Zobacz temat - [r416si 99] Nie pali na pierwszy cylinder
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416si 99] Nie pali na pierwszy cylinder

moro545 - Pon Sty 09, 2012 12:34
Temat postu: [r416si 99] Nie pali na pierwszy cylinder
Witam
Mam taki problem. Wczoraj jechalem autem okolo 140km/h i bylo wszystko ok. Dojechalem do skrzyzowania i czuje ze cos szarpie. zorientowalem sie ze nie pali na jeden cylinder. Dojechalem do domu i spradzilem kable. Co sie okazalo dwa kable byly popekane calkowicie (normalnie jak przegryzione przez jakies zwierze), przerwany ten przewod ktory jest w srodku!!!
No wiec dzisiaj kupilem nowe kable i swiece przy okazji. Wymienilem wszystko i niestety pierwszy cylinder nie pali. Iskra jest bo sprawdzalem a swieca nie jest zalana. Sprawdzilem przewod od wtrysku 1 cylindra i jest ok.
Co jeszcze moge sprawdzic i co moze byc przyczyna?
Taki zbieg okolicznosci ze kable poprzerywane i nagle cos nie tak z pierwszym cylindrem( kabel od tego cylindra byl ok, przerwany byl 1 i 3)
Podpowiedzcie mi cos
Z góry dzieki

ADI-mistrzu - Pon Sty 09, 2012 12:42

A skąd wiesz że 1 cylinder nie pali?
moro545 - Pon Sty 09, 2012 12:55

Po kolei odlaczalem kable i widac odrazu kiedy jest brak zadnej reakcji
ADI-mistrzu - Pon Sty 09, 2012 12:59

Patrzyłeś na wykręconej świecy (z tego cylindra) czy jest iskra?
Może wtryskiwacz się zapchał. Dobrze by było go wyjąć i zobaczyć czy sika.

moro545 - Pon Sty 09, 2012 13:02

Tak sprawdzalem na tej swiecy i na innej tez i iskra jest ok. Wtryskiwacz rozbiore jutro bo na 15 do pracy jade. Duzo jest z tym roboty?
A wogole moge jezdzic tak czy cos sie moze stac?
Bo musze jakos do pracy dojechac.
Co to jeszcze moglo by byc jak nie wtryskiwacz?
Co jeszcze bede mogl sprawdzic?
Dzieki
Pozdro

ADI-mistrzu - Pon Sty 09, 2012 13:19

Listwa wtryskowa jest na 2 śrubach, odkręcasz ją, kierujesz dysze do góry i patrzysz jak rozpyla paliwo w czasie kręcenia.
Powinna pokazywać się mgiełka na wysokości około 0.5m na przemian 1 i 3 oraz 2 i 4.

Chwila roboty.

moro545 - Pon Sty 09, 2012 13:23

ok. Dzieki. Jutro sprawdze i dam znac. A jak z tym jezdzeniem? mozna czy nie bardzo?
ADI-mistrzu - Pon Sty 09, 2012 13:29

Raczej nie polecam, spore drgania, po za tym lambda będzie reagować na nieprzepalone paliwo i obniżać jego poziom.
Może spowodować do niestechiometryczne spalanie i wypalanie zaworów.

Artu - Pon Sty 09, 2012 18:33

moro545 sprawdź jeszcze dla pewności, czy wtyczka od ECU jest podłączona do wtryskiwacza - na polskich drogach potrafi tak wytelepać autem, że aż dziw że jeszcze jeżdżą :)
moro545 - Wto Sty 10, 2012 12:20

Witam ponownie
A wiec tak. Dzisiaj wyciagnalem wtryskiwacze i zamienilem je miejscami (pierwszy z drugim), pozniej wyczyscilem aparat zaplonowy, zamienilem swiece i dalej bez zmian. Nie pali 1 cylinder.
I tak, swieca z pierwszeego cylindra jest czarna a z reszty cylindrow biala, ladnie wypalona.
Co jeszcze moze byc?

dorkanred - Pią Sty 20, 2012 17:42

A wsadź palce między filter powietrza i kopułkę na zapalonym silniku..., tak mniej więcej tam gdzie dochodzi przewód zapłonowy 1 cylindra. Opisz przeżycie :)
moro545 - Nie Sty 22, 2012 08:26

Nie wsadzilem palca bo oddalem auto do mechanika wczoraj. Silnik zaczal chodzic coraz gorzej. Na cieplym byly juz problemy z odpaleniem ( musialem krecic duzo dluzej) i zaczal coraz bardzij szarpac. A palil juz chyba z 15 l na 100 km!
Robilem probe cisnienia na cylindrach i na pierwszym mialem 0! Na pozostaluch tez bez rewalacji! Na drugim mialem 10, na trzecim i czwartym podczas proby mierzenia dochodzilo do 6 i spadalo do 0! Nie mam pojecia dlaczego! Tylko drugi normalnie dal sie zmierzyc. Robilem kilka prób!!! Za kazdym razem tak samo.
Sciagalem pokrywe zaworow ale tam wszystko jest ok. Powiem jeszcze ze jest mokry nalot na tloku z pierwszego cylindra a na reszcie tloki sa suche ladnie wypalone. Swiece tak samo, z pierwszego cala zalana, wrecz czarna a reszta biale ladnie wypalone.
Dzisiaj zadzwonie do mechanika i zobaczymy co powie bo mial zrobic sam proby cisnienia i ewentualnie zdjac glowice.

truten23 - Pon Sty 23, 2012 09:38

A nie pchało kompresji do zbiorniczka płynu? Możesz mieć przedmuch, mógł się zawiesić lub wypalić jakiś zawór... :roll:
W sumie tyle na początek. Niech mechaniki sprawdzą, ale bez ściągnięcia głowicy się raczej nie obędzie... :???:

moro545 - Wto Sty 24, 2012 17:50

No i glowica zdjeta. Niestety zawór sie wypalił lub tez jak mechanik powiedzial uszczerbil sie. Nie uszkodzilo cylindra na szczescie wiec tylko wymiana zaworu i uszczelki. Juz silnik jest skladany i jutro bede mial swojego roverka do odbioru. Moze na weekend wstawie zdjecie uszkodzonego zaworu jak juz go bede mial. Dzieki chlopaki za podpowiedzi
truten23 - Sro Sty 25, 2012 09:21

Jeździj i nie grzesz więcej :mrgreen: ;p
moro545 - Sro Sty 25, 2012 11:26

No i roverek powrocil do zycia. Wymieniony zawor wydechowy oraz uszczelka pod glowica. Dzisiaj odebrale autko. Chodzi silniczek bardzo ladnie! Zawor mial dosc spory ubytek. Zaplacilem 200 zl za czesci plus 200 za robote. Mechanik zna sie na rzeczy. Juz wczesniej korzystalem z jego uslugi bylem bardzo zadowolony z ceny jak i z efektow.
Dzieki
Pozdrawiam wszystkich

ADI-mistrzu - Sro Sty 25, 2012 12:38

Możesz zrobić zdjęcie zaworu jak go masz i pokazać ubytek?
moro545 - Sro Sty 25, 2012 14:40

Zalaczam zdjecie uszkodzonego zaworu