|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [216 cabrio] kłopoty z ogrzewaniem.
glock - Wto Gru 20, 2011 22:17 Temat postu: [216 cabrio] kłopoty z ogrzewaniem. Witajcie, potrzebuję Waszej pomocy. Samochód Rover 216 Cabrio 1996r, problem polega na tym, że przestał działać pierwszy i drugi bieg dmuchawy, działa tylko 3 i 4, natomiast nawet w długiej trasie, czy podczas długiego postoju i nagrzanego silnika dmuchawa dmucha ciepłym powietrzem przez jakieś 10s, a potem wieje zimne. Dodam, ze woda w zbiorniczku wyrównawczym jest na odpowiednim poziomie. Macie jakieś pomysły? Posiadam drugiego Roverka - 216 coupe z 93r w starym wnętrzu czy części typu nagrzewnica mimo liftu wnętrza są takie same? Pozdrawiam
Pawkaz - Wto Gru 20, 2011 22:24
http://www.roverki.pl/zro...00-400-600.html
glock - Wto Gru 20, 2011 22:50
Dziękuje, a myślisz, że niedziałający 1 i 2 bieg może być też przyczyną braku ogrzewania, czy np jak by był bardzo rozgrzany to na 3 powinien też cały czas dmuchać ciepłym?
flapjck1 - Wto Gru 20, 2011 23:48
raczej termostat szwankuje niz nagrzewnica
Tomi - Sro Gru 21, 2011 12:44
flapjck1 napisał/a: | raczej termostat szwankuje niz nagrzewnica |
Niekoniecznie. Może być uszkodzony "pająk" (przewody do nagrzewnicy, z tyłu silnika). Czasem jest tak, że rozgrzany płyn chłodzący nie dochodzi do nagrzewnicy, tylko omija ją przez bypas.
flapjck1 - Sro Gru 21, 2011 19:15
mozesz miec racje, ale w dwoch przypadkach z ktorymi ja sie spotkalem "pajak" mial pekniecie na zewnatrz - plyn klasycznie spierdzielal
Tomi - Sro Gru 21, 2011 19:19
Spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem (w wersjach z nowszym pająkiem), że uszkodzony był zawór Saaba i wtedy sam płyn powodował omijanie nagrzewnicy bypasem.
glock - Nie Gru 25, 2011 12:16
Doszło do tego gotowanie się płynu w zbiorniczku wyrównawczym, co jednak nie jest wykazywane przez wskaznik temp. ten jest lekko poniżej połowy. Możecie podpowiedzieć, gdzie w moim Roverku schowany jest termostat? wersja 86kW? Pozdrawiam
PS. Mam nadzieję, że nie jest to uszczelka pod głowicą..., bo oleju w wodzie nie widać, ani mleczka pod korkiem oleju...
|
|