Zobacz temat - [R 400] Stukanie przy skręcie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 400] Stukanie przy skręcie

bartoszek_m - Pon Gru 05, 2011 18:01
Temat postu: [R 400] Stukanie przy skręcie
Witam,
pojawił mi się mały problemik ostatnimi czasy.
Po zmianie opon na letnie (przez wulkanizatora) pojawiło mi się stukanie przy skręcie w prawo. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności czy tez ma jakiś skutek.

Ogólnie wygląda to tak, przy skręcie w prawo słychać stuki takie bardziej metaliczne (bo na początku myślałem, że to jakiś guz), których oddźwięk jest proporcjonalny do prędkości.

Co to może być? Przeguby? Ale chyba by stukały przy obu skrętach?

ADI-mistrzu - Pon Gru 05, 2011 18:10

Gumy na przegubach słychać jak skręcasz i hamujesz, łącznik stabilizatora słychać jak się skręca.
Obydwie rzeczy po skręceniu kół da się zobaczyć i sprawdzić.

bartoszek_m - Pon Gru 05, 2011 19:21

a jak to można sprawdzić w domowy sposób?
Raptile - Pon Gru 05, 2011 19:33

ADI-mistrzu napisał/a:
Gumy na przegubach słychać jak skręcasz



Yyyyyyyyyyyyyyy jak to słychać :lol:

szoso - Pon Gru 05, 2011 19:34

ADI-mistrzu napisał/a:
Gumy na przegubach słychać jak skręcasz i hamujesz

nie bardzo rozumiem, jak może być słychać gumy na przegubach?
to przeguby stukają a nie gumy :wink:

ADI-mistrzu - Pon Gru 05, 2011 19:37

o chole... przegub z wahaczem (i jego tuleją) skojarzyłem... :oops:
Przegub ja sprawdzałem podnosząc auto i szarpiąc kołem na boki w różnych położeniach kierownicy, czasem wtedy słychać.

pgrad - Pon Gru 05, 2011 20:06

Sprawdź czy masz koła dokręcone. Przegub zewnętrzny będzie Ci stukał tym szybciej im samochód będzie szybciej jechał. Będzie stukał głośniej wtedy jeżeli samochód się położy na jego stronę. Czyli jak na łuku będziesz jechał w prawo to jak będzie stukało głośniej, oraz jak będziesz jechał na łuku w lewo i będzie ciszej to lewy przegub do wymiany. Bardzo rozwalony przegub będzie też stukać na mocno skręconych kołach. Szum to by było łożysko, wycie to by była skrzynia biegów. Czasami też stuka rozwalone łożysko, jeżeli jest np krzywa piasta. Przeguby wewnętrzne raczej stukają przy jeździe na wprost. W celu wykluczenia wady kół, możesz je zamienić stronami/osiami.
bartoszek_m - Pią Gru 09, 2011 13:49

Wiecie co Panowie. Okazało się właśnie, że to koło któreś było niedokręcone. Oczywiście ja na początku też tak myślałem, ale dla mnie ewidentnie było to słychać i nawet czuć pod stopą, że to z prawej strony i to koło dokręciłem.
Jak pojechałem jeszcze do wulkanizatora, żeby sprawdził czy guza może nie ma na jakiejś oponie to przy okazji je dokręcił i jak ręką odjął.

Dzięki wam wszystkim za pomoc, a szczególnie pgrad za tak dokładny opis.