Zobacz temat - [R214]Zablokowana skrzynia biegów; jaki powód
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214]Zablokowana skrzynia biegów; jaki powód

grztry1972 - Sob Gru 10, 2011 20:58
Temat postu: [R214]Zablokowana skrzynia biegów; jaki powód
podczas ruszania z pierwszego biegu zablokowało mi skrzynię i samochód zahamował. Przy próbie ruszenia dusi silnik i gaśnie. Normalnie można zapalić ale jak jest wciśnięte sprzęgło. Pozycja skrzyni jest na pierwszym biegu i nie można zmienić położenia. Co się mogło stać proszę o podpowiedzi i ewentualnie sugestie jak usunąć i czy można samodzielnie usunąć, żeby tylko zajechać lub zaholować samochód do mechanika.
leszczu - Sob Gru 10, 2011 21:10

A jak zachowuje się wajcha zmiany biegów ??
grztry1972 - Sob Gru 10, 2011 21:24
Temat postu: [R214]Zablokowana skrzynia biegów; jaki powód
wajcha jest w pozycji pierwszego biegu i nie ma możliwości zmiany położenia.
radi821 - Nie Gru 11, 2011 09:55

Kolego sprawdź olej w skrzyni biegów , miałem kiedyś tak w golfie
stanęła i koniec ,
zalałem oleju do skrzyni i sam po paru minutach odpuścił

grztry1972 - Pon Gru 12, 2011 21:23
Temat postu: [R214]Zablokowana skrzynia biegów; jaki powód
Dzięki za podpowiedź ale olej jest, to była pierwsza moja sugestia.

[ Dodano: Pon Gru 12, 2011 21:10 ]
mechanik stwierdził nie wiem jak że skrzynia do wymiany.?!

[ Dodano: Pon Gru 12, 2011 21:23 ]
Powiedźcie jaka ewentualnie skrzynia pasuje do mojego modelu.

Kozik - Pon Gru 12, 2011 21:45

grztry1972 napisał/a:
Powiedźcie jaka ewentualnie skrzynia pasuje do mojego modelu.


Nie dam sobie głowy obciąć ale z 1,4 8V; 1,4 16V(103KM); 1,6 16V mają podejść różnice są jedynie w przełożeniach.

leszczu - Wto Gru 13, 2011 11:12

Kozik napisał/a:
Nie dam sobie głowy obciąć ale z 1,4 8V; 1,4 16V(103KM)

Pasuje, pasuje, można jeszcze dodać, że od 1.1 tez podejdzie. :wink:

grztry1972 - Pią Gru 16, 2011 18:48
Temat postu: [R214]Zablokowana skrzynia biegów; jaki powód
To ja już nic nie wiem. zamówiłem z internetu od 216 16v nie pasuje, od 214 16v też jest jakiś problem nie bardzo kapuję o co chodzi Panowie? Albo ten mechanik co ma to zrobić jest skończony matoł albo nie wiem?
Kozik - Pią Gru 16, 2011 19:12

na forum jest z tarnowa użytkownik tomek1212 z tego co pamiętam (ma warsztat niedaleko toru gokartowego), pomógł mi gdy mi auto zdechło przed pilznem, myślę że ogarnie temat
rovek - Pią Gru 16, 2011 23:50

Kozik napisał/a:
Nie dam sobie głowy obciąć ale z 1,4 8V; 1,4 16V(103KM); 1,6 16V mają podejść różnice są jedynie w przełożeniach.
Cytat:
Pasuje, pasuje, można jeszcze dodać, że od 1.1 tez podejdzie. :wink:
Wszystkie one pasują, w skrzyni z 1.6 trzeba tylko mocowanie zmienić bo jest inne ale po założeniu innego pasuje.
leszczu - Sob Gru 17, 2011 15:22

grztry1972 napisał/a:
Albo ten mechanik co ma to zrobić jest skończony matoł albo nie wiem?

Zmień tego mechanika lepiej. :wink:

grztry1972 - Sro Gru 28, 2011 18:42

skrzynia zamontowana było by ok tylko pozostał albo jeszcze bardziej się uwypuklił problem z wyskakującym 1 biegiem, jak również ciężko wchodzą 5 i wsteczny, czy macie jakieś pomysły? Czy jest jakaś regulacja wajchy zmiany biegów?

[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 18:42 ]
aa i jeszcze taka przy zmianie biegów słychać metaliczny dźwięk jakby wbijania w tulejkach.

Kozik - Sro Gru 28, 2011 20:51

grztry1972 napisał/a:
aa i jeszcze taka przy zmianie biegów słychać metaliczny dźwięk jakby wbijania w tulejkach.


skrzynia ma najprawdopodobniej posypane synchronizatory

kangaroo69 - Nie Sty 01, 2012 15:30

Witam:)
Panowie podepnę się do tematu z takim małym pytaniem;)kiedys miałem podobny problem u mnie akurat cięgno się zerwało i zostały tylko biegi 3 i 4,po czym spaliłem sprzęgło wracając na 3 do domu,no ale własnie od tamtej pory jedynka lubi wyskakiwac i strasznie cięzko wchodzi, mechanik powiedzial ze po spawaniu ciegno jest krutsze i tak bedzie. Kolega Kozik napisał ze mogą to byc synchronizatory?jak je mogę sprawdzic?
Pozdrawiam:) i wszystkiego dobrego w nowym roku:)

mitek87 - Pon Mar 05, 2012 06:51

kangaroo69 napisał/a:
kiedys miałem podobny problem u mnie akurat cięgno się zerwało i zostały tylko biegi 3 i 4,po czym spaliłem sprzęgło wracając na 3 do domu,no ale własnie od tamtej pory jedynka lubi wyskakiwac i strasznie cięzko wchodzi, mechanik powiedzial ze po spawaniu ciegno jest krutsze i tak bedzie. Kolega Kozik napisał ze mogą to byc synchronizatory?jak je mogę sprawdzic?


Wczoraj dotknał mnie podobny problem, moge wrzucić jedynie bieg 3 i 4, cały drążek zmiany biegów lata na boki. Widze, że zerwało mi cięgno, stad pytanie jak to naprawić?

leszczu - Pon Mar 05, 2012 15:40

mitek87 napisał/a:
stad pytanie jak to naprawić?

Postawić na kanał i wpierw obadać dokładnie co się stało. I raczej nim nie jeździj, bo spalisz sprzęgło. :wink:

kangaroo69 - Pon Mar 05, 2012 18:50

Trzeba wyjąć wybierak i pospawać, chyba że komuś się uda bez wyciągania :smile: Na kanale zobaczysz że z drązka idą dwa pręty i prawdopodobnie jeden będzie urwany :/ Nic strasznego aby z 3 nie ruszać :razz: :wink: