Zobacz temat - [R45] Padła pompa wtryskowa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Padła pompa wtryskowa

cichy77 - Sro Gru 14, 2011 19:16
Temat postu: [R45] Padła pompa wtryskowa
witam mam problem z pompą wtryskową poprostu padła regeneracja starej kosztuje 2500,- a uzywka 1000,- znajomy mi powiedzial zebym kupil uzywke ale jest jeden problem pompa jest sterowana immobilizerem i trzeba przełożyć czujnik czy ktoś miał podobny problem jeśli tak prosze o pomoc rodzaj pompy VP44 Rover45 2.0IDT
tronsek - Sro Gru 14, 2011 19:43

cichy77 napisał/a:
witam mam problem z pompą wtryskową poprostu padła
:hmm: Może po prostu padł tylko sterownik pompy. To dość częsta usterka w R45. Przeczytaj ten temat, może Ci pomoże http://forum.roverki.eu/v...ight=moja+walka
cichy77 - Sro Gru 14, 2011 19:50

sterownik już zrobiłem zapłaciłem 300

[ Dodano: Sro Gru 14, 2011 19:50 ]
na interfejsie pojawił się błąd P 0251 przestawiacz kąta wyprzedzania tłoczenia pompy wtryskowej A wadliwe działanie działanie

Jugol - Sro Gru 14, 2011 20:13

cichy77 napisał/a:
rodzaj pompy VP44 Rover45 2.0IDT


VP-30 jak już kolego. Skoro taki błąd Ci wywaliło, to szukaj tej części do pompy, chyba chodzi o to: http://allegro.pl/zawor-m...1985506617.html W razie potrzeb części do tej konkretnej pompy, polecam tą firmę : DIESEL-POL ( nick allegro ) fachowcy w każdym calu. I trzymam kciuki za Twoją pompę :ok:

cichy77 - Sro Gru 14, 2011 21:23

dzwoniłem do servisu bosch i do kilku mechaników i w tym roczniku i modelu występuje właśnie ta pompa vp44
a jeśli by to było to co piszesz to by było fajnie

[ Dodano: Sro Gru 14, 2011 21:23 ]
dzięki za wsparcie :mrgreen:

imus23 - Sro Gru 14, 2011 21:48

to jest taka pompa jak w 2.0 sdi ? jesli tak to koszt regeneracji kolo 600 zl w moich okolicach ;]
cichy77 - Sro Gru 14, 2011 22:00

niestety nie za moją musze zapłacić 2500
Jugol - Sro Gru 14, 2011 22:08

cichy, to napisz z łaski swojej który masz rocznik swej 45-ki, a najlepiej wrzuć foto z góry silnika, bo jakoś do mnie nie dotarło, żeby do 45-ki pakowali VP-44 :hm: , ale oczywiście mogę się mylić :hm:
cichy77 - Sro Gru 14, 2011 22:13

nie mam fotki a rocznik 2000

[ Dodano: Sro Gru 14, 2011 22:13 ]
http://allegro.pl/rover-2...1959120885.html
taka pompa

Jugol - Czw Gru 15, 2011 13:46

Więc posłuchaj. Pompa z aukcji, którą pokazałeś to pompa Bosch'a VP-30 ( identyczna siedzi u mnie, też rocznik 2000 ) Miałem okazję poznać ją dość dobrze, więc o pomyłce nie może być tu mowy. Skoro Twoi mechanicy twierdzą, że jest inaczej, to żebyś podczas szukania części do niej, nie poszedł w niepotrzebne koszty ( jak będą, będziesz szukał np. przestawiacza kąta wtrysku i zakupisz do vp-44 ) Moja rada, podjechać do pompiarza z prawdziwego zdarzenia i jemu oddać sprawę w łapki.
cichy77 - Czw Gru 15, 2011 21:09

widzisz tacy są mechanicy wszyscy chcą tylko zarobić na czyjejś niewiedzy :/
Jugol - Czw Gru 15, 2011 21:40

Może nie wszyscy mechanicy, ale w znacznym stopniu ,,mechanicy'' niestety sporo teoretyzują na temat naszej marki. A to dziwne bardzo, w końcu Rover to auto jak każde inne. Powodzenia z pompą jeszcze raz. W razie problemów, pytań, wal śmiało, albo tu na forum, albo na gg. 3299529 ;)
Remigiusz - Sob Gru 17, 2011 00:46

Pompa nie ma IMMO w sobie tylko jest nagrane sterowanie Rovera w pompę VP-30 Boscha dla Rovera i tyle wiec innej pompy od np Opla czy VAG nie wjedzie bo nie będzie działać ze sterownikiem ECU :neutral:

I VP-44 w Roverkach nie było nigdy :wink: A był w ogole spalony sterownik w tej pompie :?: I błąd tobie po wymianie tranzystora czy przed wywalilo P0251 :?:

cichy77 - Sob Gru 17, 2011 15:29

wyskoczył mi błąd P0251 dałem sterownik do naprawy został zamontowany przez mechanika i dalej jest to samo żadnej reakcji :???:

[ Dodano: Sob Gru 17, 2011 15:29 ]
kolega Jugol podpowiedział że może to być zawór magnetyczny fakt kosztuje 120 zł mam cichą nzdzieje że to jest to ale nadzieja matką głupich :/

Jugol - Sob Gru 17, 2011 15:29

Ale czy po naprawie sterownika, dalej wywala ten sam błąd ?
cichy77 - Sob Gru 17, 2011 16:27

wiesz co dzisiaj bylem u tego mechanika i próbowaliśmy go odpalić na plaka i nic.
koleś mi skasował ten błąd przed naprawą sterownika a po kilku próbach znowu się zapaliła i świeci kontrolka pompy

Remigiusz - Sob Gru 17, 2011 16:42

cichy77, P0251 nie jest blad nstawnika :neutral:

Tylko jak masz błędy P1222 lub P0216 to jest to zawór. Reszta to usterka pompy przeważnie tranzystora lub czegoś innego.

cichy77 - Sob Gru 17, 2011 18:30

wyskoczył tylko jeden błąd P 0251

[ Dodano: Sob Gru 17, 2011 18:30 ]
treść tego błędu to
Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskowej ''A'' błędne działanie

Remigiusz - Sob Gru 17, 2011 18:39

cichy77,
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector)

Sprawdź jeszcze 1. wtryskiwacz

cichy77 - Nie Gru 18, 2011 09:55

co konkretnie mam zrobić ?
Jugol - Nie Gru 18, 2011 10:18

Remi, z całym szacunkiem, ale jeżeli miałby walnięty wtrysk sterujący- auto dałoby się odpalić.
Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 11:50

Jugol, Ja wiem ale taki jest tez jeszcze opis do tego błędu :razz:
Jugol - Nie Gru 18, 2011 11:56

Remi, możesz nawet odpiąć wtyczkę od tego wtrysku, jak masz pompę wporzo, to auto odpali i będzie chodzić, zmiany będę odczuwalne w okolicach powyżej 2000obr. Problem jest na bank w pompie.
Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 12:26

Jugol, Tego jeszcze nie próbowałem ale w sumie racja bez sterowania wtrysku auto opali i będzie działać tylko trochę dziwnie :wink:

A problem jest w pompie i tak bo ten kod należy do pompy niestety :neutral: Powiem tylko tyle ze w samej pompie elektroniki nie ma, jedynie to te dwa kabelki co idą do nastawników to jedyna elektronika w samej pompie które ECU na gorze steruje. A czujnik obrotów na taśmie to talko magnes taki jak mam w skrzyni biegów co liczy otwory ząbków na tarczy w pompie.

[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 12:26 ]
Mnie naprawdę ciekawi kiedyś zobaczyć co oni tam regenerują tak naprawdę w środku :wink: Krok po korku widzieć co robią z pompa :wink:

Jugol - Nie Gru 18, 2011 12:35

Remigiusz napisał/a:
Jugol, Tego jeszcze nie próbowałem ale w sumie racja bez sterowania wtrysku auto opali i będzie działać tylko trochę dziwnie


Ale ja próbowałem ;) Będzie chodził normalnie do ok 2000obr, później zaczyna nierówno pracować- nic ponadto.

cichy77 - Nie Gru 18, 2011 16:36

zamówiłem dzisiaj pompe z anglika koleś mi powiedział ze auto jezdziło sprawdziłem komentarze na jego temat i jest oki żadnego negatywu zobaczymy co z tego wyniknie będę musiał jeszcze przełożyć czujnik immo i mam nadzieje że wszystko będzie ok
cichy77 - Nie Gru 18, 2011 18:19
Temat postu: [R45] pompa wtryskowa i immobilizer
witam wszystkich czy jest ktoś kto wymieniał pompe wtryskową ?
czy trzeba coś robić z czujnikiem immo ? i ustawiać kąt wtrysku ? jeśli tak to proszę o pomoc

Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 18:55

cichy77 napisał/a:
przełożyć czujnik immo


Jaki znowu czujnik IMMO ?? Twój się zepsuł :?:

[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 18:55 ]
Jedyny jaki jest to czujnik ruchu przy immo :roll: Wkładasz nowa pompę, ustawiasz kat wtrysku od nowa bo zostanie przecież pasek pompy ściągnięty i tyle i znów śmiga :wink:

Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 18:55

Kontynuuj temat dalej tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74442

O jakim ty czujniku IMMO piszesz jedny jaki jest to czujnik ruchu przy immo :roll:

cichy77 - Nie Gru 18, 2011 19:05

mówisz o tym co jest pod sterownikiem ?

[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 19:05 ]
chodzi mi o to czy jak przełoże pompe to czy musze jeszcze coś robić ?

Jugol - Nie Gru 18, 2011 19:34

cichy, zanim przełożysz pompę, sprawdź jeszcze ten czujnik, znajdziesz go nad pedałem gazu, po prawej stronie, jeżeli w jakiś sposób zadziałał, wciśnij tą gumę z góry- poczujesz delikatne: klik, i spróbuj odpalić.
tronsek - Nie Gru 18, 2011 19:43

Jugol napisał/a:
sprawdź jeszcze ten czujnik, znajdziesz go nad pedałem gazu, po prawej stronie,
Jugol, to jest wyłącznik zderzeniowy. Tylko w wersjach benzynowych. W dieslach tego nie ma.
Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 19:44

tronsek, Diesel tez to ma 45 :wink:
tronsek - Nie Gru 18, 2011 19:46

:hm: To dlaczego pisze: Petrol engine models only
Jugol - Nie Gru 18, 2011 19:55

tronsek, nie jesteś w temacie- diesel też to ma 45-ka i w moim przypadku on zadziałał m.in.
Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 19:56

tronsek, Ja mam nawet tego fote z mojej 45 :wink: Tez myślałem zawsze ze to tylko ma petrol engine. Jednak Diesel w 45 ma to tez :wink:
tronsek - Nie Gru 18, 2011 20:04

Jugol napisał/a:
diesel też to ma 45-ka
Remigiusz napisał/a:
Jednak Diesel w 45 ma to tez
Zatem przepraszam za zamieszanie, bo opierałem się tylko na RAVE oraz instrukcji obsługi, gdzie jest napisane, że taki wyłącznik tylko w benzynie.
Jugol - Nie Gru 18, 2011 20:08

tronsek, oprzyj się o real i zerknij u siebie, czy też go przypadkiem nie masz w 400-ce ;)
Remigiusz - Nie Gru 18, 2011 20:10

Tak to wygląda w 45 idt :

tronsek - Nie Gru 18, 2011 20:12

Jugol napisał/a:
czy też go przypadkiem nie masz w 400-ce
Już kilka razy zrzucałem u siebie konsolę środkową i nie rzucił mi się w oczy. Jutro dla pewności sprawdzę czy mam coś takiego. :d
Jugol - Nie Gru 18, 2011 20:48

tronsek jak widzisz na załączonym obrazku- konsoli nie trza zwalać, żeby go zobaczyć.
cichy77 - Nie Gru 18, 2011 21:05

juz się w tym wszystkim pogubiłem ten czujnik jest od immo tak ? i muwisz że jak go wcisne to będzie ok?

[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 21:05 ]
musze zrobić moją lale jak najszybciej bo jezdze do pracy cordobą a to nie to samo co moja lala :cry:

Jugol - Nie Gru 18, 2011 21:12

od żadnego immo, i cos się go tak uczepił ?? ;> To czujnik uderzeniowy, przy b. mocnym szarpnięciu, takim jak wystepuje np. przy zderzeniu, ma on za zadanie, odcięcie dopływu paliwa.
cichy77 - Nie Gru 18, 2011 21:13

to dobrze wywnioskowałem :razz: