Zobacz temat - [R416] Problem z rozrządem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem z rozrządem

czester24 - Czw Gru 08, 2011 21:22
Temat postu: [R416] Problem z rozrządem
Mam mały problem, zabierając się za wymianę uszczelki pod głowicą, chciałem ustawić rozrząd na znaki i nijak nie mogę tego zrobić. Znalazłem w Rave że kliny na wałkach powinny być ten po stronie wydechu na EX a ten po stronie dolotu po stronie IN, natomiast u mnie jest na odwrót , więc ktoś wcześniej coś kombinował i ustawił po swojemu?? (nie wiem w jaki sposób udało mu się w ten sposób złożyć). Samochodem jeżdżę od ponad roku i śmigał normalnie, aż do czasu kiedy pojawił się olej w płynie chłodzącym :beczy:

Jak mam teraz ustawić rozrząd po prostu na znaki i zobaczyć co będzie??

polofix - Pią Gru 09, 2011 16:03
Temat postu: Re: [R416] Problem z rozrządem
jeśli teraz chcesz ustawic na znaki to musisz koniecznie ustalic jak prawidlowo przykręcić koła do wałków. jak juz to ustalisz to ustawiasz na znaki i musi chodzic.
czester24 - Pią Gru 09, 2011 16:57

Właśnie tak chce zrobić tylko jak je ustawić??
Wymyśliłem że ustawie wał na znak i zdejmę pasek tak żeby nie ruszyć wałków, a potem ustawie same koła odpowiednimi klinami, mam nadzieje że ktoś nie pokombinował wcześniej i znaki zapasują.
Tylko mam pytanie ponieważ znaki ustawiają się w odpowiedniej pozycji co 2-gi obrót wału jak można rozpoznać który jest akurat ustawiony?? w zasadzie znakami ustawia się co każdy obrót tylko raz odpowiednio jak podaje RAVE a raz przekręcone o 180 stopni więc czy tak czy tak będzie dobrze . Poprawcie mnie jeśli się mylę.

sTERYD - Pią Gru 09, 2011 23:41

bez różnicy. Najwyżej przekręcisz będziesz miał napisy in skierowane w stronę kolektora wydechowego, a exhaust w stronę dolotu. ale znaki powinny się zgrać w linię, i tak złożony rozrząd też musi działać. Pod względem pracy silnika, to nie ma najmniejszego znaczenia. :cool:
bodziu - Sob Gru 10, 2011 16:33

masz jeszcze znaki na kole wału najlepiej zobacz na ,http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8
polofix - Sob Gru 10, 2011 21:37

bodziu napisał/a:
masz jeszcze znaki na kole wału najlepiej zobacz na ,http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8

taka wskazówka; jeśli mamy rozrząd na znakach , to tłoki są na jednej wysokości. łatwo to sprawdzić wkładając jakąś miarkę przez otwór świecy zapłonowej.

czester24 - Nie Gru 11, 2011 12:54

wał wałem, ale chodziło mi, jak pisałem wyżej, że ktoś wcześniej poprzestawiał koła na wałkach (były na złych klinach) i znaki się nie zgrywały.
adamek.o2 - Pon Gru 12, 2011 15:55

http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8

Czy to jest cały proces zmiany kompletnego rozrządu ukazany ?? ?

Wydawało mi się, że to o wiele "trudniejsze" do wykonania...
Jak ma się nieco pojęcia o mechanice to kupić ten klin do blokowania wałków i samemu można dość łatwo to zmienić kompletne jak mniemam...
Czy się nie mylę ?

sTERYD - Pon Gru 12, 2011 16:52

nie, to tylko wymiana paska i napinacza.
Jak się ma nieco pojęcia, to i bez tego klina da radę ;)

adamek.o2 - Pon Gru 12, 2011 17:02

Więc co do tego należy wymieniać ?
Pompa wody i jej pasek oraz napinacz... ?

sTERYD - Pon Gru 12, 2011 17:49

pompa wody i uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego przednie.
pasek pompy wody i pasek rozrządu to to samo :cool:

czester24 - Wto Gru 20, 2011 20:40

Dzięki wszystkim rozrząd złożony tak jak miał być i wszystko ok