Zobacz temat - [r400] Przeróbka reflektorów na bi-xenon
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [r400] Przeróbka reflektorów na bi-xenon

brozo - Wto Gru 27, 2011 19:02
Temat postu: [r400] Przeróbka reflektorów na bi-xenon
witam dzisiaj pokaże jak zrobiłem u siebie lampy soczewkowe bi xenonowe być może sie komuś to przyda
do tego potrzebne są :
2 soczewki bixenon ja miałem a audi 35zł sztuka
2 reflektory najlepiej angole
zestaw hid pod żarniki soczewek ja mam 4300 żeby nie kusić losu
spryskiowacze reflektorów ja mam ze skody octavii
spryskiwacz wysokociśnieniowy do lamp z rovera 45
wiertarka szlifierka miniszlifierka klej na gorąco taśma aluminiowa taśma izolacyjna
2 piwka tak na rozładowanie nerwów

przed rozpoczęciem najlepiej zaznaczyć na drzwiach garażu poziom świateł

rozbieramy lampę żeby było tylko to

nastepnie odcinamy tył odbłysnika tak żeby soczewka sie zmieściła a i mocowanie nie wpadło w miarę równo






przykładamy i wstępnie montujemy
potem fajnie by było żeby założyć do auta i sprawdzić czy nie ma za dużego bądź za małego konta świecenia żeby nie oślepiać ludzi, odbłyśnik jest dość kruchy wiec należy uważać wkręcając tam wkręty mocujące






oklejamy soczewkę taśmą aluminiowa żeby żarnik nie dawał światła na odbłyśnik bo wtedy będzie walić po oczach równo i dowód to kwestia czasu zanim zabiorą


po oklejeniu i sprawdzeniu poziomu świateł kleimy wszystko klejem na gorąco w miarę szczelnie


potem oklejamy taśmą od przodu żeby na 100%promienie nie dostawały sie na odbłyśnik i wiercimy dziurke na pozycje



lampe składamy do kupy trzeba też trochę odciąć tył żeby sie wszystko zmieściło i silniczki regulacji nie miały problemu żeby ustawiać lampy
ja miałem soczewki bi xenonowe wiec podpiętą klapke odcięcia mam pod światła drogowe wiec ja zapale długie to się robi dzień
przetwornice mam zamontowaną koło podłużnicy pod zderzakiem

po złożeniu lampa wygląda tak

teraz montujemy spryskiwacze mi pomogła miniszlifierka i frezy



pompke montujemy zamiast pompki tylnej szyby i pod nią też podłączamy spryskiwacze reflektorów można podpiąć też pod spryskiwacze przedniej szyby ale tro tylko strata płynu


a to efekt końcowy nie świeci po oczach ludziom poprawa widoczności o 200% a na długich to nawet o 500% :D









mam nadzieje że komuś pomoge w ten sposób ,co do legalności to każdy wie że tak nie wolno jezdzić z taką rzeźbą ale wole w ten sposób poprawić sobie widoczność niż zakładać hidy do seryjnych kloszy

gacek - Wto Gru 27, 2011 19:49

Ktoś z forum oddawał lampy na taka usługę i zapłacił z tego co pamiętam chyba 450zł. A tutaj prosty sposób w domku!
Jak dla mnie rewelacja

brozo - Wto Gru 27, 2011 19:54

dlatego dałem tu posta bo mi powiedzieli że za 600 zł mam wszystko z moimi lampami a ta przeróbka to :
160 za lampy, 70 za soczewki 4zł za taśmę aluminiową i 2 zł za klej izolacje miałem lutownice też aa i 8zł za piwko:D wiec koszt ok 250zł z piwkiem nie jest taki straszny dodatkowo zestaw hid i spryskiwacze kosztują ale w tych firmach tego nie dają

Markzo - Sro Gru 28, 2011 12:29

bardzo fajny mod, szkoda, że niestety nielegalny :( (brak samopoziomowania i homologacji na kloszu) :( jednak co do samej modyfikacji, ja bym zamiast tej taśmy na odbłyśniku dał troszke szapchli, ładnie to wyrównał i pomalował na czarno ;) wielki plus za własnoręczną robote ;)
szoso - Sro Gru 28, 2011 13:30

dobra
jaki jest sens bixenonu w R400 skoro na długie w lampie jest osobna żarówka i zasilanie?

pelson91 - Sro Gru 28, 2011 13:48

w sumie żaden. i pozycje bym wrzucił w komorę długich. Ale generalnie efekt jest miazga ;) Maluj środek lamp na czarno i będzie urywało suty :D
brozo - Sro Gru 28, 2011 16:30

świecą bi xenony i h1 na raz co daje białe światło z mieszaniną żółtego wiec w każdej pogodzie będzie dobrze widać, pozycji na długie nie było gdzie dać , myślałem o czarnym kloszu ale nie jest to takie proste bo szpachlą by tego nie zabudował trzeba by chyba kilo żeby wyszło , mi sie podoba efekt i nikt jeszcze mi nie mówił że go oślepiam a to że mam soczewkę i spryski to liczę że policjanty nie zwrócą uwagi na poziomowanie i kolosze
slax - Sro Gru 28, 2011 17:01

oj kolego ale prawą soczewkę to żeś chyba krzywo zamontował, bo snop światła jest "przekręcony" w prawo a to znaczy że będziesz oślepiał innych kierowców, widać to na fotce z drzwiami od garażu. p drugie jeśli stosowałeś klej na gorąco, taki z pistoletu, to mam obawy ze to się rozklei pod wpływem temperatury. Pokaż jeszcze z czego zrobiłeś maskownice na tył lampy, bo na pewno musiałeś powiększyć otwór z tyłu, i odbłyśnik na pewni bardzo wystaje, ja soczewkę umieściłem głębiej w reflektorze, a i tak wystawało z tylu, trzeba zrobic maskownice bo inaczej za chwile będziesz miał pełno syfu w lampie
Firq - Sro Gru 28, 2011 21:02

EXTRA robota aby brakuje mi czarnego środka w macie
Ja dałem do przerobienia moje zapłaciłem 450 zł ale warto było nikogo nie oślepiam wszystko w nocy widze 3x lepiej niz na seri i na poboczu moge grzyby zbierać w nocy tak ładnie pobocze oświetlają :) Ale gratuluje wytrwałości i efektu końcowego

brozo - Sro Gru 28, 2011 21:33

slax, tyłu jeszcze nie zrobiłem i nie mam pomysłu z czego zaadoptować soczewka jest prosto może tak zdj zrobione , nikogo nie oślepiam bo jeżdżę już miesiąc i nikt mi jeszcze nie mrugał a i u kolegi w warsztacie sprawdzaliśmy na przyrządzie do świateł i jest ok klej to tylko wspomagacz nocowanie jest na wkręty z domieszką poxipolu wiec jest na sztywno poza tym wiesz że xenon nie daje temperatury wiec klej nie puści

slax, Firq, pokażcie zdj z waszymi reflektorami

mzas - Czw Gru 29, 2011 17:44

brozo, W poprzednim aucie jeździłem na takich lampach przez okolo 2 lata - również przerabiałem na soczewkę lampy od anglika z gładkim kloszem. Soczewki miałem od AR 159 , H7.
Jakie spostrzeżenia co do montażu soczewki w odbłyśniku: trzeba bardzo dobrze o ile to możliwe przykręcić ją na sztywno, żaden klej ani szpachla bo to się wykruszy po czasie i wtedy robota na marne( jak u mnie ) , początkowo jeździłem z folią aluminiową owiniętą wokół soczewki ( aby światło nie uciekało ) ale po czasie folia ta oderwała mi się od obudowy soczewki i troche zaburzyła koncepcje, po za tym nie jest ona gładka. Polecam w to miejsce skorzystać z kawałka puszki ( po piwie np. :mrgreen: ), wtedy ładnie soczewka będzie tworzyła jakby "tunel" i nic sie nie wydostanie na zewnątrz.

Bartek8508 - Pią Gru 30, 2011 15:51

Szczelność takiej lampy jest ważna jak zauważył Slax. Kiedyś myślałem nad samopoziomowaniem i w zasadzie można zaadoptować seryjną regulację. W szereg z silnikiem regulacji włączyć czujnik przechyłu i podłączyć niezależnie od regulacji na desce rozdzielczej. Nie będzie reagował szybko ale zawsze jakaś reakcja będzie. No i pytanie, jak długo wytrzyma seryjny mechanizm skoro cały czas będzie musiał korygować położenie odbłyśnika :roll:
slax - Pią Gru 30, 2011 20:19

Bartek8508, ale samo poziomowanie nie działa cały czas. Działa to tak samo jak zwykła regulacja tylko automatycznie, chodzi o to ze na przykład jak załadujemy bagażnik po brzegi albo posadzimy z tyłu trzech hardcorowych koksów, to światła nam się same ustawią tak żeby nie oślepiać innych kierowców, równie dobrze można to zrobić ręcznie, ale nie zawsze się o tym pamięta, co w połączeniu ze światłami xenonowymi może być fatalne w skutkach.
Bartek8508 - Pią Gru 30, 2011 22:13

O to właśnie mi chodzi. Jak podłączysz to pod czujnik przechyłu to będzie ustawiał sobie automatycznie (przynajmniej ja tak to widzę) :wink: Kwestia czy chcesz żeby działało to podczas jazdy- jeżeli tak to jest ryzyko szybkiego zużycia układu regulacji.
slax - Sob Gru 31, 2011 17:04

Bartek8508 napisał/a:
Kwestia czy chcesz żeby działało to podczas jazdy- jeżeli tak to jest ryzyko szybkiego zużycia układu regulacji.
Jezu to nie ma działać w czasie jazdy, tylko przed odpaleniem auta
Bartek8508 - Pon Sty 02, 2012 22:24

Mój błąd, nie zrozumieliśmy się. Masz rację.

brozo, zastosowałeś przetwornicę też z Audi czy uniwersalny zestaw?

brozo - Pon Sty 02, 2012 23:13

uniwersalny zestaw tylko soczewka z mechanizmem klapki jest audi
Bartek8508 - Pon Sty 02, 2012 23:25

Przesłona jest sterowana bezpośrednio z kabla zasilania żarówki świateł drogowych czy potrzebuje jakiegoś innego sygnału? Lampa do R400 ma szybę rozpraszającą z żeberkami czy bez? Polerowałeś ją na gładko?
brozo - Wto Sty 03, 2012 07:08

w r400 przedni klosz jest gładki wiec nie polerowałem a klapka jest podpięta pod światła drogowe wiec zapalając drogowe świecą od środka h1 i soczewka w pełni odsłonięta i robi sie widno
Bartek8508 - Wto Sty 03, 2012 09:30

No to w R45 będzie problem bo trzeba polerować szybę :mad: Pokaż jeszcze tył lampy na samochodzie.
brozo - Wto Sty 03, 2012 09:39

teraz trochę wystaje wiec nie ma co oglądać muszę pomyśleć nad maskownicą tyłu, gdzieś widziałem na necie przeróbkę lamp w r45 albo 25 ale lampy maja podobne
Bartek8508 - Wto Sty 03, 2012 11:24

Zastanawiam się czy nie można przełożyć gładkich szyb reflektorów z 25 do 45.
slax - Sro Sty 04, 2012 13:14

Bartek8508, r25 ma inne reflektory, nie ma szans przełożyć szkła, zostaje polerowanie
Bartek8508 - Czw Sty 05, 2012 11:12

Widzę, że robi się z tego poważna przeróbka. Jak załapię trochę wiatru w portfel to chyba kupie lampy od anglika do przeróbek. Przy biksenonach można wykorzystać miejsce po długich do wszczepienia okrągłych lamp do jazdy w dzień albo halogenów.
slax - Czw Sty 05, 2012 13:33

Bartek8508, tylko miejscu świateł drogowych w R400 zdaje się plastik reflektora jest ryflowany i trzeba by to wypolerować
Bartek8508 - Czw Sty 05, 2012 16:41

No jak polerka to wszystkiego. Dziwnie by wyglądała ryflowana szyba obok xenona :)
olek997 - Nie Sty 15, 2012 00:52

gratulacje za robote, ale szczerze mówiąc to lampe dla pełnego efektu warto spolerować, ja u siebie mam wyoolerowaną i to dobrze wygląda, zreszta 3 rok jeszcze na ksenonkach i ani razu nie mialem dowodu zabranego;) także jak przeróbka jest porżadnie zorbiona to nie ma się czego bać. u mnie soczewy i przetwornice z merca e klasa po dzwonie;p
brozo - Nie Sty 15, 2012 08:53

a możesz pokazać od tyłu swoją lampę ?? jak wygląda??
olek997 - Nie Sty 15, 2012 17:32

nie mam fotek, po zamontowaniu jedyne co widac to jest to że musiałem powiększyć przestrzeń z tyłu za kloszem bo nie wszystko sie mieściło
brozo - Nie Sty 15, 2012 21:45

to jak możesz to zrób to co widać
tomass - Pią Mar 16, 2012 16:06
Temat postu: Bixenon w R400
Witam.
Przeróbka reflektorów R 400 nie jest łatwa,ale opłaca się.
Zbierałem się do przeróbki ok 2lata , czytałem fora ,przeglądałem oferty soczewek aż w końcu kupiłem bixenon z audi z przysłoną elektromagnetyczną.
Soczewki Hella średn. ok 7.2 cm kupione bez maskownic i pierścieni mocujących palnik.
Pierścienie dokupione później od Passata B5 ,maskownice dokupując sugerowałem się średnicą soczewki oraz tym ,żeby jak najbardziej zabudowała wnętrze reflektora.
Ponieważ Roverek jest mi potrzebny co dziennie ,musiałem się uwinąć z przeróbką w jeden dzień. Było trochę nerwowo czy się uda rzeźba , ale poszło zgodnie z planem.
Barwa światła 6000 k, po 2 latach zmieniona na 4300k +zmienione przetwornice z analogowych na cyfrowe slim.
A teraz kilka fotek

pelson91 - Pią Mar 16, 2012 16:08

fajnie, bardzo fajnie to wygląda ;) tak trochę "agresywniej" niż seria ;) :ok:
tomass - Pią Mar 16, 2012 16:34

cd.

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:16 ]
cd.2

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:17 ]
cd.3

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:18 ]
cd.4

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:21 ]
A wyglądało kiedyś tak.

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:22 ]
Stara wersja.

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:24 ]
Widać różnice w oślepianiu. :!:

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:27 ]
Organ przeszczepiany.

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:29 ]
cd.

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:31 ]
bixenon R400

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 16:34 ]
bixenon R400

Markzo - Pią Mar 16, 2012 17:22

profi to wygląda, duży plusik za mody ;)
damianz11 - Pią Mar 16, 2012 22:07

Chyba coś za nisko świecą te światła, ale jest szacun :cool:
des - Pią Mar 16, 2012 23:21

Dobra robota :ok:
sTERYD - Czw Wrz 11, 2014 18:04

ale masz przegląd?
slax - Pią Wrz 12, 2014 17:02

sTERYD, Górnik roku ;)
tronsek - Pią Wrz 12, 2014 17:20

slax napisał/a:
sTERYD, Górnik roku
Powiem więcej. Archeolog roku. Niezłe wykopalisko :D
FatMatic - Pią Wrz 12, 2014 20:51

I dobrze bo sam bym tego nie znalazł :) a podoba mi się bardzo... tylko jak z przeglądem ? i mechanizmem regulacji wysokości świateł?
tomass - Pią Wrz 12, 2014 22:56

Witam .
Cieszę się że sie wam podoba !
Nad regulacją będę musiał jeszcze popracować narazie mam do wymiany silniczki reg. co do przeglądu to ciekawe bo diagnoste zadziwił fakt że w aucie z 1998 roku założyli bixenon dopiero po sprawdzeniu oznaczenia na lampie ztwierdził że ma tu być H7 i powiedział że ktoś kombinował przy tych lampach :roll: ale dałosię załatwić .
Myślę że czas zmienić oświetlenie na nowsze może laserowe z BMW ;)
Żarcik ;)
Za droga inwestycja jak narazie.
Ma ktoś jakieś mocne ledy pozakładane w lampach?

sTERYD - Sob Wrz 13, 2014 01:20

Cytat:
sTERYD, Górnik roku
coś chyba tomass, dorzucał do swoich postów bo mi się wyświetliło jako nieczytane, ale fakt daty nie sprawdziłem ;)
tomass napisał/a:
dałosię załatwić

Daj znać jak kiedyś obejdzie się bez dało. swoją droga diagności w Polsce są zdecydowanie za słabo kontrolowani/opłacani. (żeby nie było - nie chodzi mi o ten przypadek, ale o całokształt)

FatMatic - Nie Wrz 21, 2014 21:24

W Niemczech sprawdzają, tzn mają obowiązek i jak nie masz homo, spryskiwaczy czy oryginalnych BI to nie przejdzie. Są firmy co robią lampy ale od podstaw bez wstawiania do reflektorów z Rovera BI z BMW do tego ledy z Audi i silniczki od Forda tylko profesjonalne lampki do wszystkich marek. Koszt 1000 zł +

Więc jeśli masz auto na pokaz to się opłaca :) ale gratulacje za pomysł :) jak wszystko będzie bez "dałosię załatwić" to jestem pierwszy w kolejce do zmiany :)