Zobacz temat - [MG ZS] Nierówna praca silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Nierówna praca silnika

Hera_23 - Wto Sty 10, 2012 18:03
Temat postu: [MG ZS] Nierówna praca silnika
Elo...

Problemik dotyczy mojej nowej maszyny, mianowicie MG ZS 2003r 2.0 IDT...
od momentu zakupu mam problem z pracą silnika, mianowicie silnik miewa "ataki" i nie równo pracuje, nieważne czy ciepły czy zimny jak zacznie pracować nierówno (tak jakby na 3 cylindry, przerywał inaczej mówiąc szarpać) wystarczy, że go zgaszę i zapalę ponownie i jest spokój.

To "szarpanie" miewa praktycznie codziennie...

Od strony technicznej...
przepływówka, czujnik położenia wału - OK
zmieniłem pompę na inną - bez zmian
powiem że z nudów zmieniłem silnik xD też bez zmian...

Poratujcie biednego górala... jakieś rady ??

z góry thx za zainteresowanie i poświęcenie Swojego cennego czasu :))

Jugol - Sro Sty 11, 2012 17:30

W sumie jak już tyle powymieniałeś i dalej bez zmian, to pozostaje chyba już tylko wymiana auta :hm:

P.S.
A filtry wymienione ??

bizon - Sro Sty 11, 2012 17:46

a moze kiepskie paliwko?
kadzaf - Czw Sty 12, 2012 09:48

Hera_23 napisał/a:
powiem że z nudów zmieniłem silnik xD też bez zmian...

Zmieniałes kompletny silnik z osprzetem czy goły słupek,a osprzet od twojego ?

Cytat:
mianowicie silnik miewa "ataki" i nie równo pracuje, nieważne czy ciepły czy zimny jak zacznie pracować nierówno (tak jakby na 3 cylindry, przerywał inaczej mówiąc szarpać) wystarczy, że go zgaszę i zapalę ponownie i jest spokój.

to ponowne wył/wł zawsze pomaga i czy w trakcie pracy znów zaczyna nierówno chodzic ?

Bartek8508 - Wto Kwi 17, 2012 18:11

Ja mam ten sam objaw. Zaczyna szarpać na jałowych obrotach. Zero innych objawów, błędów też nie ma na komputerze. Na angielskim forum przeczytałem, że może to być elektrozawór sterujący kątem wtrysku (nie wiem czy to dokładnie tak się nazywa). Umieszczony jest na dole pompy, podłaczony jest 2 przewodami. Na alledrogo są nowe za 80 zł. Wymienić mozna samemu ale troszkę trzeba porozkręcać. Link do manuala jak go wymienić: http://www.roverdiesel.co...eplacement.html

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 19:11 ]
Trochę czasu upłynęło od ostatniej odpowiedzi ale temat jest nadal aktualny. Po pierwsze chciałbym sprostować swoją wypowiedź. W pompach VP 30 często padają zawory dawki a nie kąta wtrysku, są dość drogie (700zł nowy) i do ich wymiany potrzebujemy specjalnego klucza. Objawy jego zużycia to głośna, klekocząca praca silnika, zwłaszcza przy dodawania gazu. Po wymianie prawie zawsze trzeba kalibrować pompę czyli koszty naprawy przekraczają 1000zł. Ja walkę z trzęsącym się silnikiem zacząłem od prostych rzeczy- wymiana filtra paliwa i gruszki. Po wymianie filtra nic się nie zmieniło, po wymianie gruszki jest jak na razie ok ale wydaje mi się, że przewód paliwowy od baku jest przypchany bo pompując ręcznie gruszka powoli wraca do swojego kształtu. U was też jest taki opór?

Hera_23 - Pon Lip 23, 2012 23:22

Odświeżam ponownie temat...

Powiem na wstępie co wymieniłem... Wpierw wymieniłem pompę, następnie wymieniłem kompletny silnik wraz z pompą i k...a w dalszym ciągu ten sam objaw, jak się zagrzeje to zaczyna klekotać jak stary traktor... Nie wierzę żeby 3 pompy były strzelone...

Poradźcie coś na ten temat :>

Może to być wina wtrysku (sterującego nie pamiętam czym tam) tego z kabelkiem ?

bartek24 - Pon Lip 23, 2012 23:48

Witam
Koniecznie dokładnie obejrzyj kabelek od wtrysku sterującego i dalej wtyczkę oraz dwa przewody za wtyczką idące do wiązki, u mnie przerwany był jeden z tych kabelków ale izolacja
była cała i nie widać było uszkodzenia,dopiero od wstrząsów i ciepła pracującego silnika robiła się przerwa i objawy były takie jak opisałeś
Pozdrawiam

Hera_23 - Pią Lip 27, 2012 15:06

Sprawdziłem kable i są OK... - Kable od wtrysku do ECU.

Jeszcze jakieś pomysły >?

Co we wtrysku się znajduje ? Cewka ? Jaką ma mieć oporność ? Ma ktoś schemat instalacji silnika ?

Dodam że po odpięciu wtrysku chodzi ciutke ciszej, ale nie wykęca się więcej niż 4000 obrotów.

sobrus - Pią Lip 27, 2012 15:45

Ja bym podjechał do jakiegoś magika z Testbookiem.
bizon - Pią Lip 27, 2012 17:08

A elektryke przy pompie sprawdzales czy tylko przy wtrysku??
Hera_23 - Pią Lip 27, 2012 18:10

Testbook nie wskazuje nic niepokojącego, zero błędów...
Instalacje całą przepatrzyłem i wszędzie są prawidłowe przejścia, żadnych przerw (miernikiem sprawdzałem) od wtyczki do wtyczki...

Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?

szoso - Pon Lip 30, 2012 09:23

Hera_23 napisał/a:
Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?

jeśli wymienisz wszystkie 4 to tak

Hera_23 - Pią Paź 12, 2012 18:16

szoso napisał/a:
Hera_23 napisał/a:
Czy wtrysk z SDI podejdzie do tej pompy ?

jeśli wymienisz wszystkie 4 to tak


A jaka jest w ogóle różnica pomiędzy wtryskami z IDT a SDI ?
Jaka jest różnica ciśnień wytwarzanych przez pompy w obu typach silników ?

SZOSO, mam nadzieje, że to pomoże, dam znać o efektach :)

[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 19:16 ]
Panowie, odświeżam temat... Wymiana wtrysków nie przyniosła efektów, myślałem nawet że może wina hydraulików, wymieniłem na nowe... bez zmian.
Reasumując, wymieniono praktycznie cały silnik z osprzętem, instalację silnika, ecu wraz z pompą. Obecnie włożone wtryski z SDI.
Co zauważyłem, zgaszę samochód i odpalę na kilka sekund jest OK po czym znów "wali" jak stary traktor. Silnik sprawdzono na 3 różnych pompach paliwa. Silnik wyciągnięty z Rovera 400 i tam pracował elegancko...

Są jakieś możliwe przerwy w obwodach pomiędzy kabiną a silnikiem, które mogą powodować takie problemy ?

Kobi84 - Pią Kwi 11, 2014 07:27

Cześć. Hera_23, Czy problem został rozwiązany? U mnie dzieje się to samo i żaden mechanik nie jest w stanie zdiagnozować przyczyny.
Remigiusz - Pią Kwi 11, 2014 08:04

Czujnik ckp jakim sposobem był sprawdzany ponieważ jak się na grzeje lubi zepsuty wariowac. Koszt nowego jest tani a dopiero w tedy mamy pewność