Zobacz temat - [R620sdi] Wymiana rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620sdi] Wymiana rozrządu

vacand - Pią Sty 27, 2012 23:43
Temat postu: [R620sdi] Wymiana rozrządu
Witam.
Jestem świeżym posiadaczem Rovera 620sdi i w związku z tym potrzebuję wymienić w nim rozrząd.
Czy ktoś może mi polecić jakiś warsztat w okolicach Tychów lub Katowic, gdzie zrobią mi to w miarę pewnie i solidnie i nie zedrą przy tym ze mnie ostatniego grosza?
Wiem, że części będą kosztowały około 400zł ale nie wiem ile może kosztować robocizna.
Będę wdzięczny za wskazówki.

R.E.D. - Sob Sty 28, 2012 12:37

liczyles razem z paskiem i napinaczem pompy?
vacand - Sob Sty 28, 2012 17:11

Tak.Mało?
szoso - Sob Sty 28, 2012 17:17

wszystko zależy jakiej marki się rozrząd kupuje, można zejść i do 400zł z hakiem
a co do robocizny to 150-300zł, zależy gdzie

vacand - Sob Sty 28, 2012 17:24

Na allegro znalazłem takie zestawy:
http://allegro.pl/rozrzad...2070468637.html 340zł
http://allegro.pl/rozrzad...2050604414.html 437zł
http://allegro.pl/rozrzad...2059078123.html 497zł

Jest któryś godny polecenia albo któregoś należy unikać?A może nie kupować na allegro?

Pawkaz - Sob Sty 28, 2012 17:28

vacand napisał/a:
A może nie kupować na allegro?

Jesli ceny sa odpowiednie to warto

szoso - Sob Sty 28, 2012 17:30

ja mam zestaw nr 3, nie oszczędzam na takich rzeczach
vacand - Sob Sty 28, 2012 17:38

szoso napisał/a:
ja mam zestaw nr 3, nie oszczędzam na takich rzeczach


Tak myślałem bo już gdzieś na forum przewinęło mi się, że ktoś polecał właśnie Contitecha.
Teraz jeszcze jakby ktoś polecił pewna osobę/warsztat na śląsku, która/y podejmie się wymiany to będę bardzo wdzięczny.

93karol - Czw Lut 02, 2012 12:34

Jak ja zmieniałem to części wyniosły mnie 448zł a robocizna 200zł. i jak za tak tanią robotę wszytko działa jak należy;]
19bizon08 - Czw Lut 14, 2013 22:19

Witam. W dziedzinie pasków rozrządu jestem zielony. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym polega "fenomen" tego silnika że ma on 2 paski rozrządu ? Za co są odpowiedzialne poszczególne paski ? Co gdy pęknie tylko jeden z nich ? Niedawno kupiłem auto. Nie ma nigdzie zapisanej poprzedniej wymiany rozrządu, ale razem z właścicielem wyliczyliśmy że zostało przejechane jakieś 57 tyś km (ostatni właściciel przez 2,5 roku zrobił tylko 6-7 tyś km). Odkręciłem górną osłonę i oceniłem że pasek wygląda jeszcze dobrze, ale nie wiem jak jest stary, więc powoli przymierzm się do kupna nowego rozrządu :D
johnypepelos - Pią Lut 15, 2013 08:08

19bizon08, Więc tak: patrząc na silnik od przodu: ten z lewej strony pasek kręci się na wale korbowym i wałku rozrządu jak by strzelił to pewnie narobił by kłopotu w silniku(tłoki vs zawory=poważna usterka) to też zależy od siły z jaką się zderzą. Natomiast z prawej strony masz pasek na wałku rozrządu który napędza pompę wtryskową jeśli by się urwał to auto by stanęło i nie pojechał byś dalej dopóki nie założy i ustawi się nowego paska(tutaj bałaganu nie będzie). Pozdro
19bizon08 - Pią Lut 15, 2013 08:53

OK dzięki. Czyli kupując nowy kompletny rozrząd w zestawie mam 2 paski. A teraz pytanie: Mam dość duży wyciek z pompy wtryskowej. Czytałem że aby ją wymienić należy zablokować rozrząd. Jak to rozegrać najlepiej żeby nic nie przestawić ?? ? Zablokować stary rozrząd wyjąć pompę, uszczelnić i wymienić paski czy zdemontować stary rozrząd, uszczelnić pompe i wszystko jednocześnie złożyć ?? ?
kruszan - Pią Lut 15, 2013 09:03

19bizon08 napisał/a:
Jak to rozegrać najlepiej żeby nic nie przestawić ?? ?


Skoro masz do wymiany rozrząd to rozbierając wszystko - wszystko ustawisz na nowo, pompy nie musisz blokować bo i tak będziesz rozbierał wszystko, pasek, napinacze, rolki. Najlepiej wymontuj w tym czasie pompę, uszczelnij/napraw i potem złóż wszystko do kupy, będzie jedno ustawienie i wszystko będzie ok.

Tematów na forum nie mało o tym, także poczytać jest co.

R.E.D. - Pią Lut 15, 2013 18:41

jesli dobrze pamietam, to przed zdjeciem paska i wyjeciem pompy warto ja zablokowac. sluzy do tego sruba z podkladka, ktora jest w pompie. jesli bedziesz mial zablokowana pompe podczas ustawienia wg znakow rozrzadu nie powinno byc zadnych niespodzianek ;-)