|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Wymiana silnika na silnik hondy
luksik1000 - Pią Lis 25, 2011 07:26 Temat postu: [R400]Wymiana silnika na silnik hondy Witam. Jestem nową twarzą na forum i pewnie gdzieś w głębi może być taki temat, ale zwyczajnie nie mam czasu na grzebanie w forum bo samochód jest mi potrzebny.
Otóż chodzi o to że mechanik powiedział że w silniku mam do wymiany - o ile dobrze pamiętam - popychacze głowicy. W sklepie zaśpiewali sobie 1100zł więc stwierdziliśmy że to bez sensu i lepiej wymienić silnik. Myśleliśmy o silniku hondy 1.6 v-tec 125km. Tu powstało pytanie czy to jest możliwe bo podobno silnik rovera kręci się w prawą stronę a nie wiemy w którą ten hondy. Opcją alternatywną jest też silnik rovera 2.0 136km. Kiedyś widziałem na allegro r400 z silnikiem 2.2 z acorda ale przy tym pewnie będzie za dużo przeróbek.
Krótko mówiąc chcę zamienić silnik na mocniejszy bo silnika nie wymienia się przecież co roku;) mielibyście może jakieś porady czy inne propozycje? Proszę o pomoc
tronsek - Pią Lis 25, 2011 07:59
luksik1000 napisał/a: | chcę zamienić silnik na mocniejszy bo silnika nie wymienia się przecież co roku;) | W tym przypadku bardzo dużo roboty. Silniki Hondy, kręcą się w drugą stronę. Do wymiany silnik, skrzynia, półosie, instalacja.
To samo w przypadku wymiany silnika ROVER'a 2,0. Trzeba zmienić silnik, skrzynia (bo jest inna niż w 1,6) półosie, chłodnice i rzeźbić w instalacji elektr.
Koszty bardzo duże w każdym przypadku.
Adrian - Pią Lis 25, 2011 08:33
luksik1000 napisał/a: | W sklepie zaśpiewali sobie 1100zł |
Ze złota są te popychacze zrobione? Zobacz tu: http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=384 (komplet jakieś 500 PLN). A ewentualna wymiana (jeśli dobrze pamiętam) też nie jest mocno skomplikowana.
luksik1000 - Pią Lis 25, 2011 18:05
tronsek napisał/a: | Silniki Hondy, kręcą się w drugą stronę. Do wymiany silnik, skrzynia, półosie, instalacja.
|
Z tego co wiem to półosie pasują. Więc pozostaje silnik skrzynia i instalacja. Więc koszt pewnie z 1600 zł plus robota.
tronsek - Pią Lis 25, 2011 18:20
luksik1000 napisał/a: | Z tego co wiem to półosie pasują. | Półosie pasują od strony koła, natomiast od strony skrzyni biegów (tzw. przeguby wewnętrzne) są inne.
Cytat: | Więc pozostaje silnik skrzynia i instalacja. Więc koszt pewnie z 1600 zł | Do tego dolicz rozrząd, płyny, poduchy silnika i inne drobiazgi, to zakup części 2000-2500zł to min.
Do tego robocizna. Jak będzie trzeba mocno rzeźbić z mocowaniem silnika i skrzyni (a będzie trzeba przy zmianie silnika na inny niż K-series) to pewnie od 1000zł w górę.
klaymen - Pią Lis 25, 2011 23:14
Witam.
Dołączę się do pytania. A co w przypadku jeżeli chciałbym zmienić silnik na d16b2 taki jak był montowany w roverach przykładowo w moim 416, skoro fabrycznie była możliwość zamontowania takiego silnika to przy zmianie chyba nie powinno być problemów? chodzi mi głównie o jego mocowanie.
sTERYD - Sob Lis 26, 2011 00:47
tu masz zdjęcie silnika D16
http://www.tomateam.pl/sklep/silnik/25.jpg
a tu serii k
http://www.tomateam.pl/sklep/silnik.php?a=28
mocowania są przerzucone z lewej na prawą i na odwrót, łącznie z tacką akumulatora filtrem powietrza i innymi pierdołami.
ogólnie rzecz biorąc "rzeźba z brązu w Calais"
luksik1000 - Sob Lis 26, 2011 14:17
tronsek napisał/a: | Do tego dolicz rozrząd, płyny, poduchy silnika i inne drobiazgi, to zakup części 2000-2500zł to min.
Do tego robocizna. Jak będzie trzeba mocno rzeźbić z mocowaniem silnika i skrzyni (a będzie trzeba przy zmianie silnika na inny niż K-series) to pewnie od 1000zł w górę. |
Więc powiedzmy że odpuszczamy silnik hondy. A co z tym 2.0 136km z r400? Też taka rzeźba jak z silnikiem hondy?
Liczyliśmy że remont mojego silnika też tani nie będzie. Kupić te popychacze, wymienić rozrząd (bo też już muszę) i różne uszczelki trochę będzie kosztować. Same te popychacze kosztują połowę wartości drugiego silnika (czy to 1.6 czy 2.0) i właśnie jestem w kropce i nie wiem na co się zdecydować - remontować czy wymieniać. Nie ukrywam że chętnie bym mu zwiększył mocy;] a że mam zamiar nim jeszcze pojeździć to muszę wybrać najlepszą alternatywę dla mojego roverka;)
sTERYD - Sob Lis 26, 2011 17:40
Najprościej będzie 1,8 z frelka, bo to jest jedno i to samo.
Z 2,0 T też będzie rzeźba z mocowaniami, bo te są jak z diesla. Dojdzie Ci też wymiana skrzyni i wiązka silnika. Nie jestem pewny, czy sterownik da radę zostawić, ale ZTCP i tu i tu jest MEMS1.9, więc pewnie się da jakoś pożenić.
tronsek - Sob Lis 26, 2011 18:15
sTERYD napisał/a: | Najprościej będzie 1,8 z frelka, bo to jest jedno i to samo. | Jeżeli chodzi o mocowania to tak, natomiast do 1,8 już była montowana skrzynia PG1.
slax - Sob Lis 26, 2011 21:50
luksik1000 napisał/a: | Otóż chodzi o to że mechanik powiedział że w silniku mam do wymiany - o ile dobrze pamiętam - popychacze głowicy. | a co jest nie tak z popychaczami? bo jeśli tylko klepią to to jest normalne w tym silniku, u mnie klepały cały czas czy to na zimnym czy na ciepłym, i zrobiłem tak z 60kkm i z silnikiem nic się nie dzialo
luksik1000 - Nie Lis 27, 2011 09:56
slax napisał/a: | luksik1000 napisał/a: | Otóż chodzi o to że mechanik powiedział że w silniku mam do wymiany - o ile dobrze pamiętam - popychacze głowicy. | a co jest nie tak z popychaczami? bo jeśli tylko klepią to to jest normalne w tym silniku, u mnie klepały cały czas czy to na zimnym czy na ciepłym, i zrobiłem tak z 60kkm i z silnikiem nic się nie dzialo |
Słychać jakieś takie mechaniczne klepanie na zimnym silniku. Mechanik zerknął i powiedział że do wymiany są te popychacze. Nie wnikałem co dokładnie z nimi się stało bo się nie znam na tym;) powiedział że można na tym jeszcze pojeździć ale będzie coraz głośniej zwłaszcza na zimnym silniku, a jak się rozgrzeje to będzie ok.
Adrian - Nie Lis 27, 2011 10:53
luksik1000 napisał/a: | bo się nie znam na tym |
I dlatego olej te popychacze, olej mechanika i śmigaj autem.
slax - Nie Lis 27, 2011 16:55
luksik1000 napisał/a: | Słychać jakieś takie mechaniczne klepanie na zimnym silniku. Mechanik zerknął i powiedział że do wymiany są te popychacze. Nie wnikałem co dokładnie z nimi się stało bo się nie znam na tym;) powiedział że można na tym jeszcze pojeździć ale będzie coraz głośniej zwłaszcza na zimnym silniku, a jak się rozgrzeje to będzie ok. | o matko zmień tego mechanika, to że klepie na zimnym silniku to jest normalne dla tej jednostki
luksik1000 - Pon Lis 28, 2011 08:08
Podsumowując: nie przejmować się i jeździć dalej. Dobra dzięki za pomoc panowie;] jak coś będzie się dalej działo to będę dalej was męczył pytaniami:))
polofix - Pon Lis 28, 2011 10:51
ciekawe czy kolega zmieniał olej w swoim roverku. jesli tak to na jaki? na jakim jeździł?
w 90% przyczyną klepania jest olej!
micheaszu - Pon Lis 28, 2011 15:13
najlepiej jest to sprawdzić wkręcając silnik na około 2tys obrotów, jeżeli przestają klepać to wszystko gra, na jałowym i na zimnym silniku może klepać. A koszt jednego popychacza to ja płaciłem 25 zł za sztuke, bodajże od fiata bądź od alfy to były.
luksik1000 - Pon Lis 28, 2011 17:44
polofix napisał/a: | ciekawe czy kolega zmieniał olej w swoim roverku. jesli tak to na jaki? na jakim jeździł?
w 90% przyczyną klepania jest olej! |
Dla zaspokojenia Twojej ciekawości - zmieniał kolega olej. Od kilku lat jeździ na mobil 1 10w40 bo poprzedni właściciel też na takim jeździł.
Tomi - Pon Lis 28, 2011 21:57
ZTCP te popychacze można rozebrać i wyczyścić.
cirpi - Wto Sty 10, 2012 18:15
tronsek napisał/a: | luksik1000 napisał/a: | Z tego co wiem to półosie pasują. | Półosie pasują od strony koła, natomiast od strony skrzyni biegów (tzw. przeguby wewnętrzne) są inne.
Cytat: | Więc pozostaje silnik skrzynia i instalacja. Więc koszt pewnie z 1600 zł | Do tego dolicz rozrząd, płyny, poduchy silnika i inne drobiazgi, to zakup części 2000-2500zł to min.
Do tego robocizna. Jak będzie trzeba mocno rzeźbić z mocowaniem silnika i skrzyni (a będzie trzeba przy zmianie silnika na inny niż K-series) to pewnie od 1000zł w górę. |
Do tego przemyslalbym kwestie hamulcy... przy takiej zmianie moga sie zagotowac doprowadzajac do zdecydowanie nizszej skutecznosci, co w przypadku dynamicznej jazdy za dobrze nie wrozy. ja u siebie w r45 1.4 zagotowalem kilka razy, a nie bralem najtanszego shitu, jaki tylko byl.
slax - Wto Sty 10, 2012 19:07
cirpi, No kolego nie przesadzaj, trochę chyba popłynąłeś
|
|