoso - Pon Lis 07, 2011 15:35

czyli bizon masz coś nie halo skoro obydwie kontrolki ci migają na raz, pytanie tylko w jakim celu ktoś to zrobił
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:42

Zarowki nie sa ze saoba na pewno polaczone, kazda kontroka miga swoje, ze sie tak wyraze. Nie wiem dlaczego tak jest, jesli nie jest to seryjne to sory za zamieszanie, w kazdym razie jak jak mialem przetarty kabel na PP to migalo mi 12 potem 43 a jak innym razem uszkodzony byl czujnik LP to migalo 12 potem 41. Dwa razy ta tabela od razu znalazla mi przyczyne i nie musialem szukac po wszystkich czujnikach. Raptile, kody sa dwucyfrowe. Jesli jest to jakies odstepstwo od normy to nie przeszkadza mi to i sie ciesze ze tak, a kto to zrobil i jak juz nie wnikam
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:44

Jest jeszcze drugi opis do 400 jak by ten pierwszy na gorze nie działał:

ABS 5 Test
Inicjalizacja:
zielono/czerwony Kabel od C 22 do masy podłączyć
(wtyczka 9-pinowa pod zbiornikiem wyrównawczym)
Włączyć zapłon

Wybłyskiwanie:
na ABS kontrolce
(brak błędów Kod 12)

Kasowanie:
20 włączyć i wyłączyć zapłon

bizon - Pon Lis 07, 2011 15:45

Remigiusz, byc moze mam ten pin 30 przypiety na stale i to dlatego, ale jezdze tym samochodem 2 lata i negatywnych tego skutkow nie znalazlem wiec nie bede nic zmienial

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:45 ]
Remigiusz, ale wedlug Twoich opisow 12 to brak bledow a u mnie zawsze migalo na poczatku 12 jako inicjalizacja a potem bledy

Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:46

Ja się w to nigdy nie bawiłem :D Wiec napisałem tylko to co mam w swojej bazie danych :)
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:47

Rozumiem chodzi mi ylko o to ze to kolejne odstepstwo od normy :D
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:47

bizon, Bo Kod 12 jak oglądniesz tabele jest tylko inicjalizacja i jak miga 12 cały czas to nie ma błędów :)
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:48

Wedlug mojej tabeli dokladnie tak (mimo iz kiepsko znam niemiecki), odnioslem sie do tego co napisales wczesniej ze 12 to brak bledow
Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:48

Tobie to w końcu mruga 12 za każdym razem jak przekręcisz zapłon :?:
bizon - Pon Lis 07, 2011 15:52

Jak mam spiete w zlaczu diagnostycznym

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:52 ]
To co pisalem znam z wlasnych doswiadczen z moim samochodem, nie z instrukcji (tabele skad mam to nawet nie pamietam) jesli nie jest to seryjne to dobrze ze zauwazyliscie nim inni zaczeli by sie obawiac ze u nich tak nie jest.

Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 15:54

bizon, Aha, bo mi się coś wydaje ze ten czerwono/zielony kabel od ABS jest to samo co przy OBD :wink:

Bo dla wtyczki OBD żeby Check engine odczytać tez jest napisane, złączyć razem zielono/czerwony kabel na OBD :wink:

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:54 ]
bizon, Table masz odemnie ja to tutaj kiedyś gdzieś wstawiłem :wink:

bizon - Pon Lis 07, 2011 15:57

To moze kiedys sie ktos poswieci z was i rozlaczy jeden z czujnikow i zrobi diagnowstyke jak dla check engine i zobaczy czy mu abs bedzie migalo

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 15:57 ]
Jeszcze mam druga liste chyba dla 600tek:
Code
Fault
1
Hydraulic pump motor over-run (contact BBA)
1-2
Hydraulic pump motor (contact BBA)
1-3
High pressure leak (possibly modulator)
1-4
Pressure switch (contact BBA)
1-8
Pressure accumulator
2-1
Handbrake warning lamp switch circuit faulty
3-1
Right hand front rotor damage
3-2
Left hand front rotor damage
3-4
Right hand rear rotor damage
3-8
Left hand rear rotor damage
3-12
Different tyre sizes fitted
4-1
Right hand front wheel sensor
4-2
Left hand front wheel sensor
4-4
Right hand rear wheel sensor
4-8
Left hand rear wheel sensor
5-4
Right hand rear wheel lock
5-8
Left hand rear wheel lock
6-1
Front fail safe relay
6-4
Rear fail safe relay
7-1
Right hand front modulator solenoid valve
7-2
Left hand front modulator solenoid valve
8-1
ABS operation fault
8-2
Electronic control unit (ECU) fault
8-4
Electronic control unit (ECU) - internal circuit fault

a kiedys widzialem duzo tematow co to za blad "Hydraulic pump motor (contact BBA)"
a to zapewne bylo to 12 z tamtej tabeli a ludzie czytali z tej jako blad

Remigiusz - Pon Lis 07, 2011 16:18

Sprawdziłem to jeszcze w Rave:

Ten pierwszy opisz Pin30 dotyczy jednak tylko Rover 200 :wink:

Do R 400 dotyczy to:
ABS 5 Test
Inicjalizacja:
zielono/czerwony Kabel od C 22 do masy podłączyć
(wtyczka 9-pinowa pod zbiornikiem wyrównawczym)
Włączyć zapłon

Wybłyskiwanie:
na ABS kontrolce
(brak błędów Kod 12)

Kasowanie:
20 włączyć i wyłączyć zapłon



bizon, U ciebie mi się coś wydaje ktoś pewnie wstawił diode i złączyć ten PIN green/red od ABS razem z pinem ECU co idzie do wtyczkę OBD i teraz masz podwójną diagnozę. Sprytne :wink:

Bo nic się nie stanie jak się te kable razem złączy :wink: I to wszystko bez przeciągania kabli :razz: Podoba mi sie to rozwiązane u ciebie :mrgreen:

Tutaj jeszcze która wtyczka C22 to jest:

bizon - Pon Lis 07, 2011 16:20

Remigiusz napisał/a:
Podoba mi sie to rozwiązane u ciebie :mrgreen:

Dziekuje aczkolwiek to nie moja zasluga :D

szoso - Pon Lis 07, 2011 16:25

czyli rzeźba zrobiona w słusznej sprawie i nawet działa :smile:
bizon - Pon Lis 07, 2011 16:27

Biedny Acer juz chyba nie wie jak ma sprawdzic, za duzo namajtalismy :)
Acer - Pon Lis 07, 2011 21:07

haha widzę że tu długa rozmowa była jak mnie nie było :D Dzięki wszystkim za pomoc, ale już rozwiązałem problem ;] Szukając tych wtyków od ABS zobaczyłem że jeden wtyk nie jest dociśnięty to go docisnąłem ale nadal nie działało, zobaczyłem jeszcze raz, przeczyściłem bo był lekko zaśniedziały i teraz działa :mrgreen:
merh - Czw Lis 10, 2011 18:21

jesli chcesz sie dowiedziec czy to czujnik,to rozepnij kostkę,ktora do niego prowadzi i sprawdz opornosc. ja tak zrobiłem i znalazłem wadę. przyczyną był lewy tylny przewod do czujnika.na wysokosci tuleji wahacza poprzecznego i ułamał w srodku. jak ruszałem przewodem,to raz działalo a raz nie. wyciałem,polutowałem i działa.

to rozwiazanie dla innych,bo wiem ze to czesta przypadłosc tak jak pekajace pierscienie na przegubach

k.matras12 - Nie Lis 13, 2011 23:08

witam.
u mnie jest 1,7k oma musisz zlokalizować wszystkie wtyczki od czujników ABS ( żółte lub białe ok 6 cm. ) Od tylnych kół są w okolicach tylnych wahaczy a od przednich - od kierowcy w okolicach amortyzatora od strony silnika a od strony pasażera zaraz przy pompie ABS. Wskazania omomierza powinieneś mieć tył w okolicach własnie 1,7 a przód chyba 2,0. Lub rozepnij wtyczkę od pompy ABS może masz styki tak zaśniedziałe że nie stykają po po prostu. Ewentualnie sprawdź czy czasem nie masz zardzewiałych piast od ABS-ów są takie zębatki na podstawie których czujniki sprawdzają czy koła się kręcą w przypadku hamowania ( znajdują się zaraz przy czujnikach ) A błędy ABS same się kasują.