Zobacz temat - [R45] - silniczek wycieraczek przód
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] - silniczek wycieraczek przód

Green - Sro Sty 25, 2012 17:38
Temat postu: [R45] - silniczek wycieraczek przód
Witam forumowiczów.
Zgłaszam się z takim pytaniem.
Jaki kształt wtyczki i ile pinów mają silniczki od przednich wycieraczek w waszych R45?
U mnie jest to 6-pinowa wtyczka prostokątna, z której wychodzi chyba 5 przewodów.

Na Allegro kupiłem silniczek, który miał pasować do modeli ROVER 25 45 200 214 400 414.
Upewniłem się telefonicznie, że to na pewno do wersji kontynentalnej a nie UK i zamówiłem. Silniczek doszedł szybko lecz niestety ma trapezową wtyczkę o 5 pinach.

Sprzedawca twierdzi, że wszystkie silniczki u niego mają złącze trapezowe 5-pinowe i są wyciągane z włoskich Roverków. Twierdzi, że w swoim Roverze 45 wymieniał i miał wtyczkę trapezową.

Rave twierdzi, że R45 ma wtyczkę prostokątną 6-pin. Natomiast wtyczkę trapezową ma Rover 600. Również numer na silniczku Valeo 535 46 602 + google wskazują, że jest to silniczek do 600.

Ja mam nietypowego Rovera czy on? A może były w R45 różne wtyczki? Znacie jakąś zasadę to opisującą?

7Tomi - Sro Sty 25, 2012 17:52
Temat postu: Re: [R45] - silniczek wycieraczek przód
Green napisał/a:


Na Allegro kupiłem silniczek, który miał pasować do modeli ROVER 25 45 200 214 400 414.
?


I tu już Cie gość zrobił w "konia" bo 200/25 maja inny silnik a 400/45 maja inny.

Wtyczki w 400/45 są prostokątne szerokie i z innymi się nie spotkałem.

A w 25/200 kwadratowa wtyczka . Tak jak poniżej wygląda silnik z R200/25.

Co do R600 sie nie wypowiem bo tym modelem sie nigdy nie bawiłem i nie zamierzam :)

andrew0503 - Sro Sty 25, 2012 18:11

Cześć
Od wtyczki w R 45 wychodzi 5 przewodów, jest prostokątna. R 600 ma kształt trapeza.

Green - Sro Sty 25, 2012 18:17

A może ktoś z forumowiczów ma niedrogo do sprzedania taki do R45 silniczek? Może ktoś naprawia i przyjmie stary w rozliczeniu? Stary silnik od 4 lat jak jeżdżę tym autem hałasował, a kilka dni temu padł - wycieraczki po pokonaniu może z 20-30 stopni stają a silniczek warczy głośno - jak się je popchnie to idą dalej, wracają i powtórka jak wyżej.
Czytałem że ludziska takie usterki naprawiają ale ja nie dam rady :(

Adrian - Sro Sty 25, 2012 19:21

Cytat:
A może ktoś z forumowiczów ma niedrogo do sprzedania taki do R45 silniczek?

Zapraszam do założenia odpowiedniego tematu w dziale Giełda.

Green - Pią Sty 27, 2012 16:28

W tej sytuacji proszę o pomoc. Ponieważ jestem podejrzliwy po zakupie niewłaściwego silniczka proszę o pomoc w rozpoznaniu. Zdjęcia podesłał mi sprzedawca z Allegro - na aukcji nie było zdjęć.


oraz


Czy na powyższych zdjęciach widnieje silniczek wycieraczek przednich do Rovera 45?

7Tomi - Pią Sty 27, 2012 20:29

Tak to jest ten silnik.
Green - Czw Lut 02, 2012 11:46

Niestety silnik może i ten ale wtyczka nie taka :( Dopiero teraz sobie ściągnąłem Rave do 400 i widzę, że w 400 i 45 są różne wtyczki. W 400 trapezowa, 5-pin, w 45 prostokątna 6-pin :( Już teraz koszty przesyłek i odsyłek znacznie przewyższyły to co miałem oszczędzić kupując na Allegro :(
andrew0503 - Czw Lut 02, 2012 13:31

To już nic nie rozumiem, na zdjęciu, które pokazałeś jest wtyczka prostokątna i powinna pasować, sam zamawiałem i silniczek był na aukcji opisany, że pasuje do R 45/400/zs, zmieniłem bez problemu
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003625

Green - Czw Lut 02, 2012 13:46

Może tak zdjęcie wyszło, że nie widać, że wtyczka jest trapezowa. Ale to dokładnie ten przedmiot dostałem i wtyczka trapez :/

Pytanie mam teraz takie - czy te wtyczki są elektrycznie zgodne? Czy silniczek od 400 mogę zamontować w 45 łącząc kable ?
Czy kolorystyka kabli w 400 i 45 jest taka sama i te same przewody są tak samo oznaczone?

andrew0503 - Czw Lut 02, 2012 13:57

Green napisał/a:
Pytanie mam teraz takie - czy te wtyczki są elektrycznie zgodne? Czy silniczek od 400 mogę zamontować w 45 łącząc kable ?
Czy kolorystyka kabli w 400 i 45 jest taka sama i te same przewody są tak samo oznaczone?

A tego to niestety nie wiem :sad:
Doszukałem się, że wtyczki trapezowe były w R400 do 99r, od 2000r do R400/45/Zs prostokątne, więc pewnie trafiłeś na starsze silniczki.

copernicus - Sro Paź 07, 2015 11:43

Panowie a orientuje się ktoś czy da się od hondy civic v przełączyć kabelki na wtyczkę prostokątną do R45? tam jest trapezowa - uciąć kabelki i kolorami połączyć..

Skoro nie wiecie to Wam powiem ;) Kupiłem cały mechanizm od hondy civic 96' albo 94' - otwory mechanizmu do zamocowania są takie same (sam silniczek się różni jeśli chodzi o mocowanie dlatego cały mechanizm). Odciąłem również wtyczke od civica bo jest trapezowa a kabelki kolorami ładnie pasują i nie da się pomylić zamieniając wtyczke roverka. Całość mechanizm z silniczkiem do civica u mnie na szrocie 40zł a nie jak na allegro do roverów45 100. Pozdrawiam :)

gregor13 - Wto Sty 12, 2016 20:38

Podepnę się.

Pisałem kiedyś w innym temacie o problemie z silniczkiem wycieraczek. Problem rozwiązany poprzez zakup używanego silniczka :mrgreen:
Ale... Swój chcę "odremontować" i zostawić w razie czego. W związku z tym wziąłem się za rozbiórkę. U mnie trzeba było rozwiercić pięć nitów (nie trzy, jak było podawane w różnych miejscach, odnośnie R 400). Widoki mechanizmu na fotkach. Czy ta blaszka "parkowania" to jest to coś widoczne na fotce nr 3 pod tym plastikowym kółkiem? I pytanie zasadnicze - jak zdjąć to plastikowe kółko? Jak podważam, to chodzi sprężyście na boki, ale nie wychodzi. Nie chcę brać na siłę, żeby czegoś nie urwać.