|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75/ZT] - Wariująca elektryka, zamek, szyby, BCU
MaReK - Nie Sty 15, 2012 15:20 Temat postu: [R75/ZT] - Wariująca elektryka, zamek, szyby, BCU Witam,
po umyciu auta i pozostawieniu go na parkingu na noc, rano zastałem otwartą całą szybę kierowcy, a pasażera otwarta na wysokość 10 cm. Myślałem, że to mój błąd, niedopatrzenie.
Następnego dnia, po nocy zrobiło się to samo. Jednak tym razem byłem pewien, że to nie moja wina. Dojechałem do miejsca celu. Pozostawiłem samochód o 11:00 zamknięty z pilota. O 13:30 szyby zjechały do dołu. Tym razem obie. Auto się samo otworzyło. Wszystkie zamki.
Zszedłem do auta. Zamknąłem szyby i wyjąłem bezpiecznik od podnośników szyb.
Zamknąłem drzwi. Nacisnąłem zamknij z pilota i ... poszły zamki w dół, ale natychmiast wróciły na górę.
Zacząłem sprawdzać grodzie, jednak są drożne i wody nie ma. Jest wilgotno na dnie, ale nie ma dramatu. W kabinie też nie ma wody. Są wilgotne dywaniki bo napadał na nie śnieg.
Macając ręką bcu i puszkę bezpieczników nie znalazłem śladów wody/wilgoci.
Zamek mam od anglika. Więc nie działa otwieranie ręczne.
Póki co musiałem odłączyć akumulator, bo zaczął do mnie gadać przez pikanie.
Pikanie to dźwięk taki, jak przy zamykaniu auta przy otwartych drzwiach.
Sprawdziłem jednak czujniki. Światełko gaśnie. Każde inne otwarte drzwi komputer sygnalizuje na wyświetlaczu.
Proszę o wsparcie nasze mądre głowy
Wiem, że temat o zamkach był poruszany nie raz, ale zwykle dotyczył padnięcia zamka lub podmiany z europy na angielski. Jestem jednak pewien, że gdzieś ktoś pisał o podobnym problemie, jednak nie mogę tego odszukać
Czy to problem wiązki, zalania BCU, korozji w puszce, czy może samego zamka ?
Liczę też na to, że większość napraw uda się zrobić na spocie.
Pozdrawiam,
longer86 - Nie Sty 15, 2012 16:07
zamykanie kluczykiem tez mi nie działa, ale miałem problem z zamykaniem auta z pilota, drzwi pozamykane, na desce żadnej kontrolki, chcąc zamknąć z pilota było pikniecie i nic z tego. Pomogła wymiana akumulatora na nowy.
MaReK - Nie Sty 15, 2012 20:41
Aku jest sprawny. Daje napięcie poprawne, rozruch jest bezproblemowy.
Jak odłączę aku na 1h to wszystko wraca do normy.
Ale jak przejade 5-10km to zaczyna się z powrotem masakra.
Auto zachowuje się tak, jakby cały czas ktoś je próbował otworzyć.
Pik, Pik. Pik. Pik... nie równomiernie. Jak tylko zamknę auto, od razu podnosi rygle.
Podczas jazdy jest podobnie. Nie ma pikania, ale zapala się światło w kabinie i słychać przekaźnik jak cyka. Problem jest o tyle kiepski, że jak dojadę na spota, to mogę nie uzyskać tego efektu i nic nie sprawdzę. Po czym w domu będzie masakra... i nawet nie wiem, że on tak piszczy i się sam demoluje.
longer86 - Nie Sty 15, 2012 20:54
u mnie tez odpalał bez problemu, po odłączeniu aku zamykanie działało do pierwszego przekręcenia kluczyka w stacyjce i znów nie dało sie zamknąć
MaReK - Pon Sty 16, 2012 01:24
Na warszawskim spocie, bez udziału urlopującego Mariusz418 udało się zdiagnozować, że:
- po wyjęciu bezpiecznika F14 - odpowiedzialnego za zamki centralne, siłowniki przestały działać, ale pikanie i mruganie kierunkami dokuczało
- po odłączeniu wtyczki od zamka (siłownika) w drzwiach kierowcy problem ustał. Długo się stan utrzymywał, więc podpiąłem i znowu zwariował. Potem powtórzyłem proces, odpięcia, poskładałem samochód i podłączyłem znowu. Do teraz, nie było problemu. Ale mimo wszystko zapobiegawczo odłączyłem siłownik na noc. Jutro zakupie zamek chyba, bo szkoda mi nerwów na te powtórki i sąsiadów przede wszystkim
Ale jakby to nie było to, to będę pisać.
haszczyc - Pon Sty 16, 2012 01:32
może komputer wariuje warto było by go przeczyścić i potem pokryć plastikiem ten który sam mi polecałeś do modułu świateł i oczywiście pomogło
MaReK - Pon Sty 16, 2012 01:35
Ale który komputer?
haszczyc - Pon Sty 16, 2012 01:43
ten co jest obok filtra kabinowego? bo chyba o tego chodzi
MaReK - Pon Sty 16, 2012 13:33
Tylko, że tam występuje wilgoć, która jego bezpośrednio nie dotyczy. Obudowa kompa jest cała, czysta, nie posiada śladów po stojącej wodzie. Staram się te odpływy regularnie oczyszczać, jak tylko pojawiam się na jakimś podnośniku. Poza tym wszystkie inne elementy są sprawne tylko problem z zamkiem. W/g wskazówek niektórych szukałem problemu w module komfortu i puszcze bezpieczników. Ale obydwa są czyste, bez zawilgoceń, bez śniedzi na stykach. Zdezorientowany byłem tylko nieco faktem, że po odebraniu prądu siłownikowi, nadal występował problem. Zginął dopiero jak odpiąłem wtyczkę fizycznie od siłownika. Na wtyczce wody nie było, ale być może gdzieś się ona dostała do tego zamka, albo coś się zawiesiło. Zastanawiam się jeszcze nad wiązkami. O ile w samym aucie nie miało się gdzie przetrzeć i zgnić, to może w przegubie drzwi. Wiem, że jest jakiś problem z modułem srs tym, który leży sobie pod dywanem przy lewym słupku. On nie odpowiada i kontrolka SRS. Myślałem, że to przez wodę, która jakiś czas temu zbierała się tam. Być może któraś wiązka też podgniła i problem wariacji jest. Póki co jednak sprawa rozwiązana.
SeniorA - Pon Sty 16, 2012 15:46
MaReK, sprawdź w poz.14 OBC, jakie są wyświetlane błędy , czy może doszedł jakiś nowy.
mocu - Pon Sty 16, 2012 22:16
Wczoraj w nocy po wcześniejszym myciu auta miałem również problem z zamknięciem samochodu pilotem. Ciągle wykazywał otwarte drzwi. Odmrażaczem do zamków potraktowałem rygle zamków drzwi (nie mylić z dziurką do klucza) potem powtórzyłem zabieg WD40. Na noc zamknąłem samochód bez kluczyka, przez wciśnięcie guziczków blokady w drzwiach (nie ten elektryczny) od str kierowcy, następnie wyszedłem str pasażera i je zatrzasnąłem. Dziś rano wszystko wróciło do normy i jest OK. Odmrażacz i WD40 zrobiły swoje.
MaReK - Wto Sty 17, 2012 09:14
mocu, a masz sygnalizacje wizualną na wyświetlaczy, które drzwi bądź maski były otwarte?
To jednak problem czujnika zamknięcia. U mnie nastąpiło jakieś zwarcie na zamku i zachowywał się tak, jakbyś kluczyk w zamku przekręcił max. w lewo i trzymał cały czas.
SeniorA napisał/a: | MaReK, sprawdź w poz.14 OBC, jakie są wyświetlane błędy , czy może doszedł jakiś nowy. |
Pewnie doszło kilka nowych, bo odłączając BCU sprawdzałem po kolei co się dzieje jak podłączam osobno poszczególne wtyczki. Ale sprawdzę.
haszczyc - Wto Sty 17, 2012 09:44
marek pewnie na T4 masz te domykanie szyb z kluczyka co nie? może faktycznie zwarcie jakieś jest w zamku...
MaReK - Wto Sty 17, 2012 17:32
Od dwóch dni jest spokój. Niestety niespecjalnie coś zrobiłem. Wyjąłem dwa razy wtyczkę i problem ustąpił. Nie wiem też jak się mogła taka usterka przytrafić. się też jaki wpływa miała myjnia ręczna na to zdarzenie. Generalnie stało się to w nocy, przed którą pojechałem umyć auto.
Kupiłem za parę złotych zamek od anglika, w razie gdyby temu znowu odbiło.
Nie mam tylko miejsca suchego na razie, żeby to wymienić. Są tacy co wymieniają zamek bez wyjęcia mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby. Mnie się to nie udało, a nie chcę nic połamać. Zastanawiam
A co do funkcji domykania szyb... tak mam ją włączoną. Chyba wyłączę, bo nie używam kluczyka siłą rzeczy, a ten bajer mi jakoś nie potrzebny. Wolałbym otwieranie klapy bagażnika z pilota
longer86 - Wto Sty 17, 2012 17:55
MaReK napisał/a: | Są tacy co wymieniają zamek bez wyjęcia mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby |
idzie to zrobić, tylko trzeba mieć zwinne rączki i poluzować tylko 2 śruby od prowadnicy szyby, fakt że ciężko, ale wykonalne, najgorsze to potem włożyć ten pręcik między zamkiem a miejscem na kluczyk, ale u mnie to nie działa więc się nie bawiłem
mocu - Wto Sty 17, 2012 18:44
Mi na wyświetlaczu pokazywało tylko, że drzwi są otwarte, bez wyszczególnienia które. Po chwili włączyła się lampka oświetlenia kabiny. Rok temu, w zimie miałem podobnie i również zastosowałem odmrażacz i WD40.
huberto8 - Sro Gru 30, 2015 21:48
Witam,mam nietypowa sprawę dziś zobaczyłem rano jak jechałem do pracy na kom pokazało mi ze są drzwi nie zamknięte,podjechałem do pracy sprawdziłem drzwi zgasiłem odpaliłem i bylo ok,jak wracałem do domu to samo ale już nie zgasło i nie mogłem zamknąć r75 jaki może być powód??
sknerko - Sro Gru 30, 2015 21:58
huberto8 napisał/a: | jaki może być powód?? | Uszkodzone/wariujące styki krańcówki w zamku
huberto8 - Sro Gru 30, 2015 22:02
hmm kolego jak byś mógł napisać co do wymiany najlepiej
prebenny - Sro Gru 30, 2015 22:07
huberto8 zacznij od odpięcia webasto i jak samochód się odmrozi to przesmaruj zamki (sądząc po temperaturze przymarzł czujnik zamknięcia drzwi).
rafalmis1 - Sro Gru 30, 2015 23:51
huberto8, u mnie pomaga zestawienie auta w garażu pod jakimś centrum handlowym, tylko że otwarte :-\
prebenny - Sro Gru 30, 2015 23:52
rafalmis1 jak wciśniesz ten 'cycek' żeby zamknąć i trzaśniesz drzwiami to powinny zostać zamknięte drzwi (alarm się pewnie nie uzbroi ale do samochodu nikt nie wejdzie).
MaReK - Czw Gru 31, 2015 00:04
Może to z wynikającej na zew. tempertury na minusie ?
Musiałbyś zdjąć boczki i potraktować zamki jakimś preparatem konserwującym i zabezpieczającym przed wilgocią.
longer86 - Czw Gru 31, 2015 00:37
prebenny napisał/a: | rafalmis1 jak wciśniesz ten 'cycek' żeby zamknąć i trzaśniesz drzwiami to powinny zostać zamknięte drzwi (alarm się pewnie nie uzbroi ale do samochodu nikt nie wejdzie). |
Wszystko ok, pod warunkiem ze to nie drzwi kierowcy, maja zabezpieczenie przed przypadkowym zatrzasnieciem. Można wcisnąć cypelek ale tylko jeśli drzwi są zamknięte
adam_26 - Czw Gru 31, 2015 07:21
longer86 napisał/a: | prebenny napisał/a: | rafalmis1 jak wciśniesz ten 'cycek' żeby zamknąć i trzaśniesz drzwiami to powinny zostać zamknięte drzwi (alarm się pewnie nie uzbroi ale do samochodu nikt nie wejdzie). |
Wszystko ok, pod warunkiem ze to nie drzwi kierowcy, maja zabezpieczenie przed przypadkowym zatrzaśnięciem. Można wcisnąć cypelek ale tylko jeśli drzwi są zamknięte | longer86 miałem taką sytuację i po prostu zamykasz drzwi kierowcy, a przez otwarte drzwi tylne wciskasz cypelek, potem cypelek w tylnych i auto zamknięte Bałem się że potem może nie otworze bo kluczyka się nie dało włożyć do wkładki, ale zamki otwierały tylko z zimna nie chciały zamykać. Po tej akcji skorzystałem z porad w temacie: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=900123&highlight=#900123
Napsikałem w zamki http://www.moje-auto.pl/P...do_zamkow_50_ml a uszczelki potraktowałem silikonowym w spreju na radzie wszystko działa czekam na większe mrozy
prebenny - Czw Gru 31, 2015 08:21
adam_26 ja w zeszłym roku po prostu 2-3 razy zalałem zamki WD40 (też wypiera wodę). Na tę zimę już się przygotowałem i elegancko poszło najpierw WD a potem smar silikonowy i póki co też bez problemowo.
Z odmrażaczem i WD trzeba uważać, bo wbrew napisowi, że smarują to one raczej wypierają smar.
longer86 - Czw Gru 31, 2015 10:46
adam_26 napisał/a: | longer86 miałem taką sytuację i po prostu zamykasz drzwi kierowcy, a przez otwarte drzwi tylne wciskasz cypelek, potem cypelek w tylnych i auto zamknięte |
Owszem masz racje... Ale przyznasz ze to uciążliwe bo mnie po 2 miesiącach irytowało
adam_26 - Czw Gru 31, 2015 11:04
Mnie irytowało nawet już po 1 razie i mi się czerwona lampka zaświeciła że może kiedyś cypelek nie będzie chciał się do góry podnieść z pilota i dlatego to przesmarowałem A no właśnie jak jest superlock i centralny nie otworzy drzwi kierowcy bo np zamek zamarznie to chyba i pozostałe drzwi też się nie otworzą dobrze myślę
Robert75 - Czw Gru 31, 2015 13:25
Odnośnie świrowania elektryki to mialem podobnie. Tez wyrzucało blad ze niby drzwi nie zamknięte. Zostawiając auto zamykałem i aku odłączałem żeby alarm nie wył. Okazało sie ze slaby styk i zaśniedziale klemy. Najprościej do sprawdzania to aku właśnie.
arczi220 - Pią Sty 01, 2016 23:10
A ja do zamków zawsze wszczykuje płyn hamulcowy i bez problemów otwieram
|
|