Zobacz temat - [214 SI 1,4 16V 97] Pedal pulsuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 SI 1,4 16V 97] Pedal pulsuje

kwadrat - Nie Lis 13, 2011 16:46
Temat postu: [214 SI 1,4 16V 97] Pedal pulsuje
hej

kilka tygodni temu przy mocniejszym wcisnieciu pedalu hamulca pulsowal on pod stopa (dosyc sporo). Przy lekkim hamowaniu nie bylo to odczuwalne

Podejzenie padlo na krzywa tarcze hamulca, mechanik wymienil przednie tarcze na nowe mowiac ze byly faktycznie krzywe (klocki wymienine przy okazji)

okazalo sie jednak ze po zabiegu bylo jak jest

jakies sugestie? :)

Drwal85 - Nie Lis 13, 2011 16:47

heheheh ABS kolego, ABS :)
kwadrat - Nie Lis 13, 2011 16:49

w sensie ze jak, czujnik sie popsul?

wiem ze przy mocniejszym awaryjnym hamowaniu czuc odczuwa sie takie sygnaly ale ja piszac lekkie hamowanie mam na mysli musniecie pedalu i hamowanie biegami by tego nie bylo czuc a przez mocniejsze hamowanie mam na mysli hamowaniu normalne... nie wiem dojezdzajac 60 do skrzyzowania i normalnie hamujac pedal pulsuje

czy aby to sprawdzic da sie odlaczyc ABS i pojezdzic z tym kilka dni? :)

Drwal85 - Nie Lis 13, 2011 16:52

= kilka tygodni temu przy mocniejszym wcisnieciu pedalu hamulca pulsowal on pod stopa =

to zdecyduj się przy mocniejszym czy muśnięciu pedału?


= lekkie hamowanie mam na myśli muśnięcie pedału =


Jeżeli mocno wcisnąłeś to ABS zadziałał i pedał zaczął drgać.

kwadrat - Nie Lis 13, 2011 16:56

Drwalu a wiec by sprecyzowac moje pojecie lekko i normalnie opisalem powyzej, wiem co to znaczy awaryjnie hamowac i jak czuc ABS, ale jak jedziesz z pracy 18 km i cala droge planujesz tak by nie uzuywac hamulca bo przy normalnym uzytkowaniu pulsuje jakbys go deptal do konca to cos jest nie tak :(

jakies dalsze sugestie?

Drwal85 - Nie Lis 13, 2011 16:58

znam taki przypadek że koleś miał pęknięty pierścień ABS, ale wiesz objawów może być sporo np. tarcze, hamulce, poczekaj morze chłopaki wpadną na pomysł i Ci podpowiedzą :)
leszczu - Nie Lis 13, 2011 17:31

Na początek sprawdź pierścienie na przegubach. :wink:
kwadrat - Nie Lis 13, 2011 18:45

a czy moze to miec zwiazek ze strzelaniem przy skreceniu kierownica? Tzn mam takie cos od roku ze jak skrece kierownice to strzela tak jakby sie konczyly przeguby, moze miec jedno i 2 cos wspolnego?

ps - czy mozna jakos odlaczyc ABS i zobaczyc czy moze to jest jego wina, no wyjmujac bezpiecznik, czy wyjmujac go pompa ABS nie bedzie dzialas? przynajmniej bym to wyeliminowal :)

leszczu - Nie Lis 13, 2011 18:54

kwadrat napisał/a:
a czy moze to miec zwiazek ze strzelaniem przy skreceniu kierownica?

Nie.
kwadrat napisał/a:
Tzn mam takie cos od roku ze jak skrece kierownice to strzela tak jakby sie konczyly przeguby

Ewidentnie masz któryś z przegubów do wymiany. :wink:
kwadrat napisał/a:
ps - czy mozna jakos odlaczyc ABS i zobaczyc czy moze to jest jego wina, no wyjmujac bezpiecznik

Tak, możesz wyjąć bezpiecznik, wtedy nie będziesz miał ABS-u

kwadrat - Pon Lis 14, 2011 10:26

wlasnie wylaczylem ABS i odbylem 2 przejazdzki, z wylaczonym ABS i z wlaczonym, BEZ WIEKSZYCH ROZNIC, pedal dalej pulsuje :(

leszczu czy mozliwe jest by to co mowisz czyli pierscienie na przegubach byly zarowno sprawca pulsacji pedala i strzelania przy skretach?

nasuwa mi sie tez mysl ze moze to wcale nie tarcze byly krzywe z przodu ale samo miejsce gdzie mocuje sie tarcze moze byc jakies trefne i poprostu tarcza wchodzi krzywo ;/

z gory dzieki za dalsze sugestie

PS _ Leszczu Ty piszesz o pierscieniach na przegubach a Drwal o pierscieniach ABS, rozumiem ze to nie to samo?

szoso - Pon Lis 14, 2011 10:33

to jest to samo, pierścienie abs są właśnie na przegubach
leszczu - Pon Lis 14, 2011 10:56

kwadrat napisał/a:
leszczu czy mozliwe jest by to co mowisz czyli pierscienie na przegubach byly zarowno sprawca pulsacji pedala i strzelania przy skretach?

Na pewno nie, prawdopodobnie, bo tego jeszcze nie sprawdziłeś przyczyną pulsacji pedała hamulca jest pęknięty któryś z pierścieni na przegubie, a strzelanie na zakrętach to już inna bajka, bo to już wina leży po całym przegubie. :wink:
kwadrat napisał/a:
PS _ Leszczu Ty piszesz o pierscieniach na przegubach a Drwal o pierscieniach ABS, rozumiem ze to nie to samo?

szoso, ju8ż ci odpowiedział. :wink:

kwadrat, ja ci proponuje, żebyś znalazł sobie wolny czas i po sprawdzał sobie te pierścienie na przegubach. :wink:

kwadrat - Pon Lis 14, 2011 11:57

a łopatologicznie mozne mi ktos wytlumaczy gdzie to cos jest i jak to sprawdzic, moze ktos ma zdjecia?

sorki ze tam Was mecze ale mam troche czasu wiec moge to jutro sam sprawdzic a nie oddawac od razu do mechanika :D

leszczu - Pon Lis 14, 2011 12:03

kwadrat napisał/a:
a łopatologicznie mozne mi ktos wytlumaczy gdzie to cos jest i jak to sprawdzic, moze ktos ma zdjecia?

Najlepiej będzie jak zdejmiesz koło, wtedy będziesz miał najlepszy dostęp. Musisz obadać czy pierścień (zaznaczone na fotce) nie jest nigdzie pęknięty. :wink:

kwadrat - Pon Lis 14, 2011 12:41

jakiej foce :D lol
leszczu - Pon Lis 14, 2011 12:43

W załączniku. :grin:
Drwal85 - Pon Lis 14, 2011 16:10

właśnie o tym pierścieniu mówiłem co słyszałem że koleś miał pęknięty :) ale to tylko słyszałem :grin:
siejson - Pon Lis 14, 2011 20:22

Ja w tylnym kole mialem wylamany jeden zabek na pierscieniu i tez pedal pulsowal przy lekkim hamowaniu
kwadrat - Pon Lis 14, 2011 22:08

a czy to mozliwe ze przy peknietym zabku w tylnym kole pulsowal pedal hamulca? Jak sie rozkladaja sily hamowania przy hamowaniu? ile idzie na przod a ile na tyl?
Drwal85 - Pon Lis 14, 2011 22:12

jak jest pęknięty to ABS głup nie, a dokładnie czujnik źle podaje od tylnego pierścienia. Tak podejrzewam. I dlatego pewnie jak mu nawet delikatnie dasz po hamplach to on zaczyna działać i czujesz działanie ABS ( pulsacje na pedale )
Ale może się mylę w tym, co piszę :shock:

siejson - Pon Lis 14, 2011 22:36

mozliwe kolego;) bo jak wyciagnalem bezpiecznik tak reka odjal;P
leszczu - Wto Lis 15, 2011 11:22

kwadrat napisał/a:
a czy to mozliwe ze przy peknietym zabku w tylnym kole pulsowal pedal hamulca?

Też jest to możliwe, ale częściej pierścień pęka w przegubach niż na tyle na paście. :wink:

sobrus - Wto Lis 15, 2011 12:38

Czy podczas hamowania i pulsowania słuchać chrobotanie spod maski?
Załaczający się ABS chyba łatwo poznać, w R400 jakby ktoś piłę pod maską włączał :D

Gorzej jak się okaże że pedał pulsuje a ABS sie nie włącza :D

kolega napisał że pulsuje nawet na wyciągniętym bezpieczniku, więc albo pomylił bezpiecznik albo to nie ABS.

kwadrat - Pon Lis 21, 2011 16:14

nie pomylilem bezpiecznikow :D

sprawy juz wrocily do normy a przyczyna to....

tylne stare tarcze na ktorych z uplywem czasu i korozja powstalo pewne wybrzuszenie wiec jak klocki hamowaly to trafialy na opor stad pulsacja, tarcze i klocki wymienione i chodzi az milo :)

sobrus - Wto Lis 22, 2011 08:43

Tak właśnie mi sie wydawało, że to nie ABS :)