|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Wyje jak szalony (zgon całkowity {*})
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 13:55 Temat postu: [R220] Wyje jak szalony (zgon całkowity {*}) Witam
Dzis rano po odpaleniu mojego roverka i załaczeniu podgrzew. tylniej szyby spaliło mi bezpiecznik
(ten od lewej strony u samego dołu, co dochodza dwa grube kable)
Załazyłem kolejnego 30A było ok przez chwile i gdzies musiało zrobic sie zwarcie wł sie sygnał i cały czas wyje.Jako nie wiedziałem który to kabel zdjąłem kleme prądową.
W aucie zapach wędzonki kablkowej. patrzac na kablem przy bezpiecznikach wzrokowo ciezko mi okreslić w kótrym miejscu.Wydaje mi sie ze to moze cos przy centralce...
Miał ktoś z was podobny przypadek ?
'
Ehh nie ma groszej rzeczy jak te nieszczesne kable...
Silnik odpala na 2 sek i gasnie, jak jest kluczyk na 0 oraz 1 przekrecony to sygnał chce wyskoczyc (ciagły dzwięk) oraz przy rozruchu i pracy silnika tak samo.,
leszczu - Wto Gru 27, 2011 15:08
Wiązkę tylnej klapy sprawdź.
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 15:36
leszczu napisał/a: | Wiązkę tylnej klapy sprawdź. |
Ona mogłaby robić taka robotę ze całe auto świruje ?
Dostep do kabli w klapie jest nie za ciekawy a czy jesli powypinałbym kostki powninna byc jakas zmiana czy nie bardzo/
leszczu - Wto Gru 27, 2011 15:40
kadzaf napisał/a: | Ona mogłaby robić taka robotę ze całe auto świruje ? |
Pewnie.
Przez tą wiązkę poprzecieranych kabli, rożne historie z autami się działy.
Na początek ściągnij tą gumę i sprawdź jak mają się tam kabelki.
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 16:50
pod guma kable wydaja się ok, nie wiem jak dalej w klapie gdzie ida do zamka , tam za bardzo dostepu nie ma ,musiałbym cała wiaze wyciagnac . A czy nie ma mozliwosci np wypiecia danych bezpieczników aby pominac np grzanie szyby oraz wycieraczke tyl
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 15:53 ]
Wyciałem wszystkie bezpieczniki i podpiałem pod aku ,słychac tylko jakies brzeczenie spod bezpieczników bądz czarnej kostki przy kolumnie kierowoniczej(cieżko mi określic skad ten dziwiek sie dokładnie wydobywa)
Po założeniu ponownie wszystkich bezpieczników silnik nie wyje ,lecz nadal brzeczy,dopiero jak znów chce dopalić silnik zapala na 2-3sek i gasnie wtedy znów syngał odzywa sie (ciągły dziwek)
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 16:50 ]
Nogi opadaja , rece juz dawno
Brzęczenie z czarnej puszczki pod kolumna kierownicza
Werdykt ostateczny silnik nie pali,centralka nie działa ,grzanie szyby i tylnia wycieraczka również .
Ide się upić.
leszczu - Wto Gru 27, 2011 17:01
kadzaf, sprawdź bezpiecznik od centralki. Znajdziesz go w puszcze pod maską.
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 17:37
Leszczu bezpieczniki to juz sprawdzałem ze 3 razy
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 17:37 ]
Wie ktoś może co do za pucha czarna z jedna kostką w R220sdi pod kolumna kierownicza (jest na jedna kostke) jakis sterownik ? i za co ona odpowiada .
Z góry thx
leszczu - Wto Gru 27, 2011 17:49
kadzaf napisał/a: | Wie ktoś może co do za pucha czarna z jedna kostką w R220sdi pod kolumna kierownicza (jest na jedna kostke) jakis sterownik ? |
To chyba będzie moduł centralki.
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 17:57
I on mnie sie nie podoba , najpierw brzeczał potem przestał ,teraz nic nie piszczy (nie wiem jakie cuda) ale silnik w ogole nie kreci oraz zamykanie z centralki nie działa.
Ciekawe czy odpaliłby jak dałbym na krótko prądd z aku pod rozrzusznik.
Ale tez mnie to za bardzo nie ratuje przeciez...
Raptile - Sro Gru 28, 2011 00:02
kadzaf, check engine sie swieci normalnie ?
kadzaf - Sro Gru 28, 2011 10:25
Raptile wszystko wydaje sie ok pompa brzeczy,tylko jak przekrecam rozrusznik na 3pozycje rozrusznik w ogole nie kreci, nie działa tez zamykanie centralne , podejrzewam ze to wina immo.
Najlepiej byłby pominąć immo,teraz złodzieji na 13letnie auta nie ma ,a tak sa problemy..
No i swieci sie cały czas włacznik grzania szyby
Raptile - Sro Gru 28, 2011 11:10
kadzaf napisał/a: | wszystko wydaje sie ok |
to wydaje sie czy kontrolka zachowuje sie normalnie ?
po 2 wybłyskałeś błędy ?
kadzaf - Sro Gru 28, 2011 12:13
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 11:33 ]
Raptile napisał/a: | kadzaf napisał/a: | wszystko wydaje sie ok |
to wydaje sie czy kontrolka zachowuje sie normalnie ?
po 2 wybłyskałeś błędy ? |
Wszystkie kontrolki zachowuja sie tak jak powinny
błedów brak
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 11:35 ]
Aha auto darło sie jak głupie gdyz pierwszy bezpiecznik od lewej pod maska był przepalony,po zamontowowaniu sprawnego ucichł.
Nie wiem tylko czy jesli zakupie identyczny moduł (który ma identyczne 3 pierwsze od góry symbole) podpasi pod mój układ.(czy bedzie zgrywał sie z reszta)
Czyli z komputerem silnika oraz kluczykiem
szoso - Sro Gru 28, 2011 12:21
usmażyłeś immo
ADI-mistrzu - Sro Gru 28, 2011 12:22
Zrób dobre zdjęcie tej płytki z obydwu stron i wyślij mi na adi-mistrzu@o2.pl
szoso - Sro Gru 28, 2011 12:23
kadzaf napisał/a: | Wszystkie kontrolki zachowuja sie tak jak powinny
błedów brak |
i tylko na tej podstawie stwierdzasz że błędów nie ma?
błędy mogą być i check się nie zapali
kadzaf - Sro Gru 28, 2011 12:47
Brt - Sro Gru 28, 2011 13:10
no dokładnie to jest od moduł immo i pewnie też centralnego zamka ... i własnie jeśli nie zajrzałeś jeszcze, to wiązka tylnej klapy może takie rzeczy zrobić. (są w niej przewody m.in. też od centralnego)
kadzaf - Sro Gru 28, 2011 13:54
Pewnie macie w 99,9% racje tamta wiazka robi robote... Przejrze dokładnie te wiązke tylko najpierw chciałem ożywić konia.
Jesli zakupie używke co z kluczykami ? trzeba nowe transpondery aby działaby pod innym immo . I jednak lepszym rozwiazaniem bedzie szukac kompletu wraz z kluczami ?
oraz chyba kompem silnika ,
ADI-mistrzu - Sro Gru 28, 2011 22:34
Z IMMO jest tak paskudnie ze trzeba nie dość że centralkę kupić to jeszcze sparować go z ECU, inaczej auto nie odpali.
Patrząc po zdjęciach to samo IMMO chyba nie dostało po d... może da się to odratować.
Ale pierwsze co to znalezienie przyczyny. Na płytce widać które ścieżki spłonęły, trzeba zobaczyć do których pinów idą i w RAVE do czego służą owe piny.
Wtedy da się znaleźć przyczynę i ją wyeliminować a następnie dopiero naprawiać.
kadzaf - Pon Sty 02, 2012 10:05
Ach brak słów , jedyne wyjscie szukać całego kompletu rozruchowego (chyba najtaniej wyjdzie ,bo z testbookiem czy t4 tez bedzie problem w okolicy znalezc) Wywalenie immo z ECU tez tanie nie bedzie zapewne
Tak by juz zamówił jaka uzywke tego immo, ale jak znów trzeba kodowac moduł ,kluczyki ...
A zachciało mnie się zmieniać bezpiecznik grania szybki
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 23:18 ]
Wyczaiłem zały zestawik rozruchowy(komp immo i klucze) od 420 ,prosiłem sprzedawce o ich oznaczenia ,czy jest taka możliwość aby to wrzucić do 220tki.
(ogladajac kompy od 400 sdi widac ze maja na 2 rodzaje wejsc na kostki)
I czy czytnik/opaska immo ta na stacyjce tez musi byc pod dany układ czy bez znaczenia?
Z góry dziekuje za Wasze rady,sugestie.
jednak od 400tki nie podjecie ,nie potrzebnie pisałem mu.
[ Dodano: Pon Sty 02, 2012 10:04 ]
Popka się cieszy,roverek dycha
Kozik - Sro Sty 04, 2012 23:26
kadzaf napisał/a: | Popka się cieszy,roverek dycha |
to chyba już cieszyć się należy
kadzaf - Czw Sty 05, 2012 23:10
Kozik napisał/a: | kadzaf napisał/a: | Popka się cieszy,roverek dycha |
to chyba już cieszyć się należy |
Tak w polowie bowiem jeszcze do odreanimowania tylnia wycieraczka oraz grzanie szybki
Proźba to kolegów (koleżanek również ) czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej do roverka 220 sdi bylby bardzo wdzieczny (moge odrobic w polu etc ) bardzej ułatwiłoby mi to znalezienie usterki .
EMERYT19 - Pią Sty 06, 2012 06:10
ltutaj moze cos znajdziesz...
|
|