|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander L-series] Palą się hamulce
HUBI - Pon Lis 07, 2011 18:05 Temat postu: [Freelander L-series] Palą się hamulce Witajcie!
Przekopałem forum ale nie znalazłem tematu bezpośrednio mnie dotyczącego.
Po kolei: od jakiegoś czasu zaczęły mi się świecić trzy magiczne kontrolki ABS, TC, Zjazd raz były raz nie, teraz świecą się cały czas. Później po kilkakrotnym (4x i więcej) folgowaniu pojawiał się dym z prawego przedniego koła (okładziny) w efekcie tarcza zrobiła się fioletowa na stałe. Chcąc definitywnie załatwić sprawę wymieniłem cylinderki (jeden przeciekał) szczęki tarcze klocki (zestaw TRW) i oczywiście płyn i zero efektów więc rozbebeszyłem przednie zaciski poczyściłem wszystko na błysk złożyłem odpowietrzyłem i dalej d... .
Obecnie jest tak że jak folguję ze dwa razy po 30 może 40m w nie dużych przerwach to tylko ciepło czuć a jak ze trzy razy to pojawia się D Y M teraz już z obu przednich kół Kotrolki oczywiście dalej się świecą i dodatkowo po odpaleniu zapala się SRS i po chwili gaśnie. Proszę o radę.
SyntaX - Pon Lis 07, 2011 18:16
To że zapala się SRS to akurat jest dobrze.
Tak ma być ma się zapalić i po chwili zgasnąć.
Ważne by gasł z pominięciem innych kontrolek to oznacza sprawny układ.
Hmm tak sobie myślę, może uszkodził się czujnik, albo przełącznik zjazdowy i układ trakcji, ABS myśli że włączyłeś hamulec zjazdowy i przyhamowuje auto w efekcie po czasie układ się przegrzewa.
Win32 popraw mnie jak się mylę.
Ja bym zaczął od sprawdzenia kabelków w lewarku zmiany biegów jak i samego czujnika.
win32 - Pon Lis 07, 2011 18:18
Wymień prowadnice zacisku na nowe.
Jak SRS gaśnie to norma. Zapala się jako test systemu i gaśnie. jeżeli masz tak po kręceniu rozrusznikiem to symptom słabego akumulatora - Spadek napięcia jest na tyle duży przy użyciu rozrusznika że komputer wchodzi w ponowny tryb testu (tak jak byś odciął zasilanie i podał na nowo).
Odnośnie kontrolek problem nie musi być związany. Sprawdź przewody od czujników ABS, czujniki zmierz omomierzem (950-1100 Ohm) i masę pompy w która jest na prawym przednim nadkolu.
Przy włączonym hamulcu wyświetlił by mu kontrolkę, i raczej nigdzie nie pojechał Same urwane kabelki od włącznika HDC nie generują błędu - to tylko podanie masy.
HUBI - Pon Lis 07, 2011 19:03
Prowadnice zacisku były wyczyszczone a następnie nasmarowane smarem miedziowym, chodziło to fajnie. Tak faktycznie aku będzie się kończył. Kabelki od lewarka polutowane i są ok, sprawdzałem, przełącznik działa. Przewody od czujników sprawdzane były (tzn. oglądane).
win32 napisał/a: | i masę pompy w która jest na prawym przednim nadkolu |
odłączyć przewód od masy a następnie jedną końcówkę miernika do przewodu a drugą do masy? sory za kolokwializm ale ja bardziej jestem mechaniczny niż elektryczny
win32 - Pon Lis 07, 2011 19:32
Moje prowadnice też były czyszczone, smarowane i cudowane... nie wiem co było z nimi nie tak - wywaliłem w cholerę jasną i problem z palącymi się klockami i zaciskiem który nie odbija się skończył.
Odnośnie masy - odkręć, oczyść punkt i złączkę papierem, nałóż troszkę pasty miedzianej jak na zacisk od akumulatora i złóż na nowo. Obejrzyj przewód czy jest cały. Ta masa jest wykorzystywana jako referencja - w dalszych krokach należy ją omomierzem sprawdzić przy komputerze.
Zacznij jednak od prostego czyszczenia i mierzenia czujników ABS.
HUBI - Wto Lis 08, 2011 17:23
Dzięki win32 jutro od samego rana będę walczył.
[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 17:23 ]
Z tą pastą miedzianą na prowadnice zacisków to nie był najszczęśliwszy pomysł, otóż środki smarne się wypaliły i pozostała sama miedź, chodziło to mulasto więc dzisiaj na nowo czyszczenie i jako smar zapuściłem po kilka kropel płynu hamulcowego na prowadniczkę chodzi cacy. Efekt - na lewe koło trochę pomogło bo jak depnąłem to później bierze, prawe bez jakichkolwiek zmian - grzeje się i śmierdzi. We wcześniejszych moich wypowiedziach zapomniałem napisać że jak folguję to prawe koło wydaje dźwięk taki jak skończą się klocki i metal trze o metal (było przed wymianą i tak jest teraz stare klocki jeszcze by pochodziły). Co jest w bebechach coś się p... czy może zacisk tak przegrzany że się zniekształcił i nie spełnia swojej roli?
Elektryka idzie na drugi plan bo muszę zaciski doprowadzić do ładu a w czwartek trasa 200 w jedną stronę. Mam też cichą nadzieję że lampki pogasną jak hamulce będa ok.
win32 - Wto Lis 08, 2011 18:20
Chyba że ci jarzmo pękło... miałem tak w Golfie - fragment tarł o tarczę. Nie sądze aby się zdeformował - bo to solidny kawał żeliwa.
Generalnie nie ma tam nic skomplikowanego. Może klocek ci już trze bo mój przy podobnym problemie wyglądał tak
Zmień te prowadnice - Firmowe TRW kosztują ok 90zł, mają smar w komplecie. Było jak ręką odjął
HUBI - Wto Lis 08, 2011 18:39
Wszystko całe oglądałem to dzisiaj chyba ze sto razy.
win32 napisał/a: | Zmień te prowadnice - Firmowe TRW kosztują ok 90zł, mają smar w komplecie. Było jak ręką odjął |
Tak zrobię dzisiaj podczas czyszczenia zauważyłem że w każdej z par jedna niemal nominalne wymiary a druga lata więc teoretycznie ustrojstwo może się ukosować.
Czy są jakieś chałupnicze metody odpowietrzania pompy ABS?
win32 - Wto Lis 08, 2011 18:46
Hmm, czy ja wiem. Ja zawsze odpowietrzałem normalnie przy zaciskach. Nigdy nie trzeba było robić nic więcej...
Syntax chyba coś tam kombinował z ABSem - ale z tego co pamiętam opierało się to o kilkukrotne normalne odpowietrzanie...
SyntaX - Wto Lis 08, 2011 19:10
Nie
W moim przypadku blokowało koła po poleciał rozdzielacz siły hamowania.
http://allegro.pl/land-ro...1919207134.html
Takie ustrojstwo i polecam zamówić nowe w ASO.
Podobno jakaś partia tego była wadliwa.
HUBI - Nie Lis 13, 2011 19:44
Witajcie! po małej przerwie.
Czuję się w obowiązku opisać co dzieje się po wymianach. Kupiłem nowe i wymieniłem prowadnice oraz gumki na tłokach. Efekt - lewe koło uleczone natomiast prawe jeszcze trochę blokuje ale już nie palą się klocki (trasa wykonana). Myślę ze należy iść dalej tzn. wymienić przewód gumowy co dochodzi do zacisku, co Wy na to?
Kontrolki oczywiście świecą się.
zelu - Nie Lis 13, 2011 20:00
samochody z ABS odpowietrza sie tak samo tylko na wlaczonym zaplonie
win32 - Nie Lis 13, 2011 20:54
Kontrolki będą się świecić bo nie mają nic wspólnego fizycznie z hamulcami (poza czujnikiem ABS).
Przewody wymieniaj parami.
|
|