|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [R827 '94] Proszę o opinie
Filip_212 - Pon Lis 07, 2011 00:21 Temat postu: [R827 '94] Proszę o opinie Cześć,
od pewnego czasu szukam niezbyt drogiego autka, równocześnie zapewniającego duzy komfort i dynamikę poruszania.
Znalazłem (wydawaje się) ciekawego Roverka 827 z podtlenkiem LPG
Właścicielem jest - sądząc po głosie - starszy facet, jeździ nim od 7 lat. Bez owijania w bawełnę wyznał mi wszelkie wady Roverka, a mianowicie:
- podarty/zużyty fotel kierowcy (jest pokrowiec - doraźnie, reszta bardzo dobra)
- zużyta kierownica
- w drzwiach pasażera plexi zamiast szyby, bo została wybita, na dniach ma do niego przyjść nowa
- trochę skorodowany grill i jakieś spawy (?) koło tylnych lamp, ale bez tragedii - podłużnice, progi, podłoga i nadkola idealne
- w perspektywie do roboty klocki tylne i końcówki drążków
- tak samo powoli trzeba będzie szukać nowych opon (dodaje letnie i zimowe), bo te mają 7 lat
To tyle z wad. Przynajmniej jawnych
LPG śmiga bardzo ładnie, silnik pracuje bardzo dobrze, generalnie stan BDB.
przebieg trochę ponad 220.000
Cena (wydaje mi się) dość dobra, 4 000 to nie tak dużo, chociaż będę się targował
Tak więc proszę was o opinie, co sądzicie o tym autku... Może za drogi? może się nie opłaca? Może ktoś z Was go widział? Może jeszcze coś? Powiem szczerze, że nie jestem jakimś znawcą marki
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam !
Yog-Sothoth - Pon Lis 07, 2011 10:07
Ja bym powiedział że cena mocno przesadzona za w dodatku auto które jest do zrobienia. IMHO połowa tej sumy jeśli stan byłby ok to uczciwa cena. Ze zdjęć niewiele można powiedzieć, napewno sprawdzić standardowe wady 800tek jeśli nadal będziesz chętny - elektryka, rdza wszędzie, jak wygląda wnętrze, silnik i instalacja gazowa (jaka generacja?).
Vigoslaw - Pon Lis 07, 2011 10:14
Hej,
W dziale 800 setek, jest cała dyskusja o kupieniu benzyny 2,7
Na pewno sprawdź automat, i podstawowe rzeczy mechaniczne oraz podwozie i wydechy, radzę sprawdzić amorki, bo są drogie
Co do częsci, to łatwo je wymienisz, ale tak na moje oko, to trzeba liczyć ok 1000 zł już teraz do wsadzenia, więc cena jest zdecydowanie trochę za wysoka...
Pozdrawiam,
I.
Filip_212 - Pon Lis 07, 2011 15:10
Dzięki za odpowiedzi
Co do instalacji LPG - facet powiedział mi przez telefon nazwę producenta, ale powiem szczerze, ale pamiętam tylko to, że ta nazwa obiła mi się o uszy wielkorotnie. Ponadto instalacja ma 7 lat i "działa bezproblemowo".
W takim razie będę się targował i to ostro.
Pójdę do zaprzyjaźnionego mechanika, żeby mi napisał kosztorys napraw i pokażę go właścicielowi.
Chyba, że coś jeszcze jest do roboty, to tym bardziej będę się starał negocjować. No chyba, że to kompletny złom..
Mam jeszcze dwa pytania:
Czy to norma, że po 220 000 km fotel i kierownica są tak bardzo zużyte? Słyszałem, że jasna skóra w tych modelach jest mało "wytrzymała".
Jak myślicie, ile wart jest ten egzemplarz ( tak w oparciu o to, co wiemy ) - 2, 3 tysiące??
Pozdrawiam !
Vigoslaw - Pon Lis 07, 2011 15:21
[quote="Filip_212"]
Mam jeszcze dwa pytania:
Czy to norma, że po 220 000 km fotel i kierownica są tak bardzo zużyte? Słyszałem, że jasna skóra w tych modelach jest mało "wytrzymała".
Jak myślicie, ile wart jest ten egzemplarz ( tak w oparciu o to, co wiemy ) - 2, 3 tysiące??
[quote]
Mam jasną skórę i mój roverek jest z 94 roku, zobacz na zdjęciach jak się prezentuje
Przyznam jednak, ze 220 tys swoje robi, jeżeli nie była konserwowana, to raczej specjalnie nie wygląda...
Co do ceny coupe są droższe niż limuzyny, ale myślę, że 3 tyś, to nie są wielkie pieniądze, zwłaszcza, że ma gaz, co jest połową wartości
Pozdro,
I.
Filip_212 - Pon Lis 07, 2011 16:14
No tak, ale chciałem się upewnić, ile to może być mniej-więcej warte
A mógłbyś podesłać mi link do tego tematu związanego z zakupem benzynki 2.7 ?
Nistety nie mogę go znaleźć...
Vigoslaw - Wto Lis 08, 2011 09:09
Hej,
Wkleje Ci kilka linków odnośnie rozmów na temat zakupu 8 setek, jak coś z nich wyciągniesz to Twoje
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72186
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64303
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61019
tutaj masz szeroką dyskusję o 2,7
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65337
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65856
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62977
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=57331
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54296
Tutaj masz ogólne info o zakupie samochodów:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66429
To by było na tyle
Pozdrawiam,
I.
Filip_212 - Wto Lis 08, 2011 16:20
Wielkie dzięki !
Powiem szczerze, że Twój Roverek wygląda faktycznie jak nowy. Nie wiem, jak Ty to robisz
Pozdrawiam !
Vigoslaw - Sro Lis 09, 2011 09:02
Nie wygląda jak nowy...
Jeszcze dużo pracy i pieniędzy mnie czeka, żeby był taki jak wyjechał z fabryki.
Wszystkie oszczędności ładuje w przywrócenie mu blasku.
Tak to już bywa, jak się spełnia marzenia.
Powodzenia w szukaniu czegoś fajnego.
8xx jest na prawdę fajnym klasykiem, wartym pokazania przyszłym pokoleniom.
Pozdrawiam,
I.
Filip_212 - Sob Lis 12, 2011 17:10
cześć,
Roverek kupiony
trzeba trochę o niego zadbać, ale generalnie nie ma tragedii. Jedynie ze skrzynią jest problem, dlatego udało mi się dość sporo stargować z pierwotnej ceny
Nie wiadomo dlaczego, jak ruszam z pozycji stojącej, wciskając gaz do oporu, idzie ładnie, ale nie wrzuca wyższego biegu, leci do odcinki. Jak odpuszczam gaz, to przerzuca (mam takie wrażenie) od razu 2 biegi do góry.
Jak chce zredukować (kick-down) i wciskam do oporu, redukuje początkowo o jeden bieg, następnie znów o kolejny - obroty wchodzą prawie na czerwone pole.
Może olej stary, albo go za mało?
Nie za bardzo znam sie na automatach...
Yog-Sothoth - Sob Lis 12, 2011 17:35
Gratki i witamy w gronie właścicieli 800
|
|