Zobacz temat - [MGF] wahacz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] wahacz

Maciek - Sro Sty 11, 2012 18:35
Temat postu: [MGF] wahacz
Czy po wymianie dolnego wahacza z przodu (komplet nowy - wahacz, tuleje, sworzeń) trzeba robić geometrię zawieszenia?
7Tomi - Nie Sty 15, 2012 12:59
Temat postu: Re: [MGF] wahacz
Maciek napisał/a:
Czy po wymianie dolnego wahacza z przodu (komplet nowy - wahacz, tuleje, sworzeń) trzeba robić geometrię zawieszenia?


Nie trzeba. Wahacz mocowany jest jedynie w ramie i do piasty. Wymiana nie zmienia nastawow geometrii zawieszenia.

Xao - Sob Sty 21, 2012 19:03

Witam

Pytanie odnośnie wymiany wahacza przedniego dolnego...
nie umiem go wyciągnąć...

może ktoś mi opisać jak mam wyciągnąć przedni dolny wahacz?


Pozdrawiam
Marcin

PS. muszę wypuścić płyn z zawieszenia??

7Tomi - Sob Sty 21, 2012 21:33

Nie musisz wypuszczać płynu.

Odkręcasz śruby mocowania wahacza (w sankach z przodu i z tyłu sanek) z przodu może być niewidoczna bo jest wewnątrz ramy i zazwyczaj w ramie jest zaślepka, którą trzeba wyciągnąć. Ztcp to obie śruby na klucz 19mm. I jeszcze śruba, która blokuje sworzeń wahacza w zwrotnicy. Wykręcasz i wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy i wahacz powinien wyjść bez większych problemów.

Xao - Pią Lut 17, 2012 18:29

Hejka

I problem wahacza rozwiązany :) ale nie obyło się bez problemów... tak więc ta długa śruba wyszła ale te trzy inne niestety nie rozpadły się z przegnicia nie obyło się bez wiercenia cięcia i spawania :) ale dało radę... w każdym razie teraz jeszcze został zrobiony termostat bo jak się okazuje to są dwa rodzaje :) nowy i stary typ :) ale jak to UK stwierdzili dobry termostat to przewiercony w paru miejscach :) zobaczymy jak się to spisze. przy okazji wymiana uszczelki na nowy typ... czekam na sezon :P

dzięki raz jeszcze i pozdrawiam
Marcin

PS. w nie każdym MG F jest impulsator :) ja mam w moim linkę :)

Patryk1893 - Sro Mar 06, 2013 20:47

Mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć gdzie znajdują się te śruby od wahacza ? Jedną znalazłem tą bliżej kabiny lecz nie chce wyjść bo blokuje się (jak ją wyjąć do końca ?) a ta druga gdzie jest ? Bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 20:47 ]
jakby ktoś potrzebował w przyszłości:

Aby wyciągnąć śrubę bliżej kabiny od wahacza trzeba opuścić na dół sanki, trzymają się na 3 śrubach od dołu na klucz 13, jedna śruba od amortyzatora klucz 17 i ostatnia przy zderzaku klucz 19 wtedy spadają sanki z jednej strony na dół i można spokojnie go wyjąć ;) będzie ktoś potrzebował informacji chętnie pomogę :)

paliguma - Pon Lis 11, 2013 20:02

Patryk1893 napisał/a:
Mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć gdzie znajdują się te śruby od wahacza ? Jedną znalazłem tą bliżej kabiny lecz nie chce wyjść bo blokuje się (jak ją wyjąć do końca ?) a ta druga gdzie jest ? Bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 20:47 ]
jakby ktoś potrzebował w przyszłości:

Aby wyciągnąć śrubę bliżej kabiny od wahacza trzeba opuścić na dół sanki, trzymają się na 3 śrubach od dołu na klucz 13, jedna śruba od amortyzatora klucz 17 i ostatnia przy zderzaku klucz 19 wtedy spadają sanki z jednej strony na dół i można spokojnie go wyjąć ;) będzie ktoś potrzebował informacji chętnie pomogę :)


Nie przeglądałem RAV ale z tego co czytałem to odkręcenie całych sanek wiąże się ze zdjęciem zderzaka no i odkręceniu m.in. maglownicy no i innych elementów, bo opuszczając tył sanek to w efekcie może nam zgnieść chłodnicę z przodu. Jak na to wszystko patrzyłem to też doszedłem do takiego samego wniosku. Natomiast co do spuszczania płynu z zawieszenia to nie wiem czy faktycznie trzeba to robić przy opuszczaniu sanek. Może podpowie ktoś kto już to robił i ile go policzyli w warsztacie za wymianę przednich dolnych wahaczy. Ja natomiast wykombinowałem sobie specyficzny patent na wymianę tych że wahaczy tak, że nie odkręcałem w ogóle sanek. Cała wymiana obu wahaczy zajęła mi może 1 h, dlatego ciekaw jestem ile komuś policzyli za wymianę przy rozbiórce połowy przodu, przy czym zajmuje to wtedy od groma czasu.