Zobacz temat - [R400] Wtrysk sterujący a odpalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Wtrysk sterujący a odpalanie

imus23 - Nie Lis 27, 2011 14:18
Temat postu: [R400] Wtrysk sterujący a odpalanie
Witam serdecznie! Pisze gdyż jak już wcześniej wspominałem w innych postach mam problem z odpalaniem samochodu rano.. lecz nie uzyskałem zbytnio żadnych odpowiedzi. Jednakże sprawdziłem jeszcze kilka rzeczy a dokładnie mechanik to zrobił i dlatego chciałbym zapytać czy zły stan wtryskiwacza sterującego może mieć wpływ na odpalanie? Dodam że kąt wtrysku jest ustawiony idealnie..
Alexi - Nie Lis 27, 2011 15:58

No wtryskiwacz dziala raczej na zasadzie 0 i 1 :) albo dziala prawidlowo albo nie dziala tak jak powinien. Ale mysle ze bys to wiedzial po tym jak wyglada spalanie badz praca silnika. A jak u Ciebie wyglada stan swiec zarowych? Bo jesli sa niesprawne to naprawde dlugo trzeba krecic silnikiem az pojawi sie zaplon.
bizon - Nie Lis 27, 2011 18:06

Jak kat ustawiony to do sprawdzenia akumulator, swiece, przekaznik od swiec, filtr paliwa i mozesz wlac plyn do czyszczenia wtryskiwaczy
imus23 - Nie Lis 27, 2011 21:36

świece nowe beru przekaźnik sprawdzony działa napięcie jak najbardziej poprawne akumulator nowy próbowałem na kilku.. filtr paliwa wymieniony i wlewałem już różne środki do czyszczenia/smarowania
Pytam dlatego ponieważ specjalista od diesli(posiada serwis boscha) tak mi powiedział że chcący wyregulować trzeba zrobić pewne oszukanie na wtryskiwaczu sterującym ale jego stan jest bardzo kiepski.. i muszę kupić nowy albo w idealnym stanie ..

Alexi - Nie Lis 27, 2011 21:41

No już nie przesadzajmy że nowy lub w idealnym stanie. Kupiłem można powiedzieć pierwszy lepszy komplet z SDi na alledrogo za 200 PLN. Od pewnego sprzedawcy. Jeśli nawet znajdziesz nowy to zapłacisz grubo ponad 1000 PLN za sam sterujący ;-) Jeśli masz jakiś szrot warto się przejechać i nawet na próbę go wsadzić i przetestować. Na pewno bym nie kupił nowego ;-) Bo gdyby mnie było stać na takie części to by Jagiem chyba jeździł ;D
imus23 - Nie Lis 27, 2011 22:39

no w sumie tak ale kupie kiepski to tylko kasę stracę bo kiepski to już mam ;d pytanie teraz jak odróżnić stan powiedzmy bardzo dobry od kiepskiego ?:)
Alexi - Pon Lis 28, 2011 00:13

Tu musisz liczyć na szczęście. Najlepiej podpytaj czy auto było do ostatniej chwili na chodzie jaki przebieg i takie tam. No i sprzedający musi być ok. Jak kreci i ma negatywy to lepiej nie ryzykować. Ale czemu akurat sterujący?
PHJOWI - Pon Lis 28, 2011 01:19

sterujący ma swój opór dobry ma w przedziale 95-120 ohm
imus23 - Pon Lis 28, 2011 15:55

Na sterującym wtrysku można wykonać pewne oszukanie.. które jest potrzebne aby dobrze odpalał wiążę się to z ingerencją w czujniki dokładnie się na tym nie znam ale ten mechanik się powinien znać skoro ma swój servis boscha i działa w dieslach od lat i skoro on tak mówi tylko muszę ten wtrysk dorwać ;d
kruszan - Pon Lis 28, 2011 16:23

imus23 napisał/a:
Na sterującym wtrysku można wykonać pewne oszukanie.. które jest potrzebne aby dobrze odpalał wiążę się to z ingerencją w czujniki dokładnie się na tym nie znam ale ten mechanik się powinien znać skoro ma swój servis boscha i działa w dieslach od lat i skoro on tak mówi tylko muszę ten wtrysk dorwać ;d


nie chce się wtrącać, ale...

jeśli wtryski leją, są zasyfione i cokolwiek innego to ok - WYMIANA

ale, jeśli wtryski są dobre to kąt wyprzedzenia zapłonu, świece, przekaźnik, szczelność układu paliwowego, pompa, kompresja silnika, korek od baku itp. - trzeba to sprawdzać, jeśli będzie wszystko dobre to będzie dobrze palił - bez kombinacji i oszukiwania czujników...

imus23 - Pon Lis 28, 2011 16:38

no właśnie problem polega na tym że to wszystko jest sprawdzone i nie odpala tak jak powinien ..
mirwin - Wto Lis 29, 2011 08:52

odłącz kostke od wtrysku sterującego i odpal auto. Jak bedzie palił dobrze to może to jego przyczyna. A jeszcze, jakby ten wtrysk był uszkodzony, to auto chodziłoby jak traktor.
imus23 - Pią Gru 02, 2011 19:59

sam wtrysk fizycznie możę działąć ale możę być w złym stanie mechanicznym
ukasz0109 - Nie Gru 04, 2011 22:41

a Gdzie jest ten wtrysk sterujący?
mam podobny problem

Alexi - Pon Gru 05, 2011 07:36

Pierwszy wtrysk od lewej. Z kablem.