Zobacz temat - [MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine

own - Sro Gru 21, 2011 22:00
Temat postu: [MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine
Jechałem dzisiaj do Poznania, bardzo wolno bo korek i ogólnie nie wysilałem auta. Przez całą podróż nie przekraczałem 2000rpm. Po ponad połowie drogi, gdy zwolniłem bo było zwężenie i jechałem praktycznie bez wciśniętego gazu na jedynce, to nagle mi zgasnął, a gdy odpaliłem go ponownie, to obroty zablokowały się na 1200. Wciskanie pedału gazu nie pomagało, a puszczanie też nie powodowało ich opadnięcia. Zero reakcji. W tym samym momencie zapalił się "check engine". Ponowne zgaszenie i odpalenie nie pomogło. Przejechałem skrzyżowanie. Zatrzymałem się. Sprawdziłem linkę, próbując dodać gazu w komorze silnika, jednak też nie zmieniało to obrotów. Po następnym zgaszeniu i odpaleniu obroty wróciły do normy, jednak "check engine" pozostał. Podczas powrotu zatrzymałem się jeszcze z 3 razy, z czego jeden raz ponownie zablokowały się obroty.
Samochód stał w garażu przez 2 miesiące i jeżdżę nim ponownie od tygodnia.

Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego blokowania się obrotów i tym samym błędu? Czy to może być potencjometr lub jego kostka?

Brt - Czw Gru 22, 2011 09:29

W R25 dieslach problemy były z wiązką przewodów od potencjometru pedału gazu (przetarcie). Jak bym od tego zaczął szukać. Jest gdzieś wątek na forum o takim problemie.
Firq - Czw Gru 22, 2011 19:25

tak jak pisze Brt, albo jedź na testbooka ale testbook nie pokaże ci uwalonej wiązki a tak jak pisze Brt, to jest najczęstszym powodem takich zachowań auta
sluchawa21 - Pią Gru 23, 2011 21:47

kolego own miałem ten sam problem i tutaj masz temat i fotki moje i kolegi w jaki sposób możesz to "ogarnąć". Roboty u mnie było 5h (dwie osoby), ale jak się okazuje nawet minimalne przetarcie (jak w moim przypadku) powoduje tą usterkę. I zapomnij o mechanikach - raczej nikt Ci tego nie zrobi a tylko skasuje za poświęcony czas.
W razie pytań pisz na PW i się dogadamy.
Pozdro

own - Sro Sty 11, 2012 22:54

Dziękuję wszystkim za pomoc. Dałem ostatecznie auto do mechanika i opisałem dokładnie czego ma szukać i gdzie. Dzięki temu auto zostało szybko naprawione i błąd skasowany :mrgreen: Specjalne podziękowania dla Rap'a, który również pomógł mi zdiagnozować problem :)
maniaq - Czw Sty 12, 2012 11:17

to opisz dokladnie co bylo problemem i jak rozwiazane, inni beda mieli przyklad na przyszlosc ;)
own - Czw Sty 12, 2012 13:58

maniaq napisał/a:
to opisz dokladnie co bylo problemem i jak rozwiazane, inni beda mieli przyklad na przyszlosc ;)

Tak jak opisane wyżej przez kolegów. Przetarty przewód od wiązki, która prowadzi od potencjometru gazu i to powodowało jego zablokowanie. Przewód został przetarty najprawdopodobniej przez rurkę klimatyzacji. Naprawa to zaizolowanie przewodu i skasowanie błędu na komputerze.