Zobacz temat - [R414Si] Nierówne zużywanie się klocków hamulcowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414Si] Nierówne zużywanie się klocków hamulcowych

pan-baran - Pon Lis 14, 2011 19:54
Temat postu: [R414Si] Nierówne zużywanie się klocków hamulcowych
Witam

Od pewnego czasu dobiegały do mnie dziwne dźwięki piszczenia z kół przednich, dźwięk ten ustawał podczas gdy wciskałem hamulec lub podczas skręcania w jedną bądź w drugą stronę. Osobiście myślałem że są to nieodbijające tłoczki hamulcowe, któregoś z przednich kół.

Dźwięk nie był stały lecz następował on cyklicznie, tak jakby na kole było jakieś bicie.

Tym większe moje zdziwienie kiedy podczas wymiany kół na zimowe, mechanik stwierdził że tylne klocki hamulcowe są zużyte praktycznie w 100%, zaś przednie są w bardzo dobrym stanie i nie powinny one powodować tego piszczenia, a odpowiedzialne za ten dźwięk mogą być informujące o zużyciu się tylne klocki.

I teraz moje pytanie, czy to możliwe że jestem zmuszony wymienić tylne klocki już po raz drugi, zaś przednie podczas eksploatacji auta nie były jeszcze ani razu wymieniane, ponieważ nie było takiej potrzeby.
Czy to normalna kolej rzeczy czy to może coś innego powoduje taką sytuację.

Proszę o podpowiedź w tej sprawie.

Pozdrawiam
Piotrek

Kozik - Pon Lis 14, 2011 20:19

pan-baran napisał/a:
Dźwięk nie był stały lecz następował on cyklicznie, tak jakby na kole było jakieś bicie.


mi to wygląda na te blaszki co po nich klocek jeździ

pan-baran napisał/a:
I teraz moje pytanie, czy to możliwe że jestem zmuszony wymienić tylne klocki już po raz drugi, zaś przednie podczas eksploatacji auta nie były jeszcze ani razu wymieniane, ponieważ nie było takiej potrzeby.
Czy to normalna kolej rzeczy czy to może coś innego powoduje taką sytuację.


zależy wszystko od klocka, jeśli kupujesz klocki firmy krzak to nie ma się co dziwić że dziwnie się szybko ścierają lub piszczą, a jeśli klocki są w miarę dobrej firmy to trzeba sprawdzić czy zaciski działają prawidłowo, może ręczny masz za bardzo podciągnięty itd

pgrad - Pon Lis 14, 2011 20:47

Być może zaciski i blaszki nie były wyczyszczone, i/lub tłoczki nie dostały nowego smaru przy wymianie i takie efekty teraz są. Ja od podobnego zdarzenia, wymieniam klocki i tarcze sam, bo musiałem się zatrzymywać w trasie 3 razy żeby hamulec z tyłu odblokować. Na szczęście tarcze i klocki przeżyły.