Zobacz temat - [R75] Skrzynia biegów manual - problem z 2 biegiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Skrzynia biegów manual - problem z 2 biegiem

dawidoooffff - Czw Sty 26, 2012 19:25
Temat postu: [R75] Skrzynia biegów manual - problem z 2 biegiem
witam. od niedawna jestem szcześliwym posiaraczem R75 i mam problem ze skrzynią. mianowicie wszystkie biegi wchodzą bez problemów prócz ''2'' nie zawsze wchodzi dobrze. a raczej 50/50. raz wchodzi dobrze a raz nie. jest wtedy dość głośny zgrzyt ze skrzyni. czy to skrzynia nawala i trzeba wymienic czy może jest w niej mało oleju. albo olej do wymiany. :?: :?: :?: pomóżcie
dukat11 - Czw Sty 26, 2012 19:54

dawidoooffff, niestety wygląda na synchronizator
dawidoooffff - Czw Sty 26, 2012 20:03

orientujesz sie może jaki byłby kosz nowego?
arturfirlit - Czw Sty 26, 2012 20:31

Niestety to raczej napewno synchronizator.Niestety wiąże się to z wymontowaniem i rozebraniem skrzyni.Niestety nie znalazłem nigdzie ceny.Przypuszczam że sam koszt naprawy będzie niemały bo synchronizatory umieszczone są na wałku głównym skrzyni i trzeba to wszysko rozbebeszyć.
dawidoooffff - Czw Sty 26, 2012 20:46

trudno jak trzeba to trzeba. poszukam gdzieś jakiegoś fachwca któty sie na tym zna zeby mi to naprawił. wielkie dzięki za szybką odp
domel-x - Czw Sty 26, 2012 21:05

dawidoooffff, jak bys miał problemy ze znalezieniem czesci to mam jedna skrzynie na czesci ,znikła trójka .
Z praktyki wiem ze to nieopłacalna sprawa ,lepiej i taniej dobrą używke kupic :wink:

dawidoooffff - Czw Sty 26, 2012 21:12

szukam właśnie po necie :razz: a sprzedałbyś sam synchronizator?
domel-x - Pią Sty 27, 2012 10:05

dawidoooffff,jasne i tak stoji w piwnicy skrzynia.
7Tomi - Pią Sty 27, 2012 13:40

Ja bym sprawdził jeszcze poła czenie skrzyni z lewarkiem. Tu często też tkwi problem ale jeśli to zawsze tylko jeden bieg to raczej synchronizator.

Szczerze powiem, że lepiej kupić użuwaną skrzynię w dobrym stanie bo niestety do wyciągnięcia skrzyni w CDT trzeba wyciągnąć całe sanki z zawieszeniem :/

Zrobisz skrzynie cos sie sypnie i do nowa :/

dawidoooffff - Pią Sty 27, 2012 14:54

oki sam tego nie sprawdze (chyba :wink: ) pojade do fachowca i sprawdzi. trzeba się łapac każdej opcji. a kupić używaną skrzynie i nie wiadomo w jakim stanie i ile pojeździ, też mi sie nie uśmiecha. a tutaj wiem co trzeba, wymienic i jeździć. oby jak najdłużej :smile:
Rowan - Pią Sty 27, 2012 15:38

dawidoooffff, poczekaj na problemy ze sprzęgłem, to Ci tak wesoło nie będzie :mrgreen:
Nie żebym straszył, czy coś :wink: :roll:

markozalko - Pią Sty 27, 2012 17:27

Rowan ma rację. Ja odkąd kupiłem auto - ponad 1,5 roku- zawsze 3 bieg mi wchodził z lekkim zgrzytem. Nie zawsze ale bardzo często. Potem ale to juz niedawno trochę były problemy z innymi, np. wsteczny czasem nie wchodził, włączyłem bieg i nie wiedziałem czy wszedł. Tak czy siak robiłem teraz komplet:dwumasa, sprzęgło (choć było dobre jeszcze), wysprzęglik i pompkę mi regenerował Boncky. Powiem szczerze, że za nic w świecie nie spodziewałem się takiej poprawy. Dziś -11 rano było, a mi wszystko chodziło jak w nowym aucie. Nie będę się rozpisywał o wielu innych rzeczach, których dzięki bogu też już ni emam po tej wymianie. Więc różnie z tymi biegami może być. Ale jedno jest pewne że będzie coraz gorzej :( :(
dawidoooffff - Sob Sty 28, 2012 15:41

sprzęgło jest w jak najlepszym porządku. a to tylko synchronizator. nie róbmy z tego afery ze ma sie zaraz wszystko psuć. koledzy..... wymienie synchronizator i powinno byc OK. Jak myślicie?
markozalko - Sob Sty 28, 2012 17:03

dawidoooffff napisał/a:
Jak myślicie?


he he widzisz sam jednak nie jesteś pewien czy to synchronizator. Obyś miał rację tego ci życzę. Ja opisałem to bo miałem tylko pompkę robić a poszło po całości :)

Rowan - Sob Sty 28, 2012 18:52

Zdejmując skrzynie to praktycznie obowiązkiem jest wysprzęglik.... Warto sprawdzić sprzegło i dwumas...
dawidoooffff - Nie Sty 29, 2012 13:01

niczego nie można byc pewnym. ale jesli mówicie ze to konieczność to będe musiał wszystko sprawdzić i powymieniac co konieczne.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 12:53 ]
markozalko ile wyniosła cie naprawa wszystkiego?

[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 13:01 ]
markozalko, ile wyniosła cie naprawa i części?

markozalko - Nie Sty 29, 2012 15:12

Ile pytasz, więc piszę.
Kupiłem dwumase na allegro - 1665zł z przesyłką
Wysprzęglik AP też na allegro - 374 zł z przesyłką
sprzęgło national - niestety nie było go w tym momencie w TomaTeam więc mechanik mój kupił i w sumie dałem 100 zł więcej bo kosztował w tomateam 399. Ja dałem - 530 zł
Pompkę wysyłałem do forumowicza - w sumie z pzresyłkami 360 żł
Robota 405 zł
Razem: 3334 zł + nerwy i oczekiwanie
w sumie liczyłem do 1000 zł za robotę ale się zaskoczyłem mile.

Rowan - Nie Sty 29, 2012 16:33

markozalko napisał/a:
Kupiłem dwumase na allegro - 1665zł z przesyłką

Nowa? Jeśli tak, to naprawde nie drogo, bo pamiętam, że jak ja wymieniałem, to ponad 2k trzeba było zapłacić. Ale ja na Twoim miejscu albo bym kupił używke, albo regenerował. Ja na używce zrobiłem już jakieś 30k, albo więcej i jest ok.

markozalko - Nie Sty 29, 2012 17:19

Rowan napisał/a:
markozalko napisał/a:
Kupiłem dwumase na allegro - 1665zł z przesyłką

Nowa? Jeśli tak, to naprawde nie drogo, bo pamiętam, że jak ja wymieniałem, to ponad 2k trzeba było zapłacić. Ale ja na Twoim miejscu albo bym kupił używke, albo regenerował. Ja na używce zrobiłem już jakieś 30k, albo więcej i jest ok.


No panie kolego kupiłem nową. Ceny wahały się w granicach 1700zł i wzywż a ja znalazłem przypadkiem za 1630zł. Widać ceny zeszły trochę. Ale powiem szczerze, że w samą porę wymieniłem wszystko, akurat teraz takie mrozy. Wczęniej byłaby porażka. Teraz nie żałuję że dwumasę wymieniłem, szkoda kasy ale co zrobić. Polecam naprawdę wszystkim co mają chęć to zrobić. Efekt murowany a u mnie nie było znacznych oznak kończącej się dwumasy.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 17:19 ]
Tak sobie myślę co można zrobić z kołem dwumasowym które mam i do tego skręcone tarczę i docisk VALEO. Ponoć docisk jest w dobrym stanie a tarcza jakoś ciu ścięta. Ogólonie sprzęgło ma niecałe 38tyś przebiegu. Znaczy się miało. Jakby kto chciał to ..... a jak nie to na złom może oddam.

dawidoooffff - Pon Sty 30, 2012 13:14

ok dzieki za (+/-) wycene. jak trzeba to trzeba. i chyba też tak zrobię. teraz przy tych mrozach to tak na 10% jazdy zdarza sie zgrzyt ale ciężko biegi wchodzą jak zimny. pewnie też przez olej
markozalko - Pon Sty 30, 2012 13:57

dawidoooffff napisał/a:
ok dzieki za (+/-) wycene. jak trzeba to trzeba. i chyba też tak zrobię. teraz przy tych mrozach to tak na 10% jazdy zdarza sie zgrzyt ale ciężko biegi wchodzą jak zimny. pewnie też przez olej

Ja ma wsio nowe, olej też wymieniałem jakieś 3 miesiące temu i teraz wlali mi go znowu, i tez jak rano jadę to nie dość że sprzędło jest miękkie od mrozu to biegi też ciężko wchodzą. Tak ma być z temp. nie wygra.
Nie podejmuj zbyt pochopnie decyzji o wymianie wszystkiego skoro faktycznie może masz mały problem tylko.

domel-x - Wto Sty 31, 2012 22:28

dawidoooffff, jak obiecałem ,rozpoławia sie bardzo łatwo skrzynie :wink:





dawidoooffff - Czw Lut 02, 2012 21:56

chce żeby wszystko chodziło na cacy. a jak może się coś od tego jeszcze pieprzyć to wole troszkę zainwestowac i wiedzieć na czym jeżdżę.

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 21:56 ]
domel-x, dzięki za foto :) jest tego troche i naprawde nie mam pojęcia co od czego :) są synchro.. trybki .....tyle widzę. ale to zajęcie dla fachowca nie dla mnie :wink: dzięki

markozalko - Czw Lut 09, 2012 17:17

Kurde długo się nie nacieszyłem. Na początku po wymianie biegi wchodziły leciutko i bez oporów. Teraz znów się zaczyna. 3 i 4 wchodzą z lekkim oporem jakby coś je blokowało, nawet jak się włączy ten bieg to słychać w kabinie jak wchodzi. Inne biegi też już nie chodzą jak 2 tygodnie temu. Niby wchodzą ale nie tak jak być powinno. No co za h.... U was biegi wchodzą głaciutko, nie słychać nic jakiegoś obtarcia czy co. Jakby one nie wchodziły w swój rowek, nie wiem jak to nazwać. Raz wejdzie lepiej raz że słychać.
dawidoooffff - Czw Lut 09, 2012 18:23

Sprawdź jak wyglądają linki do sterownia skrzynią. Bo główki potrafią popękać i ciężko biegi trafiają.
markozalko - Czw Lut 09, 2012 18:28

Wiesz ja to se mogę sprawdzić. Ze wszystkim jeżdżę do mechanika i już się na mnie patrzą i mówią: co znowu się popsuł. Z byle czym muszę jechać. No ale szlag mnie bierze tak bylo dobrze przez 2 tyg. a tu znów się pierdzieli. Nie wiem o co chodzi....(
dawidoooffff - Czw Lut 09, 2012 18:32

musiałbyś na kanał wjechac. (takie cięgna pomiędzy lewarkiem zmiany biegów a skrzynią)
markozalko - Czw Lut 09, 2012 18:34

ale to przez 2 tyg. byloby dobrze a teraz się schrzaniło.
Boncky - Czw Lut 09, 2012 18:38

dawidoooffff napisał/a:
chce żeby wszystko chodziło na cacy. a jak może się coś od tego jeszcze pieprzyć to wole troszkę zainwestowac i wiedzieć na czym jeżdżę.

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 21:56 ]
domel-x, dzięki za foto :) jest tego troche i naprawde nie mam pojęcia co od czego :) są synchro.. trybki .....tyle widzę. ale to zajęcie dla fachowca nie dla mnie :wink: dzięki



taki chamski żart: w tym aucie nigdy wszystko nie będzie chodziło cacy :twisted: się przekonasz :twisted:

przy niskich temp rzeczywiście może być problem z biegami, wystarczy że płyn zgęstnieje albo zrobią się zakrzepy w układzie sprzęgła i już wspaniały mechanizm nie daje rady i często coś rozwala... ze skrzynią to samo, stary olej, wodziki itd i mamy niespodziankę...

miałem sporo osób z nowymi pompkami, które padły przez mróz - syf w układzie i zawór powykrzywiało.

Wodziki to samo... niestety rover delikatnym autem jest =]

dawidoooffff - Czw Lut 09, 2012 18:39

wiesz dobrze że w naszych roverkach nie wszystko jest tak masywne jak powinno. ale jeśli ostatnio tyle wymieniałeś to nic innego nie przychodzi mi do głowy. może inni forumowicze będą mieli więcej pomysłów ode mnie
markozalko - Czw Lut 09, 2012 18:43

Właśnie tyle wsadziłem i efekty znów marne. Wczesniej miałem dziwne chrobotania i gwizdy ze skrzyni, teraz słychac chrobotanie ale ciszej niż wtedy. Moż eto skrzynia.
ps. Boncky dzięki za pompkę :)

Pieta - Czw Lut 09, 2012 20:18

domel-x, Możesz wkleić zdjęcia samego synchronizatora 1-2, rozebranego na części
Podobno jest tam konstrukcja dwustożkowa. Jestem ciekaw konstrukcji samych pierscieni ciernych oraz daszkowania na sprzęgle przesuwnym.
Wszystkie łożyska są kryte?

Boncky - Czw Lut 09, 2012 20:43

markozalko napisał/a:
Właśnie tyle wsadziłem i efekty znów marne. Wczesniej miałem dziwne chrobotania i gwizdy ze skrzyni, teraz słychac chrobotanie ale ciszej niż wtedy. Moż eto skrzynia.
ps. Boncky dzięki za pompkę :)


nmzc... porównaj zasadę działania biegów na zgaszonym silniku, na odpalonym silniku i na lekkich obrotach, sprawdź również czy jest zmiana jak szybko wciśniesz kilka razy sprzegło

opisz wszystko dokładnie to będzie wszystko wiadomo

markozalko - Czw Lut 09, 2012 21:09

Dziś patrzyłem wcześniej i tak: na postoju na biegu przy włączonym silniku tez czuć takie małe opory jakby o coś zawadzały te biegi, przy zgaszonym wchodziły jak w masło. Nie patrzylem tak jak pisałeś po wciśnięciu kilka razy sprzęgła ale zobaczę.
Rowan - Czw Lut 09, 2012 21:12

markozalko, przy mrozach również u mnei biegi dosyć cięzko wchodzą :wink: Zawsze tak miałem. Jak zrobię tak co najmniej ze 20km i rozgrzeje się skrzynia, to znow wszystko wraca do normy.
Więc tutaj raczej bym się nie przejmował, tylko poczekał na ocieplenie i jeździł tak jak jest :wink:
Żeby nie było, to olej jest nowy, w wakacje zmieniony Elf 80W-90.

markozalko - Czw Lut 09, 2012 21:47

Rowan, tylko jak ja odebrałem auto to na dworze było prawie -20 i przez pierwsze 3 km była ciężka tylko 2. Inne biegi wchodziły płynnie a teraz jak jest cieplej to nie ważne czy zimny silnik czy ciepły wchodzą te biegi ale nie że cięzko tylko z oporem i obtarciem jakimś ale to tak że słychać to w środku. Jakby wpadały w jakąś wytłuczoną dziurę. Ciężko to opisać ale to nie jest problem typu że się musi rozgrzać. Jakby jakieś luzy te biegi miały. Nie mam pojęcia.
Rowan - Czw Lut 09, 2012 22:55

markozalko, może faktycznie coś z końcówkami na skrzyni. Trudno mi powiedzieć. Pozostaje Tobie tylko obserwować. Ja bym na razie nic nie ruszał. Jeśli faktycznei zaczną się problemy, że nie będziesz mógł wrzucić biegu, to wtedy się tym zajmij.
markozalko - Sob Lut 11, 2012 09:56

K...a cichłbym poczekać do wiosny ale chyba nie dam rady. Dziwi mnie jedynie fakt, że przez 2 tyg. było ok, a teraz gorzej niż przed wymianą sprzęgła i pozostałych rzeczy. Jak jest zimno to rozumiem że biegi ciężko wchodzą a tu ewidentnie jakby przeskakiwało coś podczas zmiany biegów. Normalnie stresuje mnie jazda teraz. Ciekawe jaki koszt tego może być, samego oglądnięcia i znalezienia przyczyny.
domel-x - Sob Lut 11, 2012 10:23

Pieta napisał/a:
domel-x, Możesz wkleić zdjęcia samego synchronizatora 1-2
moge tylko niewiem gdzie one są :mrgreen:
markozalko - Nie Lut 12, 2012 08:14

Ale powiedzcie proszę czy nie jest to dziwne, że było dobrze po takiej wymianie a tu raptem problemy. Może coś się gdzieś poluzowało albo przesunęło, skoro jest gorzej niż było wcześniej z wrzucaniem biegów.

[ Dodano: Sob Lut 11, 2012 11:29 ]
Boncky napisał/a:
markozalko napisał/a:
Właśnie tyle wsadziłem i efekty znów marne. Wczesniej miałem dziwne chrobotania i gwizdy ze skrzyni, teraz słychac chrobotanie ale ciszej niż wtedy. Moż eto skrzynia.
ps. Boncky dzięki za pompkę :)

opisz wszystko dokładnie to będzie wszystko wiadomo

Więc nie widzę żadnej różnicy po wciśnięciu kilka razy sprzęgła. Na wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie a jak auto chodzi to na postoju nawet 1 bieg włącza się z takim obtarciem czy zachrobotaniem o coś. Inne biegi teraz też tak wchodzą. Może coś źle złożyli ale to od razu byłoby czuć a nie po jakimś czasie.

[ Dodano: Nie Lut 12, 2012 08:14 ]
Tak wymyśliłem :) że te włączanie biegów jest takie jakby mąło było oleju i na sucho wchodziły czasem, ale olej jest.

sysekp - Pon Lut 13, 2012 19:43

Też potrzebuję pomocy. Otóż rok temu wymieniłem sprzęgło, i teraz zaczęło się nagle trudno włączać biegi, o dziwo podczas dużych mrozów było ok, a teraz cięzko wchodzą. Jak trochę się rozgrzeje to jakby łatwiej. Nie wiem czy powinno tak być że pedał sprzęgła muszę wciskac do samej podłogi żeby móc włączyć bieg. Mechanik mówi, że niemożliwe żeby sprzęgło wysiadło, może wysprzęglik? Może ktoś pomoże?
automechanik - Pon Lut 13, 2012 20:58

sysekp, prawdopodobnie lekko zapowietrzone sprzęgło, sprawdż też poziom płynu w pompce

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 20:58 ]
markozalko, jeśli biegi na postoju, przy niepracującym silniku wchodzą normalnie, a przełączają się z oporami, chrobotaniem przy pracującym to świadczy o niepełnym wysprzęgleniu.

No chyba, że masz tak zużyte synchronizatory że nie wyrównują obrotów zębatek przed zasprzęgleniem.
Wątpię jednak by wszystkie równocześnie'

markozalko - Wto Lut 14, 2012 11:38

No niestety okazało się że mam ubytek płynu w pompce. Jeździłem ze 2 tyg. i znów problem. Nie wiem teraz czy to wina pompki (regenerowana) czy wina wadliwego odpowietrzenia przez mechanika. Dopiero na poniedziałek jestem umówiony u innego majstra bo tych moich pogoniłem. Najgorsze jest to czy można tak jechać gdzieś w trasę i czy wrócę.
Pieta - Sro Lut 15, 2012 09:27

Wymieniałeś sprzęgło to z zasady wysprzęglik z łożyskiem wyciskowym również się wymienia

Masz ubytek to szukaj wycieku
Obstawiam wyciek z wysprzęglika, zobacz na łączeniiu skrzyni z silnikiem czy niema śladów płynu.

markozalko - Sro Lut 15, 2012 16:39

Pieta napisał/a:
Wymieniałeś sprzęgło to z zasady wysprzęglik z łożyskiem wyciskowym również się wymienia

Masz ubytek to szukaj wycieku
Obstawiam wyciek z wysprzęglika, zobacz na łączeniiu skrzyni z silnikiem czy niema śladów płynu.

Sęk w tym że mam wymienione wszystko razem z dwumasą, sprzęgłem i wysprzęglikiem i pompka po regeneracji. I długo się nie nacieszyłem bo jakieś 2 tygodnie.

[ Dodano: Sro Lut 15, 2012 16:39 ]
Czy dźwięki dochodzące ze skrzyni typu jakieś gwizdy i brzęczenia mogą być wywołane cieknącą pompką? Wcześniej jak wymienili mi wszystko było dobrze nie dochodziły takie dźwięki a teraz znów to mam.

mondigo - Nie Maj 20, 2012 11:36

Witam
Mam pytanie pisałem już kiedys w innym watku ale nikt mi nie odpowiedział tzn mam problem z 1 biegiem sytuacja wyglada tak
na wylaczonym silniku wciskam sprzeglo wbiajm jedynke jest oki z pozostalymi piegami rowniez ale gdy wlacze silnik zrobie to samo przy wcisnietym sprzegle z 1 zgrzyta pozostale biegi ok a jak przytrzymam sprzeglo ok 3-5s i wbije 1 jest ok

Kiedys mi mechanik mowil ze pewnie synchronizator czy da sie cos z tym zrobic poza wymiana skrzyni troche sie juz przyzwyczailem ale wiadomo komfort jazdy po miescie nie za duzy:)