Zobacz temat - [r416] rover 416 gdzie dolac plyn do sprzegła i jaki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] rover 416 gdzie dolac plyn do sprzegła i jaki

boo12 - Pon Gru 19, 2011 22:52
Temat postu: [r416] rover 416 gdzie dolac plyn do sprzegła i jaki
jak w temacie czy 416 ma hydrauliczny wysprzeglik jeśli tak to gdzie szukać zbiorniczka wyrównawczego i jaki płyn tam lać
pytam ponieważ zaczynam czuć duże opory przy wkładaniu biegów poczytałem trochę o tych pompkach wysprzeglika i pomyślałem że to właśnie to! sprzęgło raczej ok bierze w połowie wysokości co dziwne jak jest ciepły tj dogrzany nawet strzały ze sprzęgła go nie ślizgną nawet z 3 na 5 próbowałem a jak zimny troszkę gwałtowniej ruszę tj z 2800rpm i przy ślizgnie czasem
jeśli ktoś przerabiał podobny temat to pomóżcie ew wyprowadźcie z błędu

turus161 - Pon Gru 19, 2011 23:04

Plyn hamulcowy dot4 musisz wlać zeby go nalac musisz zdemontować albo odsunac skrzynke bezpiecznikow pod maska w prawym gornym rogu jak stoisz przed samochodem moze pompa siada albo sam wysprzeglik na poczatek sproboj odpowietrzyc
bizon - Pon Gru 19, 2011 23:14

boo12 napisał/a:
duże opory przy wkładaniu biegów

A moze sprobuj wymienic olej w skrzyni

boo12 - Wto Gru 20, 2011 17:18

olej w skrzyni ma 10 tys, czy da się sprawdzić jakoś stan oleju nie włażąc pod auto i odkręcania tej śruby przelewu oleju
bizon - Wto Gru 20, 2011 21:28

boo12 napisał/a:
olej w skrzyni ma 10 tys
To nie wymieniaj :)
Kot - Wto Gru 20, 2011 22:58

Da sie, na gorze szkrzyni masz taki jakby wlew... a skrzynki bezpiecznikow demontowac nie trzeba, wystarczy odsunac :)
Adrian - Sro Gru 21, 2011 08:45

Kot napisał/a:
Da sie, na gorze szkrzyni masz taki jakby wlew

To jest odpowietrznik skrzyni. Olej tamtędy da się wlać. Natomiast jego ilości w skrzyni tamtędy nie sprawdzisz.

driftdreamer - Sro Gru 21, 2011 12:57

AdrianWWL napisał/a:
Natomiast jego ilości w skrzyni tamtędy nie sprawdzisz.

no jak to nie
http://www.roverki.pl/por...yni-biegow.html

Adrian - Sro Gru 21, 2011 13:04

W linku jest mowa o korku wlewowym, a nie o odpowietrzniku skrzyni. :wink:
Tomi - Sro Gru 21, 2011 18:09

bizon napisał/a:
boo12 napisał/a:
olej w skrzyni ma 10 tys
To nie wymieniaj :)


Jaki olej?

boo12 - Sro Gru 21, 2011 19:27

no i temat rozwiązany niestety zmieniłem olej profilaktycznie 50zl az tak nie zabolało gorzej że sprawa w docisku sprzęgła ale cóż zrobić trzeba wymienić, a 150tys to czas byl na nie i nie ma że boli bo skrzyni szkoda, kupiłem sprzęgło "luke" jakby ktoś miał takowe to proszę o opinie

a olej wlałem elf taki czerwonawy jest wygląda troche jak 2T do zalewania 2 suwów ale mój mechanik twierdzi że taki leją do automatów, rzadszy niż poprzednik ale podobno lepiej smaruje

Adrian - Sro Gru 21, 2011 19:42

Olej ma być 75W80. Innymi wynalazkami możesz zaszkodzić skrzyni.
Tomi - Sro Gru 21, 2011 20:09

boo12 napisał/a:

a olej wlałem elf taki czerwonawy jest wygląda troche jak 2T do zalewania 2 suwów ale mój mechanik twierdzi że taki leją do automatów, rzadszy niż poprzednik ale podobno lepiej smaruje


Uwielbiam takich mechaników... Do tej skrzyni leje się olej taki sam jak do francuskich skrzyń biegów (75W80), bo jest francuska skrzynia.

boo12 - Sro Gru 21, 2011 20:29

moze i taki jest ale wydaje mi sie ze to troche nie fajne podejście "że taki ma być"
jak producent zaleca np 0w40 czy 5w35 przy silniku, po 150000 tys tez taki lał bedziesz skrzynia zużywa się jak i silnik gdybym zalał rajdowego plynu do manuala za 250zl za 0,5 litra to tez zle bo inny zaleca producent
z innej bajki producent zaleca przepalanie filtra czastek stałych a w autoryzowanym serwisie mechanicy zalecają wycięcie go
moim zdaniem tego typu zalecania służą tylko do obrony przed przyjęciem czegoś na gwarancje

wracając do skrzyni to wg danych olej ten ma lepszą lepkość i mniejszą gęstość co dla skrzyni jest podobno korzystne. olej ten przecież nie ubywa jak silnikowy.
mniejsza gęstość większa lepkość = mniejsze opory tarcia wujek google ma troszke do powiedzenia dla zainteresowanych
to takie moje zdanie
pozdrawiam

Tomi - Sro Gru 21, 2011 21:59

boo12 napisał/a:
moze i taki jest ale wydaje mi sie ze to troche nie fajne podejście "że taki ma być"
jak producent zaleca np 0w40 czy 5w35 przy silniku, po 150000 tys tez taki lał bedziesz skrzynia zużywa się jak i silnik gdybym zalał rajdowego plynu do manuala za 250zl za 0,5 litra to tez zle bo inny zaleca producent
(...)
wracając do skrzyni to wg danych olej ten ma lepszą lepkość i mniejszą gęstość co dla skrzyni jest podobno korzystne. olej ten przecież nie ubywa jak silnikowy.
mniejsza gęstość większa lepkość = mniejsze opory tarcia


Jest wiele olejów. Są też takie, które produkuje się specjalnie do konkretnego produktu i razem z tym produktem powstawał.

Podam Ci inny przykład. W szybkich i mocnych samochodach stosuje się n.p. pewien typ opon. Sprawdza się on znakomicie. Dlaczego nie założyć tych dobrych opon, do mniejszego i słabszego samochodu? Z bardzo prostego powodu. Opony te się nie dogrzewają i nie zdadzą kompletnie egzaminu. Dlaczego? Ponieważ były projektowane do innego auta.

boo12 napisał/a:
z innej bajki producent zaleca przepalanie filtra czastek stałych a w autoryzowanym serwisie mechanicy zalecają wycięcie go
moim zdaniem tego typu zalecania służą tylko do obrony przed przyjęciem czegoś na gwarancje


Filtr cząstek stałych został wymyślony tylko i wyłącznie z powodu ekologii. Nie ma on zadanie poprawić osiągów, zmniejszyć zużycia paliwa. Jest kolejnym "proekologicznym patantem" (podobnie jak egr), który jedynie komplikuje konstrukcje i powoduje, że jej eksploatacji staje się jeszcze droższa. Wyeliminowanie tego elementu uprości konstrukcję i spowoduje, że będzie bardziej niezawodna. W kwestii gwarancji, to awarie filtra cząstek stałych często jest spowodowane użytkowaniem i gwarant zawsze może odrzucić taką naprawę jako gwarancyjną... i to Ty będziesz musiał udowodnić, że nie zatankowałeś paliwa słabej jakości lub też niewłaściwie eksploatowałeś samochód.

boo12 napisał/a:
wujek google ma troszke do powiedzenia dla zainteresowanych
to takie moje zdanie


A ja mogę zacytować Ci Lema...

boo12 - Czw Gru 22, 2011 21:16

Tomi oczywiście masz tutaj racje z tymi oponami i pewnie z większością dedykowanych do konkretnego samochodu rzeczami tak właśnie jest ale olej w skrzyni służy tylko tylko do smarowania w warunkach biernych moj znajomek (duzo powiedziane) składał evo 10 do wyścigów torowych i mechanior który sie w to bawi twiedzi że w skrzyni najlepszy jest żadki i lepki olej może nie ma racji niewiem aczkolwiek nie wlałem tego oleju od tak widzi misie lecz od specjalisty mam nadzieje, a to evo 480km i seryjna skrzynia na tego typu oleju i jeździ już zresztą 2 silnik
ps
Lem może być byle z pamięci

sTERYD - Pią Gru 23, 2011 00:20

boo12, muszę Cię zmartwić, ale w tej skrzyni olej służy nie tylko do smarowania, ale też jest elementem biorącym udział w synchronizacji biegów i jego lepkość w tym przypadku ma znaczenie. Mam doświadczenia z jazdą przy zalanym 75W90 (o większej lepkości, a więc lepiej smarującego wg wujka googla, aczkolwiek jako jakiś tam inżynier mechanik nie do końca się mogę z tym zgodzić) i więcej tego błędu nie popełnię
boo12 - Pią Gru 23, 2011 21:37

sTERYD szczerze powiem, że pierwsze słyszę o tym aby olej był odpowiedzialny za jaką kol-wiek synchronizacje, z tego co wiem za synchronizacje odpowiadają synchronizatory poszczególnych biegów a co do tego ma olej? może jakaś skrzynia o której nie słyszałem mój poprzednik peugeot 306 2.0 hdi miał właśnie takie synchronizatory mechaniczne olej je tylko smarował