Zobacz temat - [R620] Piszczenie przy skrecaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Piszczenie przy skrecaniu

tomek60c - Nie Sty 08, 2012 23:33
Temat postu: [R620] Piszczenie przy skrecaniu
Witam
Od jakiegoś czasu w moim Roverze jest strasznie głośny i denerwujący dźwięk przy skręcaniu.
Nie wiem jak to opisać ale znalazłem identyczny objaw na filmiku z youtube, oto link:

http://www.youtube.com/watch?v=4CvP0tFD7Ss

Artu - Nie Sty 08, 2012 23:41

Sworzeń wahacza dolnego. Wymień od razu komplet, nie oszczędzaj na firmie bo dopadnie cię ten sam objaw za kilka miesięcy.

P.S Ciesz się, że piszczy:

http://forum.roverki.eu/v...orze%F1+wahacza

albo tutaj:

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

tomek60c - Pon Sty 09, 2012 00:06

ale ten dźwięk pojawia się również gdy nacisnę na nadkole nawet bez skręcania kołami
slax - Pon Sty 09, 2012 00:18

tomek60c, to na 10000% sworzeń wahacza dolnego, miałem tak samo wymieniłem nie dawno :mrgreen: tak jak pisze Artu, wymien jak najszybciej bo możesz sie przejechać
tomek60c - Pon Sty 09, 2012 00:36

a ten sworzeń idzie wymienić czy trzeba cały wachacz?
kadzaf - Pon Sty 09, 2012 00:44

dolny sworzen jest odzielnie (nie jest zespolony wraz z wahaczem) koszt ok 40-70zl
slax - Pon Sty 09, 2012 13:23

tylko nie kupuj najtańszych sworzni, bo a chwile znowu będziesz zmieniał, polecam firmę 555
PanzerMajer - Pon Sty 09, 2012 15:08

Witam,włąsnie mam taki sam problem po odsluchaniu z you tube nagrania i mam pytanie jakie sworznie do 620 sa dostepne czy sa dwa rodzaje czy jeden i jaki rozmiar czy ktos to robił czy mozna to samemu zrobic czy trzeba do mechanika ,jak kolega wyżej opisał ze z firmy 555 to znaczy ile tak orjentacyjnie.
empe - Pon Sty 09, 2012 17:14

Jak koło zaczyna wydawać taki dźwięk to się odstawia samochód do mechanika albo zabiera się samemu za robotę. To nie są żarty, wiem bo to przerabiałem [nie tylko ja]. Cieszcie się, że zaczęło piszczeć a nie urwało się od razu bez ostrzeżenia:
Sorzeń

PanzerMajer - Pon Sty 09, 2012 18:16

Po przekopaniu rave ,chyba sam sie zabiore znalazłem kilka porad jak samemu mozna to zrobic bez uzycia mlotka tylko nadal nie moge znalesc czy jest tylko jeden rozmiar czy jest wiecej.
marthinez - Pon Sty 09, 2012 19:18

555 nr katalogowy J14002
bastek - Pon Sty 09, 2012 19:22

Dolnych sworzni jest na szczęście tylko jeden rodzaj. Nr taki jak piszemarthinez, J14002
PanzerMajer - Pon Sty 09, 2012 20:19

Wielkie dzieki za informacje co do sworznia !!
Balas87 - Pon Sty 09, 2012 20:57

bastek, a skad ta pewnosc mi sie wydaje że tam były dwie średnice dolnego sworznia albo 16mm albo 18 mm.... tzn zalezy jaki rocznik, albo już myle z innym autem :D :D
bastek - Pon Sty 09, 2012 21:30

Balas87, bo wymieniałem go w tamtym tygodniu. Z tego co pamiętam to on ma średnicę 42mm, Ty mówisz o rozstawie śrub w górnych wahaczu i wtedy są dwa rodzaje zależne od rocznika :razz:
Balas87 - Pon Sty 09, 2012 22:40

a jest to możliwe :D :D wiem że na 100% były dwie średnice jeśli chodzi o zawieszenie ;p ;p
tomek60c - Wto Sty 10, 2012 10:40

tak sa dwie średnice górnego sworznia, sam doświadczyłem tych 2cm ponieważ kupiłem nie ten co tzeba ale przy pomocy młotka i łomika udało mi się go tam wcisnąć
bastek - Wto Sty 10, 2012 11:12

tomek60c napisał/a:
tak sa dwie średnice górnego sworznia, sam doświadczyłem tych 2cm ponieważ kupiłem nie ten co tzeba ale przy pomocy młotka i łomika udało mi się go tam wcisnąć

:shock: :shock: :shock:

PanzerMajer - Wto Sty 10, 2012 18:17

Witam ,jak by cos dolne sworznie z firmy 555 w inter carsie sa w cenie 57 zł za sztuke Ja juz dzisiaj kupilem pare w sobote biore sie za robote sciagacz tez musi byc bo z mlotkiem troche ciezej bedzie informacja dla tych co niedługo chca to robic.
empe - Wto Sty 10, 2012 19:25

Do wymiany dolnego sworznia potrzeba porządnego klucza 36 i rury ;) bo trzeba wybić półośkę od strony koła a odkręcenie nakrętek może być kłopotliwe :P
Warto też pomyśleć o nowych nakrętkach bo stare mogą się nie nadawać do ponownego użycia - wymiar: 24x1,5x36
Potem należy użyć porządnych ;) argumentów żeby wybić stary a w wbić nowy sworzeń.
Trzeba dokładnie wyczyścić gniazdo sworznia bo pasowanie jest bardzo dokładne. A na końcu nie zapomnijcie o pierścieniu segera :P

PanzerMajer - Wto Sty 10, 2012 20:07

Odkopałem kilka fotek w rave ja powinno wygladac praca nad czymś takim.
slax - Wto Sty 10, 2012 23:05

to nie fotki z Rave tylko naszego forumowego kolegi
tomek60c - Sro Sty 11, 2012 14:21

Dzięki wielkie Panowie.
Sworzeń wymieniony i cisza jest. Stary już miał straszne luzy i smaru nic nie było w gumie

zaq - Nie Mar 18, 2012 17:31

To jest zwrotnica od 600??

[ Dodano: Nie Mar 18, 2012 17:31 ]
W 600 potrzebny jest mały ściągacz max 10 cm inaczej się nie zmieści. :!:

slax - Nie Mar 18, 2012 17:58

zaq, na tych fotkach jest zwrotnica od R800