Zobacz temat - [420 si lux 1998] problem z cewka czy to kable?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 si lux 1998] problem z cewka czy to kable?

markol4 - Sro Gru 21, 2011 16:37
Temat postu: [420 si lux 1998] problem z cewka czy to kable?
witam chciałem was zapytać co sadzicie o moim przypadku bo ja juz nie mam sily do tego. wiec tak mam silnik benzyna +lpg cewka jest juz elektroniczna i kupiłem przewody z ngk i mi przebijają to je oddałem wiec dali mi nowe i te tez przebijały wiec kupiłem z innej firmy janmor i tez przebijają i je tez muszę oddać. może to jest jakaś inna przyczyna ze kable przebijają?? macie jakis pomysł co to moze byc?? czy znowu musze przewody kupic jakieś inne??

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 16:37 ]
po może mi ktoś ??

darek_wp - Sro Gru 21, 2011 22:41

Taką niestety mamy teraz jakość produkowanych elementów. Ja również wymieniałem kilka kompletów przewodów. Nie pozostaje raczej nic innego jak szukanie do skutku sprawnego kompletu. Innego wyjścia nie ma.
markol4 - Czw Gru 22, 2011 17:44

aha to nie fajnie. a ty już znalazłeś przewody z jakiej firmy jeszcze szukać
darek_wp - Czw Gru 22, 2011 21:26

Mam obecnie przewody Janmor i są ok. NGK i Bosh nie dały rady.
markol4 - Nie Gru 25, 2011 09:43

aha to mówisz ze na janmor trafiłeś ze ci pasuje. a jakie masz świece?? i o jakim znaczeniu bo ja tez sie zastanawiam czy mi w sklepie dali dobrze swiece i moze to jest od tego
chmielu - Nie Gru 25, 2011 12:09

sprobuj przewody firmy Champion :)
markol4 - Nie Sty 01, 2012 17:10

hmm mówisz ze sa dobre te przewody?? jak u mnie sie pytałem o przewody to nie słyszałem o takiej firmie. a ty masz takie??

[ Dodano: Pią Gru 30, 2011 21:18 ]
koledzy mam jeszcze jedno pytanie bo moje przewody które kupiłem z ngk to sa trochę za długi ten koniec co sie wsadza do świecy moze to jak by trochę obciąć to moze cos pomoże bo sie troche równią od starych przewody te wyglądają ze maja troche za duzo gumy jest to możliwe?? ktos juz cos takiego robił ??

[ Dodano: Nie Sty 01, 2012 17:10 ]
koledzy a może ktos ma tez rowera 420 z silnikiem serii t taki jak ja i mi powie w jakiej kolejności ma podłączona cewkę z kablami zapłonowymi??

arczi83 - Nie Sty 01, 2012 22:45

Na początku to napisz jaki masz symbol tych przewodów bo NGK do T serii jest ciężko dostać, więc może masz od K-serii dlatego są dłuższe. Druga sprawa to w którym miejscu przebijają? Czy przy cewce czy przy świecach lub po prostu pomiędzy przewodami masz przebicia?
A co do kolejności podłączenia kabli do cewki to patrząc na cewkę(jak masz wtyczkę u góry):
4 - 1
3 - 2

markol4 - Pon Sty 02, 2012 16:33

symbol przewodów to RC-RV301.a przebija mi po prostu na przewodach.a te końcówki które wchodzą do silnika do swiec je mam za dlugie gdzieś około 2cm i moze by to obciąć i wtedy bedzie lepszy styk?? czy nie??
arczi83 - Pon Sty 02, 2012 17:30

A nie da się bardziej wcisnąć przewodu w osłonkę? Poza tym nie powinno mieć to wpływu na przebicie. Ja kupiłem Boscha i nie mam przebicia na nich.
markol4 - Pon Sty 02, 2012 21:04

no właśnie sie juz nie da. a przewody miałem juz tez inne bo ngk i janmora i wszystkie przebijają i nie wiem co moze być przyczyną tego
arczi83 - Pon Sty 02, 2012 21:11

To raczej niemożliwe jest to by tyle nowych kpl przewodów i każde przebijały, albo masz uwaloną cewkę i ma przebicia lub coś ze świecą może być nie tak.
darek_wp - Wto Sty 03, 2012 09:22

arczi83 napisał/a:
To raczej niemożliwe jest to by tyle nowych kpl przewodów i każde przebijały


Możliwe, ja trafiłem na sprawne dopiero za 5 razem.

Lopik - Wto Sty 03, 2012 14:39

Panowie podłącze się pod temat bo mam podobny problem.
Ten sam samochód. Ten sam silnik. Ten sam rocznik. Rover 420 Si Lux 1998r. 2.0.
Od zakupu 2 miesiące temu silnik dziwnie przerywał. Na zimnym chodzi całkiem jak by nie palił na jednym garze, na ciepłym chodzi już ładnie ale co jakieś 5 sekund silnik delikatnie przerywa. Do wymiany poszedł rozrząd, napinacz, wszystkie filtry, przewody (NGK), świece (NGK), cewka. A do baku wlany środek do czyszczenia układu paliwowego oraz wtrysków STP z paliwem Shell – racing – niby 100 oktanów O_o (pewnie zaraz się posypią negatywne opinie o takich środkach – ale już szukam wszystkich możliwych rozwiązań). I po wymianie tego wszystkiego nie zmieniło się … zupełnie nic :/ .
Ma ktoś jeszcze pomysł co i gdzie sprawdzić i ew. co podmienić ?

U mnie podmieniłem przewody na NGK wg. Katalogu. RC-RV301
- z tego co mi się wydaje – nic nie wystaje ponad stan

WWW

PS. kompresja jest idealna, oleju nie ubywa, czujnik temp. i sonda sprawdzone - sprawne

markol4 - Wto Sty 03, 2012 16:41

no ja tez myslalem ze to bedzie wina swiec wiec kupiłem drugie i to samo jest co na tam tych a cewka mysle ze jest dobra bo tez kupiłem druga i jest to samo jest jakis sposób na sprawdzenie cewki? ale własnie mnie to ciekawi czemu nie chcą dojść do konca. bo przewody powinny dojść do do tego plastiki??