Zobacz temat - [r620sdi] blad 61 prosba o pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [r620sdi] blad 61 prosba o pomoc

szklany - Wto Lis 08, 2011 18:38
Temat postu: [r620sdi] blad 61 prosba o pomoc
Witam
Prosze was o pomoc dostaje juz szalu z moim roverkiem, a mianowicie przez pol roku jezdzilem z bledem 81 auto bylo jak mul nikt nie chcial sie podjac naprawy az sam sie za to wziolem i znalazlem usterke ale 2 dni po tym wyskoczyl mi blad nr 61 i auto wcale nie odpala. Moja instalacja w aucie jest w oplakanym stanie kable zamiast kostkami sa na skretke laczone itp. Czy jest ktos z okolic Zabrza kto mogl by sie podjac w naprawie mojego roverka badz ewentualnie jakiejkolwiek pomocy. Z gory dziekuje

berserker8888 - Wto Lis 08, 2011 22:19

Mozna wiedziec jak poradziles sobie z bledem 81 ? Przerabialem ostatnio to samo i niestety nie obylo sie be wymiany wtrysku sterujacego. Moze u Ciebie tez cos jest nie tak z nastawnikiem pompy wtryskowej, a nie jak myslisz ze wiazka kabli
kruszan - Wto Lis 08, 2011 22:48
Temat postu: Re: [r620sdi] blad 61 prosba o pomoc
szklany napisał/a:
Witam
Prosze was o pomoc dostaje juz szalu z moim roverkiem, a mianowicie przez pol roku jezdzilem z bledem 81 auto bylo jak mul nikt nie chcial sie podjac naprawy az sam sie za to wziolem i znalazlem usterke ale 2 dni po tym wyskoczyl mi blad nr 61 i auto wcale nie odpala. Moja instalacja w aucie jest w oplakanym stanie kable zamiast kostkami sa na skretke laczone itp. Czy jest ktos z okolic Zabrza kto mogl by sie podjac w naprawie mojego roverka badz ewentualnie jakiejkolwiek pomocy. Z gory dziekuje


kolego kup wiązkę nową - chodzą po 30-50zł :) mając ją "poszarpaną" możesz co tydzień mieć nowe niespodzianki ;/

szklany - Sro Lis 09, 2011 15:36

niemam gdzie takowej kupic a po drugie mam wszystkie kostki w oplakanym stanie tak ze czarno to widze;/
kruszan - Sro Lis 09, 2011 15:49

zajrzyj na forum do działu Giełda, znajdź kogoś kto handluje częściami/ma na rozbiórkę jakąś 600ke, dzwoń i pytaj, ustal wszystko co potrzebujesz - na pewno znajdziesz co potrzeba.

Polecam kolegę z forum kfrankiewicz - skontaktuj się z nim i pytaj, coś tam ostatnio miał z okablowania jak byłem :)

lub szukajka allegro:

http://moto.allegro.pl/li...p&change_view=1

jeśli masz kostki poszarpane to musisz i wymienić wiązkę i wtyczki też, więcej pracy, ale póki nie zrobisz wiązki, nie ma co marzyć o poprawnej pracy samochodu i braku problemów :)

ps. jeśli masz zdolności, chęci i motywacje to zrobisz bez problemu, kupisz wiązkę = tylko podmienisz ze starą, kupisz wtyczki/gniazda - wywalisz stare a podłączysz nowe (kable do kabli tego samego koloru, lutownica, opaski termokurczliwe i izolacja), a jeśli nie to może lepiej oddaj auto do elektryka samochodowego, byle nie do jakiegoś desperata bo może Cię zgolić...

szklany - Pią Lis 11, 2011 19:24

wiazke zrobilem i nic;/ chyba zepsul mi sie ten czujnik w pompie i teraz moje pytanie ile taki kosztuje i czy ciezko go wymienic??
kruszan - Pią Lis 11, 2011 22:09

Wymiana czujnika to około 5min pracy, jest dokładnie odpisane to na forum wraz z foto relacją, koszt samego czujnika BOSH'a to około 35/45zł (z lub bez uszczelki pod dekiel).

Tu masz artykuł jak wymienić czujnik temperatury paliwa: http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-l.html

Powodzenia

R.E.D. - Sob Lis 12, 2011 08:49

jesli dobrze pamietam, to czujnik temperatury paliwa objawia sie falowaniem obrotow podczas jazdy na "luzie", a nie problemem z odpalaniem :wink:
kruszan - Sob Lis 12, 2011 14:29

R.E.D. napisał/a:
jesli dobrze pamietam, to czujnik temperatury paliwa objawia sie falowaniem obrotow podczas jazdy na "luzie", a nie problemem z odpalaniem :wink:


wg. mnie może mieć i wpływ na odpalanie, ponieważ źle odczytana temperatura z czujnika, przekaże złe wartości do ECU, ten źle wskaże np. dawkę paliwa - bo jak jest zimno, komp dobiera ją większą. Falowanie jak najbardziej.

szklany - Nie Lis 13, 2011 08:46

mi wogle pompa nie podaje paliwa ;/ wykrecilem jeden przewod z wtrysku i nawet kropla nie poleci jak krece silnikiem;/
kruszan - Nie Lis 13, 2011 09:27

a po przekręceniu zapłonu - pompa Ci "bzyczy"? dochodzi do niej napięcie?
R.E.D. - Nie Lis 13, 2011 10:30

to poszedl ci chyba nastawnik w pompie :roll:
bedzie bzyczec i krecic, ale paliwa nie poda.

jeszcze mozesz sprawdzic czy paliwo dochodzi do pompy np pompka :wink:

rami1000 - Nie Lis 13, 2011 12:21

masz gruszkę to zdejmij wężyk przelewu przy pompie i pompuj aż zacznie lecieć ropa, może popostu schodzi ci paliwo.
szklany - Nie Lis 13, 2011 12:41

pompa bzyczy paliwo do pompy dochodzi ale juz z niej nie wychodzi
rami1000 - Nie Lis 13, 2011 13:23

jak sprawdziłeś że dochodzi do pompy, poluzuj przewody na wtryskach i pokręć trochę może ukłąd jest zapowietrzony
szklany - Nie Lis 13, 2011 15:00

mam odkrecone przewody na wtryskach i ropa z nich nie leci podczas krecenia silnikiem a paliwo do pompy pompuje gruszka
rami1000 - Nie Lis 13, 2011 15:46

a elektrozawór w pompie sprawny może to z nim jest problem
szklany - Nie Lis 13, 2011 20:14

elektrozawor wykrecalem i dziala prawidlowo otwiera sie i zamyka jak powinien, moze to ten nastwnik ??
rami1000 - Nie Lis 13, 2011 20:41

raczej paliwo by było dostarczane do wtrysku ale w błędnych ilościach a nie wcale
szklany - Nie Lis 13, 2011 20:49

to ja juz niewiem ;/ auto potrzebne mi w hu.. a tu nie dziala:(
kruszan - Pon Lis 14, 2011 08:43

ja tutaj mam małe obiekcje, czy na pewno to paliwo dochodzi?

grucha Ci twardnieje jak pompujesz? odkręć odpowietrznik na górze pompy i sprawdź czy poleci z niej paliwo, odepnij powrót i sprawdź czy wyleci z niej paliwo? pompując je gruchą

R.E.D. - Pon Lis 14, 2011 08:54

rami1000 napisał/a:
raczej paliwo by było dostarczane do wtrysku ale w błędnych ilościach a nie wcale

czytalem objawy i w pierwszej kolejnosci jest problem z dawka i szarpanie, a pozniej przestaje w ogole leciec. nie wiem na 100% czy to nastawnik, ale u mnie tez nie lecialo i wymienilem pompe :wink:

szklany - Pon Lis 14, 2011 09:54

grucha twardnieje paliwo do pompy dochodzi ;/ a nastawnika samego to niebardzo da sie wymienic co nie?? mowicie od razu cala pompe??
kruszan - Pon Lis 14, 2011 11:16

szklany napisał/a:
grucha twardnieje paliwo do pompy dochodzi ;/ a nastawnika samego to niebardzo da sie wymienic co nie?? mowicie od razu cala pompe??


niekoniecznie - możesz dorwać jakaś starą pompę (i z niej tylko co nie co przełożyć) jak pompiarz rozbierze ją na stole to wtedy stwierdzi co dokładnie się stało, może a bynajmniej powinien mieć w warsztacie pełno różnych części i coś dobierze :)

u tego co byłem to miał całe pułki tego wszystkiego, mówił, że parę pomp by z tego złożył...

tak czy siak, trzeba ją wyjąć i do niej zajrzeć ;/

R.E.D. - Wto Lis 15, 2011 10:52

sam nastawnik byl na alledrogo za 300 zl z gwarancja - ja kupilem pompe z gwarancja 3 tyg za 250, wiec sam sobie odpowiedz co sie oplaca. dodatkowo nastawnik musisz dac do wymiany pompiarzowi bo jak sie zle zlozy to mozna rozwalic pompe. pompe samemu dasz rade wymienic, wiec kolejne koszta odpadaja :cool: