|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Check Engine świeci a brak błędów
barney79 - Pią Sty 13, 2012 05:20 Temat postu: [R45] Check Engine świeci a brak błędów Witam.Byłem podłączyć autko na komputer.Kontrolka MIL świeci a jednocześnie KTS Bosch nie wykrywa błędu jak i inny komputer.Wszystkie układy sprawne.Komp silnika widzi ją także jako wyłączoną-a kontrolka świeci.Kontrolka gaśnie na 1 sekundę po przekręceniu kluczyka.
Przegląd przejdzie pozytywnie.Co może być przyczyną????
szoso - Pią Sty 13, 2012 08:11
nieodpowiednim sprzętem diagnozujesz i stąd błędów nie widzi, podłączyć podłączysz ale błędów może ci nie pokazać, poszukaj bo gdzieś widziałem podobny temat
Remigiusz - Pią Sty 13, 2012 13:40
barney79, Zły sprzęt. ALe ze przez KTS BOscha się nie da to dziwne. W najgorszym wypadku pozostaje tylko T4 Testbook
szoso - Pią Sty 13, 2012 13:53
Remigiusz napisał/a: | ALe ze przez KTS BOscha się nie da to dziwne |
nie pamiętam dokładnie, to chyba zależy od rocznika 45 lub wersji KTSa
barney79 - Pią Sty 13, 2012 14:25
Czyli wygląda na to że nie potrzebnie wywaliłem kasę na diagnostykę.Z góry dzięki za odpowiedzi.Wszystko na kompie zostało sprawdzone.2 różne kompy.Silnik pracuje normalnie lecz świeci i to jest denerwujące.Na razie będę tak jeździł aż do przeglądu.Potem zobaczę co mi powiedzą na przeglądzie jak się podłączą pod komputer.
maniaq - Pią Sty 13, 2012 22:58
moze to byc drobnostka pokroju przeplywomierza, a moze byc cos powazniejszego, cala prawde tylko po podpieciu pod t4 poznasz. Przeglad nie ma nic do kontrolki, zawsze mozesz powiedziec ze przeplywomierz wymieniales i zapamietal sie blad. Blad po zmianie przeplywomierza np kasuje sie sam po ilus cyklach zagrznia silnika od zera.
Jezeli pali sie kontrolka zapenw auto jest w trybie serwisowym i nie przekroczy 4 k rpm. Mozesz sprawdzic odpinajac przeplywke czy auto nie stalo sie zwawsze - jak spalanie u ciebie na jakim poziomie ?
Remigiusz - Sob Sty 14, 2012 01:43
barney79, To jak to płacić za usługę jak nic nie odczyta Jak już to polowe ceny dać i tyle Możliwe ze jakaś stara wersja KTS, ale w serwisie Boscha muszą umieć odczytać ich ECU lub ich sprzęt to musi potrafić Ehh te testery Boscha
Ale jak auto śmiga i nie brakuje mocy to pewnie jakaś drobnostka była Blad przeplywki lub potencjometru gazu i sie ma lampkę. Jeden znajomy miał tak ze chyba w tygodniu jechał 4 razy błąd kasować bo mu zwarcie robiło jak padał deszcz na potencjometrze gazu i non stop mu błąd wywalało.
barney79 - Sob Sty 14, 2012 08:28
Spalanie nie wzrosło.Pali mi 5-6litrów w mieście więc nie dużo.Nie czuję różnicy by był jakiś mulaty itp ale sprawdzę czy nie przekroczy 4000rpm.
marcin888 - Nie Sty 15, 2012 16:49
Witam tez mam roverka 45 2.0idt i miałem podobny problem objechałem z 10 mechaników z komputerami i pomimo tego ze nie którym z nich nawet udało się połączyć to nie widzieli błędu dopiero po wizycie u klubowicza "PHJOWI" który niestety oddalony jest od mojego miasteczka o jakieś 230km i podłączeniu do test buka okazało się za mam 17 błędów wiec nie polecam jeżdżenia po rożnych warsztatach bo szkoda czasu i kasy.Jak jechac to do kogoś kto ma odpowiedni sprzęt
Pozdrawiam
barney79 - Nie Sty 15, 2012 21:25
marcin888 napisał/a: | Witam tez mam roverka 45 2.0idt i miałem podobny problem objechałem z 10 mechaników z komputerami i pomimo tego ze nie którym z nich nawet udało się połączyć to nie widzieli błędu dopiero po wizycie u klubowiczowa "PHJOWI" który niestety oddalony jest od mojego miasteczka o jakieś 230km i podłączeniu do test buka okazało się za mam 17 błędów wiec nie polecam jeżdżenia po rożnych warsztatach bo szkoda czasu i kasy.Jak jechac to do kogoś kto ma odpowiedni sprzęt
Pozdrawiam |
Jaki koszt podłączenia pod kompa?Też niestety mam aż 250 km.
marcin888 - Nie Sty 15, 2012 23:06
Koszt 80 zl za podlaczenie z kasowaniem + diagnoza(nie licząc dojazdu) Ale to wszystko pikuś w porównaniu do tego co wzięli miejscowi partacze .Po tej wizycie wiem ze muszę wymienić wtrysk sterujący a nie jak twierdzili miejscowi magicy cała pompę wtryskowa.
barney79 - Pon Sty 16, 2012 16:45
Sprawdzałem czy autko jest w trybie serwisowym.Nie jest.Przepływka jest sprawna.Cholera wie o co chodzi w tym kompie i silniku.Ręce mi opadają.Pozostaje tylko chyba pomoc u PHJOWI
Remigiusz - Pon Sty 16, 2012 17:04
barney79, Jak nie jest w trybie to o nic mu nie chodzi
barney79 - Pon Sty 16, 2012 17:53
Remigiusz napisał/a: | barney79, Jak nie jest w trybie to o nic mu nie chodzi |
Też zaczynam tak myśleć.Może się umówię pewnego dnia i zajadę na diagnostykę.
Remigiusz - Pon Sty 16, 2012 18:52
barney79 napisał/a: | Też zaczynam tak myśleć.Może się umówię pewnego dnia i zajadę na diagnostykę. |
Nie ma co myśleć tak jest w tym typie akurat To ze świeci to jedna para botów Jak nic nie czuc to powiadamia ciebie tylko ze cos bylo i tyle.
CO innego jak świeci i czuć spadek osiągów auta to w tedy jest cos nie tak
Koko_24 - Wto Lut 07, 2012 16:44
U mnie ostatnio też zaswiecił sie CHECK Engine jak w zamarzło mi paliwo i samochód zaczął skac i zaczął tracic moc. Ale teraz juz jest OK ale dalej swieci sie ta kontrolka, chciałem ja usunac ale u tych mechaników co byłem nie mają sprzetu do diagnostyki. Może ktos z klubowiczów na podkarpaciu ma takowy sprzęt???
Remigiusz - Wto Lut 07, 2012 16:53
Koko_24, Tomasz z Pilzna ma T4
http://www.roverki.pl/ind...ils&sobi2Id=114
Koko_24 - Wto Lut 07, 2012 18:19
Dzięki wielkie, jutro będę tam dzwonił.
kede7 - Nie Lut 12, 2012 11:22
Od 6 lat mam to samo, świeci kontrolka Check Engine, w trasie pali 5 l ropy, w mieście nie przekroczył jeszcze 6 litrów. Przepływomierz ok wymieniłem na orginał, cena jekieś 3 lata temu prawie 880 zł. Na kompie Boscha błędów nie ma i nie było. Obroty ponad 5 tys uzyskuje bez kłopotów. Mam to gdzieś, nie będę patałachom wciskał kasy jak będę przejejazdem przy PHJOWI to wstąpię. Może ktoś wie gdzie mają T4 testbook w pobliży Raciborza to serdecznie proszę o podanie. Pozdrawiam.
Na przeglądzie gówno ich to obchodzi że świeci kontrolka, tak im możesz powiedzieć.
barney79 - Nie Lut 12, 2012 11:57
kede7 napisał/a: | Od 6 lat mam to samo, świeci kontrolka Check Engine, w trasie pali 5 l ropy, w mieście nie przekroczył jeszcze 6 litrów. Przepływomierz ok wymieniłem na orginał, cena jekieś 3 lata temu prawie 880 zł. Na kompie Boscha błędów nie ma i nie było. Obroty ponad 5 tys uzyskuje bez kłopotów. Mam to gdzieś, nie będę patałachom wciskał kasy jak będę przejejazdem przy PHJOWI to wstąpię. Może ktoś wie gdzie mają T4 testbook w pobliży Raciborza to serdecznie proszę o podanie. Pozdrawiam.
Na przeglądzie gówno ich to obchodzi że świeci kontrolka, tak im możesz powiedzieć. |
I jest Git.Niech sobie świeci ta kontrolka.Już nie zwracam na to uwagi.
Koko_24 - Czw Lut 16, 2012 16:59
A ja już usunąłem błąd u kolegi Tomasza z Pilzna. I nie świeci mi teraz
shrek - Pon Sie 06, 2012 20:14
podłączę się pod temat, bo mam problem podobny:/
chyba za duzo czasu miałem i podkusiło mnie, żeby odpiąc EGRa i sprawdzic jak się będzie silnik zachowywał na niższych obrotach. Odciąłem go poprzez odpięcie wtyczki z elektrozaworu sterujacego EGRem no i długo nie sprawdzałem zachowania samochodu bo zapaliła się niezawodna kontolka checkengine:/ - mam za swoje
Pytanie co dalej?
Nie próbowałem silnika "wkręcac" powyżej 4000 rpm, więc nie wiem czy jest w trybie awaryjnym, tak poza tym chodzi normalnie
Jak zrozumiałem usunięcie przyczyny wystapienia błedu nie wystarczy do tego, zeby ta kontrolka zgasla, trzeba się pofatygować do kogoś na diagnostykę i to koniecznie na komputerze T4?
pozdrawiam,
Irek
Szymon199010 - Pon Sie 06, 2012 20:24
KTS Boscha i szwedzki Autocom też powinny sobie z tym błędem poradzić.
barney79 - Wto Sie 07, 2012 04:05
KTS BOSCH to chyba zależy jaka wersja bo ja byłem w zakładzie i nie widział błędu.Jeżdzę już tak z ta kontrolką i się przyzwyczaiłem.
shrek - Wto Sie 07, 2012 13:38
dzięki za porady, póki co problem zniknął, kontrolka sama zgasla i chwala jej za to:)
kamiiileeek - Sro Sie 29, 2012 00:45
kolego pod komputerem błedów nie wyszuka musisz zacząć od tyłu moze poprostu ci sie kostka rozłaczyła gdzies to sie zdaza lub problem z filtrem paliwa lub powietrza. od tego trzeba zaczac jezeli to nie pomoze to zostaje przepływomierz.
[ Dodano: Sro Sie 29, 2012 01:45 ]
jezeli kontrolka tobie mryga podczas jazdy to i traci moc po czym po chwili jest ok to znaczy ze zapowietrza sie pompka reczna przy silniku najprostrzym rozwiazaniem jest zrobienie dziurki w korku paliwa wtedy nic takiego sie nie wydarzy.
Jugol - Sro Sie 29, 2012 09:49
Co do KTS Bosch'a, byłem kiedyś podpięty pod niego, jak miałem swoją pierwszą przeprawę z pompą, nie widział żadnego błędu , po mej ostatniej awarii pompy ( umarła na amen ) checka mi wywaliło na desce, po wymianie pompy na nową, oczywiście dalej świeci, bo nie mam na razie możliwości skasowania błędu po awarii pompy. Auto wkręca się spokojnie powyżej 4 tyś. obr. , jedzie po prostu jak marzenie A z checkiem poradziłem sobie tak, że zasłoniłem drania kawałkiem czarnej tektury, żeby mi w nocy po ślepiach tym pomarańczem nie biło Więc powiem z własnego doświadczenia, T4 jest pod tym względem jedynym, pewnym urządzeniem, którym można zarówno odczytać, jak i skasować błędy.
danionh - Nie Sie 25, 2013 12:12
Czy zużyte świece mają wpływ na lampkę check engine?
szoso - Nie Sie 25, 2013 15:52
Nie
barney79 - Pią Mar 14, 2014 14:57
Witam.Odkopuje temat.Dziś byłem u mechanika który mi wymieniał rozrząd.Podłączył mi pod komputer i po 2 latach kontrolki Check wykasował mi błedy(6) i kontrolka wreszcie zgasła.A co najlepsze że nic nie płaciłem za wykasowanie błędów.Komputer diagnostyczny to Master czy jakoś tak.
|
|