Zobacz temat - [r45 1.6 LPG] Problem z instalacją Lpg Necam
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45 1.6 LPG] Problem z instalacją Lpg Necam

sobull - Sro Gru 21, 2011 23:40
Temat postu: [r45 1.6 LPG] Problem z instalacją Lpg Necam
Witam, mam w moim Roverku instalację Holenderska necama, ostatnio pojawił mi się problem polegający na tym że podczas jazdy poniżej 3tys obrotów strasznie szarpie na gazie, powyżej 3 tysięcy chodzi już płynnie. Niestety najbliższy specjalista od tych instalacji znajduje się 100km od miejsca w którym mieszkam, więc najpierw zapytam się was czy ktoś posiada podobna instalację i czy ktoś miał podobny problem?? Gazownik który zajmuje się polskimi i włoskimi instalacjami stwierdził ze mam uszkodzony sterownik jak i ze nie dochodzi napięcie do mapsensora. Ktoś zna się na tych instalacjach i mógłby doradzić co może być tego przyczyną ?? Świece i przewody zostały wymienione, reduktor także więc jest dobry. proszę o pomoc.
KNA - Czw Gru 22, 2011 01:12

Po pierwsze sprawdź filtry, bo z nimi też róznie bywa, miałem podobnie tylko, że mi strasznie szarpał za każdym razem przy ruszaniu i wymiana filtrów pomogła. Jeżeli to nie zda relacji to albo masz źle skonfigurowany sterownika albo może być tak jak Ci powiedział ten mechanik. Radzę Ci jednak uważać i zasięgnąć porady jeszcze innego specjalisty bo róznie to bywa. Po zakupie Roverka też miałem problem z gazem i jeździłem do "najlepszego" gazownika w moim mieście, a on próbował mi wymienić pół samochodu (reduktor, wtryski, kolektor ssący, silnik krokowy, potencjometr przepustnicy), zdenerwowałem się bo ile można płacić i nie widzieć żadnych efektów. Kuzyn mi doradził inny zakład w innym mieście, pojechałem, w ciągu 5 minut ustawili gaz tak, że da się na nim w miarę normalnie jeździć i zdiagnozowali, że moje problemy to wina komputera. Ten co mam (Sirocco) nie nadaje się do tego typu silnika, nie skasowali mnie nic bo stwiedzili, że niczego nie zrobili i nie mają za co wziąć kasy. Polecili mi najnowszego Stagga i zapewne kupię go na wiosnę. Wyjechałem zadowolony mimo kosztów podróży, ale chociaż dzięki temu skonczyły się moje niepotrzebne wydatki na zbędne wymiany części, które sobie wymyślił tamten oszołom.
kubiec1 - Czw Gru 22, 2011 19:14

Przepraszam poprzedniego rozmówcę, ale muszę sprostować, bo pojawiło się kilka błędnych informacji. Po pierwsze w instalacji Necam komputer to najmocniejsza strona całego układu. Nie ma możliwości rozregulowania bo o nie "włoszczyzna". Instalacja Necam to tzw instalacja dedykowana, czyli dla każdego modelu silnika indywidualna aplikacja zrobiona najczęściej przez firmę Delfi Delco, czy potentata w produkcji sterowników np. dl GM (opel), Fiata, VW i wiele innych. Co do objawów szarpania do prędkości obrotowej 3000 to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzenie układu rozdzielacza gazu lub uszkodzenie któregoś z wtrysków.
Proponuję zamiast szukać serwisu na początek zarejestrować się na bezpłatny poradnik na stronie www.koltec.implesite.pl Nic nie ujmując temu forum tam jest prawdziwa skarbnica wiedzy na temat instalacji Necam. Większość czynności obsługowych przy instalacji Necam można zrobić samodzielnie, a części są dostępne bez problemu. Nie daj się również nabrać na pseudo fachowców umiejących tylko wymieniać instalkę na nową. Twój Necam kosztował ok. 6000 zł (a w tym czasie włoskie LPG 1500-2000). Sam sobie odpowiedz, czy ktokolwiek zapłaciłaby tyle kasy za byle co?

Artu - Sob Gru 24, 2011 11:56

Czyżby marketing szeptany? :)
sobull - Nie Sty 08, 2012 21:03

Ostatni udało mi się odczytać kod błędu instalacji i wyszło mi że mam za niski sygnał z sensora map. Niestety nie mam pojęcia jak i czy da się to w ogóle naprawić. Miał ktoś z tym doczynienia ??
IROLA - Pon Sty 09, 2012 08:25

Może wykręć go i delikatnie przemyj w spirytusie ? W tym koledzy radzili czym czyścić. Koleżanka już u nas nie pracuję (ponadto zamieniła roverka na łałdi) - więc nie wiem czy Jej coś to pomogło. [/quote]
sobull - Sob Mar 31, 2012 22:59

Problem leży jednak w elektryce instalacji, nie w sterowniku i innych częściach lecz w kablach. Niestety nie wiem gdzie szukać kogoś kto ma pojęcie jak sprawdzić całe okablowanie instalacji