Zobacz temat - [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia

polakpolak29 - Nie Sty 29, 2012 15:34
Temat postu: [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
Witam wszystkich.

Mam problem z temperaturą z nawiewów. Przejdę do sedna sprawy pewnego dnia jakiś czas po odpaleniu zaobserwowałem ze z nawiewów leci zimne powietrze mimo iż wskazania temp w normie czyli lekko poniżej połowy skali, otwieram maskę a w zbiorniczku poziom płynu pod sam korek. Chłodnica zimna jakieś 2 do 4 cm od góry.Pomyślałem ze może układ jest zapowietrzony więc odpowietrzyłem go i problem znikł z nawiewów leciało ciepłe powietrze. Po kilku dniach problem powrócił. Postanowiłem ze wymienię chłodnice ponieważ stara była już w opłakanym stanie i ponownie wszystko było dobrze przez jakieś 2 tygodnie. Dzisiaj problem powrócił mimo iż wczoraj wszystko było dobrze :/ . Nie wiem co się dzieje czy kompresja idzie w układ czy to wina termostatu :( Proszę o jakieś sugestie.

orric - Nie Sty 29, 2012 16:08

wydaje mi sie ze termostat sie zacina ja wymienilem na oryginalny firmy Waxstat i mialem po problemie :)
sobrus - Nie Sty 29, 2012 19:44

Sprawdz czy ciepła woda dociera do nagrzewnicy. Był podobny temat na forum poruszany juz pare razy.
I chodziło o zawór przed nagrzewnicą, np tu:
http://forum.roverki.eu/v...ght=nagrzewnica
i tu jeszcze jeden temat:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72896

polakpolak29 - Nie Sty 29, 2012 20:53

Zawór sprawdzałem i jest otwarty. Korek zmieniony od poloneza.
bizon - Nie Sty 29, 2012 22:09

A moze zasyfiona nagrzewnica
polakpolak29 - Pon Sty 30, 2012 08:48

Ale gdyby nagrzewnica była zasyfiona to czy jednego dnia wszystko było by dobrze a następnego już nie? i Dlaczego poziom płynu podnosi się aż pod sam korek ??
sobrus - Pon Sty 30, 2012 09:01

No to moze znowu układ sie zapowietrzył?
Próbowałeś go ponownie odpowietrzać?

bizon - Pon Sty 30, 2012 09:11

moze byc jakis syf w nagrzewnicy lub wezach przy nagrzewnicy i sie przemieszcza i czasem blokuje weze, te gdzie zaworek
polakpolak29 - Pon Sty 30, 2012 10:02

odkręcając śrubę dzisiejszego ranka ponownie zaobserwowałem bąbelki powietrza. Co może być przyczyną zapowietrzania się układu?? dodam ze płyn nigdzie nie ucieka. Pewnie będzie dobrze przez tydzień a później problem się powtórzy :/
sobrus - Pon Sty 30, 2012 11:06

Nie wiem niestety, ale być moze po prostu pierwsze odpowietrzenie było niedokładne, gdzieś jeszcze zostało powietrze - i teraz bedzie lepiej. Jeżeli problem nie ustąpi to coś jest nieszczelne, moze faktycznie (nie daj Boże) początek HGF.
Możesz sprawdzić układ chłodniczy na obecność CO2.

W każdym razie masz bezpośrednią przyczyne - zapowietrzenie układu. Teraz pytanie czemu tak sie dzieje.
:roll:

polakpolak29 - Pon Sty 30, 2012 13:44

Pojeżdżę jakiś czas i zobaczę czy problem wystąpi ponownie. Dzisiaj jeszcze coś zaobserwowałem na odpalonym silniku odkręciłem korek oleju i było czuć ze wylatuje powietrze czy to normalne??
marcin333 - Pon Sty 30, 2012 21:44

Nie chcę Cię martwić ale może byc to uszczelka głowicy i to najbardziej prawdopodobne, ma przedmuchy.
polakpolak29 - Wto Sty 31, 2012 08:57

Teraz mam pytanie czy te zestawy z allegro będą odpowiednie??

http://moto.allegro.pl/la...2034241531.html
http://moto.allegro.pl/fr...2038923204.html

sobrus - Wto Sty 31, 2012 09:28

Chyba tak, ale nie rozpędzaj sie :)

Jeżeli olej i płyn chłodniczy sa czyste, to najprawdopodobniej nie jest to uszczelka.

Ale gdyby juz przytrafiło się nieszczęście to pamiętaj by kupić części sprawdzone i dobrej jakości! I przede wszystkim znajdz mechanika który naprawiał już te silniki. Najlepiej niech sam kupi co trzeba i da gwarancje na naprawę i części.

Sprawdzone marki części to m.in FAI i ELRING.
O wyborze uszczelki jest mnóstwo tematów.

truten23 - Wto Sty 31, 2012 10:06

polakpolak29 napisał/a:
Dzisiaj jeszcze coś zaobserwowałem na odpalonym silniku odkręciłem korek oleju i było czuć ze wylatuje powietrze czy to normalne??

Kolego, przyłóż do wlewu oleju np. róg kartki, jeśli będzie rezonować, tzn powietrze wypchnie ją w górę, a później wciągnie to ok jest. Ale jeśli tylko wypycha w górę, to gorzej :???:

polakpolak29 - Wto Sty 31, 2012 10:12

Zarówno olej jak i płyn są czyste. Uszczelkę już raz robiłem przy przebiegu 178 000 3 lata temu . Części zamawiałem w Tomateam i byłem zadowolony z ich jakości. Co do mechanika to już nie jest tak łatwo. Jak byłem się pytać w jednym warsztacie czy naprawiają te silniki usłyszałem tylko ,,a to te same co w polonezy wsadzali, nie to nawet się tego nie tykamy'' :/
kwyniu - Wto Sty 31, 2012 11:00

Mialem cos podobnego. Wkoncu płyn do chłodnicy cały wyszedł mi górą. Okazało się, że nie działał jakiś sterownik od wentylatorka i się gotowało, z tym, że z nawiewem nie miałęm problemu
truten23 - Wto Sty 31, 2012 11:42

Cóż, jak dla mnie to źle działa Ci termostat, może masz jakiś przedmuch. Wentylator chłodnicy się włącza?
polakpolak29 - Wto Sty 31, 2012 12:43

Przed chwilą wróciłem z jazdy próbnej. Powiem tak mimo iż na desce wskazania temperatury w normie to z nawiewów dalej leci zimne powietrze jechałem tak jakiś czas aż do momentu gdy wskaźnik podniósł się powyżej połowy. Zatrzymałem się. Poziom płynu w normie. Odkręciłem korek zbiorniczka, płyn podniósł się następnie opadł. Ruszyłem w dalsza drogę z nawiewów poleciało ciepłe powietrze i tak aż do samego domu. Nie wiem już co się dzieje. Zacznę od wymiany termostatu. Co do wentylatora to włącza się tak jak zawsze czyli np po dłuższym postoju . Co do testu z kartką to rezonuje. :???: Może robię coś źle sam juz nie wiem :evil:
truten23 - Wto Sty 31, 2012 19:06

Jeśli rezonuje to przedmuchów raczej nie ma. :cool: Kurde, może termostat za późno się otwiera... No chyba że faktycznie dmucha Ci z cylindra do płaszcza wodnego...
A pisałeś coś o korku zbiorniczka, może on za małe ciśnienie trzyma i płyn za wcześnie paruje? Twarde masz przewody jak jest ciepły?

polakpolak29 - Wto Sty 31, 2012 19:33

Znam już trochę ten samochód ale takich numerów jeszcze nie miałem. Powiem tak jak przejadę kilka km a z nawiewów leci zimne powietrze, otwieram maskę sprawdzam węże to są twarde i gorące. Jak tylko odkręcę korek to po chwili wszystko wraca do normy czyli z nawiewów leci ciepłe powietrze a węże miękną. :???: Mój mechanik mówi że to raczej przedmuchy do układu i dlatego takie jaja się robią. Chyba przyjdzie oddać samochód do mechanika i niech sprawdza co i jak. :sad:
Hrabia - Wto Sty 31, 2012 20:20

Kolego... HGF :(
Co do zestawu uszczelek itd.
Kupiłem kiedyś identyczny. Śruby są chyba z plasteliny. Jedna z nich nie wytrzymała drugiego obrotu o 180 stopni. Na moje nieszczęście nie trafiłem na informacje które w porę mnie zniechęcą do zakupu takiego kompletu. Co do uszczelki... trudno powiedzieć ale po ok. 500km jazdy połączenie głowicy i bloku puszczało na całej płaszczyźnie. Dodam że głowica była planowana blok też był oczyszczony. Prawdopodobnie po nagrzaniu się silnika szpilki głowicy wyciągały się bardziej niż powinny.

Zrobisz jak zechcesz ale ja przestrzegam.
Z jakiegoś powodu za takie pieniądze jak w tych aukcjach to się tylko szpilki kupi.
Wiem że oferta jest cudowna... . Tak czy inaczej... ja już to macałem i Tobie odradzam.

orric - Sro Lut 01, 2012 23:26

a ja dalej twierdze ze to termostat zacinajacy sie, tez mialem zabawy tak jak z Twoim samochodem wymieniona uszczelka ale i tak nie puszczal mi termostat pozniej wymienilem na zamiennik i raz puscil a raz nie i wymienilem na org. waxtata i do tej pory (odpukac) mam spokoj :) a z tego co piszesz tak wlasnie wnioskuje ze termostat zacina sie.
polakpolak29 - Sob Lut 11, 2012 13:05

Termostat już zakupiony czeka tylko na wymianę. Wczoraj próbowałem ale poległem. termostat jest bardzo ciekawie umieszczony :/ . Muszę zaopatrzyć się w odpowiedni klucz i pewnie go wymienię w tym tygodniu. :mrgreen:

[ Dodano: Sob Lut 11, 2012 13:05 ]
Mam kolejne pytanie po przeczytaniu paru tematów dotyczących uszczelki kolektora dolotowego. Kilka miesięcy temu wymieniłem samodzielnie uszczelkę kolektora. Problem polega na tym ze nie przykręciłem śrub tak jak każe instrukcja tzn nie zachowałem kolejności i nie miałem klucza żeby zrobić to z odpowiednią siłą :/ .
Czy może to mieć wpływ na to co się obecnie dzieje z układem??

sobrus - Sro Lut 22, 2012 12:03

*bump*
polakpolak29 - Sro Lut 22, 2012 18:22

Mam jeszcze jedno pytanie czy może być to wina pompy??
Adrian - Czw Lut 23, 2012 21:36

polakpolak29 napisał/a:
Czy może to mieć wpływ na to co się obecnie dzieje z układem??
Raczej nie.
Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie czy może być to wina pompy??
Sprawdź, czy ona działa. Na rozgrzanym silniku sprawdź czy po dodaniu gazu, do zbiorniczka wyrównawczego wlewa się ciecz poprzez cienki wężyk prowadzący od chłodnicy.

Termostat wymieniłeś?

dorkanred - Nie Lut 26, 2012 19:16

Jako, że kolega pisał posty około 30 stycznia, mam poważne podejrzenia, że zamarzł mu układ chłodzenia(chłodnica, nagrzewnica i termostat), bo w układzie miał płyn z marketu ewentualnie jakiś inny nie wskazany, ten że płyn i jego zamarznięcie, ostatecznie uszkodził termostat, z którym to kolega ma obecnie problem.
polakpolak29 - Pią Mar 09, 2012 18:26

Termostat wymieniony. Wciąż to samo czyli węże robią się twarde. w tygodniu będzie sprawdzany płyn na obecność spalin.
dorkanred - Pią Mar 09, 2012 20:49

polakpolak29 napisał/a:
w tygodniu będzie sprawdzany płyn na obecność spalin.

Wydaje mi się, że to raczej nie realna historia.
Zmień mechanika, albo wyjmij na stałe termostat, autko będzie się dogrzewało wolniej, ale zaoszczędzisz na mechaniku.

Adrian - Pią Mar 09, 2012 20:57

polakpolak29,
Korek zbiorniczka wymieniałeś?

polakpolak29 - Sob Mar 10, 2012 13:01

Na mechanika nie wydałem jeszcze ani złotówki w tej sprawie. Korek wymieniany już 2 razy. :/ Pompa sprawna. już nie wiem co może być przyczyną. czy jakiś syf krąży po układzie i zapycha go czy może to ze na zimnym silniku jest jakaś nieszczelność która ze wzrostem temperatury znika :(
dorkanred - Nie Mar 11, 2012 07:34

Jest już ciepło więc silnik nie zamarznie - wylej cały płyn, odkręć dolny wąż od chłodnicy, spuść płyn, następnie uruchom na chwilkę silnik, żeby pompa wypompowała resztki płynu z kanałów silnika, zalej wszystko wodą, uruchom silnik i zaczekaj aż do załączenia wiatraka na chłodnicy, wylej wodę i wypompuj z silnika jak poprzednio. Przepłucz tak ze 2 - 3 razy, zalej ostatecznie wodą i czekaj do załączenia wiatraka, kontroluj węże, jeśli to miałby być jakiś syf to już nie powinno być problemu, ale jeśli węże dalej będą twardnieć, to będę się upierał przy termostacie, to że wymieniłeś na nowy, wcale nie musi znaczyć, że wymieniłeś na sprawny termostat, na forum kilka osób miało przygody z nowymi wadliwymi termostatami.
polakpolak29 - Pią Mar 16, 2012 14:40

Test wykazał ze spaliny dostają się do układu na zimnym silniku na ciepłym problem nie występuje. :cry: Zastanawiam się czy opłaca się go robić czy już odpuścić sobie ten samochód. :/

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 14:40 ]
Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc jaką niejednokrotnie uzyskałem na forum. Szkoda ze przygoda z marą Rover tak się kończy ponieważ lubiłem ten samochód. Może żeby nie silnik to jeszcze bym nim pojeździł kilka lat. Pozdrowienia i szerokości.

sTERYD - Sob Mar 17, 2012 11:05

wydaje mi się, że wymiana samej uszczelki by rozwiazała Twój problem.
niestety nasz silniki napinaja się po rozgrzaniu (aluminium rozszerza się bardziej niż spinające je stalowe śruby) przez co uszczelka jest cyklicznie ściskana i luzowana, i przez to mogła zacząć puszczać ze starości.